Różnice między poziomami detali


Wprowadzenie

 

RuneScape to świat z dosłownie tysiącami małych przedmiotów i ozdób i pomyślano, żę dobrym pomysłem jest by każdy mógł zagrać w wysokiej rozdzielczości, tak aby móc zobaczyć wszystkie te szczegóły, które dodają temu światu tyle piękności. Głównymi różnicami między zwykłym RuneScape, a RuneScape Higd Detail (RS HD) są:
- Podłoże (ziemia, skały, podłoga i każda inna powierzchnia): w zwykłym RS widać różne rzeczy leżące na ziemi, czy to ją ozdabiające, czy zaśmiecające - np. kamienie, śmieci, kwiatki czy dywany. W RS HD prawie każda powierzchnia jest teksturowana i wyglądają one dużo bardziej realistycznie.
- Woda i lawa: W RS HD woda jest przezroczysta i rusza się. Poza tym można nawet ujrzeć dna płytkich rzek i jezior. Podobnie, lawa zyskała nowy, bardziej wulkaniczny wygląd.
- Piętra: Piętra inne niż to, na którym jesteś są w zwykłym RS niewidoczne, więc można mieć wrażenie, że jest się zawieszonym w przestrzeni, gdy jest się na jakimś wyższym poziomie.

Dodatkowo, RS HD ma kilka dodatkowych cech:
- Fullscreen: Istnieje bardzo pożądana możliwość rozszerzenia okna gry do jakiego rozmiaru się chce, a nawet na cały ekran monitora.
- Mgła: Każdy obiekt i potwór może teraz pojawić się na horyzoncie naturalnie, stopniowo, a nie nagle wyskoczyć. Dodaje to też specyfiki do środowiska gry; Mort Myre staje się bardziej tajemniczym i wilgotnym miejscem, a na Kharidian Desert jest pełno pyłu i kurzu.
- Dynamiczne światła i cienie: Nie można przegapić tego, że każdy obiekt rzuca teraz widoczny cień. Dodatkowo, płonące w podziemiach pochodnie i świece rozjaśniają obszar wokoło.

Oczywiście, jest kilka powodów, dla których niektórzy wolą grać nadal w zwykłym trybie detali:
- Efekty specjalne: Niektórzy wolą używać starego tryby w takich miejscach, jak Smoke Well czy Kharidian Desert. Dzieje się tak, dlatego, że efekty dymu, kurzu itp. zasłaniają nieco widok, chociaż dodają tym lokacjom klimatu.
- Możliwości komputera: Stare komputery mogą mieć trudności z trybem HD. Warto jednak wspomnieć, że w wielu przypadkach, właściwie lepiej jest grać w wysokiej rozdzielczości, bo tereny przewijają się wtedy automatycznie, bez ładowania.


Zestawienie obu poziomów detali:

Spojrzyj na poniższe screeny, by porównać różnice między trybami grafiki:

RuneScape High Detail
W trybie HD jest więcej szczegółów podłoża i tekstur. Zauważ rozproszony żwir, przezroczystość wody i wygląd drogi.
W dodatku, zamglenie bardziej wiarygodnie ukazuje odległość i pozwala budynkom i terenom naturalnie pojawiać się i znikać z horyzontu. Zaś dynamiczne cienie i światłą dają specyficzny klimat.
Gdyby to nie wystarczało, nawet potwory i inne rzeczy były teksturowane, by wynikł ten sam efekt. Poskutkowało to tym, że świat gry zaludnił się stworzeniami i obiektami pełnymi najróżniejszych szczegółów.


Zwykłe RuneScape
Miejsce na screenie jest to samo, ale nie widać tu już żadnych cieni, tekstur i przezroczystoći wody. Budynki ciągle mają dachy, jednak możesz zobaczyć niższe i wyższe poziomy.
Wiele miejsc posiada takie szczegóły jak kamienie, gruz, trawa itp. Woda i lawa też zostały nieznacznie udoskonalone, ale nie umywają się do tych w HD.



Dodatki w trybie HD

Woda w HD dostała zupełnie nowy wygląd, z przezroczystością i animacją, więc jest dużo przyjemniejsza dla oka. Możesz ujrzeć nawet skały i wodorosty pod jej poziomem.











Horyzont jest w HD niewidoczny, zasłonięty przez
mgłę, która dodaje tyle uroku magicznemu światu RS. Odległe obiekty giną we mgle, bo w tym trybie widzisz dalej niż w normalnym.

© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd