Olaf's Quest
Biedny Olaf Hradson doczekał się próby swojego charakteru. Jego przodkowie żeglowali po całym świecie, więc i on powinien teraz okazać się odwagą. Jeśli tylko umiałby on odczytać mapę.... Jeśli tylko on mógłby żeglować..... Jeśli tylko nie rozbiłby swojej łodzi....! Czy pomożesz przygnębionemu i załamanemu Fremennik’owi odzyskać godność żeglarza oraz zaginiony skarb dziadka?
Start: Rozmowa z Olaf Hradson niedaleko brzegu na Północny-Wschód od Relleki.
Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Krótki
Wymagane Questy:
- The Fremennik Trials
Wymagane Umiejętności:
- 50 Woodcutting
- 40 Firemaking
Zalecane Umiejętności:
- 43 Prayer
- Dobry combat
- Wysoki poziom Agility
Wymagane przedmioty:
- Hatchet (jakikolwiek)
- tinderbox
- spade
Zalecane przedmioty:
- 2x zaczarowana lira
- energy lub super energy potions
- agility potion
- dobra zbroja i broń
- jedzenie
- jeśli masz dom w Rellece to zamiast Liry
- runy do czaru Teleport to House
Inne: Umiejętność pokonania kilku przeciwników z 40, 50 lub 60 lvl oraz jednego z 100 lvl.
1. Porozmawiaj z Olafem. Powie ci, że wyruszył w morze, żeby podtrzymać tradycję rodzinną. Ale niestety nie jest dobrym żeglarzem, jak jego przodkowie i w wyniku, czego rozbił łódź. Również nie potrafi odczytać znaków na mapie. W zamian za małą pomoc może otrzymasz od niego mapę.
2. Powiedz, że pomożesz mu, a wtedy poprosi cię o przyniesienie gałęzi z wysuszonego drzewa, które znajduje się na wschód od jego obozu.
3. Udaj się na wschód od obozu Olafa i zetnij gałąź z drzewa zwanego Windswept tree. Następnie zanieś ją z powrotem do Olafa.
4. Kiedy oddasz Olafowi gałąź, wykona z niej dwie drewniane ozdoby. Poprosi cię, abyś zaniósł je jego Żonie Ingrid i synowi Volf, których znajdziesz w Rellece. Również poprosi ciebie, żebyś nie zdradzał im, że przebywa w pobliżu.
5. Udaj się do Relleki lub teleportuj. Dom Ingrid znajduje się niedaleko wejścia przy studni. Za przyniesienie jej ozdoby podaruje ci chleb (bread).
6. Czas odnaleźć Volfa. Znajdziesz go niedaleko sklepu z hełmami na północ od domku Ingrid. Przekaż mu ozdobę i pozdrowienia od ojca. Dostaniesz również od niego upominek w postaci rekina (shark).
7. Wróć do Olafa i przekaż mu nowiny. Zauważysz, że biedak cały trzęsie się z zimna i nie ma jak rozpalić ogniska. Otrzymasz od niego kawałek drzewa, podchodzisz do ogniska i używasz na nim tinderbox.
8. Porozmawiaj z nim ponownie i daj mu chleb oraz poproś o obiecaną ci mapę. Olaf powie ci, że mapa jest przeklęta oraz nie potrafi odczytać na niej znaków.
9. Według mapy znaczek "X", znajduje się niedaleko obozu Olafa, tylko bardziej na wschód.
10. Udaj się ponownie do drzewa, które ścinałeś. Ustaw się przed drzewem i użyj łopaty (spade), a znajdziesz się w podziemiach.
11. Podejdź do ściany, a zauważysz "Picture Wall". Wybierz opcję Search, a zobaczysz obrazek czaszki. Musisz odpowiednio obracać tak, żeby powstał rysunek czaszki. Cztery przełączniki obracają 2 kółka w obrazku. Natomiast przycisk na dole, po ułożeniu otwiera drzwi.
12. Po rozwiązaniu zagadki znajdziesz się w dużej jaskini. Podnieś 2 beczki (rotten barrel), niedaleko ciebie oraz weź 6 lin (rope). Teraz zabijaj szkielety, aż wypadnie klucz. Gdy to się stanie skieruj się do pomostu.
13. Teraz najbardziej denerwująca część questa. Kiedy wejdziemy na pomost wypijamy agility potion, jeżeli go posiadamy, następnie wchodzimy po pomoście ostrożnie. Tam, gdzie są dziury używamy naszą znalezioną beczkę znikną także 3 sztuki rope. Przejdź ostrożnie kawałek dalej i użyj drugiej beczki.
14. Kiedy znajdziesz się przy bramie, użyj na niej swojego klucza, który wypadł ze szkieletów. Ukaże się wtedy 5 zamków, aby otworzyć drzwi prawidłowo musisz dobrze przyjrzeć się główce twojego klucza.
Uwaga!
Jeśli spadniesz z pomostu, znajdziesz się niedaleko Olafa i będziesz musiał ponownie wejść do jaskini i przechodzić znowu tą samą drogą.
15. Jeśli uda ci się szczęśliwie przejść przez pomost, podejdź do skrzyni.
16. Spróbuj ją otworzyć, a pojawi się Ulfric z 100 lvl. Walka jest prosta, przeciwnik słabo paruje ciosy, ale mocno bije. Dla graczy z 43+ prayerem proponuje włączyć modlitwę protect from melee. Dla graczy z niskim lvlem proponuje konsumować duża jedzenia.
17. Spróbuj otworzyć jeszcze raz skrzynię, otrzymasz 20k sztuk złota i 4 rubiny (ruby), ukaże się również komunikat o zakończeniu questa.
Gratulacje quest skończony!
Nagroda: 1QP, 12k Defence XP, 20k gp, 4 ruby, Parchment i dostęp do jaskini z Brine rats.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.
Informacje dodatkowe
Brine rats są to szczury jaskiniowe znajdujące się w tych podziemiach. Aby je pokonać trzeba posiadać 47 lvl slayer.