Meeting History


Meeting History

Jorral odkrył właśnie więcej informacji na temat Enchanted key. Nowe informacje zawiodą cię do odkrycia wielkiej zagadki, ale jedno jest pewne - nie będzie to zwyczajne poszukiwanie wskazówek z przeszłości...

Start: Dom na północny-zachód od West Ardougne

Poziom trudności: Wtajemniczony
Czas wykonania: Krótki

Wymagane Questy:
- Druidic Ritual
- Making history

Wymagane Umiejętności:
- Brak

Potrzebne przedmioty:
- Enchanted key (klucz z questa Making History, jeżeli go straciłeś Jorral da ci nowy)


1. Porozmawiaj z Jorral, który powie ci, że w trakcie przeszukiwania posesji znalazł notatki zawierające o wiele więcej informacji na temat tajemniczego Enchanted key. Poproś go, aby dał ci te notatki, po czym je przeczytaj. Wynika z nich, że oprócz właściwości zmieniania temperatury klucz może przenieść w przeszłość, ale działa to tylko i wyłącznie w miejscu, w którym powstał, czyli niedaleko zagrody z mini-questa Sheep herder. Przy czym należy ten klucz potrzeć i wypowiedzieć zaklęcie „Predem Abducto”.


2. Schowaj wszystkie przedmioty, weź tylko Enchanted key, nie możesz mieć także nic na sobie. Udaj się do zagrody znanej ci z mini-questa Sheep Herder i stań w miejscu pokazanym na obrazku poniżej. Potrzyj klucz, klikając na niego i wybierając opcję „rub”.

3. Zostaniesz przeniesiony do przeszłości w pobliżu małego, drewnianego domku. Wejdź na teren domu i porozmawiaj z kobietą imieniem Laura. Kobieta będzie zdziwiona twoim nagłym pojawieniem się na terenie jej posesji. Zapytaj ją, gdzie jest zamek, a ona powie ci, że żadnego zamku nie ma w pobliżu i jest tu tylko ten domek, w którym żyje ze swoją rodziną.

4. Potrzyj klucz ponownie i wróć do teraźniejszości. Udaj się do Outpost i opowiedz Jorral'owi, co widziałeś. Jorral sądzi, że rodzina Laury może znać historię pojawienia się ludzi w Runescape, musisz się o tego dowiedzieć. Dostaniesz również od niego informacje, że podczas twojej nieobecności znalazł kolejne notatki na temat klucza, który pozwala przenosić się do dwóch różnych przeszłości A i B.


5. Wróć z powrotem do zagrody i potrzyj klucz, wybierz Past A, a ponownie znajdziesz się w pobliżu domku rodziny Laury.

6. Wejdź do domku i porozmawiaj z mężczyzną imieniem Roger, który przebywa z dzieckiem, usiłując powstrzymać je od ciągłego płaczu. Żadne jego metody nie uspokajają dziecka. Poprosi cie, abyś znalazł sposób na uspokojenie go.

7. Wyjdź z domu, a zauważysz chłopca, który bawi się runami, usiłując zapalić ognisko. Porozmawiaj z nim, a on powie ci, że uczy się, aby zostać sławnym druidem zwanym „Super Jack the Fanstamic”, na początku musi nauczyć się rozpalać ogień, posiadając rzadkie runy, które dostał w prezencie od druida imieniem Misalionar. Jego marzeniem jest zostać dobrym magiem tworzącym ciastka czekoladowe oraz deszcz mleka truskawkowego.

8. Potrzyj klucz i przenieś się tym razem do Past B, ujrzysz znany ci już dom, ale tym razem Laura wraz z Roger'em będą już starzy, a ich dzieci dorosłe. Udaj się na tyły domu i porozmawiaj z Sarah. Opowie ci o swojej chorobie z dzieciństwa, której efektem był jej ciągły płacz. Receptą na tą chorobę było mleko z miodem wraz ze sproszkowanym ziołem guam, o czym jej ojciec nie wiedział.

9. Teraz odnajdź Jacka, który jak widać został druidem. Zaproponuj mu, że przy pomocy swojej "magii odczytywania przeszłości" odgadniesz jego przeszłość i marzenia z czasów dzieciństwa.

Odpowiedzi na pytania:

- Super Jack the Fantasmic.
- Cosmic, mind, body and fire runes.
- Misalionar.
- Seven
- Creating a fire.
- Chocolate cake.
- Good
- Strawberry-flavoured milk.

10. Kiedy odpowiesz poprawnie na wszystkie pytania Jack będzie zadziwiony twoimi umiejętnościami. Powie ci też, że drzewa, które w dawnych czasach posadziła jego matka nigdy nie urosły, przez co nie mogą wyhodować sobie jedzenia, które w ich czasach trudno zdobyć. Drzewka znajdziesz na tyłach domku.

11. Przy okazji porozmawiaj z głuchą i starą Laurą, która marzyła o podróżach, lecz bała się opuszczać mieszkanie sądząc, że się zgubi.

12. Przenieś się teraz z powrotem do Past A. Wejdź do mieszkania i zacznij przeszukiwać półki, musisz odnaleźć i wziąć następujące przedmioty:


- Bucket of milk
- Guam
- Bowl
- Pestle and mortar
- Papyrus
- Charcoal

13. Udaj się do ogrodu i użyj znaleziony bowl na beehive, a otrzymasz bowl of honey. Następnie sproszkuj guam przy pomocy pestle and mortar, zmieszaj bowl of honey z bucket of milk, a na końcu dodaj sproszkowany guam.

14. Udaj się do pokoju z dzieckiem i użyj na nim przygotowanego lekarstwa. Dziecko od razu się uspokoi. W dowód wdzięczności Roger opowie ci historię o tym, jak ludzie pojawili się na świecie. Ludzi stworzył Guthix, który podróżował na wschód, ale brakowało mu zwierząt i ludzi, przez co stworzył portal, z którego wychodzili ludzie w dużych grupach, rozdzielając się i tworząc rodziny.

15. Teraz użyj charcoal na papyrus, tworząc orientacyjną mapę Runescape. Przekaż mapę młodej Laurze, która podziękuje ci za podarunek.

16. Zostało jeszcze właściwe ułożenie drzewek. Weź doniczki (pots) oraz łopatę (spade), przy pomocy łopaty zacznij odkopywać sadzonki i zakopywać je do właściwych miejsc, tak jak na obrazkach poniżej.

17. Przenieś się z powrotem do Past B, a zauważysz, że drzewa wyrosły. Powiadom o swoim sukcesie Jack'a, a w zamian za pomoc opowie ci, jak powstały runy. Runy zostały stworzone przez Guthixa, który rozmieścił je po całym świecie. Dzięki temu ludzie zaczęli odkrywać nowe zaklęcia, co przyczyniło się do powstania księgi zaklęć „speelbook”, przez co można było odkryć całkiem nowe typy czarów. Z czasem do używania zaklęć czarodzieje i druidzi zaczęli się ubierać w dziwaczne szaty i czapki.


18. Teraz porozmawiaj z Laurą, która opowie ci o swoich podróżach, w których niestety zgubiła swoją ulubioną broszkę. Dużo by dała, aby ją odzyskać.

19. Przenieś się jeszcze raz do Past A, wejdź do domu i udaj się do pokoju z dzieckiem. Przeszukaj „Besside table”, a odnajdziesz broszkę Laury. Wyjdź wtedy z domu i schowaj broszkę w „soil mound”.

20. Teleportuj się ponownie do Past B i weź łopatę ze składzika, który Laura zbudowała w Past A. Użyj łopaty na „Soil mound”, a wykopiesz broszkę, którą wcześniej zakopałeś.

21. Oddaj broszkę Laurze, a opowie ci o tym, jak Guthix nauczał ludzi odróżniać dobro od zła. Sam bóg przyznał się, że próbuje wszystko utrzymać w równowadze, ale ten świat nie został przez niego stworzony. Laura niestety nie będzie znała imienia twórcy świata, tak samo innych bogów.

22. Teleportuj się do teraźniejszości i udaj się do „Outpost”. Opowiedz wszystko Jorralowi, a będzie bardzo zafascynowany tym, o czym się dowiedziałeś. Podziękuje jeszcze raz za pomoc, wręczając ci również starą księgę.

Gratulacje quest skończony!



Nagroda: 1QP, stara księga dająca 2x 1000 doświadczenia i 1x 500 do wybranej umiejętności, możliwość szukania większej ilości skarbów przy pomocy Enchanted key.


Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd