Defender of Varrock
Straszliwe wieści dostarczane są przez zwiadowców z Wilderness: Zombie się gromadzą i organizują do walki. Nieumarłym, z reguły samotnie przebywającym, nienormalne jest to inteligentne zachowanie, a za każdym razem, kiedy to się w przeszłości zdarzyło, ciągnęło za sobą wielką tragedię. Captain Rovin, trafnie zaniepokojony, potrzebuje twojej pomocy, aby kontynuować niebezpieczną misję szpiegowską i dostarczać więcej raportów.
Start: Captain Rovin, w zamku Varrock, w północno-zachodniej wieży
Poziom trudności: Trudny (Experienced)
Czas Wykonania:Średni
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- The Curse Of Arrav
- While Guthix Sleeps
Wymagane Questy:
- Shield of Arrav
- The Knight's Sword
- Demon Slayer
- Temple of Ikov
- The Family Crest
- What Lies Below
- Garden of Tranquility
Wymagane Umiejętności:
- 51 Agillity
- 51 Hunter
- 54 Smithing
- 59 Minning
Wymagane przedmioty:
- Spade (łopata)
- Pickaxe (kilof)
- Blurite Ore
- Zapalona świeca/lampa
- Tinderbox (zapałki)
Zalecane przedmioty:
- Zbroja i broń
- jedzenie
- games neclace
- Varrock/Fallador teleport LUB Ancient magic
- redberry pie (jeśli chcesz darmowe 1,000 Smithing XP)
Inne: Możliwość pokonania kilku zombie 85lvl oraz przeżycia podczas dłuższego pobytu na Wilderness
1. Porozmawiaj z kapitanem Rovin'em w północno-zachodniej wieży pałacu Varrock (drugie piętro). Powie ci, że jego zwiadowca Hartwin, widział armię dziwnie zachowujących się Zombie w Graveyard of Shadow. Zgódź się pomóc poszukać dalszych śladów, aby złożyć bardziej szczegółowy raport.
2. Hartwin będzie za tobą podążał. Użyj Games Neclace, przenieś się do Wildenress Volcano i odbij na wschód do Graveyard of Shadow (między Clan Wars, a Volcano). Stwierdzisz, że nie ma tutaj żadnej armii Zombie, nie licząc kilku bezładnie chodzących nieumarłych.
3. Hartwin zacznie szukać tropów, po chwili je znajdzie i zauważysz pełno śladów wychodzących poza Graveyard. Czas na wytropienie przeciwnika. Podążaj tropami (tak jak podczas łapania kebbitów w umiejetności hunter - opcja "inspect" na drzewach, krzakach i kamieniach). Zadanie jest na tyle utrudnione, że tropów jest wiele i często krążą lub kończą się w najmniej oczekiwanych momentach.
4. Gdy będziesz na właściwym tropie, po pewnym czasie przeszukując drzewo na południe od starożytnych obelisków, znajdziesz klucz. To znak, że trop jest właściwy. Udaj się dalej za śladami, a zauważysz, że prowadzą do Chaos Altar.
5. Jeśli nie masz pełnego prayer, to pomódl się przy ołtarzu. Następnie otwórz klapę i zejdź do podziemi znajdujących się za nim.
6. Znajdziesz się w pomieszczeniu wypełnionym uzbrojonymi Zombie (85lvl). Przebiegnij kawałek na północ do balkonu we wschodniej ścianie i zacznij przyglądać się temu, co dzieje się na dole (opcja "look-over"). Zauważysz scenkę, w której 2 mahjarratów i Arrav planują atak na Varrock.
7. Po zakończeniu scenki, udaj się na zachód i podnieś 3 buteleczki leżące na ziemi. Zacznij zabijać zombie, a gdy zaczną padać, nad ich kośćmi będzie unosił się czerwony dym. Szybko użyj na nim butelkę. Powtórz czynność, aż do napełnienia wszystkich trzech.
8. Czas na przejście przez drzwi znajdujące się na zachodzie. Przejdź przez nie to staniesz oko w oko z legendarnym Arrav'em. Każe ci natychmiast zawrócić, lecz po chwili zacznie się wachać. Zauważysz, że Arrav jest pod kontrolą Zemouregal'a, lecz potrafi jeszcze zachować resztki świadomości. Po chwili odejdzie, a ty zobaczysz, że dym znajdujący się w butelkach ulotnił się.
9. Przejdź kawałek na północ, zakończ żywot kolejnych trzech zombie i znów napełnij buteleczki czerwonym dymem.
10. Przejdź przez kolejne drzwi i ponownie zobacz, co się dzieje na dole, zaglądając przez balkon. Zobaczysz armię przygotowującą się do ataku na Varrock. Hartwin stwierdzi, że atak może nastąpić lada moment i trzeba powiadomić o tym Rovina, aby móc przygotować obronę i zapobiec inwazji.
11. Dostaniesz od Hartwina Varrock Teletab. Udaj się do Rovina i donieś mu o wszystkim. Opowie ci on o legendzie Arrava, który mocą swojej tarczy wypędził ostatnią inwazję zombie i teraz też tak można zrobić, lecz nie wiadomo jak naprawić pękniętą tarczę. Podczas rozmowy padnie nazwa "Imcando", czyli starożytnego plemienia krasnoludów, mistrzów kowalstwa.
12. Ostatni z żyjących krasnoludów z plemienia Imcando to Thurgo. Jego chata znajduje się na przylądku na południe od Portu Sarim. Udaj się do niego i spytaj, czy naprawienie tarczy jest możliwe, a otrzymasz odpowiedź, że owszem, można ją naprawić, ale tylko w starym piecu hutniczym Imcando pilnowanym przez jeszcze jednego osobnika plemienia. Otrzymasz współrzędne do pieca i dowiesz się, że znajduje się on gdzieś na Ice Mountain.
Uwaga! Jeśli nie posiadasz Blurite Ore, możesz teraz udać się do podziemi obok chaty Thurga i ją wydobyć.
13. Udaj się na górę. Koordynaty wskazywać będą miejse obok białego drzewa, Wykop w tym miejscu dziurę łopatą i oczyść ze skał za pomocą klofa. Wejdź do zrobionego przez siebie tunelu, a znajdziesz się w miejscu, w którym znajduje się starożytny piec Camdozaal.
14. Znajdziesz tam staruszka, Ramarno. Powie ci, że da się naprawić tarczę i napełnić ją starożytną mocą potrzebną do pokonania inwazji Zombie. Niestety, musisz zrobić to sam, bo staruszek stracił wzrok przez żar, podczas wypalania rud metali.
Uwaga! Jeśli dasz Ramarno Redberry Pie, otrzymasz nagrodę w postaci 1000exp Smithing.
15. Użyj Blurite do podsycenia ognia i powiedz Ramarno'wi, że wszystko już gotowe. Staruszek zacznie wypowiadać zaklęcia przywołania mocy tarczy i pojawi się scena, podczas której ujawni się Trainborn, Ellemaria, Frenkenstrain Monster, The Wise Old Man oraz Zamoueregal jako wyobrażenia twojego umysłu. Ten ostatni ujawni, że jego plan jest już gotowy.
16. Gdy wszystko wróci do normalności, teleportuj się do Varrock i udaj się do pałacu. Po przekroczeniu bramy zobaczysz scenę ataku zombie. Udaj się szybko do kapitana Rovina i powiedz, że tarcza jest gotowa. Oznajmi ci on, że może ją użyć tylko człowiek będący przodkiem Arrava i w tym celu wyśle cię do biblioteki.
17. Zejdź na dół i porozmawiaj z Reldo. Powie ci, że ma ważniejsze rzeczy do roboty niż rozmowa o przodkach i nakaże poszukiwania na własną rękę. Przeszukaj notatki, które leżą na ziemi, a znajdziesz listę przodków niektórych obywateli miasta. Są nimi: Romeo; Juliet; Draul Leptoc; Curator Haig Helen; King Roald; Sir Prysin; Horvik the Blacksmith; Gontamue.
18. Wyjdź z pałacu i porozmawiaj z postaciami wymienionymi w notatce. Tarcza powinna działać, jeśli dana osoba ją włoży i poczuje moc. Niestety, żadna z wymienionych osób nie jest dziedzicem tarczy, ale jedna z nich (losowo) powie, że jej siostra ożeniła się z kimś o nazwisku Fitzharmon, o podobno bohaterskim drzewie genealogicznym.
19. Wróć do biblioteki i przeczytaj cenzus mieszkańców, znajdujący się naprzeciwko drzwi. Znajdź nazwisko Fitzharmon, a dowiesz się, że owym dziedzicem jest najprawdopodobniej Diminthesis.
20. Udaj się do południowo-wschodniej części miasta. Diminthesis (ojciec trzech synów z questa Family Crest), znajduje się w jednym z mieszkań. Porozmawiaj z nim o jego przodkach i doradź, aby to on użył tarczy, aby zniszczyć Zombie. Gdy ją włoży, poczuje przypływ mocy i uda się do pałacu. Zobaczysz scenkę, jak to przy potężnej mocy tarczy Arrava giną wszyscy nieumarli.
21. Wróć do kapitana Rovina. Niebezpieczeństwo zostało zażegnane, a ty zostałeś bohaterem Varrock i otrzymasz stosowną nagrodę.
Nagroda: 2QP, 15,000 Hunter XP, 10,000 Smithing XP, 10,000 Minning XP, 10,000 Defence XP, 2,000 Agillity XP.
Informacje dodatkowe
Po wykonaniu questa, udaj się do muzeum Varrock i porozmawiaj z Historian Minas. Otrzymasz 5 dodatkowych Kudos i lampę, dającą 1000exp w wybranej umiejętności.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.