Kennith Concerns


Kennith Concerns

Ponownie dziwne rzeczy dzieją się w nadmorskim miasteczku Witchaven, i tym razem za sprawą nadmorskich ślimaków (sea slug). Chłopiec Kennith, którego uratowałeś na końcu questa Sea Slug, sądzi, że mieszkańcy miasteczka (opętani przez ślimaki) knują coś niedobrego w jaskiniach pod miasteczkiem. Wyjaśnij, co naprawdę się dzieje i pamiętaj, że nie wszystko jest takie, jakie się wydaje…

Start: Dom Kennith’a w Witchaven (na wschód od Ardougne) na wschód od podziemi oznaczonych czerwonym wykrzyknikiem.

Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Średni

Wymagane questy:
- The Slug Menace

Wymagane umiejętności:
- 46  Mining

Potrzebne przedmioty:
- Pickaxe (ja zalecam wziąć rune pickaxe)

Zalecane przedmioty:
- Runy Teleportacyjne do Ardougne.

Inne: Brak


1. Porozmawiaj z chłopcem o imieniu Kennith. Powie ci, że mieszkańcy miasta coś knują w jaskini pod miasteczkiem. Prosi cię, abyś to sprawdził. 

2. Udaj się do miejsca oznaczonego czerwonym wykrzyknikiem i wejdź do podziemi. 

3. Po prawej stronie od wejścia jest dziura ścianie, wejdź do niej. 

4. Biegnij wzdłuż tunelu, na końcu drogę będą ci zagradzały kamienie, przejdź przez nie. Idź kawałek dalej, a zobaczysz dwie osoby, które pilnują wejścia do kopalni. Porozmawiaj z nimi, a powiedzą ci, że nie możesz tam wejść, bo prace nad nią jeszcze się nie skończyły. 

5. Wróć do Kennitha i powiedz mu, co widziałeś. Lecz dla niego nie będzie, to wystarczające i będzie narzekać na nudę, bo jego rodziców nie ma w domu. 

6. Wyjdź z domu i udaj się na tyły kościoła, a zobaczysz rodziców Kennitha, Kent'a i Caroline. Porozmawiaj z nimi. 

7. Niestety, niczego ciekawego się od nich nie dowiesz, ale Kent poda ci szybko kartkę z wiadomością. Przeczytaj ją, a dowiesz się, że Kent chce się z tobą spotkać przy wejściu do Legend’s Guild. Udaj się tam. 

8. Przed wejściem do Legend’s Guild zauważysz Kenta, porozmawiaj z, nim. Powie ci, że jest zaniepokojony zachowaniem syna, odkąd dziewczynka imieniem Kimberly zgubiła jego ulubioną zabawkę. Sądzi, że w ten sposób jest narażona na niebezpieczeństwo. 

9. Udaj się do domku Kimberly, który znajduje się na północ wioski i porozmawiaj z dziewczynką. Powie ci, że bardzo się boi, ponieważ ktoś pukał do jej okna i wypowiadał jej imię. Nagle zauważysz, jak 3 mieszkańców wioski puka przez okna, wypowiadając imię dziewczynki. Musisz ich jakoś od niej odciągnąć. 

10. Teraz będziesz musiał zaciągnąć mieszkańców do kościoła i zamknąć ich, kiedy to zrobisz wróć do Kimberly i powiedz jej, że sytuacja jest opanowana. Dziewczynka powie ci, że nie może nigdzie znaleźć rodziców, że od kilku godzin nie ma ich w domu. Powinieneś udać się z nią do Kennitha. 

11. Po dotarciu do domu Kennitha chłopiec powie, że nie widział nigdzie rodziców Kimberley, wtedy za oknem znowu pojawią się opętani mieszkańcy, których będziesz musiał znowu odciągnąć od dziewczynki i zamknąć w kościele. 

12. Po pozbyciu się natrętnych mieszkańców, Kimberly powie ci, żebyś udał się z nią do sklepu rybnego Ezekial'a, który na pewno wie, gdzie się znajdują rodzice dziewczynki. 

13. Porozmawiaj z Ezekial'em. Powie ci, że rodzice dziewczynki harują ciężko w kopalni pod miasteczkiem. Obieca ci pomóc dostać się do kopalni i prosi cię o spotkanie przed wejściem do niej.

14. Wejdź jeszcze raz do podziemi i udaj się do miejsca, gdzie znajduje się 2 strażników. Przed wejściem będzie tam stał Ezekial, który powie strażnikom, że nie jesteś w żaden sposób niebezpieczny i zostaniesz wpuszczony do środka. 

15. Kiedy znajdziesz się w środku kopalni, porozmawiaj ponownie z Ezekial, a wtedy podejdzie do drzwi i następnie przedstawi ci plan działania. Twoim zadaniem jest zakradnięcie się obok pracujących mieszkańców, ukrywając się w półściance. Teraz podejdź do drewnianych drzwi, a znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym odbywają się prace górnicze. 

Uwaga!
Jeśli się wylogujesz, będziesz musiał przechodzić wszystkie pomieszczenia od początku!

Jeśli zostaniesz zauważony zostaniesz wyrzucony i będziesz musiał przechodzić pomieszczenie od nowa!

16. Jak zdążyłeś/aś zauważyć w pomieszczeniu kamera jest przesunięta do góry, daje ci to łatwiejszy widok. Teraz musisz umiejętnie skradać się tak, aby żaden robotnik cię nie zauważył. Na obrazku jest pokazane jak należy się skradać, żeby przejść całe to pomieszczenie. 

Zaczynasz w lewym rogu pomieszczenia. W pomieszczeniu jest 5 osób, 3 z nich pracuje, wydobywając głazy, natomiast 2 pozostałych pilnuje prawego, górnego i dolnego rogu pomieszczenia. Więc na początku przekradnij się obok 3 pracujących robotników, kiedy są odwróceni plecami do pół ścianki na południu pomieszczenia. Teraz wyczekaj na odpowiedni moment, kiedy strażnicy udadzą się w lewo, szybko przekradnij się i schowaj w szczelinie półścianki (najlepiej w środkowej). Ponownie wyczekaj na moment, kiedy strażnicy pójdą ponownie w lewo, podejdź do rozwalonej ścianki i użyj opcji „prospect Wall”, wtedy szybko schowaj się do szczeliny, wyczekaj na moment, przy pomocy kilofa rozwal ścianę i idź dalej. 

17. Znajdziesz się w wąskim pomieszczeniu. Biegnij wzdłuż jaskini i na końcu jego przesuń dźwignie, a Ezekial przejdzie drzwiami do następnego pomieszczenia. Wróć z powrotem do miejsca startu i wejdź przez drewniane drzwi. 

18. Po wejściu zauważysz rodziców Kennitha, którzy wyglądają, jakby nic złego się nie stało. Po rozmowie podejdź do drzwi, a, wtedy Ezekial otworzy je, żeby sprawdzić co tam się znajduje. 

19. Czeka cię ponowne skradanie się, ale Ezekial powie ci, że możesz wykorzystać nowy surowiec zwany Rubium w celu ułatwienia sobie drogi. Należy ten minerał użyć na otworach do pary wodnej (steam vent), gdyż Rubium reaguje bardzo z wodą oraz wysoka temperaturą, oddziałuje silnie na morskie ślimaki (sea slug). 

20. Wejdź przez drzwi. Na screenie pokazane jest, jaką drogą podążają strażnicy oraz w jakiej kolejność należy się skradać. Jak zapewne zdążyłeś/aś zauważyć, w pomieszczeniu jest tym razem 4 robotników oraz 1 strażnik pilnujący drzwi. Na ścianach również można zauważyć czerwony minerał, to właśnie jest Rubium. Na początku zacznij skradać się nie zauważenie wokół pracujących robotników. Następnie postaraj się wydobyć 4 sztuki Rubium. Niektóre skałki są położone są z dala od widoczności strażników. Kiedy wydobędziesz 4 sztuki, czeka cię trudne zadanie. Musisz teraz wsadzić po jednej sztuce Rubium do steam vent. Po wsadzeniu jednego Rubium ekran będzie się robił bardziej pomarańczowy co może ci utrudnić widoczność. Jeśli wsadziłeś wszystkie 4 sztuki Rubium wszyscy robotnicy i strażnik w pomieszczeniu padną, a ty będziesz mógł/a spokojnie przejść przez drzwi w prawym dolnym rogu pomieszczenia. 

21. Teraz znajdziesz się ponownie w małym pomieszczeniu razem z Ezekial. Czeka cię ostatnie pomieszczenie, w którym będziesz musiał/a skradać się niezauważenie. Skorzystaj z wszystkich porad jakie Ezekial ci da, czyli wydobywanie Rubium, dawanie ich na steam vent itp. 

22. Wejdź przez drzwi tym razem, będzie nieco trudniej. W pomieszczeniu są dwaj robotnicy oraz trzech strażników chodzących wokół kolumn oraz jeden, który pilnuje drzwi. Na początku poczekaj, aż robotnicy odwrócą się, a następnie rozwal kilofem skałę blokującą drogę. Po tym wszystkim schowaj się w wnęce. Teraz trudna część, musisz wydobyć 4 sztuki Rubium, które znajdują się bardzo blisko strażników. Chodzą oni wokół kolumn. Wyczekaj, aż strażnik przy drzwiach popatrzy w dół i szybko zacznij wydobywać rubium, uważając na strażnika chodzącego wokół kolumny. Jeśli udało ci się zdobyć 4 szt Rubium, musisz je użyć na steam vent, co wcale nie jest łatwe…
Staraj się wyczekiwać odpowiedni moment, a wtedy zacznij po kolei stawiać rubium na steam vent. Po tym wszystkim osoby w pomieszczeniu padną, a ty będziesz mógł/a przejść dalej.

23. Znajdziesz się w sali, w której zauważysz rodziców Kimberley pracujących ciężko. Porozmawiaj z nimi, a Katherine powie ci, że ciągle słyszy jakieś głosy. Natomiast Clive oznajmi, że są tu uwięzieni i nie mogą się w ogóle ruszyć, ponieważ ktoś przejął kontrolę nad ich ciałem. 

24. Teraz musisz z powrotem wrócić do pierwszej komnaty. Już nie będziesz musiał/a skradać się wokół strażników, również widok kamery będzie normalny.

25. Kiedy znajdziesz się w pierwszej komnacie zauważysz Kennitha, który będzie opętany. Chłopiec oznajmi ci, że zmusił wszystkich mieszkańców wioski do niewolniczej pracy, ponieważ Kimberly zgubiła jego ulubioną zabawkę - kolejkę, przez co napawa go chęć zemsty do wszystkich mieszkańców. 

26. Po rozmowie do komnaty wejdzie Kimberley, zobaczysz krótki filmik. Jak Kennith w jakiś magiczny sposób więzi dziewczynkę. Po filmiku idź szybko pogadaj z Kimberley, a powie ci, gdzie zgubiła zabawkę Kennitha. Każdy gracz znajdzie ją w innym miejscu. Ja znalazłem niedaleko domu Mayor Hobb.
Informację, gdzie znajduje się zabawka poda ci Kimberley. 

27. Po odnalezieniu zabawki wróć do podziemi i użyj jej na Kennithie, a wtedy chłopiec wypuści dziewczynkę i zacznie się bawić swoją zabawką. Podejdzie do ciebie Kent, który przeprosi ciebie za zachowanie swojego syna, ponieważ czasami trudno go kontrolować, po tym wszystkim zamierza chłopca zabrać z powrotem na platformę rybacką. 

28. Czeka ciebie jeszcze rozmowa z Ezekial, który pogratuluje ci udanej roboty oraz zaoferuje kupno od ciebie każdej wydobytej sztuki rubium za 10 coins. 

Gratulacje quest skończony!


Nagroda: 1QP, 12k Mining XP, 5k Agility XP, możliwość wydobywania rubium, dostęp do kopalni pod Witchaven, możliwość robienia super fishing explosive.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd