Mapy podziemi już wkrótce ...
Projekt: World Map Update
2 IV 2009 - Dungeon Maps
by Mod Ash
Cześć, jestem Mod Ash jeden z twórców zawartości Runescape'a.W tym blogu opiszę o nadchodzącym updacie dla mapy świata. A mianowicie planujemy wprowadzić mapy lochów i innych podziemi.
TWORZENIE
Na pozór nie wydaje się to zbyt skomplikowanym zadaniem.Na pierwszy rzut oka musimy tylko zrobić parę mapek,zrobić guziki do nawigacji,może dać możliwość graczom za pomocą specjalnego przycisku włączania mapy lochu w którym akurat jesteśmy.Łatwizna co??
W praktyce to nie jest takie proste.Ciekawą rzeczą jest to że Runescape, który jak wiadomo tworzony jest w Javie,jest pisany przez ludzi nie zagłębiających tego języka. Andrew stworzył specjalny język programowania ("RuneScript") dla deweloperów.Specjalny kompilator zamienia Runescript w Javę.Jest to dobre rozwiązanie,ponieważ możemy tworzyć nie zagłębiając się specjalnie w Javę,jednak zasadniczą wadą jest to że nie możemy dodać czegoś czego aktualnie nie obsługuje silnik.
Ekipa od silnika gry (Mod Michael, Mod Rushton, Mod Slake i Mod Chris E) cały czas dodają nowe rzeczy do RuneScripta i polepszają rzeczy stare np odnajdywanie scieżek.Akurat, Mod Chris E polepsza silnik abym mógł wprowadzić nowe mapy podziemi.
* Mapy w Runescape nie zawsze są połączone ze sobą.Dla przykładu loch w Waterbirth Island jest rozdzielony na 3 oddzielne sektory,które musimy przedstawić na jednej mapie Mod Chris E musi zmienić system map w silniku abym mógł je połączyć ze sobą na mapie świata.
* W niektórych przypadkach będzie trzeba pokazać różne poziomy lochu. Narazie mapa pokazuje tylko powierzchnię Runescape - jest to tak jakby parter. Nie pokazuje ona pięter ani piwnic,co nie jest dobrym rozwiązaniem dla miejsc takich jak Lair of Tarn Razorlor, w których mamy 3 poziomy. Mod Chris E musi zrobić system map tak aby można było zrobić mapy pięter itp.Jednak po zmianie systemu pięter w mapach, będę musiał także poprawić znaczek "Tu jesteś" aby umożliwiał stanie graczowi w miejscu w którym aktualnie nie ma mapy!
* Mod Chris E musi napisać od nowa system ikon na mapie. Zamierzam zrobić system połączeń za pomocą ikon np Lumbridge z Dorgesh-Kaan.
TESTOWANIE
Wszystkie te nowe aspekty silnika takie jak ikony,piętra i reszta wymagają dokładnego przetestowania aby uniknąć jakichś bugów.Przygotowałem system ikonek dla lochów,muszę poprosić Moda Chris E aby go wprowadził do silnika. Chcę aby te wszystkie ikonki podświetlały się kiedy wciśniesz przycisk klucza w lochu.
Ogólnie biorąc najtrudniejsza robota jest za nami i wszystko idzie w dobrym tempie. Zamierzam uruchomić 30 nowych map, skupiając się bardziej na expowiskach niż na lochach z questów. Mappowanie całego Lair of Tarn Razorlori portali w Chaos Tunnels było dość męczącą pracą! Jako mały bonus dodałem guzik umożliwiający włączanie i wyłączanie znacznika "Tu jesteś"
Finalnie Mod Wayne i Mod Marx0i0 pracują nad graficznym ulepszeniem tych lochów, które mają zostać zmappowane. Większość lochów nigdy nie była tworzona do patrzenia z góry więc wygląda to trochę blado. Kiedy skończą,odbędą się ostateczne testy i update wejdzie do gry. Mam nadzieję że stanie się to jak najszybciej i że przyda wam się to update.
Projekt: World Map Update