The Great Orb Project


 

Ta mini gra jest bezpieczna, nie da się podczas niej umrzeć.



Wprowadzenie: Razem z Runecrafting Guild pojawiła się pierwsza mini gra dotycząca tej umiejętności - The Great Orb Project (zwana też RC game). Jest ona jedną z niewielu mini gier dostępnych na f2p.
Czarodzieje odkryli nową formę energii związaną z tworzeniem run! Niestety, dwoje głównych badaczy nie może się zgodzić co do tego, czy ważniejsze są żółte (które popiera wizard Vief) czy zielone (wizard Acantha) orb'y. Dołącz do jednego z nich i odkryj prawdziwą istotę magii poprzez zdrową rywalizację, zabawę i zdobywanie ciekawych nagród.






Lokalizacja: Ta mini gra znajduje się w Runecrafting Guild (portal na pierwszym piętrze Wizard’s Tower). Dotrzeć tam można następującymi sposobami:
- piechotą z Lumbridge lub Draynor Village
- fairy ring za Wizard’s Tower (kod DIS)
- guild teleport tablet (kosztuje 15 tokenów z mini gry) – sposób najszybszy


Wymagania (aby móc wejść do gildii):
- 50 runecrafting lvl (im wyższy tym lepiej)
- Rune Mysteries quest

Dedykowane światy: Jagex ustalił dwa dedykowane światy dla tej mini gry – 60 (p2p) i 61 (f2p). Na innych raczej nie warto czekać, bo mini gra wymaga określonej ilości graczy.



Cel gry: Chodzi o to by przyciągnąć do altar’a (na pola sąsiadujące z altar’em wokół niego) jak najwięcej orb’ów swojego koloru. Można też utrudniać grę przeciwnikom odpychając i blokując ich orb’y.
Rundę wygrywa ta drużyna, która zgromadzi najwięcej orb’ów w swoim kolorze. Całą grę wygrywa ta drużyna, która wygra więcej rund. Możliwy jest także remis.

Przydatne rzeczy:
- pusty plecak (na narzędzia i rune essence otrzymywane w trakcie)
- nic na głowie i w rękach
- runecrafting robes (zwiększają dystans, z którego można przyciągać orb’y)
- Explorer’s ring (2) lub (3) – dla otrzymywania dodatkowych runów
- Essence pouches (p2p) do magazynowania rune essence
- runecrafing gloves (z mini gry Fist of Guthix) – powiększają exp’a otrzymywanego za tworzenie podstawowych runów

Jak zacząć: Aby rozpocząć grę trzeba porozmawiać z jednym z głównych w tym projekcie czarodziejów - Acanthą, która obstaje przy zielonych orb'ach lub Vief'em, który faworyzuje żółte. Oni mogą wyjaśnić co i jak, ale jeśli już to wiesz, to możesz od razu dołączyć do żółtej lub zielonej drużyny otrzymując kapelusz w danym kolorze. Można także dołączyć do drużyny, która ma mniej graczy poprzez rozmowę z innymi czarodziejami w gildii.
Dostajesz też trzy narzędzia (w kolorze swojej drużyny):
reppeler wand (odpycha orb'y),
attractor wand (przyciąga orb'y)
i barrier generator (tworzy bariery, przez które nie mogą przejść orb'y przeciwnika). Narzędzia te podczas gry można zmieniać, zależnie od potrzeb.
Gdy ilość graczy w obu drużynach będzie wystarczająca otworzy się fioletowy portal, w który trzeba wejść (jeśli nie wejdziesz to wchłonie cię automatycznie). Wtedy ląduje się przy air altarz'e i zaczyna się grę. Jest osiem rund odpowiadających altar'om (dla f2p dostępnych jest 6):
- air
- mind
- water
- earth
- fire
- body
- chaos (p2p)
- nature (p2p)
Każda runda trwa dwie minuty. Po jej skończeniu można stworzyć na altarze runy z otrzymanych rune essences (otrzymuje się wtedy podwójny exp), a potem trzeba wejść w portal i udać się nim do następnego altaru.

Opuszczenie gry: Przed rozpoczęciem gry wystarczy zniszczyć jedno z otrzymanych narzędzi (opcja destroy). Wtedy nie trzeba czekać 10 minut, aby ponownie dołączyć do gry.
Zaś gdy opuści się grę po jej rozpoczęciu nie można przez następne 10 minut do niej wejść.
W trakcie gry można ją opuścić następującymi sposobami (wraca się wtedy automatycznie do gildii):
- wyjść przez portal altaru
- zniszczyć jedno z narzędzi (opcja destroy)
- użyć teleportuj
- użyć drabiny (przy chaos altar’ze).
- zostać wylosowanym z powodu problemów z internetem.



Interfejs gry:

Czerwona ramka: Scoreboard - tablica wyników. Symbolami run danych altarów oznaczono każdą rundę. Zielona otoczka oznacza, że wygrała ją drużyna ziolena, a zółta, że zwicięzyła drużyna żółta. Brak otoczki oznacza remis (lub, że runda jeszcze trwa).
Niebieska ramka: licznik czasu (2 minuty)
żółta ramka: Licznik zdobytych przez każdą drużynę orb'ów
Zielona ramka: Pasek aktywności (gdy nic nie robisz spada, a gdy spadnie do zera zostajesz usunięty z gry).


Jak grać: W kilka chwil po tym, jak znajdziesz się przy danym altarze w różnych miejscach poajwią się zielone i żółte orb’y. Musisz przyciągać (używając attractor wand) do altara te, w kolorze jaki ma twoja drużyna. Gdy znajdą się już w takim położeniu, że będą sąsiadować bezpośrednio z altarem, to znikną, a na liczniku pojawi się punkt dla twojej drużyny.
Uwaga: Orb reaguje na ruch tej osoby, która kliknęła na niego pierwsza!
Przez pierwsze 30 sekund można także (używając reppeler wand) odpychać orb'y przeciwników. Po upływie tego czasu już nie będą reagować na twoje narzędzie.
Odległość z jakiej możesz przyciągać, lub jak jaką możesz odpychać orb'y zależy od poziomu runecrafting'u, więc im jest wyższy tym lepiej.
Przy pomocy barrier generator'a można tworzyć bariery (zajmują jedno pole), które blokują orb'y i utrudniają grę przeciwnikom. Jednak przez barierę nie może przejść także orb twojego koloru! Gracze z przeciwnej drużyny mogą niszczyć bariery używając opcji „destroy”, ale nieczęsto to się udaje. Możesz zniszczyć swoją barierę samodzielnie; wtedy znika od razu i możesz postawić ją w innym miejscu. Każdy gracz może usatwić tylko jedną barierę naraz! Tak więc, gdy zrobisz barierę gdzie indziej, to poprzednia zniknie.

Gdy upłynie czas dwóch minut każdy gracz otrzymuje rune (lub pure w przypadku graczy p2p) essence. Drużyna, która wygrała otrzymuje więcej, a ta, która przegrała mniej. Można z nich od razu zrobić runy na altarze lub zachować na później. Zauważ jednak, że gdy będziesz miał pełny plecak nie będziesz mógł otrzymać essence w następnych rundach (zostaną upuszczone na ziemię), więc lepiej robić runy przy każdym altarz'e. Wszystko odbywa się tak jak przy normalnym robieniu run, więc można używać pouches (p2p), explorer's rings do dublowania exp'a i innych. Dodatkowo, w tej mini grze podczas robienia run exp jest dwa razy większy!
Po zakończeniu rundy i ewentualnym zrobieniu run trzeba przejść przez fioletowy portal do następnego altaru.



Nagrody: Za każdą rundę dostajesz RC Guild tokens. Ich ilość zależy od tego, jaki wynik uzyskała twoja drużyna. Oto ilości tokenów, które otrzymuje się z każdego altaru:
- wygrana: 100 tokens
- remis: 25 tokens
- przegrana: 10 tokens
Jeśli twoja drużyna wygra większość rund dostaniesz dodatkowe 150 (200 na światach p2p) token'ów. Jeśli zaś jest remis to bonus ten jest rozkłądany po równo na obie drużyny.
maksymalna ilość tokenów, którą można otrzymać z jednej gry wynosi 750 na f2p i 1000 na p2p.
Tokeny można wymieniać na różne ciekawe nagrody u Wizard Elriss, która znajduje się obok wejścia do gildii.
Uwaga: Zauważ, że aby otrzymać tokeny z danej rundy trzeba wykazać się w niej jakąś aktywnością, tzn. przyciągać lub odpychać orb'y. Dzięki temu osoby, które nic nie robią nie dostaną tokenów. Tworzenie barier nie liczy się jako aktywność. Ponadto, aktywność w grze mierzy pasek w prawym dolnym rogu. Jeśli spadnie on do zera, zostaniesz automatycznie wyrzucony z gry.



Talizmany: W Gildii można kupić wszystkie dostępne w grze talizmany, oprócz death i blood. Te, dostępne na f2p kosztują 50 tokenów, a p2p 125.

Runecrafting robes: Są to ładnie wyglądające magiczne szaty, które występują w trzech kolorach: zielonym, żółtym i niebieskim. Za każdą z czterech części stroju trzeba zapłacić 1000 tokens.
Premie dodawane do runecrafting'u przez te szaty pozwalają szybciej przyciągać i odpychać orby. Zwiększają one też odległość, z której można ruszyć orba. Są one więc bardzo przydatne w tej mini grze. Następujące części dodają bonusowe levele do runecraftingu (jednak tylko podczas grania w tą mini grę):
- Runecrafter robe: +3
- Runecrafter skirt: +3
- Runecrafter gloves: +2
Runecrafter hat nie dodaje bonusów, bo nie można jej założyć podczas mini gry (dostaje się w niej podobną, ale nie daje ona bonusów, jest tylko dla rozróżnienia drużyn).
Szaty te można przechowywać w Magic Wardrobe w domu, w Costume Room.

RuneCrafting teleport tablets: Są to jedyne teleport tablets dostępne dla f2p. Każdy z nich teleportuje gracza w pobliże ruin, przez które przechodzi się do danego altaru.
Kosztują od 30 (air) do 45 (blood) tokens.
Dodatkowo jest RC Guild tablet, który teleportuje do samej gildii. Kosztuje on 15 tokens.

Runecrafting staff: Można ją nabyć za 10000 tokens. Pierwotnej formy, nie można nosić w ręku, ale gdy złączy się z nią talizman (używając obu rzeczy na danym altarze) można ją założyć. Wtedy tworzy się talisman staff, która daje dostęp do danego altaru. Jest to przydatne podczas robienia run, bo oszczędza miejsce w plecaku, gdzie normalnie trzeba by nosić talizman (działa więc podobnie jak tiara).
Wszystkie talisman staves dodają różne bonusy. Wyjątkiem jest law, bo aby płynąć na Entranę, gdzie znajduje się law altar nie można mieć przy sobie żadnej broni.
Membersi mogą stworzyć przy pomocy czarodzieja Korvaka Omni-talisman staff, który daje dostęp do wszystkich alatrów w grze (oprócz law). Dodatkowo można dzięki niemu uniknąć przeszkody z eyes w Abyss.

Rune/pure essence: Za jeden token za sztukę można kupować rune essence (na f2p) lub pure essence (na p2p), które wykorzystuje się do tworzenia run.
Udogodnieniem jest to, że po kupnie pojawiają się one w plecaku jako „noted”.



Runecrafting robes, runecrafting teleport tablets, runecrafting staves I talisman staves są niedostępne w handlu. Można je zdobyć tylko w gildii.

© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd