Historia rozwoju rasy Mahjarrat


 

Paul wyjaśnia pochodzenie Mahjarratów.

 

 


Historia rozwoju rasy Mahjarratów

Paul, 24 VI 2011


 


Uwaga Spoilery: Ten blog developerów zawiera spoilery fabularne z obecnych w grze questów, w których bohaterami są różni Mahjarrat.





Początki

Wątek rasy Mahjarrat jest jednym z najdłuższych w RuneScape. W przeciwieństwie do innych, nie toczy się w konkretnej, liniowej serii questów: wielu Mahjarrat'ów ma swoje własne historie i wątki, w których uczestniczą.

Pierwszym sygnałem o istnieniu rasy Mahjarrat w RuneScape była historia, którą napisałem w pierwszych miesiącach 2002 roku, która została umieszczona na stronie głównej. Wspomniałem wtedy o nieumarłych nekromantach, którzy stwarzali armie nieumarłych, by walczyć z ludźmi. To była moja pierwsza wizja rasy Mahjarrat.

Większość questów RuneScape nie zalicza się do żadnej z serii, lecz powoli zauważaliśmy potrzebę stworzenia rozwijającej się akcji, a jednym z najlepszych sposobów na stworzenie takiej, są powracające czarne charaktery. Dlatego chciałem czegoś złego, potężnego i inteligentnego, by powołać do życia godnych przeciwników dla poszukiwaczy przygód w RuneScape. Spośród różnych stworzeń fantasy, lisze wyglądały na odpowiednie do tego celu. Wracając do tej pierwszej historii, którą napisałem, postrzegałem rasę Mahjarrat jako rasę liszy.

Mój pomysł odnośnie rasy Mahjarratów znacznie jednak wyewoluował od tamtego czasu, chociaż wciąż są podobni do liszów: dobrze używają magii, wyglądają jak szkielety i mają tendencje do władzy nad nieumarłymi. To miejsce, w którym podobieństwa się kończą. Mahjarraci, technicznie ujmując, nie są nieumarłymi, zamiast reanimować swe martwe ciała, odnaleźli sposób, by zatrzymać proces śmierci i starości. Mahjarrat są zupełnie oddzielną rasą i nie są nieumarłą formą człowieka, pochodzą także z odległego i strasznego świata.





Przedstawiając Mahjarratów



Uwaga!

Pierwszy quest, w którym Mahjarrat występował po raz pierwszy – Temple of Ikov – pojawił się w lecie 2002 roku i przedstawiał Luciena. Zawierał pierwszą przesłankę, że Zamorak kiedyś należał do tej rasy, a Lucien szuka potężnych artefaktów, które pozwoliłyby mu iść śladem Zamoraka i zostać bogiem. Podczas pisania tego questa, wpadłem na pomysł Stone of Jas, który potrzebował sześciu lat, by zostać umieszczony w grze.

Patrząc wstecz, mogłem zrobić ten quest nieco inaczej. Wybór, czy pomóc Lucienowi, bądź wystąpić przeciw niemu, miał stworzyć różne od siebie wątki w przyszłych questach, lecz gdy przyszła chwila, by je stworzyć, okazało się że Lucien musi jednak zdobyć Staff of Armadyl. Wybór, który podejmujesz pod koniec questa, okazał się złym pomysłem. Mahjarrat we wczesnych questach zostali przedstawieni jako słabsi niż obecnie bym chciał, zapewne dlatego, że w tamtych czasach było znacznie mniej wysokopoziomowych graczy oraz dlatego, że nie zdawałem sobie sprawy, jak wielkie zagrożenie mają stanowić.

Dość szybko więcej Mahjarratów zostało przedstawionych, w questach Hazeel Cult i Fight Arena. W tym czasie Khazard i Hazeel nie zostali oficjalnie nazwani Mahjarratami. Tak się stało, ponieważ Mod Tom nie stworzył ich jako Mahjarratów, po prostu potrzebował antybohaterów. Aczkolwiek później, okazało się, że potrzebujemy więcej członków tej rasy, a tych dwoje przejawiało pewne zdolności Mahjarratów, zwłaszcza czaszko-głowy Khazard, który już był Mahjarratem, lecz nieoficjalnie.

Quest Desert Treasure przedstawił Mahjarrata zwanego Azzanadra. Został skromnie wspomniany jako Mahjarrat przez guardians of Armadyl, lecz do czasu gdy quest został dodany do gry, nie wiedzieliśmy tak naprawdę, kim ma on być. Mod James zaproponował pewnie zmiany w stosunku do oryginalnych planów Mahjarrata występującego w tym queście. To był pierwszy raz, gdy przedstawiliśmy Mahjarrata związanego z Zarosem i położyliśmy podwaliny pod pomysł frakcji Mahjarratów. To był także pierwszy raz, gdy przedstawiliśmy Mahjarrata, który nie był oczywistym czarnym charakterem.

Wiele z tych faktów zostało potwierdzonych i rozszerzonych w Postbag from the Hedge



 


Porządkując informacje


Co może oznaczać DIRAKS?

Masz prawo sądzić, że do tego czasu, tworzyliśmy wątki fabularne, które były zupełnie różne od siebie. Tak było ponieważ, we wczesnych latach, sami byliśmy różni. Staraliśmy się robić interesujące aktualizacje dla naszych graczy bardziej niż tworzyć długoterminowe plany na historie i serie questów.

Aczkolwiek, ponieważ ilość developerów rosła, wielu ludzi pracujących nad wątkami fabularnymi zaczęło tworzyć pewne niezgodności i przeciwieństwa, co poważnie się ujawniło, gdy różni ludzie próbowali ukierunkować rozwój historii w sprzeczne ze sobą strony. Zatem, około roku 2005, rozpocząłem znacznie bardziej dokumentować plany rozwoju fabuły. Na przykład, stworzyłem główny dokument zawierający zarys historii świata RuneScape od czasów Pierwszej Ery do obecnego czasu gry. Dokumentacja ta zawierała także rozmaite informacje, które już zostały ujawnione oraz te, które dopiero mają się pojawić.

Gdy przyszedł czas, aby udokumentować informacje o Mahjarratach, chciałem rozwiązać problemy niewyjaśnionych wątków i sprzeczności. Na przykład, wielu Mahjarratów wspominało, że udają się na północ. Na początku chciałem, by udali się na Wilderness, ponieważ jest to obszar całkowitego bezprawia, odpowiedni, by zrealizować ich diaboliczne plany. Inni deweloperzy podchwycili ten pomysł i zaczęli wysyłać własnych Mahjarratów tą drogą, Spowodowało to, że zdaliśmy sobie sprawę, że na północy musi dziać się coś znacznie poważniejszego.

Przemyślawszy tą sprawę, zdecydowałem, że powodem, dla którego wszyscy członkowie rasy Mahjarrat udają się na północ, jest okresowy rytuał, który jest sekretem ich fenomenalnie długiego życia. Pomyślałem, że wystarczająco mrocznym będzie, gdy poświęcą oni jednego ze swoich, by reszta mogła żyć dalej. Było dla nas jasne, że powinniśmy stworzyć quest, który zawierałby właśnie ten rytuał. To wydarzenie jest czasem, gdy ich ścieżki tymczasowo krzyżują się, by potem każdy z nich zajął się własnymi sprawami i planami. Wiedzieliśmy, że musimy o tym pamiętać, gdy będziemy tworzyć przyszłe questy z Mahjarratami.





Wygląd Mahjarratów


Zemourgal

Kolejnym problemem z jakim przyszło mi się zmierzyć było to, że rasa Mahjarrat nie ma ustalonego wyglądu. Haazel i Azzandra nie wyglądali na czaszkogłowych liszów tak, jak wcześniej planowałem. Zdecydowałem, że ten wygląd jest ich podstawowym, lecz jedną z ich umiejętności jest to, że potrafią wpływać na to jak wyglądają. Osobiście dopilnowałem, by zawarto tę informację w queście Enakhra's Lament, który wtedy był w fazie produkcji.

While Guthix Sleeps jest jak do tej pory najbardziej epickim questem Mahjarratów. Jest tym, którym zamierzałem zająć się osobiście, ponieważ plan Luciena, by stać się bogiem, był wątkiem fabularnym, który był w mojej głowie od lat. Na poczekaniu napisałem wtedy tasera, w którym występują Movario i Darve. Okazało się jednak, że Mod Tytn napisał znaczną większość questa. Udało mu się jednak zawrzeć w nim kluczowe momenty fabuły, których potrzebowałem, ale także dał wiele od siebie.

Cztery questy z serii 'Mysteries of Mahjarrat' w roku 2009 miały oryginalnie wyjść jako podquesty jednego ponad nimi, w stylu Recipe for Disaster. Dla mnie, była to okazja, by przedstawić więcej z natury Mahjarratów poszukiwaczom przygód RuneScape oraz by skierować kilka z wątków fabularnych Mahjarratów w stronę questa z rytuałem. Okazało się jednak, że cztery podquesty miały zbyt mało wspólnego, by połączyć je razem w jeden większy, zwłaszcza Missing my Mummy był bardziej questem pustynnym niż questem Mahjarratów. Na szczęście każdy z nich okazał się wystarczająco dobry i rozbudowany, by być zaprezentowanym jako oddzielny.





Co dalej z Mahjarratami?


Nowy obszar do odkrycia

No właśnie, co dalej z Mahjarratami? Cóż, to wszystko prowadzi mnie w kierunku questa, którego tworzę obecnie. Nareszcie quest, w którym rytuał ma się odbyć! Niezrealizowane questy są jednym z najtrudniejszych elementów gry, o którym można mówić w tym blogu deweloperów. Jako quest writer, zaprojektowałem historie, by były ujawnione na drodze gry, ale spróbuję nieco powiedzieć o jego produkcji.

Piszę historię dla Ritual of Mahjarrat i muszę związać ze sobą wiele elementów w jedną spójną całość, w końcu jest to czas, w którym prawie wszyscy członkowie rasy Mahjarrat są razem. To było sporym wyzwaniem. Mimo, że napisałem więcej materiałów o Mahjarratach niż ktokolwiek, jest wiele innych, napisanych przez pozostałych, zarówno w questach jak i na samej stronie RuneScape.

Jest faktem, ponieważ dzieje się tak wiele, że nie jestem w stanie zamknąć wszystkich tych wątków fabularnych w jednym queście. Są historie, które definitywnie chciałbym doprowadzić do końca właśnie w tym momencie. Zatem w dużej części Ritual of Mahjarrat będzie takim punktem, z mocnym poczuciem zakończenia, ale będzie trochę niedomkniętych wątków fabularnych.

Co więcej, główna część fabularna – która została zapowiedziana wcześniej – zaczyna się dokładnie na początku tego questa. Zrozumiecie o co mi chodzi, gdy zagracie w tego questa.

Kiedy zatem Ritual of Mahjarrat zostanie zaimplementowany do gry? Jestem przekonany, że wielu z was, czytając ten blog, chce się tego dowiedzieć. Cóż, nie jestem obecnie w stanie na tyle pewnym, by podać dokładną datę dodania questa do gry.

W tym momencie, napisałem pierwszy prototyp questa, a inni pracownicy Jagex już w niego grali i podzielili się swoimi opiniami, jak może zostać ulepszony, zwłaszcza w sprawach nagród i przerywników filmowych, w których muszę dokonać poważnych zmian. Obecnie zatem zajmuję się właśnie ulepszaniem questa zgodnie z tymi opiniami. Gdy to zrobię, zostanie on przekazany do naszego zespołu QA, aby przejść testy oraz naprawić ewentualne błędy. Gdy ta faza zostanie zakończona, przejdzie on dalej do zespołu od Lokalizacji, którzy zrobią wersję mojego questa, której nie będę w stanie odczytać.

Co jeszcze mogę powiedzieć o tym nadchodzącym queście bez zbytniego psucia wam zabawy?

->Niektórzy z Mahjarratów zginą. Nie stanie się to wyborem gracza, ponieważ to stworzyłoby jeszcze większy bałagan niż wybór pod koniec Temple of Ikov.

->W nagrodach znajdzie się przydatny ekwipunek dla magów.

->W nagrodach znajdzie się przydatny ekwipunek dla łuczników w pewnych sytuacjach.

->Dowiecie się znacznie więcej o historii świata RuneScape, zwłaszcza czegoś bardzo ważnego odnośnie Trzeciej Ery.

Wątek fabularny dyktuje, że będzie sporo walki i chcę, by była ona wyzwaniem, lecz nie tak trudnym jak Nomad, ponieważ ten quest jest dedykowany dla graczy bardziej zainteresowanych fabułą. Walka będzie raczej przerywnikiem między momentami, w których historia będzie opowiadana. Będzie także sporo odkrywania nowych terenów i zagadek.




Projekt: Blog Deweloperów
Tagi: quest, runescape, story

© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd