Historia RuneScape


Era Pierwsza - Powstawanie świata 

 

Świat RuneScape był stworzony przez trzech wielkich bogów: Saradomina, Zamorska i Guthixa. Stworzenie świata było na początku pierwszego wieku RuneScape. Teolodzy i uczeni księża uważają, że właśnie w tym czasie bogowie tworzyli krainę RuneScape, gdyż na to wskazuje wiara i wszelkie badania geologów. Większość tego czasu została poświęcona na tworzenie krain, oceanów, roślin i zwierząt. Pierwsza era zakończył się umownie po 4 tysiącach lat.

Era Druga - Bogowie stąpają po swojej ziemi
Uczeni twierdzą że ten wiek mieści się w okresie dwóch tysięcy lat po erze pierwszej. W tym czasie bogowie stworzyli dużo inteligentnych ziemskich ras. Rasy te przemieniły się później w pierwsze cywilizacje w RuneScape. Nie wszystkie rasy przetrwały do późniejszych, nowoczesnych czasów, a o niektórych wiemy zaprawdę niewiele. W tym czasie bogowie tworzyli bardzo dużo ziemian, zaludniając przez ten czas świat. Stworzenie wszelkich ras żyjących na ziemi uznawany jest na koniec ery drugej.

Era Trzecia - Wojna między bogami 
 

Trzecia era trwał ok. jednego tysiąca lat i uważany jest za okres wojny bogów. Historie mówią o wielkich i potężnych agentach bogów, przeprowadzających katastrofalne walki, po których ludzkość mogła tylko uciekać by nie zginąć. Końcem trzeciej ery było ustalenie zgody między Saradominem, Zamorakiem i Guthixem. Postanowili oni nie walczyć na terenie gdzie mieszkają ludzie, żeby go całkowicie nie zniszczyć. Odchodząc zgodzili się na utrzymywanie RuneScape przez grupy swoich zwolenników i służących.

Era Czwarta - Wiek Ziemian 


Czwarta Era jest często nazywana ‘Wiekiem Ziemian’, trwającym dwa tysiące lat. Kiedy bogowie skończyli wojnę między sobą rasy ziemskie były na krańcu wytrzymania i powoli zanikały ich zdolności do rozwijania się i rozmnażania. Było wiele ras ubiegających się o stworzenie swojego „rodzaju” świata. Ludzie, krasnale, gobliny, ogry, gnomy i wiele, wiele więcej ras rywalizowało ze sobą w drodze do opanowania swoich wymarzonych krain i terenów. Dochodziło do walk miedzy rasami, przez co ich kultura i obyczaje kształtowały się znacznie wolniej.

Było to jeszcze bardziej utrudniane, ponieważ jak mówią opowieści przez świat, od czasu, do czasu przechodziły dziwne i niebezpieczne grupy nekromantów. Armie złożone z zombie i szkieletów niszczyły cały świat. Część po części, kawałek po kawałku…

Najczęściej ludzie i inne rasy próbowały się bronić. Jednak nie mogły bronić się w pełnej gotowości ponieważ były uwikłane w wojny ze swoimi sąsiadami, czyli innymi rasami lub innymi plemionami.

Wiele legend, podań i poematów mówi o tych czasach. Przedstawiają one opowieści o bohaterach takich jak ‘Robert the Strong’ i ‘Arrav of Avarrocka’.

Nie rasowi mieli przewagę w tych wojnach przez wiele lat, aż do czasu gdy ludzie-magowie z północnego-zachodu odkryli starożytne magiczne czary.

Ludzie szybko nauczyli się posługiwania się dziwnymi magicznymi kamieniami, znanymi jako „runy magiczne”. Zaczęli produkować je w bardzo dużych ilościach. Starożytna receptura wykopywania kamienia i wytwarzania run była znana przez kilku magów i pilnie przez nich strzeżona.

Te kamienie pomogły ludziom- nie musieli oni być wielkimi magami- używać silnych magicznych zaklęć. W późniejszym czasie, każdy kto miał choć minimum magicznych zdolności mógł wydobyć kamień i zrobić sobie runy. Dzięki temu ludzka rasa zaczęła dominować na świecie i szybko zdobywała duże tereny. To, że tak się stało jest zalążkiem piątej ery.

Era Piąta - Wiek dominacji rasy ludzkiej
Osady ludzkie zaczęły się szybko przeistaczać w wielkie miasta. Plemiona ludzkie połączyły się w ogromne królestwa. Królestwo Misthalin i Królestwo Asargania szybko urosły do bycia największymi królestwami RuneScape i tak zostało do dzisiaj. Magowie pilnie strzegący tajemnicy run wybudowali sobie wielką wierze na południu Misthalin.

Kamienie runiczne szybko trafiły do sąsiednich plemion wchodzących w skład Księstwa Kandarin. W świecie RuneScape mamy także pojedyncze osady tj. Karamija, Al. Kharid, Entrana.

Po krótkim okresie królestwa urosły na potęgę. Byli ludzie, którzy sprzeciwiali się używania esencji runy. Osiedlili się na w południowym Kandarin i w Asarganii, a nazywani byli barbarzyńcami. Jednak w pozostałych częściach świata opanowanego przez ludzi runy były używane.


I nagle wynikła nowa katastrofa! Pewnego razu czarodzieje podążający prawdami Zamaroka, postanowili odłączyć się od grupy magów strzegących wierzy i zniszczyć dobytek gromadzony przez wszystkie lata. Wszyscy magowie, którym zależało na jego ocaleniu zebrali się w ich wierzy. Lecz Zamarokanie rozbili ich warownię i zaczęli ją palić. Większość wspaniałych magów zginęła, a biblioteka z zapiskami z kluczem do większej mocy magicznej została spalona.

Nagle na świecie, pojawiło się dużo nowych run. Runy stały się przedmiotem codziennego użytku i zaczęto wymyślać coraz bardziej zaawansowane czary. Królestwa używały ich do ochrony terytorium przed intruzami.

Odrąb ludzi wierzących w Zamaroka, ciągle miał chęć zabijania, ale jednak nie miał takiej siły jak poprzednio. Ciemne moce były używane przez magów Zamaroka, a w Królestwie Asarganii jego zwolennicy otworzyli gang Czarnych Rycerzy(Black Knights). Zamarokanie utożsamiali się z piekłem i ciemnymi mocami, ale byli tolerowani ze względów politycznych.

W trzech wielkich królestwach ludzi panował spokój i były one bardzo dobrze chronione przed najeźdźcami. Jednak nekromanci kierujący zombie i szkieletami atakowali często miasto Varrock, a niektórzy przechwyceni przez wojska króla, są do teraz więzieni w kanalizacji Varrock znanej jako Varrock Dungeon.

Teraz jest rok 169, ery piątej. Czarodzieje martwią się o wytwarzanie starożytnych run. Siły zła czyhają na jakieś miejsce w jednym z królestw, w którym mogłyby znaleźć odpowiedni kąt do knucia szatańskich planów! RuneScape potrzebuje nowych bohaterów, by w przyszłości świat ludzi mógł ochronić się przed siłami wroga!

Pamiętaj! Ty też możesz być legendą!

 


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd