Musisz przynieść nieużywany platebody, legs, i full helmet (pełny dopasowany zestaw) który będzie użyty do stworzenia przeciwnika, abyś mógł z nim walczyć. Przynieś także broń do walki, jakąkolwiek zbroję oraz wyposażenie które jesteś gotów zaryzykować w walce. Użyj wolnej zbroi w punkcie animacji, gdy pojawi się twój przeciwnik walcz z nim. Doświadczenie otrzymuje się w normalny sposób; otrzymujesz przepisowe punkty doświadczenia zależne od zadanych uderzeń i stylu walki. Symboliczne nagrody są zależne od rodzaju metalu użytego w animowanej zbroi.
Ten pokój jest podobny do gry walnij - kreta., ale z posmakiem walk. Stań na środku pokoju , a różne atrapy będą wyskakiwały z różnych drzwi-pułapek wokół ciebie. Każda atrapa w tym pokoju może być zaatakowana konkretnym sposobem walki: musisz użyć konkretny rodzaj ataku, jeżeli się pomylisz, zostaniesz zamroczony i nie otrzymasz punktów doświadczenia oraz symboli za uderzenie. Rodzaje ataku jakie możesz używać: Prawidłowy, Agresywny, Kontrolowany i Defensywny ( Obronny), ale także Dźgnięcie (Stab), Cięcie (Slash) lub Miażdżenie (Crush). Oczywiste jest że potrzebujesz dwóch rodzajów broni aby móc używać tych wszystkich ataków, lub możesz po prostu skupić na niektórych z nich. Zarobisz 15 punktów doświadczenia i 2 symbole za każdą atrapę jaką zaatakujesz prawidłowo.
Pierwsze piętroNa pierwszym piętrze gildii Wojowników, znajdują się 4 pokoje, gdzie 3 poświęcone są minigrom, które mają za zadanie ułatwić nam zdobywanie Tokenów, natomiast w ostatnim pokoju znajduje się sklep.
SklepWarrior's Guild Armory (sklep z wyposażeniem wojennym) - możesz tam dostać przeróżną broń oraz niekture części uzgrojenia.
Ceny są kontrolowane przez Grand Exchange.Mini gry Catapult RoomTwoim zadaniem w tej minigrze będzie osłanianie się przed pociskami wystrzelonymi, przez katapultę, znajdującą się na końcu tego pomieszczenia. Jednak zanim zaczniesz, musisz poprosić krasnoluda Gamfreda o specjalną tarczę. Wystarczy, że klikniesz na niego prawym przyciskiem myszy i wybierzesz opcję „Claim-Shield”
Teraz, przejdź przez drzwi i stań na specjalnym podwyższeniu, które oznaczone jest dwukrotnie przekreślonym kółkiem. (Przypomina to swego rodzaju celownik) Gdy to zrobisz, pojawi się panel „Defence style”. Teraz musisz dokładnie przypatrzeć się nadlatującym pociskom, i wybrać taki sam rodzaj pocisku na ukazanym panelu. Są 4 rodzaje obrony:
Stab Defence
Blunt Defence
Slash Defence
Magic Defence
Cała minigra jest bardzo prosta i nie powinna sprawić większego problemu, gdyż na panelu są rysunki pocisków dopasowane do każdego stylu obrony, co bardzo ułatwia całą sprawę. Gdy już zobaczysz pocisk, wystarczy bez przerwy klikać na odpowiedni rodzaj obrony.
Za 1 skuteczną obronę otrzymujesz 1 Tokena
Shot-Put RoomJak sama nazwa wskazuje, w tej minigrze twoim zadaniem będzie pchnięcie na jak najdalszą odległość kuli. Na samym początku musisz podejść do stosu kul i wybrać opcję „Threw Shot”
Następnie wybierz najbardziej odpowiadający ci styl rzutu
I patrz jak twoja kula szybuje poprzez cały pokój. Każdy rzut zabiera ci daną liczbę energii biegu:
Standing Throw: 7 Run Energy
Step Throw: 13 Run Energy
Spin Throw: 15 Run Energy
Czasem może ci się zdarzyć, że coraz częściej kula będzie wyślizgiwać ci się z rąk, dlatego musisz użyć Ashes na Pastle and Mortar, by otrzymać Ground Ashes, a następnie użyj opcji „Dust Hands”.
Jak już wystarczająco się narzucasz, w celu najszybszego odbioru tokenów, mistrza umiejętności Strenght, u którego możesz zakupić Strenght Skillcape’a po uzyskaniu 99 Poziomu w tej umiejętności. Liczba tokenów otrzymanych za każdy rzut wzrasta wraz z liczbą rzuconych kul bez wszelkiego rodzaju niepowodzeń.
Balance RoomTwoim zadaniem w tej minigrze jest ustawienie na swojej głowie jak największej liczby baryłek. Zadanie wcale nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać, dlatego niewiele ludzi zdobywa tokeny w ten sposób.
Liczba tokenów za każdą baryłkę ustawioną na głowie = 2
Uwaga! PUNKTÓW ZA TĘ GRĘ NIE MOŻNA ODEBRAĆ OD JIMMIEGO. Trzeba porozmawiać z jakąkolwiek inną osobą, która moa opcję „Clair-Tokens” po kliknięciu na nią prawym przyciskiem myszy.
Drugie piętro
Gdy już zebraliśmy wystarczającą ilość Warriors Guild Tokenów, udajemy się na najwyższe piętro budynku Gildii Wojowników. Znajdziemy tam tylko jedną osobę, Kamfreene.
Podczas rozmowy opowie nam ona o Cyklopach, które znajdują się za drzwiami widocznymi na rysunku.
Okazuje się, że Kamfreena jest ich opiekunką. Dowiadujemy się również, że możemy stać się posiadaczami bardzo cennej broni, dostępnej tylko po zabiciu jej podopiecznych. Mowa o Defenderach.
Czym jest Defender?Defender, to niewielki sztylet, noszony w miejscu tarczy. Warto dodać, że defendery to jedyne możliwe, jak na razie, części ekwipunku naszego bohatera, które dodają bonusy zarówno do Defensywy jak i do Ataku. Jeśli chodzi o ich odmiany, to na dzień dzisiejszy jest ich 7: Bronze, Iron, Steel, Black, Mithril, Adamant i Rune.
Jak je zdobyć?Po rozmowie z Kamfreeną, zakładamy najlepszy ekwipunek jaki mamy w Banku, wypełniamy nasz plecak jedzeniem (przynajmniej 20 sztuk), i jak bardzo chcemy, to można tez ubezpieczyć się w jakieś Attack/Strenght Potiony. Gdy już jesteśmy gotowi, klikamy na wcześniej wspomniane drzwi. Kamfreena zwróci nam uwagę, i po krótkim dialogu, zostaniemy wpuszczeni do pokoju, PAMIĘTAJ, JEDNAK ŻE ABY WEJŚĆ DO NIEGO WYMAGANE JEST 100 TOKENÓW! (nie są one zabierane) Od teraz naszym jedynym zadaniem będzie walka z Cyklopami.
Taktyka walkiWarto pamiętać, że walczymy z nimi tylko w celu zdobycia defenderów, w możliwie jak najkrótszym czasie, ponieważ, za każdą minutę spędzoną w pokoju na najwyższym piętrze Warriors Guild płacimy 10 tokenów. Dlatego lepiej jest atakować słabsze Cyklopy (56 level). Co do samych cyklopów, to wyglądają one i walczy się z nimi dokładnie tak samo jak z Hill Giantami, więc nie powinno to nikomu sprawić żadnego problemu, kto jest powyżej 80 combatu.
Zdobywamy DefenderyKażdego nowo zdobytego Defendera musimy zanieść do Kamfreeny.
Pierwszym będzie Bronze Defender, i gdy już go zdobędziemy, wychodzimy z pokoju, i klikamy na niego prawym przyciskiem w oknie naszego plecaka, następnie „Use” (użyj) i klikamy na Kamfreene (lewym przyciskiem). Rozpocznie się krótki dialog.
„Zdobyłem Bronze Defendera, proszę pozwól mi pozabijać jeszcze troche Cyklopów!”
„Bronze, tak? Kolejne Cyklopy już na ciebie czekają, wejdź kiedy będziesz gotowy”
Po tej rozmowie, Cyklopy mogą zostawić Iron Defendera. Gdy zdobędziemy Iron Defendera, ponownie musimy pokazać go Kamfreenie, i robimy tak samo z każdym nowo zdobytym Defenderem (w przeciwnym razie nie zdobędziemy nowego, lepszego).
Statystyki
Oto statystyki jakie daje każdy ze wszystkich Defenderów.
Inne Informacje- Wyrzucanie Defenderów przez Cyklopy zależy tylko od szczęścia ( Efekt Ring of Wealth niestety na nie, nie wpływa). Czasem wystarczy 500 Tokenów żeby mieć już Rune ale słyszałem wiele historii, że ludzie zmarnowali więcej niż 1000 Tokenów, a nie dostali nawet Bronze.
- Rune Defender, daje mniej wiecej takie same statystyki jak połączenie Mithril Spear z Mithril Kiteshieldem, ale w jego nosi się w jednej ręce, co jest dość sporym atutem.
-Większość ludzi, używa Rune Defendera podczas treningu Attacku/Strenght/Defence oraz w trakcie Slayer Tasków, w celu przyspieszenia zabijania potworów.
- W grze, najczęściej zobaczymy graczy wybierających połączenie Rune Defendera z Abyssal Whipem albo Dragon Scimitarem, gdyż są to najlepsze i najbardziej opłacalne do treningu, bronie jednoręczne.
- Wraz z wprowadzeniem w 2010 roku umiejętności Dungeoneering, dodany został nowy Flameburst Defender. Niestety, dostępny jest on tylko w lochach Daemonheim, a jego statystyki są nieco słabsze od statystyk Black Defendera, ale daje +5 do Strenght, tak jak to jest w przypadku Rune Defendera.
- Zalecane jest nie wyrzucanie żadnego Defendera, gdyż w wypadku śmierci z Rune Defenderem, łatwo jest go później odzyskać. (Posiadanie w banku 2 Rune Defenderów jest bardzo dobrym wyjściem)