Deadliest Catch
W tawernach Hemenster i na statkach morza północnego, o Thalassus'ie mówi się przytłumionym głosem. Niektórzy twierdzą, że potwór jest dłuższy niż najdłuższa łódź, inni wierzą, że może on połknąć w całości wyspę Lunar. Ale jest jedna, uniwersalna prawdy, z którą każdy z nich się zgadza: Thalassus nie pozostawił żadnej duszy, która go widziała i mogła o nim snuc opowieści.
Jeden rybak chce położyć kres temu wszystkiemu. Zapomniał o opowieściach, że rybacy sa żywcem trawieni w brzuchu bestii: dla niego liczy się tylko sława! Wszystko czego potrzebuje to załoga, mapa i metoda, aby ta bestię unicestwić.
Start: Jones, Fishing Guild
Poziom trudności: Trudny (Master)
Długość: Krótki
Wymagane zadania:
- Tower of Life
- Druidic Ritual
Wymagane umiejętności:
- 70 Fishing
- 67 Hunter
- 60 Thieving
Potrzebne przedmioty:
- brak
Przydatne przedmioty:
- brak
Przeciwnicy:
- brak
1. Porozmawiaj z Jones'em, niedaleko banku w Fishing Guild. Powie ci, że ma zamiar skończyć z opowiastkami na temat wielkiej bestii morskiej Thelassus'a i zapolowac na niego zdobywając sławę i bogactwo. Gdy zgodzisz się mu pomóc i uczestniczyć w wyprawie dowiesz się, że do wyprawy potrzeba mapy mórz północy, broni na wielkiego potwora oraz wioślarza.
2. Udaj się do budynku znajdującego się na południowy-wschód i porozmawiaj z Fisherman Expert'em odnośnie znajomości z utalentowanymi kowalami. Powie ci, że zna pewnego kowala z Hemenster, o imieniu Linza, która zawsze na jego zlecenie produkowała idealne narzędzia.
3. Zanim opuścisz Fishing Guild, okradnij Fisherman Master'a, w celu uzyskania mapy północnego morza.
4. Wyjdź z gildii i udaj się na północ do Hemenster. Pod ikoną kowala znajdziesz pracującą Linza'ę. Porozmawiaj z nią na temat wyprodukowania harpuna na wielkiego morskiego potwora, a usłyszysz jej akceptację, pod warunkiem, że przyniesiesz jej ząb już upolowanej bestii. Zgódź się, a wyrobi dla ciebie harpun.
5. Skieruj się w kierunku Tower of Life i porozmawiaj z podnoszącym tam ciężary 'The Guns'em. Od razu zgodzi się na morską przygodę, jednak potrzebuje lekarstwa na swoją chorobę morską. Jest to mieszanka herbaty robotnika i specjalnych kwiatów.
6. Porozmawiaj z Bonafido, leżącym przy skrzyniach i zapytaj go o specjalną herbatkę. Powie ci, że zostało mu trochę i chętnie ci da, bo uważa cię za twojego przyjaciela.
7. Czas na zerwanie kwiatków. Wokół wieży rośnie mnóstwo białych roślinek, spróbuj zerwać jedną a okaże się, że jest zanieczyszczona i musisz poszukać innej. Tylko jedna z nich jest dobra, musisz przeszukać niemal wszystkie aby się na nia natknąć. Gdy uda ci się ją w końcu znaleźć, użyj jej na herbacie, aby zrobić miksturę przeciw chorobie morskiej.
8. Daj 'The'Guns'owi miksturę, a powie, że jest gotowy na przygodę. Spyta cię o transport spowrotem do Fishing Guild, zgódź się.
9. Porozmawiaj z Jones'em i przekaż mu wszystkie przedmioty. Zapyta cię o to, czy jesteś gotowy na przygodę, jeśli odpowiesz tak (warto mieć 6 miejsc wolnych w ekwipunku), wyruszycie na daleką północ.
10. Znajdziesz się, wraz z kompanami na głębokim morzu, otoczony wieloma wrakami statków. Podpłyń to zaznaczonej kup pływającego drewna i przeszukaj je, a ujawni ci się kawałek ścieżki potwora. Musisz, analogicznie do umiejętności Hunter, przeszukiwać wraki aby odnaleźć ścieżkę potwora. Masz jednak ograniczone próby błędów, będziesz musiał zaczynać od nowa gdy zbyt dużo razy się pomylisz.
Możesz również zebrać trzy przedmioty z wraków, za pomocją opcji 'Loot', które zostaną po wykonaniu zadania.
Jeśli uda ci się odkryć ścieżkę do końca, pojawi się Thelassus i po nieudanej próbie polowania, Jones zostanie porwany przez rybę, a ty wylądujesz na wyspie z Mermaid'ami.
11. Musisz przekonać stwory, które uważają i kierują Thelassus'em o tym, że Jones jest potężny i zabije bestie od środka, ponieważ są przekonane o tym, że Thelassus zachowuje ład na morzach. Gdy dostatecznie ich przestraszysz, dostaniesz Karambwan'a do rzucenia potworowi, który w zamian wypluje rybaka.
Kolejność zdań, jakie musisz powiedzieć, aby przerazić stworzenia:
1. The Thalassus has eaten Jones the mighty fisherman.
2. It should, he's been hunting for decades.
3. Very horrid! After he's killed the Thalassus, he'll probably come after you.
4. Trust me, I'm a great adventurer, I should know.
5. Did I mention Jones has a harpoon with him?
6. It's no ordinary harpoon.
12. Gdy znajdziesz się ponownie w łodzi, musisz wraz z 'The Guns'em wytropić bestię ponownie, jak to robiłeś w punkcie 10. Gdy ci się uda, po wyrzucenia Karambwana, bestia wypluje Jones'a, który wyląduje w łodzi. Teraz będziecie musieli jak najszybciej uciec stąd, zanim bestia zmieni zdanie!
13. Znajdziecie się w Fishing Guild. Porozmawiaj z Jones'em, który powie ci, że chęć polowania na Thelassus'a była błędem i zostawi on bestię w spokoju. Wymyślił, na szczęście, pomysł jak zarobić, sprzedając rybakom maść ochronną przeciw potworom. Podziękuje ci za zaangażowanie i oferowanie pomocy i wręczy nagrodę.
Nagroda: 1QP, 70k Fishing XP, 26k Hunter XP, 8k Thieving XP, nowe depozyty bankowe w różnych miejscach świata, Big Fishing Net i Small Fishing net do trzymania w ręku podczas łowienia ryb, Możliwość 10-krotnego tropienia Thelassus'a w zamian za Hunter exp.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.