Typy zbroi


Spis treści 

  1. Zbroje wojowników
  2. Zbroje łuczników
  3. Zbroje magów

Solidna zbroja jest równie dobra jak ostry miecz. Zmniejsza szansę trafienia ataków przeciwnika przez co, nie musisz ciągle martwić się stanem zdrowia i pozostałym jedzeniem. Miej jednak na uwadze styl walki, który wybrałeś. Pewne typy pancerza przeszkadzają w używaniu niektórych technik walki, źle wpływając na celność ataków. Opisy zbroi znajdziesz poniżej.

Zbroje wojowników  

Medium helmets
(hełm średni)
rune med

Te hełmy oferują raczej niską ochronę, lecz ich plusem jest to, że nie mają dużych modyfikatorów ujemnych do ataków Ranged i Magic. Są też bardzo tanim elementem wyposażenia.                                                         

Full Helmets
(hełm pełny)
rune full

Ta solidna ochrona głowy to wybór dla wojowników, a jednocześnie zły dla łuczników i magów, którzy raczej nie będą w stanie celnie atakować, mając ten kawał żelaza na głowie. Tak jak wszystkie rodzaje metalowego pancerza czyni właściciela bardziej podatnym na magię.

 Chainmail (kolczuga)
rune chain
Kolczuga to pancerz dobrze chroniący przed obrażeniami ciętymi i miażdżonymi, jej słabością są obrażenia kłute. Może być używana także przez łuczników żądających lepszej obrony, gdyż nie ma negatywnych bonusów do ataku z dystansu. Tak jak zbroja płytowa, nie nadaje się dla magów.

 Platebody, Platelegs (napierśniki i nagolenniki płytowe)
runeplate

Ten ciężki pancerz oferuje znakomitą ochronę w walce wręcz, dobrze chorni także przed pociskami. Zupełnie nie nadaje się dla magów i łuczników, właściciel ponadto narażony jest na ataki magiczne. Jego słabością są obrażenia miażdżone. Często też nie należy do tanich.
 Barrows Armour
(pancerze barrows)
torag body
 Te potężne zestawy pancerza to jedna z najlepszych form ochrony dla wojowników. Bonusy obronne tego pancerza zdecydowanie imponują, każdy zestaw ponadto dysponuje efektem specjalnym, jeśli używa się go w całości. Wymagają okresowych napraw kosztujących nieco pieniędzy, lecz zdecydowanie są tego warte. Zestaw Verac ma nieco słabszą obronę, oferuje jednak niemały bonus do Prayer.
 Square Shields
(tarcze prostokątne)
rune square
Te tarcze oferują całkiem dobrą obronę, nieco słabszą od kiteshields. Magowie i łucznicy mogą ich używać dla dodatkowej ochrony kosztem niewielkiego spadku celności ataków. Ich słabością są ataki miażdżone.

 Kiteshields
rune kite

Kiteshields mają lepsze bonusy od square shields, chodź są cięższe. Są niewiele bardziej podatne na ataki kłute. Najpopularniejszy typ tarczy.
 Anti-dragon Shield
(tarcza przeciwko smokom)
antidragon shield
Nie oferuje znacznej obrony, lecz w większości przypadków jest niezbędna w walce z członkami smoczej rodziny. Magowie i łucznicy mogą polubić tę tarczę ze względu na brak ujemnych modyfikatorów. Przy użyciu Draconic Visage można tą tarczę znacząco ulepszyć.
 Dragonfire Shield
(tarcza smoczego ognia)
dragonfire shield
To ulepszona tarcza anti-dragon shield, pochłania ona smoczy oddech za każdym razem, stając się silniejsza. Staje się wtedy bardzo ciężka, lecz bonusy obronne ma jedne z wyższych wśród tarcz. Ponadto można z niej strzelać smoczym ogniem.

 Rockshell Armour
(zbroja z kamiennej muszli)
rockshellplate

Ta zbroja wykonywana z skorupy kamiennych krabów jest często noszona przez wojowników Fremennik. Oferuje niemal identyczne bonusy obronne co zbroja z rune.
 Granite Armour
(granitowa zbroja)
granite body
Pancerz dla zdecydowanie najtwardszych. Jest straszliwie ciężki, lecz bonusami przewyższa zbroje z rune, ma także wysoką wytrzymałość przeciwko atakom z dystansu.
 Bandos Armour
(zbroja bandosa)
bandos chestplate
Zbroja dedykowana bogowi wojny oferuje znakomite statystyki obronne, przy okazji zwiększając siłę jego posiadacza. Ma także interesujący wygląd.


Zbroje łuczników  

Leather
(Pancerz skórzany)

leather body

Zbroja dla początkujących łuczników, bardzo słaba chodź, oferuje obronę również przeciw magii. Można ją nieco ulepszyć, dodając ćwieki, bądź wykonując ją z twardej skóry.                                         
Snakeskin
(węża skóra)
snakeskin body
Wyższy poziom od zwyczajnej skóry, lecz wciąż nie tak wysoki jak smocza skóra. Pancerz ten jest jednak pełny, zajmuje wszystkie miejsca na ubiór. Tak jak wszystkie pancerze łuczników, dobrze chroni przed wrogą magią.
Spined Armour (kolczasty pancerz)
spined body
Zrobiony ze skóry potworów Dagannoth jest chętnie noszony przez łuczników Fremennik. Jest odpowiednikiem pancerza z zielonej smoczej skóry.
Dragonhide Armour
(pancerz ze smoczej skóry)
black dragon body
Silna i wytrzymała smocza skóra zatrzyma niejeden atak magiczny, zapewniając jednocześnie pewną ochronę przed atakami wręcz.
Karil's Armour
(zbroja karila)
karil body
To jeden z zestawów pancerzy Barrows, ten jest przeznaczony dla łuczników. Co dziwne w walce wręcz chroni gorzej niż czarna smocza skóra, jest jednak lepszy w ochronie magicznej. Wymaga co jakiś czas naprawy tak jak wszystkie pancerze Barrows.
Armadyl's Armour
(pancerz armadyla)
armadyl chestplate
Zbroja dedykowana bogowi przestworzy i sprawiedliwości, Armadylowi. Była niegdyś noszona przez jego podniebnych wyznawców, którzy naturalnie musieli wybrać walkę z dystansu. Bez wątpienia to jeden z najlepszych pancerzy dla łuczników, oferujący znakomitą ochronę.


Zbroje Magów  

Mage robes
(szaty maga)
magerobe
Strój magów nowicjuszy, nie oferuje żadnej ochrony w walce z wojownikami, bądź łucznikami, lecz pomaga w rzucaniu zaklęć.
Splitbark Armour
splitbarktop1
Oferuje nieco ochrony w walce wręcz, wciąż pomagając w użytkowaniu magii. Nie chroni przed pociskami łuczników. Komponenty tej zbroi znajdziesz, grając w mi-nigrę Shades of Mort'ton.
Mystic Robes
(szaty mistyka)
mysticrobe


Te szaty są przeznaczone dla doświadczonych magów, dalej chronią jedynie przed magią. Ich posiadacz odkryje jednak, że bardzo pomagają w rzucaniu zaklęć.

Infinity Robes
infinity robetop
Są nieco lepsze od Mystic Robes. Zdobyć je można, grając w Mage Training Arena.
Skeletal Armour
(zbroja szkieletowa)
skeletalplate

Ten typ pancerza to mniej więcej ulepszona wersja splitbark armour. Wciąż nie zapewnia ochrony przed atakami z dystansu. Używana i wykonywana przez magów Fremenników.
Combat Robes, Druidic Robes, Battle Robes
combat robe topdruid spellcaster topenchanted combat top
Te szaty maga pochodzą z mini-gry Fist of Guthix, aby działały wymagają tokenów z tej mini-gry. Oferują pewną ochronę w walce wręcz, ale co najważniejsze każdy z tych zestawów ma swój efekt specjalny. Zestawy Combat i Battle Robes mogą oszczędzać runy (mind, chaos, death, blood) podczas rzucania zaklęć bojowych, przy czym zestaw Battle Robes jest w tym względzie lepszy. Zestaw Druidic wspomaga działanie czarów zatrzymujących, sprawiając iż mają większe szanse na trafienie w przeciwnika.
Ahrim's Robes
(szaty Ahrima)
ahrim body

Najprawdopodobniej najlepsze odzienie dla maga. Dobrze chroni w walce wręcz i świetnie wspomaga rzucającego zaklęcia. Wymaga jednak okresowych napraw.

 


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd