The Death of Chivalry


The Death of Chivalry

Wysłany do Edgeville Sir Owen przygotuwuje się do zadania razem z innymi rycerzami. Saradomin zlecił im powstrzymać Kinshrę, która chce zdobyć broń o wielkiej mocy. Saradomin potrzebuje zarówno Ciebie jak i Sir Owena aby ją powstrzymać!

 

Start: Rozmowa z Sir Owenem w Edgeville Monastery

1

 

Poziom trudności: Łatwy (Novice)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy: brak

Wymagane Umiejętności: brak

Wymagane przedmioty: brak

Zalecane przedmioty: Zbroja i jedzenie

Inne: Zdolność pokonania Black knight'ów (44 combat), podczas wykonywania questa musisz mieć 5 wolnych miejsc w plecaku.


 

2

1.Porozmawiaj z Sir Owenem w północnych ogrodach Edgeville Monastery. Powita Cię słowami "the owl hoots at midnight". Zareaguj dowolną z opcji, a Sir Owen wyjaśni Ci, że Sir Amik Varze wysłał go do obszaru misji, ale jego kontakt jeszcze nie przybył. Wasza rozmowa zostanie przerwana scenką Saradomina przybywającego do obszaru. Po wybraniu opcji: "either kneeling to", Saradomin każe Ci powstać i wyjaśni , że jego wrogowie odkryli potężną broń używaną ostatnio podczas Trzeciego Wieku (Third Age). Potrzebuje Cię, aby zapobiec jej użyciu. Zaakceptuj quest. Do twierdzy trzeba będzie wejść w przebraniu składającego się ze zbroi kapitana Black Knight, pojawi się ona południowy-zachód od Ciebie. Zabierz ją ze stojaka używając opcji "pick up". Jeśli masz niski combat, to weź z banku jedzenie, następnie ubierz zbroję i porozmawiaj z Saradominem. Powie Ci, że będziesz podszywał się pod Kapitana Dulcina, nadzorcę Czarnych Rycerzy. Zgódź się, a zostaniesz przeniesiony pod bramę zamku.

3

4

2.Przejdź przez bramę, następnie rozmawiaj ze strażnikami przekonując ich, że jesteś kapitanem Dulcinem. Złe odpowiedzi zwiększają pasek podejrzliwości, który musi zostać poniżej 100, bądź zostaniesz wyrzucony i będziesz musiał zacząć wszystko od początku. Przy rozmowie z pierwszym strażnikiem, niezależnie od odpowiedzi, Twój pasek podejrzliwości zostanie podniesiony do 25, gdyż jeden z rycerzy kapnie się, że Sir Owen jest rycerzem Saradomina i będzie żądał wyjaśnień.

5

Używając opcji:

-He is my prisoner nie otrzymasz punktów do paska,
-No, I have something...special planned for him otrzymasz -5 punktów,
-Torture, you mean - you monster! -> 30 pkt,
-I am taking my captive to the tallest tower of the fortress. -> 0 pkt,
-My reasons are none of your concern. -> 0 pkt,
-I thought I'd give him the tour... -> 30 pkt.

 

Zanim przejdziesz dalej możesz sprawdzić gobeliny, aby dowiedzieć się nieco o tradycji, w tym oblężeniu Fallador, Kinshry i wojny w 164.

6

3.Kieruj się na północ zamku, zobaczysz porucznika Yorka, porozmawiaj z nim, wybierz odpowiedź: "Are you suggesting I cannot handle a mere knight of Saradomin?"

4.Skieruj się na północny-zachód i porozmawiaj ze strażnikiem twierdzy koło klatki schodowej. Powie, że więźniowie nie mogą wchodzić na wyższe poziomy. Wybierz odpowiedź:" What do you want, maggot?" następnie "This prisoner is to be sacrificed."

7

5.Teraz, będąc już na pierwszym piętrze budynku udaj się do jego południowej części. Porozmawiaj z Hierophant Marius, zapyta się, czy jesteś gotowy otrzymać sybmol Zamoraka. Zgódź się, w przeciwnym wypadku dostaniesz 25 punktów do paska podejrzliwości. Następnie wybierz opcję: "I shall return after I deal with this Temple Knight".

8

Możesz pomodlić się przy ołtarzu Zamoraka, przywracając prayer level i odejmując 5 punktów od paska podejrzliwości.

6.Porozmawiaj ponownie ze strażnikiem pilnującym schodów, znów dowiesz się, że nie możesz iść na góre z więźniem. W rozmowie z nim wybierz opcję: "I am bringing him to the tallest tower", nastepnie "We need him to recover the weapon of power, as you know".

9

7.Na drugim piętrze porozmawiaj z porucznikiem Gravesem, który poinformuje Cię, że uciekła czarownica i sabotowała całą operację. W rozmowie z nim wybieraj odpowiedzi:

I.Report, solider.
II.Tell me of the witch.
III.Tell me about this magic circle.
IV.What of this artefact?
V.Stand aside. I will handle this.

Następnie zorientuje się, że razem z Tobą jest więzień. Powiedz, że jest z Tobą, zagadując strażnika, w międzyczasie Sir Owen podejdzie od tyłu i obezwładni strażnika. Przeszukaj strażnika i ukryj.

10

8.Idź na północ i przeszukaj biurko, znajdziesz Captain Dulcin's journal, którego nie zdołasz narazie otworzyć.

11

9.Udaj się po schodach na górę.

12

10.Znajdziesz się w małym pomieszczeniu rytualnym. Wyjdź na podest, a ukaże Ci się krótka scenka, w której Sir Owen powie, że musisz wykonać rytuał.

15

11.Przeczytaj książkę umieszczoną na pulpicie, a następnie ją zabierz.

16

12.Przeszukaj szafę, znajdziesz w niej list, który następnie przeczytaj.

17

13.Przeszukaj skrzynię ze świecami.

18

14.Podnieś tinderbox leżący na ziemi.

19

15.Zabierz kredę z półki.

20

16.Idź ponownie na podest. Teraz możesz przystąpić do wykonywania rytuału. Wybierz opcję "Use the chalk to repair magic circle".

21

17.Klikaj po kolei na świece, zapalaj je, następnie wybieraj opcję "check grimore". W zależności od tego, jakie rozstawienie masz w książce (dla każdego gracza jest inne) takich słów musisz używać na świecach. Gdy nie wiesz, czy dobrze wybrałeś opcje, spytaj się Sir Owena.

22

23

24

18.Jeśli dobrze wybrałeś wszystkie opcje, po środku pojawi się portal.

25

Zdejmij zbroję kapitana Dulcina i załóż jakieś itemy zdatne do walki (zejdź z podestu i użyj skrzyni jako banku).

26

Następnie wskocz do portalu, zaprowadzi Cię on do krypty Saradomina.

19.Po wejściu zobaczysz krótką scenkę, na której Czarni Rycerze znęcają się nad kobietą zamkniętą w klatce. Pokonaj ich i przeszukaj (mają taki poziom jak ty), następnie uwolnij kobietę z klatki. Wypytaj się ją o wszystko, co Cię interesuje, następnie będziesz miał wybór, co z nią zrobić, jednak zostanie tutaj niezależnie od Twojej decyzji.

27

20.Przeszukaj teraz supply crate, znajdziesz w niej runy, z drugiej skrzyni weź handwritten message.

28

 

29

21.Udaj się na wschód i przejdź przez drzwi. Przeszukuj stosy kości i groby, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o Trzecim Wieku.

30

22.Idź na południe i przejdź przez drzwi.

31

23.Pojdź przed siebie, po chwili zobaczysz mnóstwo zabitych Czarnych Rycerzy i Fernę, porozmawiaj z nią. W rozmowie powiedz jej, że jesteś gotowy wypełnić zadaniem którym jest zabicie jej. Jej umiejętności walki będą zbliżone do Twoich. Powiedz, że jesteś gotów wypełnić zadanie. Co jakiś czas będzie próbowała Cię zaatakować specjalnym atakiem, wtedy po prostu oddal się, wznów atak gdy się zatrzyma.

32

24.Gdy Fern zostanie zabita, zniknie pierwsza bariera trzymająca różdżkę. Idź na południe a zobaczysz barierę. Aby ją odblokować, musisz po kolei ułożyć puzzle parami.

33

34

25.Teraz użyj opcji "breach" na ostatniej barierze. W rozmowie wybierz odpowiedź "You may have the honour of breaching the ward, Sir Owen", następnie "Yes". Pojawi się wtedy Dawn, która ukradnie różdżkę.

35

26.Idź na północ, ukaże Ci się krótka scenka, w której Dawn przemieni Sir Owena w zombie i ożywi leżących strażników. Pokonaj ich. Udaj się na północ i przejdź przez drzwi.

27.Teraz czeka Cię najtrudniejsza walka w całym queście. Musisz pokonać Dawn. Kiedy koło Ciebie zbierają się "koła" uciekaj, gdyż Dawn przywołuje wtedy chmurę która zabiera dużo HP. Gdy przywołuje szkielety, musisz je pokonywać i dopiero potem zabrać się za nią. Gdy zabraknie Ci punktów prayer, pomódl się na ołtarzu obok. Po pokonaniu przeszukaj ją. Ukaże Ci się Saradomin, który zleci uratować Sir Owena.

35

28.Wróć do Sir Owena, daj Saradominowi różdżkę. Po krótkiej scence, w której Saradomin ożywi Sir Owena, poproś Saradomina, aby przeniósł Cię do Edgeville Monastery. Gratulacje! QUEST COMPLETE!


37

Nagroda: 3 quest points, 2combat XP lamp, 4 tutyły rycerza, strój Kapitana Czarnych Rycerzy, tarcza Sir Owena, 10 000 bonus Prayer XP, 60 000 Prayer XP, dwa klucze do Treasure Hunters.

 Kluczem, który wypadł z Dawn możesz otworzyć Capitan Dulcin's Journal, aby dowiedzieć się więcej.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd