The Golem


The Golem

Głęboko pośród piasków pustyni znajdują się ruiny, niegdyś wspaniałego miasta Uzer, samotnego ocalałego - starożytnego glinianego golema - na zawsze kroczącego w tył i przód. Jest ono bardzo zniszczone, a jego umysł nie może odpocząć, dopóki nie ukończy zadania, do którego został stworzony.

Do ciebie należy odkrycie sekretu zaginionego miasta, dodania końcowego rozdziału do opowieści, która rozpoczęła się okrucieństwem Trzeciego Wieku.

Poziom trudności: Łatwy (Novice)
Czas Wykonania: Średni

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Shadow of the Storm
- Missing My Mummy

Wymaganie Questy:
- Brak

Wymagane Umiejętności:
- 20 crafting Crafting
- 25 thieving Thieving

Wymagane Przedmioty:
- 2 shantay pass (kupisz w trakcie questa)
- pestle and mortar
- vial
- knife
- Waterskins (4) – najlepiej kupić ok. 5 (kupisz w trakcie questa)
- 4 lub 6 soft clay (polecam również 2 jug of water, zapobiegną one problemowi wysuszania się gliny).
- pickaxe, jeśli masz zamiar kopać glinę w kopalni w północno-zachodniej części ruin Uzer
- papyrus
- hammer
- chisel

Zalecane przedmioty:
- Digsite pendant lub runy do Senntisten Teleport (jeśli używasz Ancient magic)
- Varrock Teleport, jeśli nie posiadasz powyższych teleportów.
- Ring of duelling lub naładowany Amulet of Glory
- Miotła z Swept Away quest, służąca do teleportacji do Shantay Pass
- Ubiór Desert może zmniejszyć użycie waterskins
- Potiony lub Explorer’s Ring 3 do regeneracji biegu.

Inne: Zdolność do obrony przed duchami (ghost – 19 lvl) 


1. Idź do Shantay Pass (na południe od Al Kharid) i kup od „Shantay” 2 Shantay pass oraz Waterskins. Przejdź przez bramę i kieruj się na południowy-wschód do Ruins of Uzer. Na miejscu porozmawiaj z Broken Clay Golem.

001

2. Golem potrzebuje naprawy, użyj na nim soft clay, aby mu pomóc. Gdy go naprawisz, poprosi cię o pomoc w otwarciu portalu prowadzącego do komnaty demona, którego ma pilnować. Porozmawiaj z nim ponownie, pytając jak masz to zrobić, po czym zejdź schodami na dół.

3. Na środku znajduje się kwadratowe pomieszczenie, w którym na ścianach są ustawione 3 statuetki oraz jest puste miejsce na czwartą. Idź do północno-zachodniej części podziemi i podnieś „strange implement”. Zerwij również black mushroom (czerwony grzyb), po czym wyjdź z podziemi.

002

4. Na zachód od golema stoją skrzynie. Obok nich leży „Letter”, podnieś go i przeczytaj. Notatka wspomina o archeologu o imieniu „Elissa”, prawdopodobnie to ona zabrała statuetkę. Udaj się więc do Digsite na wschód od Varrock i porozmawiaj z nią.

003

5. Powiedz jej o znalezionej na pustyni notatce, a ona odeśle cię po „Varmen's notes” do Exam Centre (na południe od wykopalisk), gdyż nie pamięta co z nią zrobiła. Wejdź do budynku i przeszukaj półki z książkami. Gdy znajdziesz notes, wróć do Elissy. Pokaż jej go, po czym odeśle cię do Varrock Museum, do którego oddała statuetkę.

004

6. Porozmawiaj z Curatorem, powiedz, że potrzebujesz statuetki z muzeum, aby dostać się przez portal do komnaty demona. Niestety nie będzie chciał ci jej dać. Okradnij go, aby zdobyć klucz, po czym wejdź na piętro wyżej. Na ostatniej pozycji w pierwszym rzędzie jest wystawiona poszukiwana statuetka, otwórz pokrywę i zabierz ją.

7. Udaj się z powrotem do Shantay Pass. Wejdź na pustynię i idź na wschód w stronę mostu. Tuż przed nim skierój się na północ, wzdłuż rzeki. Po chili zobaczysz latającego feniksa. Wyrwij mu jego pióro (Phoenix featcher) i idź z powrotem do podziemi ruin.

005

8. Postaw statuetkę na puste miejsce, po czym wszystkie cztery obróć (opcja „Turn”) tak, aby były zwrócone w kierunku podwójnych drzwi portalu.

006

9. Wejdź teraz do portalu, po prawej stronie zobaczysz szkielet demona. Obejrzyj go i idź do północnej części komnaty. Użyj dłuta na tronie, aby wydobyć z niego kamienie szlachetne.

007

10. Wróć do golema i porozmawiaj z nim. Powiedz mu, że demon nie żyje, jednak aby uznał, że wykonał swoje zadanie musisz go przeprogramować. Użyj Black Mushroom na Pestle and Mortar, aby stworzyć Black Mushroom Ink. Użyj następnie pióro na gotowym atramencie, po czym napisz na papirusie „YOUR TASK IS DONE”. Otwórz głowę golema, używając „strange implement” i wrzuć do niej papirus (po otworzeniu masz na to kilka sekund, następnie głowa się zamknie). Gratulacje, quest skończony !

008


Nagroda: 1QP, 1000 Crafting XP, 1000 Thieving XP, 2 Sapphire, 2 Emeralds, 2 Rubies.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd