Forgettable Tale of a Drunken Dwarf
Forgettable Tale of a Drunken Dwarf jest drugą częścią serii Rise of the Red Axe, skupiającej się na krasnoludach i ich stolicy Keldagrim. Po wydarzeniach z The Giant Dwarf, korporacja Red Axe Mining opuściła miasto i założyła nowa kwaterę główną w nieznanym miejscu.
Komandor Czarnej straży Keldagrim, Veldaban, chce przeprowadzić śledztwo, by dowiedzieć się, czy Red Axe nie planuje niczego nikczemnego. Problem tkwi w tym, że jego tropem jest ekstremalnie upity krasnolud, który ma obsesje na punkcie kebabów.
Użyj swojego Farmingu i umiejętności warzenia piwa, by zdobyć przewagę i bądź przygotowany na skomplikowane zagadki, przez które poprowadzą cię do Red Axe...
Start: Porozmawiaj z Commander Veldaban przebywajacym w Centrali Black Guards w Keldagrim.
Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Czas wykonania: Długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Forgiveness of a Chaos Dwarf
Wymagane Questy:
- The Giant Dwarf
- Fishing Contest
Wymagane Umiejętności:
- 22 Cooking
- 17 Farming
Wymagane przedmioty:
- 2 barley malt
- 2 buckets of water
- pot (możesz zdobyć podczas misji)
- seed dibber
- spade
- rake
- kebab
- 3 beer (możesz kupić w Keldagrim)
- Beer Glass (kup piwo i wypij je aby pozyskać kufel)
- Około 1k coins
Inne: Brak
1. Porozmawiaj z Commander Veldaban, dowiesz się, że jest bardzo zaniepokojony zniknięciem Red Axe. Poprosi, żebyś dowiedział się, co knują w swojej kryjówce. Podpowie też, że słyszał opowiadanie dotyczące Red Axe, od wiecznie pijanego krasnoluda, którego nigdy nie biorą na poważnie. Zapyta się, czy wiesz, o którym krasnoludzie mówi - odpowiedz, że tak. Oboje stwierdzicie, że warto sprawdzić tą wskazówkę. Na koniec powiedz, że to zadanie idealne dla kogoś takiego jak Ty ("Sounds like just the job for me"). Po krótkiej animacji pojawisz się przed domem krasnoluda.
2. Wejdź do domu krasnoluda i spróbuj porozmawiać z nim o Red Axe. Ten stwierdzi, że nie powie ci niczego dopóki nie przyniesiesz mu czegoś dobrego. Porozmawiaj z nim ponownie i daj mu piwo. Ten stwierdzi, że to piwo jest niedobre i chce czegoś mocniejszego, mianowicie Kelda Stout. Tego piwa nigdzie nie kupisz, możesz je jedynie sam wyprodukować. Otrzymasz od niego jedno z czterech kalda seed potrzebnych to wyprodukowania piwa.
3. Idź na południe, w stronę baru. Wokół niego krąży Rowdy dwarf. Porozmawiaj z nim i powiedz, że potrzebujesz nasiona. Odpowie, że bez problemu może ci jedno dać, ale nie za darmo. Będzie żądał jakiegoś przedmiotu (każdy gracz ma inny). Gdy mu go dostarczysz otrzymasz nasiono oraz dowiesz się, jak je zasadzić.
4. Udaj się znów na południe, aż dojdziesz do wagoników. Pojedź jednym z nich do White Wolf Mountain. Wagonik zatrzyma się przy barze, porozmawiaj w nim z Khorvak'iem i powiedz mu, że potrzebujesz nasiono. Niestety nie będzie chciał ci go dać. Powiedz, że chcesz je tylko pożyczyć, a gdy uwarzysz piwo to, je zwrócisz. Krasnolud jest tak pijany, że bez problemu w to uwierzy i da ci nasiono. Po rozmowie wracaj do Keldagrim.
5. Idź teraz do baru w zachodniej części miasta. Kup jedno piwo, jeśli nie masz żadnego i porozmawiaj z Gaussem. Powie, że da ci nasiono, jeśli napijesz się z nim. Złóż toast, stuknij się kuflem i weź nasiono.
6. Idź teraz do poletka na wschód od baru. Porozmawiaj z Rind the Gardener, powie, że przy tutejszych warunkach wystarczy zasadzić nasiona, nie potrzebny jest kompost, ani podlewanie. Zgrab, więc trawę z poletka i zasadź nasiona, urosną w 10 min.
Jeśli chcesz dla zabicia czasu, możesz pomóc Rind the Gardener. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że szuka kogoś, kto zaniesie list do jego znajomego ogrodnika w Falador. W nagrodę dostaniesz od niego 2 nasiona (każdy dostaje inne). Jest to nieobowiązkowe.
7. Gdy roślina urośnie, zerwij ją i idź na piętro baru w wschodniej części miasta. Porozmawiaj z Blandebir i kup od niego trochę drożdży (Ale yest).
Użyj wiadra z wodą na okrągłej kadzi. Dodaj do niej teraz po kolei jęczmień (Barley), chmiel (Kelda hop) i drożdże (Ale Yeast). Musisz teraz odczekać 10 min, aż piwo się sfermentuje. Gdy piwo będzie gotowe, odblokuj przepływ z kadzi do beczki (Turn Valve), po czym użyj na niej Beer Glass.
8. Wróć z piwem do Drunken Dwarfa i zapytaj o Red Axe. Gdy dasz mu piwo, opowie ci, że dawno temu odkrył tunel z różowym smokiem... nikt tam jednak smoka nie widział, wiec prawdopodobnie to tam ukrywają się członkowie Red Axe.
9. Idź na południe, aż dojedziesz do ostatnich torów. Porozmawiaj z Cart Conductora, poproś o otwarcie tunelu. Stwierdzi, że nie może tego zrobić, gdyż nie jest do tego upoważniony. Idź do swojego dyrektora z questa The Giant Dwarf. Gdy poprosisz go, aby otworzył tunel, zgodzi się bez problemu. Wróć teraz do torów i wsiądź do wagonika (musisz mieć obie ręce wolne).
10. Dojedziesz do platformy z pudłem i Dwarven Machinery. Przeszukaj pudło, a znajdziesz dwa klocki (square stone) służące do wyznaczania trasy wózka. Uruchom teraz maszynę, zobaczysz plan torów. Klocek położony w każdy kwadrat wyznacza trasę wózka. Twoim celem jest kwadrat z narysowanym X. Niestety, masz za mało klocków, aby tam dojechać. Dlatego wpierw musisz otworzyć jeszcze parę skrzyń, aby zdobyć dodatkowe klocki.
Oto trasa do pierwszej skrzyni (gdy ją otworzysz, wróć wózkiem do startu):
Trasa do drugiej skrzyni:
Trasa do celu:
11. W pomieszczeniu usłyszysz, jak członkowie Red Axe planują zniszczenie posągu. Gdy rozmowa się zakończy, przeczołgaj się do pomieszczenia na drugim końcu Sali.
Znowu musisz wyznaczyć trasę klockami, aby dotrzeć do celu. Trasa do pierwszej skrzyni:
Trasa do drugiej skrzyni:
Trasa do celu:
12. Znajdziesz się w pomieszczeniu z dokumentami Red Axe. Przeszukaj wszystkie półki oraz skrzynie z listami i przeczytaj to, co znajdziesz. Gdy to zrobisz, idź do następnego pomieszczenia.
Tym razem, ani skrzynie, ani wyjście nie jest oznaczone na mapie. Oto trasa do pierwszej skrzyni:
Trasa do drugiej skrzynie:
Trasa do wyjścia:
13. Znowu podsłuchasz Red Axe, jednak tym razem zostaniesz zauważony. Ogr rzuci w ciebie zaklęciem zapomnienia i znajdziesz się przy wagonikach.
14. Biegnij do Commander Veldaban, aby mu złożyć raport. Niestety nic nie pamiętasz, będziesz bełkotał coś o zjedzeniu kebaba. Idź do wschodniego baru i kup piwo, wypij je i zjedz kebaba. Zobaczysz krótki filmik, w którym będziesz duszą towarzystwa pubu, a członek Red Axe będzie zadowolony, że zaklęcie działa. Zakończysz tym samym zadanie.
Nagroda: 2QP, 5k Farming i Cooking XP, 2 Mature Dwatven Stouts.