Myths of the White Lands
Explorer Jack ma małą przerwę w odkrywaniu, ale  nie zrezygnował jeszcze ze swoich starych nawyków. Ciągłe poszukiwanie  mitów, które potencjalnie kryją w sobie wskazówki prowadzące do rzadkich  błyskotek i innych trofeów. Snow Imp opowiedział mu o bogactwach, jakie  kryje Land of Snow. W tym zadaniu musisz sprawdzić, czy historia na  temat tej krainy śniegu jest prawdziwa… 
Start: Rozmowa z Jack the Explorer w jego domku w Lumbridge niedaleko sali treningowej 
 
Poziom trudności: Początkujący (Novice) 
 Czas wykonania: Średni 
 
Wymagane umiejętności: 
 - brak 
 
Zalecane umiejętności: 
 - 30  Crafting (do zdobycia specjalnej nagrody)
 Crafting (do zdobycia specjalnej nagrody) 
 - 55  Agility (do zdobycia specjalnej nagrody, trzeba posiadać subskrypcję member!)
 Agility (do zdobycia specjalnej nagrody, trzeba posiadać subskrypcję member!) 
 - 80  Woodcutting (do zdobycia specjalnej nagrody)
 Woodcutting (do zdobycia specjalnej nagrody) 
 
Wymagane Questy: 
 - brak 
 
Wymagane przedmioty: 
 - brak 
 
Zalecane przedmioty: 
 - Chisel (jeśli chcesz zdobyć specjalną nagrodę) 
 - Hammer (jeśli chcesz zdobyć specjalną nagrodę) 
 - Hatchet (jeśli chcesz zdobyć specjalną nagrodę) 
 
Inne: Brak 
 
1. Porozmawiaj z Explorer Jack na temat questa, a powie ci, że pewnego  dnia zapukał do jego drzwi Snow Imp, który opowiedział mu o pewnym  miejscu dla dobrego poszukiwacza przygód, który szuka jakieś specjalnej  wiedzy lub nawet skarbów. Ale ze względu na swoją przerwę w pracy Jack  zleca tobie zadanie zbadania tego miejsca. 
 

W trakcie rozmowy wyświetli się okienko z wymaganiami do zadania, po czym je akceptujemy. 

2. Zapytaj jeszcze go, jak możesz dostać się do tej krainy „How do i get  to the land of snow?”. Powie ci, że do krainy może cię teleportować mag  imieniem Isidor, jeśli mu powiesz formułę z zaklęciem, która brzmi  „Ectosum glissando”. Maga znajdziesz w piwnicy Wizard Tower na  południowy-zachód od Lumbridge. 

 3. Udaj się do Wizard Tower. Będąc w środku, zejdź do piwnicy i udaj się do Isidor'a i  porozmawiaj z nim. W rozmowie poproś go o teleportację, a zostaniesz  przeteleportowany do krainy śniegu. 

4. Znajdziesz się w krainie śniegu, ale żeby dostać się do jaskini,  będziesz musiał się do niej ślizgać po lodzie. Poniższe obrazki pokazują  jak należy się ślizgać, aby dostać się do jaskini. Warto też wiedzieć,  że ślizgać można się również na skos. 


5. Kiedy uda ci się pokonać lód, wejdź do jaskini. W jaskini będzie  ciebie czekało to samo, co na zewnątrz, czyli ponowne ślizganie się po  lodzie. Skorzystaj z poniższych obrazków, jeśli chcesz pokonać wszystkie  części jaskini. 

Część 1 
 
 Pierwsza część jaskini jest prosta, ponieważ nie musimy się tu ślizgać  na skos. Dla większości graczy może być to dość mylące. Nie ma tutaj  żadnych specjalnych nagród, więc można ślizgać się do 2 jaskini. 
 
 Część 2 

W tej części jaskini jest trochę, inaczej oraz znajduje się tu nagroda  specjalna! Jak należy dojść do nagrody specjalnej, oznaczyłem na  obrazkach żółtą linią. Jeśli jednak nie chcesz nagrody, to możesz wrócić  tu, kiedy indziej po nią. Drogę do następnej części jaskini oznaczyłem  kolorem czerwonym. 
 Nagrodą jest 2k doświadczenia w Crafting, ale najpierw trzeba wydłubać  przy pomocy chisel sople. Aby wydłubać sople, wymagany jest 30 poziom  Crafting. 

Część 3 

W trzeciej części jaskini nie znajdziemy żadnych nagród, ale można  zauważyć już małą śnieżna rampę. Kieruj się przy pomocy obrazków  oznaczoną drogą, a na pewno znajdziesz drogę do kolejnej części. 
 
 Część 4 

Czwarta część jaskini, znajdziemy tu drugą nagrodę specjalną, ale trzeba  posiadać subskrypcję member. Droga do nagrody jest oznaczona tak samo,  jak w przypadku pierwszej na żółto, a do kolejnej części na czerwono. 
 Nagrodą jest 10k doświadczenia w agility, ale najpierw musisz wspiąć się po gałęziach co wymaga 55 poziomu Agility. 

Część 5 

To już piąta część jaskini. Najpierw musimy dostać się do 6 części, a  potem wrócić do tej w celu dostania się do siódmej. Nie ma tu nagród  specjalnych. 
 
 Część 6 

Przedostatnia część jaskini różni się bardzo od poprzednich. Możemy  pojechać prosto do siódmej części, ale zostaniemy wygonieni przez yeti,  który swoim krzykiem spowoduje, że wrócimy do szóstej części jaskini.  Musimy więc go obejść z drugiej strony, przesuwając kamienne bloki do  dziur w górnej części jaskini. 
 
 Część 5,6 i 7 
 
 Po przesunięciu bloków wracamy do części piątej jaskini. Tym razem  ślizgamy się na skos, aby dostać się na śnieżna rampę (zielona linia patrz część 5), po czym wchodzimy do  szóstej części jaskini od górnej strony.

Znajdując się w szóstej części  ślizgamy się cały czas prosto. Przed wejściem do siódmej części możemy  znaleźć gałęzie, które możemy ściąć, jeśli posiadamy 80 poziom Woodcutting, co zaowocuje nagrodą w postaci 20k doświadczenia do tej  umiejętności. 

Kiedy znajdziemy się w części siódmej, będziemy niedaleko yeti. Najpierw  należy przestudiować rysunek niedaleko na ścianie, który ukaże nam  lodową rurę, do której możemy krzyknąć. Podchodzimy do niej i klikamy na  niej, wybierając opcję „Shout-in Pipe”. Po tym wszystkim Yeti się  wystraszy i zemdleje. 




Teraz musimy wrócić się do piątej części jaskini, a z niej do szóstej, a potem prosto do siódmej. 
 
 Część 7 
 Znajdując się w siódmej części jaskini zabieramy kamyki, których  pilnował yeti, po czym wychodzimy całkowicie z jaskini. Można to zrobić,  klikając na jednej ze szczelin i wybierając opcję „Exit-cave Archway” 


6. Kiedy wyjdziesz z jaskini, zauważysz 3 niebieskie Impy. Powiedzą ci one, że opowieść o skarbie to zwykła bujda. Jeden z nich Marius powie ci, że to on ppowiedział Explorer Jack o skarbie ukrytym w tym miejscu. Masz teraz wybór, albo okłamać Jack, albo powiedzieć mu, że ten skarb to zwykły dowcip Impów.


 7. Udaj się do domu Jacka i powiedz mu prawdę na temat dowcipu Impów lub  go okłam, mówiąc prawdę o tych dziwnych zimnych kamykach. W przypadku  kłamstwa uwierzy w historię, że jaskinia zawiera dużą ilość skarbów, a w  przypadku opowiedzenia mu prawdy trochę się zawiedzie. Bez względu na  to, czy go okłamałeś, czy nie, zakończysz questa. 

Gratulacje quest skończony! 

 
Nagroda: 1QP, magiczna lampa dająca 500 doświadczenia w dowolnej umiejętności. 
 
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.
Informacje Dodatkowe
Jeśli się wylogujesz i zalogujesz ponownie, porozmawiaj z Explorer Jack, a za wykonanie zadania wręczy ci 5000 coins.
