Thieving Guild Capers
Aby wykonać zadania Thieving Guild musisz mieć ukończony Buyers and Cellars
CZĘŚĆ I: From Tiny Acorns
1. Porozmawiaj z Darren'em. Powie ci, że zlecił pewnemu rzemieślnikowi w Varrock wykonananie ze szlachetnych kamieni repliki smoka, lecz inwestycja okazała się zbyt droga i Darren chce oszukać zatrudnionego rzemieślnika aby odzyskać pieniądze. Zgódź się mu pomóc.
2. Udaj się do Varrock. Na placu głównym znajdziesz Urist Loric'a i stojącego nieopodal obserwującego go strażnika. Porozmawiaj najpierw ze strażnikiem, powie ci, że chce uprzedzić krasnoluda aby schował bardziej talizmany bo wystają mu z kieszeni i moga zostać ukradzione.
3. Skieruj swoje kroki do rzemieślnika i porozmawiaj z nim o smoku dla Darren'a a następnie okradnij ze wspomnianych już talizmanów.
4. Użyj opcji drop na talismanie, szybko podbiegnij do krasnoluda i powiedz mu że coś zgubił, następnie odwróć uwagę strażnika (Distract). Jeśli zrobisz to sprawnie, będziesz miał okazję okraść stragan krasnoluda.
5. Gdy wszystko wróci do normy, porozmawiaj ponownie z Urist'em i zapytaj o postępy nad pracą. Powie ci, że zgubił niestety figurkę i musi teraz zwrócić Darren'owi pieniądze. Otrzymasz Bank Notes, wróć z nimi do zleceniodawcy.
Nagroda: 1,000exp Thieving
Część II: Lost Her Marbles
1. Porozmawiaj z Darrem'em. Opowie ci historię o pewnej czarodziejce, która wytworzyła fragmenty ognia. Niestety podczas eksperymentów eksplodowała pracownia i fragmenty podzieliły się na 32 części. Jest to kolekcjonerski towar i wielu ludzi go szuka i kupuje. Darren chciałby mieć wszystkie fragmenty u siebie, aby je później sprzedać. Zgódź się pomóc mu je zebrać a dowiesz się, że każda warstwa społeczna (grupa) posiada maksymalnie 6 fragementów i należy je ukraść.
2. Udaj się do miasta Lumbridge i zacznij okradać Man/Woman do czasu, gdy zbierzesz pierwsze sześć fragmentów.
3. Między Draynor a Lumbridge znajduje się kryjówka H.A.M. Wejdź do niej i ukradnij jej członkom kolejne sześć fragmentów.
4. Udaj się teraz na północ. Koło młyna kręci się kilku farmerów a po twojej interwencji zyskasz następną szóstkę.
5. Skieruj swoje kroki do Draynor. Master Farmer'zy posiadają kolejne sześć fragmentów. Postaraj się zdobyć je wszystkie.
6. Za pomocą banku i wyjętych z niego run teleportacyjnych udaj się do Varrock Palace i orkadnij Guard'ów z procedurami jak wcześniej.
7. W samym pałacu w okolicach biblioteki znajdziesz Warrior's Woman. Ukradnij od nich dwa fragmenty.
8. Wróć z wszystkim 32 fragmentami do Darren'a i rozmawiając naprzemiennie z nim i Robin'em otrzymasz nagrodę.
Nagroda: 5,000 (+4,800)exp Thieving; lepsza nagroda w okradaniu postaci wymagających 40+ Thieving; Surowe materiały od Robin'a
Część III: A Guild for Our Own
Potrzebne przedmioty: Strój/Zbroja, Black Jack, Lockpick, Vial of Water, Clean Irit, Onion, Bowl, Knife
1. Porozmawiaj z Darren'em. Powie ci, że chce zarejestrować swoją gildie aby stała się w końcu oficjalna, lecz referant jakoś nie spieszy się z podjęciem dobrej decyzji. Darren chce trochę "pomóc" w legalizacji swojej gildii. Zgódź się wykonać to zadanie.
2. Porozmawiaj z Robin'em w celu wytworzenia specjalnego eliksiru, który pomoże ci "zmienić swoją tożsamość". Potrzebujesz do tego Vial of Water, Clena Irit i kawałki cebuli (użyj na Onion Bowl mając Knife w Inventory). Wymieszaj składnki a Robin pomoże ci w wytworzeniu mikstury.
3. Ubierz się w Strój/Zbroję i Black Jack, weź eliksir i udaj się do Ardougne. W pobliżu doków, znajduje się "urząd", który legalizuje powstałe gildie. Porozmawiaj ze strażnikiem oraz Registrar'em. Dowiesz się, że są tutaj zastosowane poważne zabezpieczenia, oraz że znajduje się wlot wentylacyjny i kupiono nowy zegar ścienny. Czas wkroczyć do akcji.
4. Okradnij Registrar'a (1) i z uzyskanem kluczem, przestaw zegar w sąsiednim pokoju (2). Gdy urzędnik spróbuje powalczyć z przestawionym zegarem, ty odciągnij uwagę strażnika (Lure) oraz przywal mu z Black Jacka (Knock Out). Możesz teraz spokojnie wziąć od niego klucz (3), który pozwala pociągnąć za dźwignie (4), która otwiera wejście do piwnic (5)
5. Zejdź na dół, a usłyszysz rozmowę, po której twoja obecność w piwnicy zostanie zdemaskowana i zostaniesz w niej zamknięty. Otwórz kratę za pomoca Lock Picka, wyłącz pułapkę ze skrzyni (Check) i wyjmij z niej papiery. Możesz teraz ewakuować się przez wlot wenntylacyjny znajdujący się nad pudłami.
6. Rozbierz teraz swój strój/zbroję, odstaw eliksir do banku i wróć do budynku. Dowiesz się, że w piwnicy zamknięto intruza z gildii złodziei. Jeśli powiesz, że nie masz z nim powiązań oraz pokażesz Registrar'owi papiery otrzymasz rekomendację o legalności gildii złodziei.
7. Wróć z tą wspaniałą wiadomością do Darren'a a zostaniesz hojnie wynagrodzony.
Nagroda: 30,000exp Thieving; 4,000exp Herblore; Możliwość tworzenia własnych Stench Potion'ów