1 II 2011 - Za kulisami: Luty


One wracają! Wilderness i wolny handel urzeczywistniły swój triumfujący powrót w tym miesiącu, ale nie są jedynymi nowościami lutego. Razem z walką na Wilderness (albo może zamiast niej), czemu miałbyś nie zabrać się za nowy quest - The Prisoner of Glouphrie? Nie zapomnij też zabrać ze sobą pottery urn, zebrać trochę demon ashes i skorzystać po drodze z ulepszonych skrótów!

 

 

One wracają! Wilderness i wolny handel urzeczywistniły swój triumfujący powrót w tym miesiącu, po największym referendum w dziesięcioletniej historii gry... ale one nie są jedynymi nowościami lutego. Jeśli nie jesteś zajęty spekulowaniem na GE ani nie ryzykowaniem życia w nowym revenant dungeon, to czemu miałbyś nie podjąć się nowej misji: The Prisoner of Glouphrie? Nie zapomnij też zabrać ze sobą pottery urn, zebrać trochę demon ashes i skorzystać po drodze z ulepszonych skrótów!


Wilderness i swobodny handel

Nasza pierwsza aktualizacja w tym miesiącu to przywrócenie Wilderness i wolnego handlu! Jeśli nie do końca wiesz o czym mowa, to gdzie byłeś ostatnimi czasy? Chowałeś się pod swoim pet rock, czy gdzie? Było wielkie referendum, w którym udział wzięło ponad 1,2 miliona graczy, spośród których 91% opowiedziało się za powrotem Wilderness i wolnego handlu. Co to ozacza? W skrócie, to znaczy, że niedługo będziesz mógł dawać swoim przyjaciołom prezenty, ustawiać na GE ceny, jakie będziesz chciał i brać udział w najbardziej niebezpiecznej czynności w całym RS: PK'owaniu na Wilderness (zabijaniu graczy: PK - "player killing")!

Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym, jak działają PK'ing i wolny handel, to przeczytaj, dotyczące ich, nowe poradniki dla początkujących w Game Guide - "Wilderness" i "Free trade". PK'ing może być świetną zabawą i można się na nim nieźle obłowić, ale zawsze należy go uprawiać tylko z takim wyposażeniem, na stratę którego jest się przygotowanym - na Wilderness nie działają nagrobki, zabezpieczające przedmioty po śmierci. Zostałeś ostrzeżony!

Inne zmiany, które przynosi powrót Wilderness i wolnego handlu to:
- nowe, wypełnione revenants'ami Forinthry Dungeon, gdzie dropują one unikalne uzbrojenie, zaprojektowane na PvP, które było poprzednio dostępne na PvP i Bounty Hunter Worlds,
- zakładanie się w pojedynkach na Duel Arena na światach p2p, bez żadnych ograniczeń cenowych,
- lepsze dropy z Chaos Elemental (i nowy chaotyczny wygląd),
- nieograniczone cenowo dropy w Party Room,
- wydłużone czasy istnienia nagrobków (poza Wilderness) oraz zredukowane do zera koszty ich naprawy i pobłogosławienia.

Aby zdobyć więcej informacji o Wilderness i wolnym handlu, odwiedź temat "Wilderness & Free Trade Q&A".


The Prisoner of Glouphrie i graficzna przeróbka Gnomów

Naszą następną aktualizacją w lutym będzie graficzna przeróbka Gnomów. Nowe głowy na czacie, nowe modele i nawet nowe statuy - gnomy będą mogły jeszcze raz poczuć się dumnymi z bycia jedną z najlepiej wyglądających w grze ras. A jaka okazja mogłaby być lepsza do wprowadzenia tego ulepszenia, niż kolejna część serii gnomich questów?

Golrie zauważył, że kartka papieru, której używał jako zakładki, jest właściwie listem od jego dziadka, opisującym jego poszukiwania mitycznego miasta Arposandra. Przetestuj swoje umiejętności agility, thieving i runecrafting (60+) w tej najbardziej gnomiej przygodzie. Zawiłe łamigłówki z obfitymi nagrodami w postaci punktów doświadczenia i dodatku do szybowcowej sieci transportowej czekają, aż zbadasz legendarne miasto w imieniu jedynego gnoma, który godzien jest odsłonić przed światem jego tajemnice! Wysokolevelowi famerzy będą ponadto zadowoleni, słysząc o tym, że wykonanie tej misji da im dostęp do nowego spirit tree patch i umożliwi szybsze dostanie się do Lletya'i.

Rozglądaj się za paroma eventami społeczności gnomów, które będą związane z tą aktualizacją!


Aktualizacja dotycząca wyrobów ceramicznych i nowych metod trenowania rzemiosła

Jeszcze w tym miesiącu mamy zamiar zmienić funkcjonalność wyrobów ceramicznych w RuneScape. Korzystanie z koła garncarskiego zostanie uproszczone, a cały proces stanie się bardziej dostępny i zadowalający. Gracze otworzą się na dodatkowe sposoby na wyższych poziomach.

Wkrótce gracze będą mieli możliwość wyrabiania i wypalania ceramiki wymagającej od 1 do 81 poziomu Craftingu. Kiedy to nastąpi, muszą oni posiadać runy, aby później móc się teleportować. Te nowe dzbany dają wiele różnych możliwości, od cracked cooking urn po dekoracyjne woodcutting urns. Służą one do zbierania odpadów powstałych na skutek normalnego treningu pozostałych umiejętności. Najlepsze jest to, że wypełniają się same, ale tylko jeśli w trakcie ćwiczenia macie je w swoim ekwipunku.

Gdy dzban się napełni, wystarczy tylko wybrać opcję teleportu, aby uzyskać przyzwoitą ilość doświadczenia w odpowiedniej umiejętności. Na przykład, teleportacja na najniższym poziomie drwalnictwa urn dałaby 160 punktów doświadczenia za teleport, natomiast na najwyższym poziomie (tylko dla członków) może dać 1900 doświadczenia w wędkarstwie.


Demon ashes

Ponadto mamy w planach projekt związany ze stuprocentowym łupem zostawianym przez demony, popioły mają działać jak normalne kości. Wszystkie potwory, które zostawiały "popiół," będą zostawiały nowy typ popiołu. Będzie to zależeć od rangi demona: bezbożny popiół (impy i fiendy), przeklęty popiół (lesser i greater demon) lub piekielny popiół (black, abyssal i tormented demony, nechryael i większość demonów-boss'ów). Może się to stać nową metodą zdobywania doświadczenia (jak zakopywanie kości), możesz je także wykorzystać w świątyni Ectofuntus by zyskać dodatkowe doświadczenie (jednak nie musisz ich mielić i przesypywać do pot, wystarczy tylko posiadać ektoplazmę).


Ulepszenie skrótów

Na zakończenie, w tym miesiącu dążymy do zmiany wielu skrótów, a niektóre z nich chcemy umieścić w darmowej wersji gry. Darmowi gracze będą mogli korzystać z kajaków na rzece Lum, do ich zrobienia nie będzie potrzebna siekiera. Jednak posiadanie siekiery wysokiej jakości może znacznie przyspieszyć ten proces. Członkowie z 51 lvl Construction będą mogli budować specjalne otwory (niezbędna jest kusza) i uchwyty na liny w gniazdach. Dotyczy to następujących miejsc:

Skróty, do przejścia których niezbędna jest kusza:
- północna ściana Falador
- południowa ściana Yanille
- klif w okolicy Catherby
- rzeka Lum (na południe od Lumbridge)
- wyspa z Water obelisk

Skróty, do przejścia których niezbędna jest lina:
- gniazdo Eagles Peak
- gniazdo na Karamja'i
- gniazdo na Feldip Hills
- Baxtarian Falls

Gracze za zbudowanie niezbędnych udogodnień zostaną nagrodzeni także jednorazowo doświadczeniem w umiejętności Construction.



Mod Mark
RuneScape Lead Designer


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd