The Chosen Commander
Zanik zaginęła, jej los jest nieznany. Kapitan Undak, kierownik Straży Dorgeshuun, wierzy, że pewien nowy spisek organizacji H.A.M. jest w trakcie realizacji i jedyną osobą, która może wezwać jest człowiek, który już wcześniej pomógł uratować miasto.
Kapitan Undak jest nieświadomy tego, że w walce tej jest więcej przeciwników niż się spodziewa. Proroctwo Goblinów ma zostać spełnione, a przeznaczenie Chosen Commander zostanie ukazane i Drogesh-Kaan stawi czoła najciemniejszej godzinie miasta.
Start: Dorgeshuun - Kapitan Undak, obok fontanny.
Poziom trudności: Średni (Medium)
Czas wykonania: Długi
Wymagane Questy:
- Land of the Goblins
Wymagane Umiejętności:
46 Agility
46 Strength
46 Thieving
Wymagane przedmioty:
- źródło światła
- strój H.A.M. (można zdobyć podczas wykonywania questu)
Zalecane przedmioty:
- teleporty do Ardougne.
Przeciwnicy:
- Sigmund (75 lvl)
- Zanik (75 lvl)
- Bandos avatar (125 lvl)
Inne: Umiejętność pokonania przeciwnika z 125lvl.
1. Wejdź do miasta Dorgeshuun i udaj się w stronę centrum. Zobaczysz fontannę, a przy nim Kapitana Undaka. Porozmawiaj z nim. Pokrótce opowie ci, jak to dzieci w mieście dorastają i jak wygląda ich przyszłość. Po chwili przejdzie do sedna sprawy i opowie o dziwnych zachorowaniach wśród dzieci oraz o podejrzeniu, że za tą sprawą stoi bractwo H.A.M. Poprosi o pomoc w odnalezieniu sprawcy. Zgódź się.
2. Kapitan zacznie podążać za tobą. Skieruj się na północny kraniec jaskini, wejdź po schodach do góry i przejdź trochę na południowy wschód. Tam zobaczysz domek, dookoła którego biegają dzieci.
3. Podejdź do Mernik i spytaj, co dzieję się z dziećmi. Okaże się, że Mernik również dużo nie wie i skieruje cię do Torzek, która stoi przed budynkiem. Mów do niej uspokajająco i spytaj się, co ostatnio dzieci jadły. Odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, ponieważ powie ci, że najlepiej będzie jak, sam popytasz się dzieci co jadły. A więc do roboty - przepytaj wszystkie dzieciaki, które znajdują się przed budynkiem. Najlepiej zapisuj ich wypowiedzi, ponieważ musisz odgadnąć które dwie potrawy były zatrute (te, które wymieni każde dziecko). Jeśli już wiesz, które to potrawy, porozmawiaj z Undak’iem. Poleci iść do sprzedawców jedzenia i dopytać się, kto im sprzedaje jedzenie.
4. Sprzedawcy znajdują się na dolnym poziomie w strefie marketu (mapa). Przepytaj ich, od kogo mają jedzenie, zawsze podadzą ci dwa nazwiska. Teraz poprzez eliminacje dowiedz się który z dostawców sprzedaje zatrute jedzenie. Wtem udaj się do niego i oskarż go o zatruwanie jedzenia. Undak spyta się, czy na pewno jesteś pewny, czy to ta osoba, jeśli jesteś tego pewny odpowiedz tak. Ponieważ jak źle trafisz, będziesz musiał zapłacić karę 5000 gp.
5. Dostawca nie będzie chciał iść do więzienia, więc go zaatakuj. Wtedy za przeciwnikiem pojawi się portal i wyjdzie Zanik, która pomoże ci w walce. A po walce opowie, gdzie się podziewała.
6. Najpierw Zanik wyjaśni, gdzie się znajdowała, a następnie będziesz mógł ją kontrolować w tamtym miejscu. Przejdź na południe, potem kawałek na zachód, wespnij się na najmniejszy pomnik i tak wspinaj się dalej, aż dojdziesz do pomnika, który trzyma misę z woda. Ukaże się teraz krótka scenka, po której dalej dąż po pomnikach, aż wskoczysz na balkon. Tam znajduje się kusza - weź ją i przeskocz dzięki jej pomocy na tron.
7. Podnieś leżący tam amulet i zejdź na dół, pomnik z misą ukłoni się i będziesz mógł zobaczyć, co pokazuje woda. Znowu zobaczysz która scenkę, po której skieruj się tam, gdzie stoi cała armia marmurowych posagów. Gdy podejdziesz do nich zrobią przejście do portalu. Wejdź w niego.
8. Pojawisz się znowu w mieście goblinów i odzyskasz władze nad swoją postacią. Wraz z Zanik’ą udaj się do pomieszczenia rady. Znajduje się na północy, musisz wejść na górne piętro.
9. Teraz ukaże się kolejny filmik z procesem dostawcy jedzenia, gdzie zapada wyrok, że zostaje wygnany z miasta. Wyrok ten nie podoba się Zanik i postanawia sama wydać wyrok śmierci na dostawcy jedzenia. Zabija go, po czym ucieka z miasta.
10. Kapitan Undak prosi, byś odnalazł Zanik, przekonał ją do powrotu do miasta i stanięcia przed wymiarem sprawiedliwości. Udaj się do jaskiń na południe od południowej bramy miasta. Zejdź po drabinie na dół i idź na południe, na samym końcu groty powinna siedzieć Zanik (niedaleko jest wejście do jaskiń Kalphite). Usiądź koło niej i używaj opcji "say nothing". Następnie spytaj się jej, czy pragnie pokoju na świecie, wtedy dopiero postanowi stanąć przed radą.
11. Wróć przed oblicze rady. Po długiej rozmowie, rada postanowi wygnać Zanik i zakazać jej wstępu do miasta.
12. Pożegnaj się z Zanik i porozmawiaj z kapitanem na temat kolejnego zadania. Kapitan rozkaże Ci dowiedzieć się, co planuje Sigmund. Zaakceptuj jego propozycję, wtedy Undak wręczy ci komplet stroju H.A.M.
13. Załóż strój H.A.M i udaj się do ich bazy, która znajduje się w lesie na zachód od Lumbridge, w ruinach kościoła. Wejdź do środka, odnajdź Johanhusa Ulsbrecht'a i porozmawiaj z nim.
14. Zapytaj go, co planują w sprawie goblinów. Dowiesz się, że to Sigmund zaplanował atak na gobliny. Spytaj się Johanhus’a, gdzie znajduje się siedziba Sigmunda i jak można do niego dołączyć. Ulsbrecht poda ci hasło (Arrav) potrzebne do wejścia do siedziby Sigmunda oraz jej lokalizację.
15. Udaj się do Ardougne i idź na północ, do młyna. Tam porozmawiaj z Milton the Miller i podaj mu hasło. Otworzy ci przejście pod skrzynią, wejdź do środka. Idź prosto, otwórz drzwi i udaj się do kuchni. Stamtąd prześlizgnij się do pomieszczenia obok i odblokuj drzwi w tamtym pomieszczeniu.
16. Porozmawiaj ze strażnikiem przy celi w celu dowiedzenia się, jak dostać się do więźnia. Następnie spytaj się go o dzień tygodnia i porównaj go z lista wiszącą na ścianie. Dzięki temu będziesz wiedział, kto w teraz ma przesłuchiwać więźnia (Sam the guard).
17. Wróć się do pierwszego pomieszczenia, tam odnajdź osobę, która ma przesłuchiwać więźnia. Okradnij ją (używając opcji pickpocket), dostaniesz list. Wróć z tym listem do strażnika, wtedy dopiero wpuści cię do środka.
18. Podnieś klucz z ziemi i otwórz celę. Porozmawiaj z goblinem i powiedz mu, że ty odciągniesz uwagę strażnika, a on się prześlizgnie. Udaj się szybko do strażnika, stań na północ przed strażnikiem, by był obrócony plecami do przejścia pomiędzy pomieszczeniami. Zagadaj go i obserwuj, czy Grubfoot przeszedł już do kolejnego pomieszczenia.
19. Wejdź za goblinem i każ mu stanąć przy zachodnich drzwiach. Ty w tym czasie przejdź szybko do kuchni i zbij kilka naczyń (wystarczy, że na nie klikniesz). Wtedy strażnik przyjdzie do ciebie i spyta się, co się stało, odpowiedz, że to imp’y.
20. Grubfoot w tym czasie przejdzie do pomieszczenia z łóżkami, udaj się za nim i każ mu iść za tobą. Wtedy przejdź przez wschodnie drzwi i kieruj się do wyjścia z bazy. Zobaczysz wtedy krótka scenkę jak Zanik przybywa i walczy z bractwem.
21. Zaatakuj Sigmunda, z pomocą Zanik uda ci się go pokonać, lecz wtedy Zanik cię zaatakuje, będzie się odradzać tak długo, aż nie zdejmie medalionu. Podczas regeneracji będzie rozmawiała z tobą, wybieraj opcje rozmowy które są pozytywne:
"Does our friendship mean nothing to you?"
"But am I *your* enemy?"
"You're being controlled Zanik, fight it!"
"Zanik, it's the pendant. Take it off!"
"You've got to do it, otherwise it will win!"
22. Gdy zrzuci amulet, szaman goblinów go podniesie i zmieni się Avatar Bandosa. Zanik przeteleportuje cię z dala od niego.
23. Znajdziesz się w jaskini razem z Zanik. Idź do wyjścia. Wtem zawali się sufit, oddzielając cię od Zanik. Oczyść drogę do uwięzionej goblinki, okaże się, że została uwięziona na dole jaskini. Każ jej, by wspięła się na skały. Nie będzie potrafiła trafić w skałkę, więc nakieruj ją, mówiąc, w która stronę ma zarzucić kotwiczkę. Gdy wydostanie się, wyjdźcie z jaskini. Okaże się, że jesteście obok mini gry Tears of Guthix.
24. Udaj się do Juny i porozmawiaj z nią. Zanik dowie się, że ucieka od swojego przeznaczenia.
25.Następnie idź z powrotem do miasta. Udaj się na jego środek, tam zobaczysz obelisk z wykutymi runami.
26. Porozmawiaj z Kapitanem, który opowie ci o inwazji na miasto. Dowiesz się, że gobliny zostaną zniszczone, jeśli nie będą współpracować. Udaj się do komnaty rady. Po obradach Zanik zaproponuje by walczyć i spyta, czy się dołączysz. Przyjmij propozycję i udaj się do komnaty konsuli, by porozmawiać z pisarzem.
27. Powie Ci, byś zrobił kapsułę czasu, w razie gdyby przegrali bitwę. Pójdź do Tegdak’a (znajduje się we wschodniej części miasta), by ci pomógł ją przygotować. Gdy z nim porozmawiasz, wręczy ci skrzynkę z artefaktami. Zanieś ją powrotem do pisarza.
28. Poprosi cię, byś zaniósł skrzynię do Mistag’a w celu zakopania jej. Mistag znajduje się przed bramą do miasta. Gdy już wręczysz przesyłkę, Mistag poinformuje cię, że Oldak ma pewien plan.
29. Udaj się do Oldak’a; jest on w północno-zachodniej części miasta. Oldak ma pomysł, by połączyć swoją technologię z magicznymi umiejętnościami Grubfoot’a, co unieszkodliwi leczące moce boga wojny. Lecz do całego planu potrzebuje parę przedmiotów od Trugall’a.
30. Idź do jaskiń na południe od Dorgesh-kaan, od razu po wyjściu z miasta skieruj się na wschód, tam zobaczysz jedną z goblińskich geoelektrowni. Wejdź tam, a Trugall wręczy ci części potrzebne do urządzenia.
31. Wróć do Oldak’a (teraz jest w komnacie, w której schwytałeś kupca). Wręczy ci gotową kuszę, którą przekaż Zanik. Następnie udaj się do żłobka i porozmawiaj z Mernnik. Poprosi cię, byś poszedł do ambasadora Alvijar prosić, czy nie weźmie dzieci z dala od bitwy.
32. Ambasador znajduje się lekko na północ od żłobka. Alvijar odmówi. Wróć powrotem do Mernnik’a, poinformuje cię, że Zanik czeka już na ciebie przy portalu.
33. Udaj się do portalu, jest tam gdzie złapałeś jednego z H.A.M. Jeśli jesteś przygotowany do walki, porozmawiaj z Zanik i wejdźcie do portalu.
34. Avatar od razu skieruje swoje siły na Zanik. Gdy opadnie z sił, każ jej strzelić z kuszy, lecz avatar rzuci nią o ziemię. Szybko pozbieraj części kuszy i złóż ją w jedną całość. Za każdą podniesioną część granitowy posąg ożyje i zacznie cię atakować. Musisz go pokonać zanim podniesiesz kolejną część. Jak uzbierasz już wszystkie części, to złóż je w jedną całość. Niestety, będziesz za wolny i avatar wykończy Zanik. Zacznij z nim walczyć, gdy będzie jego pasek życia przy końcu użyj specjalnego ataku kuszy, by go wykończyć.
35. Podnieś pedant i usiądź obok Zanik. Nie mów nic, dopóki się nie podniesie. Wtedy zniszczy pedant i wyjdziecie cało z komnaty Bandos’a.
Na koniec krótka scenka i koniec zadania!
Nagroda: 3QP, 20k Agility XP, 20k Strength XP, 20k Thieving XP, Zanik's Crossbow, możliwość wejścia do komnaty Bandosa i walczenia z jego wysłannikami.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.