Dungeon Maps


devMapy podziemi już wkrótce ...



Projekt: World Map Update


2 IV 2009 - Dungeon Maps
by Mod Ash


Cześć, jestem Mod Ash jeden z twórców zawartości Runescape'a.W tym blogu opiszę o nadchodzącym updacie dla mapy świata. A mianowicie planujemy wprowadzić mapy lochów i innych podziemi.


TWORZENIE

image1_thumbNa pozór nie wydaje się to zbyt skomplikowanym zadaniem.Na pierwszy rzut oka musimy tylko zrobić parę mapek,zrobić guziki do nawigacji,może dać możliwość graczom za pomocą specjalnego przycisku włączania mapy lochu w którym akurat jesteśmy.Łatwizna co??

W praktyce to nie jest takie proste.Ciekawą rzeczą jest to że Runescape, który jak wiadomo tworzony jest w Javie,jest pisany przez ludzi nie zagłębiających tego języka. Andrew stworzył specjalny język programowania ("RuneScript") dla deweloperów.Specjalny kompilator zamienia Runescript w Javę.Jest to dobre rozwiązanie,ponieważ możemy tworzyć nie zagłębiając się specjalnie w Javę,jednak zasadniczą wadą jest to że nie możemy dodać czegoś czego aktualnie nie obsługuje silnik.

Ekipa od silnika gry (Mod Michael, Mod Rushton, Mod Slake i Mod Chris E) cały czas dodają nowe rzeczy do RuneScripta i polepszają rzeczy stare np odnajdywanie scieżek.Akurat, Mod Chris E polepsza silnik abym mógł wprowadzić nowe mapy podziemi.

* Mapy w Runescape nie zawsze są połączone ze sobą.Dla przykładu loch w Waterbirth Island jest rozdzielony na 3 oddzielne sektory,które musimy przedstawić na jednej mapie Mod Chris E musi zmienić system map w silniku abym mógł je połączyć ze sobą na mapie świata.
* W niektórych przypadkach będzie trzeba pokazać różne poziomy lochu. Narazie mapa pokazuje tylko powierzchnię Runescape - jest to tak jakby parter. Nie pokazuje ona pięter ani piwnic,co nie jest dobrym rozwiązaniem dla miejsc takich jak Lair of Tarn Razorlor, w których mamy 3 poziomy. Mod Chris E musi zrobić system map tak aby można było zrobić mapy pięter itp.Jednak po zmianie systemu pięter w mapach, będę musiał także poprawić znaczek "Tu jesteś" aby umożliwiał stanie graczowi w miejscu w którym aktualnie nie ma mapy!
* Mod Chris E musi napisać od nowa system ikon na mapie. Zamierzam zrobić system połączeń za pomocą ikon np Lumbridge z Dorgesh-Kaan.


TESTOWANIE

image2_thumbWszystkie te nowe aspekty silnika takie jak ikony,piętra i reszta wymagają dokładnego przetestowania aby uniknąć jakichś bugów.Przygotowałem system ikonek dla lochów,muszę poprosić Moda Chris E aby go wprowadził do silnika. Chcę aby te wszystkie ikonki podświetlały się kiedy wciśniesz przycisk klucza w lochu.

Ogólnie biorąc najtrudniejsza robota jest za nami i wszystko idzie w dobrym tempie. Zamierzam uruchomić 30 nowych map, skupiając się bardziej na expowiskach niż na lochach z questów. Mappowanie całego Lair of Tarn Razorlori portali w Chaos Tunnels było dość męczącą pracą! Jako mały bonus dodałem guzik umożliwiający włączanie i wyłączanie znacznika "Tu jesteś"

Finalnie Mod Wayne i Mod Marx0i0 pracują nad graficznym ulepszeniem tych lochów, które mają zostać zmappowane. Większość lochów nigdy nie była tworzona do patrzenia z góry więc wygląda to trochę blado. Kiedy skończą,odbędą się ostateczne testy i update wejdzie do gry. Mam nadzieję że stanie się to jak najszybciej i że przyda wam się to update.

Projekt: World Map Update


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd