Następne sześć lat


qnaJak tylko RuneScape osiągnął dziesięciolecie istnienia, Paul wziął się do pisania kluczowych momentów przez które gra przeszła razem z firma. Ta część dotyczy sześciu lat (początek 2005 do końca 2010) 

Project: History of RuneScape

13 I 2011 - Następne sześć lat
by Mod Paul

Barrows - 17 maja 2005 roku

Najważniejszą aktualizacja 2005 roku było wprowadzenie Barrows. Wprowadził on całą dozę nowego ekwipunku z specjalnymi właściwościami.

hr

Farming - 11 lipca 2005 roku

Nowa umiejętność została wprowadzona czerwca 2005 roku, pierwsza, która była całkowicie inna od wszystkich umiejętności w RuneScape. Zaangażowało to ludzi, by posadzić rośliny, odejść i powrócić później, by otrzymać swoją nagrodę. Niektórym graczom zajęło to trochę czasu, by ten pomysł przypadł im do gustu. Cały czas byli widoczni, jak stoją nad poletkiem ponad pół godziny, narzekając, że ich ziemniaki jeszcze nie urosły.
 

hr

Recipe for Disaster - 15 marca 2006 roku

Dla setnej misji w RuneScape, postanowiliśmy wszystko zatrzymać i przygotować coś specjalnego. To był absolutny gigant pośród misji, z innymi częściami opracowanymi przez różnych projektantów. Właściwie nigdy nie pracowało tylu projektantów przy jednym projekcie, co oznaczało, że była duża szansa, że coś pójdzie nie tak.

Trochę się martwiliśmy nad tytułem "Recipe for Disaster," czy będzie odpowiedni dla takiej misji... Na całe szczęście wszystko poszło gładko i nasza setna misja stała się popularna pośród graczy.

hr

Construction i własny dom gracza - 31 maja 2006 roku

Pomysł własnego domu dla gracza był planowany już od dawna. Właściwie raz powiedziałem graczom, że mamy nadzieje wypuścić to w lato 2001 roku. Niestety problemy techniczne sprawiły, że była to najdłużej opóźniona aktualizacja ze wszystkich!

Początkowo planowaliśmy zezwolić graczom, by mogli kupić dom na głównej mapie świata, lecz było z tym ogromnie dużo problemów. Szybko okazało się, że mamy tak wielu graczy, że byśmy utknęli z tym pomysłem. Świat RuneScape zawierałby więcej domów graczy niż wszystko inne! Projekt domów został wstrzymany do czasu, gdy Andrew stworzył możliwość tworzenia pojedynczych terenów w RuneScape. Wprowadzenie domów było przewidywane od dawna, dzięki czemu zauważyliśmy znaczący przyrost członków w tygodniu, w którym aktualizacja została wprowadzona.

hr

Karamja dziennik zdarzeń - 8 maja 2007 roku

Wypuściliśmy nasz pierwszy dziennik zdarzeń (teraz nazwane zadania) tego dnia, pierwszy z wielu. Z punktu projektanta, lubiłem te aktualizacje, ponieważ dawały graczom bodziec by spróbować czegoś innego i być może poznać niepoznane ciekawostki którymi będą się cieszyć.

hr

Clan Chat - 6 sierpnia 2007 roku

Te użyteczne narzędzie znacząco pomogło w tworzeniu wspólnoty w RuneScape. Zostało to użyte przez większość tradycyjnych klanów, lecz wywarła na mnie wrażenie ta niezliczona liczba możliwości wykorzystania tego narzędzia. Dużo z czatów zostaje wykorzystanych do znalezienia ludzi robiących to samo co inni. Na przykład są klan czaty różnych distraction&diversions, nowych questów albo różnych metod treningu umiejętności.

hr

God Wars Dungeon - 28 sierpnia 2007 roku

Ta aktualizacja nie wprowadzała jednego, lecz cztery nowe bossy do gry. Dodatkowo dała nowy ekwipunek, wliczając w to wspaniałe i potężne godswords.

hr

Wilderness i wolny rynek usunięty - 10 grudnia 2007 roku

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna decyzja do dziś, tak bardzo, że obecnie uruchomiliśmy ankietę pytająca, czy powinniśmy ją cofnąć! Nigdy nie było to czymś, czego chcieliśmy, lecz czuliśmy się przyparci do muru przez ogromna liczbę wykroczeń, które stanowiły poważne zagrożenie dla obecnej rozgrywki.

Były również pozytywne strony tego, co nadeszło, przykładem jest grupa użytecznych aktualizacji, która zastąpiła to, co zostało zabrane. Najbardziej wartościową było wprowadzenie Grand Exchange, które zrewolucjonizowało metody handlu. Znacznie szybsze i prostsze stało się kupowanie przedmiotów, niż poprzednio.

Clan Wars również był ważny. Po raz pierwszy gracze mogli ustawiać się w ogromne grupy wojowników, z cała strukturą zarządzania nią przez lidera klanu. Również Assist System i Item Lending są bardzo użytecznym dodatkiem do gry, które w innym przypadku nie zostały by wymyślone.

hr

Summoning - 15 stycznia 2008 roku

Jest to pierwsza nowa umiejętność walki wprowadzona do gry od czasu jej uruchomienia. Pomysł na tą umiejętność został zapoczątkowany dawno i był bardzo oczekiwany przez graczy. Projektanci długo myśleli nad tym, projekt cały czas ewoluował, aż do tego co mamy teraz. W czasie projektu nazwany został Animal Lore, dlatego pupile zostały włączone do tej umiejętności.

hr

RuneScape HD - 14 lipca 2008 roku

Był to największa aktualizacja silnika od czasu wypuszczenia RuneScape 2. Gracze mogą uruchomić nowy graficzny tryb, otrzymując znaczącą poprawę grafiki.

Aktualizacja ta była ogromną pracą zespołu graficznego, ponieważ wiele części gry wymagało aktualizacji do nowego trybu. Również RuneScape HD przyniósł bardzo popularna opcje rozciągnięcia okna gry.

hr

Summer's End - 15 września 2008 roku

Misja ta przyniosła najsilniejszego bosa w całej grze (przynajmniej do tego czasu): Corporeal Beast (level 785). Dopiero teraz został pokonany przez dodanie piątego bosa w God Wars Dungeon, Nex (level 1001)!

hr

While Guthix Sleeps - 26 listopada 2008 roku

While Guthix Sleeps wniósł nowy poziom misji, stał się pierwszą misją kategorii Arcymistrz - i chcieliśmy zrobić coś epickiego. Przygotowania do tej misji trwały wiele miesięcy (i wiele godzin gry, by go ukończyć). Dotyczy on pewnych kluczowych elementów głównej fabuły, które planowaliśmy dodać od dawna.

hr

Nowy prezes - luty 2009 roku

Mark Gerhard stał się nowym prezesem Jagex'u.

hr

Dungeoneering - 12 kwietnia 2010 roku

Nowa umiejętność została wydana. Tą aktualizację mieliśmy nadzieję wprowadzić od czasu wypuszczenia RuneScape 2. Ogromna liczba stworzeń, zagadek i nowego ekwipunku w lochach, potrzebowała wielu pracowników, by ukończyć ją. Najwięcej pracowników zabrało się do stworzenia tej umiejętności - więcej niż jakiejkolwiek wcześniej.

hr

RuneFest - 28 sierpnia 2010 roku

Nasza pierwsza impreza w realnym świecie! Było to ogromne przeżycie dla pracowników, jak i dla graczy. Nigdy wcześniej nie robiliśmy czegoś takiego, dzięki czemu wiele nauczyliśmy się jak organizować rzeczy, i do końca nie byliśmy przekonani, jak to zadziała. Jak się stało, impreza była wspaniała i praktycznie każdy, kto się zjawił, był bardzo zadowolony. Z naszego punktu widzenia, było to wspaniałe poznać tylu graczy osobiście i zobaczyć jak pozytywnie ludzie są nastawieni do gry.

hr

Cóż, to prowadzi mnie do końca tego bloga. Dziwnie czuje się z myślą, że RuneScape ma już 10 lat. Wiele wydarzeń, które dokonały się lata temu czuję, jakby wydarzyły się wczoraj. Zaczęliśmy od małego sypialnego pokoju, uruchamiając projekt jednej z najbardziej popularnych MMO w dzisiejszym świecie. Czuje wielką dumę z tego, jak daleko zaszliśmy.

Stworzyliśmy jeden z najbardziej popularnych MMO w tych czasach. Większość innych, które wyszły od czasu, gdy my uruchomiliśmy RuneScape, zostało zamkniętych . Kontynuując aktualizacje gry i utrzymując ją ciągle świeżą i prosperującą. RuneScape odnosi sukcesy i naszym planem jest kontynuowanie tego, co było. Przez co najmniej kolejne 10 lat!

Do dyskusji na temat tego bloga zapraszam do odwiedzin forum.

Project: History of RuneScape


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd