The Eyes of Glouphrie
Po tym jak udaremniłeś plany zniszczenia Grand Tree, w świecie gnomów nastał spokój. Brimstail znalazł dziwną maszynę zbudowana przez Oaknock'a, mechanika w czasach złotego wieku gnomów. Co robi to dziwne urządzenie? Dlaczego do RuneScape zostało wybudowane? Jeśli zgodzisz się pomóc gnomowi rozwiązać zagadkę jak działa ta maszyna, nauczysz się trochę magii gnomów oraz ich historii. Będziesz mógł wykryć nowe zagrożenie (a może stare?) dla ochrony gnomów - to zagrożenie ciężko będzie znaleźć...
Start: Jaskinia Brimstail'a w południowo-zachodniej części Gnome Strongold.
Poziom trudności: Łatwy (Novice)
Czas Wykonania: Średni
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- The Path of Glouphrie
Wymagane questy:
- The Grand Tree
Wymagane umiejętności:
- 5 Construction
- 46 Magic
Wymagane przedmioty:
- 1 mud rune
- 1 maple log
- 1 oak log
- hammer
- saw
- pestle and mortar
- knife
- bucket of sap
Zalecane przedmioty:
- Teleport do yanille
- ring of explorer 3
Inne: Brak
1. Udaj się na południowo-zachodnią część Gnome Stronghold, tam ujrzysz wejście do podziemi. W środku będzie Brimstail, porozmawiaj z nim.
2. Spytaj się co to za dziwne stworzenie chodzi do o koła pomieszczenia. Brimstail powie że nie ma pojęcia co to za rodzaj stworzenia, lecz jest bardzo słodkie i bardzo go odpręża obecności Izzie, gdy musi tak długo przebywać w tym miejscu.
3. Mag, opowie ci że prowadzi śledztwo na temat cudotwórcy i próbuje wytłumaczyć niewytłumaczalną tajemnice. Jeśli będziesz chciał, Brimstail opowie ci niezwykła historie na temat Glouphrie, potężnego maga gnomów. Po rozmowie powie ci, że możesz pójść w głąb jaskini i porozglądać się trochę.
4. Głębiej znajdziesz dziwne urządzenia i misę po środku przepaści. Po przebadaniu dziwnego urządzenia, wróć do maga. Okaże się, że urządzenia zostały zbudowane przez innego legendarnego gnoma Oaknock'a. Dodatkowo dowiesz się że żyje jeden gnom, który znał Oaknocka, króla Healthorg'a i Glouphrie, a jest nim już wcześniej przez nas poznany Hazelmere.
5. Brimstail, poprosi cie abyś udał sie do gnoma i dowiedział się jak najwięcej o maszynach Oaknocka i Glouphrie.
6. Hazelmere znajduje się na wschód od Yanille, na małej wyspie do której prowadzą mostki. Początkowy dialog będzie właściwie monologiem twojej postaci. Ponieważ stary gnom mówi po starognomsku i twoja postać nic nie będzie rozumieć z tego co mówi. Lecz, gdy twoja postać w końcu się poirytuje powie Hazelmerowi że nic nie rozumie, ten wtedy połączy się z tobą telepatycznie i zacznie czytać ci w umyśle.
7. Wtedy zacznie opowiadać ci historie gnomów, która pochodzi z czwartej ery.
8. Hazelmere stwierdzi że maszyna która znalazłeś działa na zasadach elfich kryształów, lecz nigdy nie przestudiował jej. Wręczy ci jeden z kryształów, oraz powie by następnym razem Brimstail sam przyszedł do niego.
9. Wróć do Maga i opowiedz mu to co opowiedział ci Hazelmere. Wtedy obejrzysz scenkę jak nieznany gnom niszczy urządzenie. Porozmawiaj jeszcze raz z Brimstailem, każe ci przeprowadzić dochodzenie i naprawić urządzenie.
10. Przeprowadź oględziny urządzeń po czym ponownie porozmawiaj z Brimstailem. Wróć z powrotem do maszyny.
11. Użyj pestle and mortar na mud rune, a to następnie na bucket of sap. Dzięki temu uzyskasz magic glue.
12. Wtedy napraw urządzenie i wróć do maga po elfie kryształy. Porozmawiaj z nim kilka razy by uzyskać różne rodzaje kryształów. Jeśli nie będzie chcia ł ci dać więcej kryształów, to te które masz w ekwipunku po prostu wyrzuć na podłogę i pogadaj z nim jeszcze raz a następnie podnieś te które wyrzuciłeś.
Wartości kryształów
Red: 1
Orange: 2
Yellow: 3
Green: 4
Blue: 5
Indigo: 6
Violet: 7
Mnożnik jest spowodowanym ilością kątów w krysztale
koło nie ma kątów więc ma mnożnik 1
trójkąt ma 3 kąty więc ma mnożnik 3
kwadrat ma 4 kąty więc ma mnożnik 4
pięciokąt ma 5 kątów więc ma mnożnik 5
Każdy ma inne rozwiązanie wiec sam musisz pomyśleć. Przydać może ci się poniższa tabelka.
Koło | Trójkąt | Kwadrat | Pięciokąt | |
Red | 1 | 2 | 3 | 4 |
Orange | 2 | 6 | 8 | 10 |
Yellow | 3 | 9 | 12 | 15 |
Green | 4 | 12 | 16 | 20 |
Blue | 5 | 15 | 20 | 25 |
Indigo | 6 | 18 | 25 | 30 |
Violet | 7 | 21 | 28 | 35 |
13. Do maszyny musisz wkładać takie kryształy by suma ich wynosiła tyle ile pokazuje liczba w maszynie.
14. Gdy już ci się uda ujrzysz kolejna cut-scenkę. W której wszystkie te słodkie dziwne istotki które są na terenie gnome strongold zamienia się w złowrogie stworzenia.
15. Porozmawiaj jeszcze raz z magiem, każe ci pójść do króla i powiedzieć mu o tym.
16. Król będzie oburzony tym, że tak długo te słodkie istotki szpiegowały wszystkie ważne działania gnomów, i każe wyśledzić je wszystkie i zabić.
17. Znajdują się:
-Sam szczyt Grand tree, koło glidera.
-Przy królu Narnode Shareen.
-Przy spirit tree.
-Przy gain tortoise, na północny-zachód od Grand tree
-Głowna brama do fortecy.
-Jaskinia Brimstail'a
18. Po zabiciu wszystkich, wróć do króla. Król będzie wdzięczny za twoją pomoc oraz będzie się zastanawiał jaki zamiar ma wysłannik tych szpiegów. Dodatkowo Narnode da ci small crystal seed, pozostawiony prze Oaknocka.
Nagroda: 2 QP, 12k Magic XP, 2,5k Woodcutting XP, 6k Runecrafting XP, 250 Construction XP oraz zagadkowe crystal seed.
Jak wrócisz do jaskini Brimstaila i pójdziesz do maszyny, zauważysz że pojawił się magiczny pomost do wysepki pośrodku przepaści. Gdy ją przekroczysz i na misze wybierzesz opcje singing-glass, twoje nasiono zmieni się w Crystal saw.
Crystal saw - podwyższa twój construction level o 3, lecz ma tylko 28 ładunków. Potem musisz z powrotem wrócić do jaskini i uzupełnić jego ładunki.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.