The Fremennik Trials
Rada robotników w końcu znalazła czas, by naprawić kładkę łączącą Kandarin z miastem barbarzyńców, Rellekką.
Czy masz w sobie to, co może zrobić wrażenie na barbarzyńcach, którzy tam mieszkają? Może zostaniesz przyjęty jako honorowy członek ich społeczności?
Start: Rozmowa z Brundt the Cheftain, w głównym budynku w Rellecce
Poziom trudności: Średni
Długość questa: Dość długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Fremennik Isles
- Lunar Diplomacy
- Mountain Daughter
- Olaf's quest
- Throne of Miscellania
Wymagane Questy:
-brak
Wymagane Umiejętności:
- 40 Crafting
- 25 Fletching
- 40 Woodcutting
Zalecane umiejętności:
- umiejętność walki z przeciwnikiem 69 lvl
- umiejętność zabicia wojownika bez zbroi i broni
Wymagane przedmioty:
- knife
- hatchet
- tinderbox
- raw shark, raw manta ray lub raw see turtle
- beer*
- potato*
- cabbage*
- onion*
- low alcohol keg*
*można zdobyć w trakcie questa
Zalecane przedmioty:
- zbroja, broń, jedzenie
Inne: brak
1. Porozmawiaj z Brundt of Cheftain. Powiedz, że chcesz przejść próbę, aby dołączyć do fremennickiej społeczności. Brundt the Cheftain przedstawi ci zasady próby: masz za zadanie zdobyć poparcie minimum 7 członków rady spośród 12.
Członkowie rady:
A. Brundt the Cheftain (nie ma dla ciebie zadania)
B. Manni the Reveller
C. Peer the Seer
D. Swensen the Navigator
E. Olaf the Bard
F. Sigmund the Merchant
G. Sigli the Huntsman
H. Thorvald the Warrior
I. Sassilik^
J. Fisherman^
K. Inga^
L. Pontak the Farmer^
^ nie odda na ciebie głosu
Manni the Reveller
1. Manni the Reveller proponuje ci zawody w piciu piwa. Podejmując się wyzwania, musisz uciec się do podstępu, w przeciwnym wypadku - nie będziesz w stanie zaliczyć zadania. Weź ze stołu piwo (beer).
2. Udaj się baru w Seer's Village i kup od Poison Salesman low alcohol keg. Low alcohol keg kosztuje 250 coins.
3. Wracając do Rellekki, porozmawiaj z Council Workman. W zamian za piwo dostaniesz od niego strange object.
4. Na początek zmierz się z Manni'm bez podstępu. Zobaczysz, że nie ma innego sposobu na pokonanie go. Wyjdź z głównej hali i udaj się do wschodniej strony budynku. Zapal strange object i użyj go na drain, która się tam znajduje. Wejdź z powrotem do pomieszczenia i zamień zwykły keg na ten, który masz w plecaku. Wyzwij Manni'ego jeszcze raz, jednak tym razem twój przeciwnik będzie zdziwiony swoją przegraną i bardzo chętnie odda na ciebie swój głos.
Peer the Seer
1. Porozmawiaj z Peer the Seer, jego zadanie może ci się wydać dość nietypowe. Polega na tym byś wszedł do jego domu i wydostał się drugimi drzwiami. Ponadto wszystkie swoje przedmioty musisz odłożyć do banku.
2. Najpierw musisz rozwiązać zagadkę, która pozwoli ci na wejście do jego domu, nie jest ona trudna do odgadnięcia. Każdy gracz ma inną zagadkę i możliwe rozwiązania to: wind, fire, mind, mage, tree, life i time.
3. Po wejściu do domu, udaj się na piętro i przeszukaj wszystkie obiekty, jakie tam znajdziesz. Gdy w swoim plecaku będziesz miał: wooden disk, old red disk, a jug, a bucket, an uncooked red herring. Możesz znaleźć także inne przedmioty, ale nie mają one związku z zadaniem.
4. Ugotuj rybę na kuchni, dostaniesz wtedy sticky red goop, użyj tego na wooden disk - otrzymasz drugi old red disk.
5. Zejdź na dół, korzystając z drugich schodów. Dwa dyski zamień z tymi, jakie znajdziesz na tarczy zegara. Wróć na górę.
6. Teraz musisz dostać się do skrzyni, która znajduję się w pokoju na piętrze. Aby ją otworzyć, musisz odmierzyć dokładnie 4 litry wody, potrzebujesz do tego celu wiadra i dzbanka (bucket, jug). Na lewo od kuchni znajdziesz kran (tap). Jeśli chcesz samodzielnie rozwiązać tą zagadkę, pamiętaj, że dzbanek ma pojemność 3, a wiadro 5 litrów. Jeśli masz z tym jakikolwiek problem, postępuj według poniższej instrukcji:
Napełnij dzbanek wodą (masz 3 litry) i przelej ją do wiadra. Następnie powtórz czynność, ale teraz wiadro będzie pełne, a w dzbanku pozostanie 1 litr wody. Opróżnij wiadro (w pobliżu kranu znajduje się drain), przelej wodę z dzbanka do wiadra. Napełnij jeszcze raz dzbanek i przelej jego zawartość do wiadra - właśnie otrzymałeś 4 litry wody. Użyj wiadra z odmierzoną wodą na skrzyni, a dostaniesz vase.
7. Napełnij ponownie dzbanek wodą i przelej ją do zdobytej wazy. Zatkaj ją korkiem, który zdjąłeś z tarczy zegara. Podejdź do zamrożonego stołu i postaw na nim wazon, który po chwili pęknie. W ten sposób otrzymasz zamarznięty klucz, który wystarczy położyć na kuchni. Za pomocą klucza otworzysz drugie drzwi, wyjdziesz dzięki temu z domu i zaliczysz tym samym zadanie. Kolejny głos członka rady zdobyty.
Swensen the Navigator
1. Porozmawiaj z tym człowiekiem, powie ci, że chętnie odda na ciebie swój głos... jeśli przejdziesz jego "labirynt". W dodatku jedyne, co jest ci potrzebne do tego zadania to znajomość jego imienia.
2. Zejdź w dół drabiną w południowej części domu. Teraz czas się popisać umiejętnością nawigacji, więc poruszaj się kolejno portalami: południowy (S), zachodni (W), wschodni (E), północny (N), południowy (S), wschodni (E), północny (N).
3. Teraz powinieneś być w pomieszczeniu z drabiną prowadzącą ku górze. Wejdź po niej i porozmawiaj ponownie z Swensenem. Pokonałeś jego labirynt, więc odda na ciebie głos.
Olaf the Bard
1. Zadanie zacznij od rozmowy z Olafem, dowiesz się, że wymaga od ciebie samodzielnego wykonania instrumentu - liry - i krótkiego występu.
2. Rozpocznij więc od wykonania instrumentu. Na południowy-wschód od miasta znajdziesz "swaying tree" (patrz mapa), zetnij jedną gałązkę i wystrugaj z niej lirę.
3. Kolejny etap do zdobycie golden wool, aby wykończyć lirę. Niedaleko swauing tree znajdziesz owce, Golden Apple Tree i trolla, który pilnuje drzewa - Lalli. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że ktoś ją okradł. W zamian za pet rock, jest gotowa podarować ci golden wool.
4. Wróć do wioski, niedaleko bramy powinieneś znaleźć chłopca imieniem Askeladden. Zapytaj go o pet rock, a dostaniesz od niego jedną sztukę.
5. Wróć do Lalli i podaruj jej prezent. Teraz poprosi cię o wykonanie pysznej kamiennej zupy. Wrzuć więc do kociołka, który znajduje się obok niej, rock, potato, onion, cabbage. Dostaniesz golden wool, teraz udaj się do wioski i użyj jej na kołowrotku. Teraz możesz ukończyć wykonanie liry.
6. Kolejny etap polega na zaczarowaniu liry. Udaj się na południe od wioski, użyj surowej ryby na Strange altar. Pojawi się duch, który zaczaruje twoją lirę.
7. Wróć do wioski i porozmawiaj z Olaf'em. Czas na koncert! Udaj się do bocznego wejścia do głównej hali, wejdziesz na scenę. Zobaczysz krótki filmik, po jego zakończeniu porozmawiaj ponownie z Olaf'em. Zdobyłeś jego głos.
Sigmund the Merchant
1. Sigmund odda na ciebie głos, jeśli przyniesiesz mu rzadki kwiat, którego posiadaczem jest Sailor.
2. Sailor odda ci rzadki kwiat, jeśli przyniesiesz mu romantyczną balladę.
3. Balladę możesz zdobyć od Olaf the Bard w zamian za parę butów.
4. Najprostszym sposobem na zdobycie butów jest rozmowa z Yrsą, która odda ci je w zamian za niższe podatki w Rellecce.
5. Brundt the Cheftain zgodzi się na niższe podatki, jeśli pozna sekret Sigli'ego.
6. Sigli potrzebuje natomiast nowej cięciwy do swojego łuku, możesz takową zdobyć od Skulgrimen.
7. Skulgrimen spełni twoją prośbę, jeśli dostaniesz ostatnio złapaną przez Fisherman rybę.
8. Fisherman złapie dla ciebie rybę, ale będzie musiał znać lokację najlepszych łowisk.
9. Swensen the Navigator spełni twoją prośbę, jeśli przyniesiesz mu w zamian weather forecast od Peer the Seer.
10. Peer the Seer pomoże ci, jeśli Thorvald the Warrior zechce być jego ochroniarzem.
11. Thorvald zgodzi się, jeśli przyniesiesz mu champion's token od Manni'ego.
12. Manni podaruje ci to, czego potrzebujesz, w zamian za legendarny koktajl Thora'y.
13. Thora chętnie przygotuje ci koktajl, ale gdzieś potrzebuje notatek od Askeladden.
14. Askeladden sprzeda ci notatki za 5k.
15. Odwiedź wszystkich w odwrotnej kolejności. Gdy zaniesiesz Sigmundowi rzadki kwiat, zaliczysz zadanie, wtedy będzie chciał na ciebie oddać swój głos.
Sigli the Huntsman
1. Porozmawiaj z nim, powie ci, że twoje zadanie to zabicie potwora o imieniu Draugen. Dostaniesz także specjalny talizman, który pomoże ci zlokalizować aktualne miejsce pobytu ducha.
2. Wyjdź z wioski i wybierz na talizmanie opcję "located". Na czacie pojawi ci się komunikat, w którą stronę musisz się udać. Spiesz się, ponieważ duch bardzo szybko zmienia miejsce swojego położenia. Gdy zobaczysz ducha, włącz modlitwę protect from melee i zabij go.
3. Wróć do Sigli, którry ucieszy się na wieść, że zdołałeś pokonać ducha i zagłosuję na ciebie.
Thorvald the Warrior
1. To zadanie będzie polegać na czterokrotnym pokonaniu Koschei the Deathless. Nie możesz posiadać żadnej broni, ani zbroi. Jeśli jesteś gotowy/a zejdź drabiną na dół i rozpocznij walkę. Wystarczy, że pokonasz swojego przeciwnika w pierwszych trzech walkach. Nawet negatywny wynik ostatniej walki nie będzie przeszkadzał w zaliczeniu zadania.
2. Po ostatniej walce Thorval powie ci, że zagłosuję na ciebie na zebraniu rady.
Po wykonaniu zadań
Udaj się do Brundt the Cheftain, aby poinformować go o zdobyciu wymaganej ilości głosów. Stałeś się właśnie prawdziwym członkiem fremennickiej społeczności.
Nagroda: 3 QP, 2812.4 Agility, Attack, Constitution, Crafting, Defence, Fishing, Fletching, Strength, Thieving, Woodcutting XP, dostęp do Miscellanii, Etceterii, możliwość korzystania z zasobów sklepów w Rellecce.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.