A Clockwork Syringe


A Clockwork Syringe

Wszyscy kochają dostawać wiadomości, prawda? Dlatego kiedy ogromna, tajemnicza paczka przybędzie do twojego domu, nie będziesz przypuszczał, że dzięki niej wstąpisz w kolejną pasjonującą, piracką przygodę. Jednakże wraz z nią, w intrygę wplątane są Barrelchest'y, mściwa mewa i wiele więcej, innych utrapień niż we wszystkich poprzednich pirackich zadaniach razem wziętych.

Start: Spróbuj wejść do swojego domu przez portal, następnie porozmawiaj z Postie Pete.

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Długi 

Wymagane Quest'y:
- Rocking Out

Wymagane Umiejętności:
- 50 dungeoneering_icon Dungeoneering
- 61 slayer Slayer
- 62 construction Construcion
- 65 summoning Summoning
- 74 smithing Smithing
- 74 thieving Thieving
- 76 defence Defence

Wymagane przedmioty:
- Dobra zbroja, broń
- Jedzenie
- Odtrutka (Antipoison)

Zalecane przedmioty:
- Ectophial
- Mikstury podwyższające umiejętności walki
- Diving appartus + Fishbowl helmet (zapasowy sprzęt do nurkowania - możliwość zebrania rzeczy podczas przypadkowej śmierci w podziemnych korytarzach Braindeath Island)

Przeciwnicy:
- Barrelchest MK II 188lvl
- Grimtern 96lvl
- 'Rum'-pumped Crab 91lvl
- General Malpractitioner 65lvl'

Inne: Brak


1. Przygotuj się do walki z przeciwnikiem poziomu 188 i udaj się do swojego domu (Jeśli użyłes teleportu, wyjdź i wejdź ponownie). Przy próbie wejścia, ujawni się Postie Pete, który poinformuje cię o dostarczonej przesyłce. Okazuje się jednak, że zabezpieczenia antywłamaniowe w domu spowodowały, że przesyłka znajduje się w próżni między domem a światem prawdziwym. Otrzymasz jej potwierdzenie i będziesz samemu musiał przenieść ją do domu. 

001

2. Po naciśnięciu na portal, będziesz mógł skorzystać z opcji 'A Clockwork Syringe', dzięki której twoja paczka pojawi się w domu. Wejdź zatem do swojej posiadłości (ponownie przez opcję 'A Clockwork Syringe), a obok portalu znajdziesz ogromną skrzynię. Musisz wiedzieć, że po otworzeniu jej zaczniesz walkę.

3. W skrzyni znajdziesz wielkiego Barrelchest'a MK II, który zacznie cię atakować. Jest to bardzo specyficzne stworzenie, nie dość że bezczelnie niszczy twój dom, to jeszcze redukuje poziom Constitution. Używa stylu Melee i Ranged, dobra broń powinna szybko zakończyć jego żywot. Po walce pojawi się Estate Agent, który naprawi szkody wyrządzone przez Barrelchest'a, z którego teraz została tylko głowa. Musisz spróbowac wydobyć z niej informacje na temat zleceniodawcy przesyłki, lecz uparty łeb nieumarłego stwierdzi, że nie zmusisz go do mówienia.

UWAGA! Jeśli zginiesz, nie stracisz swoich rzeczy! 

002

003

4. Czas zatem na małe tortury. W lewym górnym rogu zobaczysz okienko, w którym znajduje się wskaźnik stresu głowy i możliwe rodzaje tortur. Postaraj się doprowadzić wskaźnik do maksimum poprzez wykonywanie różnego rodzaju czynności w jak największej częstotliwości. Nie jest to trudne, dlatego więc głowa powinna szybko rozwiązać swój język i powiedzieć ci o tym, że w ramach zemsty paczkę przesłał Rabid Jack, który zamierza za pomocą maszyn zgładzić piracką kolonię na Moss Le'Harmless lecz już więcej się nic od niej nie dowiesz. Postanowisz niezwłocznie poinformować o tym Bill Teach'a, aby zaradzić nadchodzącej katastrofie. 

004

005

5. Za pomocą Ectophial'a dostań się do portu duchów i znajdź Bill Teach'a w pubie lub na jego statku. Powie ci, że na tak poważne tematy nie możecie rozmawiać w publicznym miejscu i poprosi cię o prywatne spotkanie w pubie na Moss Le'Harmless. Zgódź się i popłyń na wyspę piratów.

6. Na Moss Le'Harmless znajdują się dwa bary, oba na północny zachód od banku. Zainteresuj się tym mniejszym, po północnej stronie. Wypatrz krzesło i zamów Long Drop, dzięki czemu w dość niekonwekcjonalny sposób znajdziesz się w kryjówce Bill Teach'a. Poprosi cię o dowód twoich podejrzeń, użyj wówczas głowy paskudnego zombie pokonanego w domu lecz próba wyciągnięcia z niej informacji graniczy z cudem. Dowiecie się tylko, że istnieje fabryka produkująca masowo armię Barrelchest'ów, która ma najechać na Moss Le'Harmless. Głowa niestety nie będzie chciała powiedzieć żadnych szczegółów odnośnie lokalizacji fabryki, więc Bill, aby rozwiązać jej język poprosi cię, abyś udał się na Braindeath Island i porozmawiał z tamtejszym kapitanem w celu otrzymania 'Twibilk night special', dzięki któremu głowa w końcu zacznie mówić. Dostaniesz Scroll pomagający w teleportacji. 

006

007

7. Udaj się do banku, weź scroll, dużo jedzenia, Prayer Pot'y oraz Antipoison, zostawiając dwa miejsca wolne w plecaku i za pomocą otrzymanego zwoju 'znokautuj się' aby znaleźć się na Braindeath Island. Porozmawiaj z Captain Braindeath i poproś o 'Twilbik night special', lecz kapitan nie zechce ci go dać, jeśli nie pomożesz mu w pewnej sprawie. Odkryto sieć dziwnych korytarzy pod górą ze Stagnant Lake i trzech jego pracowników zniknęło podczas próby ich zbadania. Kapitan poprosi cię, abyś udał się wgłąb korytarzy, odnalazł ich i przyprowadził spowrotem lecz jeśli nie żyją, poznał ich imienia. Niestety korytarze zostały zalane przez górską wodę, dlatego niezbędny jest proces nurkowania. Jeśli ładnie poprosisz, kapitan da ci swój własny sprzęt do nurkowania, dzięki czemu będziesz gotowy do zapuszczenia się wgłąb podwodnych korytarzy. 

008

8. Przyodziej strój do nurkowania, zejdź po schodach po południowej stronie gorzelni, omiń protestujących Zombie i omijając 50% Luke'a, udaj się na północną część wyspy, a u jej stóp zauważysz charakterystyczne wejście do podziemi. Wejdź do środka, a znajdziesz się w pomieszczeniach bardzo przypominających podziemia lodowego półwyspu Daemonheim, z tym wyjątkiem, że znajdują się one pod wodą. Każdy z pracowników znajduje się w innej nitce odchodzącej od pomieszczenia, w którym znajdziesz się po wejściu. Po dotarciu na koniec jednej z nich, będziesz musiał oczyścić ostatnie pomieszczenie, by móc w spokoju przeszukać zwłoki pracownika. Uważaj na mocno bijące kraby i rzucające dziwnymi przedmiotami Zombie (uwaga: trują!). Po odnalezieniu i przeszukania wszystkich trzech zwłok, skieruj się do wyjścia a następnie do kapitana. 

009

9. Gdy podasz personalia zaginionych pracowników, kapitan wręczy ci 'Twilbik night special' i po powtórzeniu dosyć groteskowej przysięgi o jej nie otwieraniu, będziesz mógł wrócić do Bill Teach'a aby w końcu zmusić głowę do mówienia. Użyj scrolla, aby powrócić do Moss Le'Harmless i poprzez bar, dostań się do kryjówki Bill'a. Okaże się, że tajna broń przy zastosowaniu tortur to... peruki i przyrządy do make-up. Udekorujcie za ich pomocą głowę Zombie a poczuje się upokorzony i wyzna, że fabryka znajduje się na wyspie Bloodsplater, na południe od Moss Le'Harmless. Bill poinformuje cię, że masz się z nim spotkać na statku, skąd popłyniecie w kierunku wyspy, aby wstrzymać produkcję maszyn. 

010

10. Spotkaj się z nim na statku, a popłyniecie na południe, w kierunku Bloodsplatter Isle w celu rozpoznania lecz otwarty zostanie do was ogień, zanim dotrzecie do wyspy, uniemożliwiając przycumowanie do tamtejszego portu. Bill poprosi cię o znalezienie innego sposobu na dostanie się na wyspę i zasugeruje... wystrzelenie siebie samego z działa.

11. Udaj się pod pokład i weź przedmioty znajdujące się w Gun Locker i Repair Locker oraz beczkę (Barrel) 3 Gunpowder, Hammer i Tinderbox. Użyj jednego z Gunpowder'ów na Chain, by go podgrzać, następnie przekuj go na kowadle z Cannonball'em. Użyj wytworzony twór na beczkę, a Cannonball-Barrel będzie gotowa do użycia. 

011

12. Wróć na główny pokład, mając Cannonball-Barrel oraz 2 Gunspowder'y, użyj znajdującego się tam działa, aby w dość spektakularny (i przede wszystkim szybki) sposób dostać się na wyspę. 

012

13. Znajdziesz się pod dokami, przeszukaj charakterystyczną skałę, znajdującą się w pobliżu aby spotkać... mewę, która przybyła aby się na tobie zemścić za czyny, których jesteś sprawcą w więzieniu The Rock. Mewa, uważająca się za barona mew, ma zamiar zrobić ci to samo, co ty zrobiłeś jej, jednak po krótkiej rozmowie, w której udowodnisz, że wystrzelenie się z działa było zadośćuczynieniem w stosunku do niej, zaproponuje ci współpracę, w celu eliminacji strażników zagrażających podpłynięciu statku.

Czas na desant powietrzny. Mewa jest naprawdę silna i potrafi przenosić Cannonball'e, i spuszczać je na maszyny przechadzające się po wybrzeżu, twoim zadaniem jest tą mewą pokierować siłą umysłu i zdolnosciami przywoływania. Za pomocą strzałek, zmieniasz kierunek lotu mewy, a przyciskiem bomby, spuszczasz 'ładunek'. Gdy znajdziesz się bezpośrednio nad Barrelchest'em i zrzucisz kulę, zniszczysz go. Musisz zniszczyć wszystkich, stacjonujących na brzegu Barrelchest'ów, aby móc spokojnie dobić do doku. 

013

14. Wróć do pomostu, na którym wylądowałeś wcześniej, i popłyń spowrotem na łódź Bill'a i poinformuj go, że droga na wyspę jest bezpieczna, to podpłynie i wysadzi cię w doku, każąc dać sygnał, gdy będziesz chciał powrócić.

15. Znajdziesz się w dokach, wejdź do fabryki, a na przeciw siebie zobaczysz coś w rodzaju składowni materiałów. Wejdź tam i zabierz Surgical mask, Roll of bandage, 2 Gunspowder i dwie różne beczki, następnie udaj się w kierunku korytarza, gdzie przebiegają prace ale zanim do niego dotrzesz, zostaniesz trafiony usypiającą strzałą i znajdziesz się w więzieniu. 

014

16. Za pomocą swoich umiejętności otwórz drzwi od celi i wycofaj się do Bill'a, dając mu sygnał. Odbyj z nim rozmowę, na temat oszukania strażników i zasugeruje on, aby zmienić się w jednego z nich, do tego jednak potrzebuje kilku przedmiotów. Przypadkiem się składa, że wziąłeś je, gdy byłeś już w magazynie, więc powinieneś otrzymać od niego Barrelchest Disguise, dzięki któremu będziesz mógł zamienić się w jedną z potężnych maszyn Barrelchest.

17. Poproś Bill'a o ponowne wysadzenie cię w dokach, wejdź do budynku, stań tam, gdzie będziesz miał trochę przestrzeni życiowej i przyodziej swój strój, a zmienisz się w Barrelchest'a nie do poznania! Możesz teraz swobodnie przechadzać się po fabryce i myśleć o sabotażach fabryki.

18. Udaj się do pomieszczenia znajdującego sie w północno-wschodniej części kompleksu, gdzie na stole znajdują się ogromne ręce i działających przy nich pracowników fabryki. Poluźnij paski (Loosen-straps) krępujące ręce i wyjdź z pomieszczenia aby być świadkiem rzeźi pracowników, która de facto otworzy ci drogę do możliwości przeszukania tablicy i zdobycia informacji na temat ich pracy. 

015

016

19. Wróć do magazynu i zamień się w człowieka. Weź 3 Gunspowder i 3 beczki i użyj je na siebie w celu zdobycia beczek z prochem. Zamień się z powrotem w Barrelchest'a i udaj się do pomieszczenia na południe od pomieszczenia z rękoma i porozmawiaj z pracownikiem. Powie ci, że byłby wdzięczny, gdybyś pomógł mu dokończyć maszyny dodając do nich beczki. Pomóż mu zatem, używając swoich beczek z prochem na nieskończonych maszynach, co spowoduje eksplozję i zniszczenie zarówno maszyn jak i zabicie pracownika. Przeszukaj tablicę w celu uzyskania kolejnych informacji. 

017

20. Udaj się teraz do pomieszczenia w północno-zachodniej części kompleksu, gdzie podłączeni do aparatury leżą zombie. Nie będą oni na ciebie zwracać uwagi, dlatego możesz swobodnie przeszukac tablicę w celu znalezienia kolejnych informacji na temat fabryki i jej zleceniodawcy. 

018

21. Skieruj się teraz na południe do pokoju z Dis-orderly. Niedostrojeni Zombie uczą się tu swego fachu, musisz im przeszkodzić a następnie ich usunąć. Rozmowa nic nie daje, dlatego rozwal stojące tam butle z gazem, w celu ich dekoncentracji, następnie poopowiadaj im trochę dowcipów i zakończ żywot (Brutalise). Po odesłaniu do krainy wiecznych łowów wszystkich, będziesz mógł swobodnie przejrzeć tablicę w poszukiwaniu informacji. 

019

22. W ostatnim pomieszczeniu na zachodzie, nie ma zbytniej finezji. Musisz po prostu zlikwidować znajdujących się tam pracowników w walce. Masz do wyboru opcję totalnej destrukcji za pomocą kotwicy lub ogłuszenia tymczasowego, po pokonaniu wszystkich, możesz przeszukać tablicę w poszukiwaniu notatek. 

020

23. Masz już wszystkie informacje, udaj się do doku w postaci człowieka i wróć na statek Bill'a aby przekazać mu zdobyte informacje. Po zapoznaniu się z nimi stwierdzi, że trzeba jak najszybciej zakończyć funkcjonowanie fabryki. Da ci beczki z prochem, abyś mógł wysadzić w fabryce odpowiedzialne za produkcję maszyny. 

021

24. Wróć do fabryki. Nie musisz się już zamieniać w maszynę, gdyż nikt nie stanie ci na drodze. Udaj się do pomieszczenia z maszynami w północno-wschodniej części kompleksu i uruchom je. Ściągniesz na siebie uwagę strażników jednak nie przeszkodzi to w niszczeniu maszyn. Musisz kłasć beczki na taśmociągach aby docierały do głównej jednostki i niszczyły ją. Gdy taśmociąg przestanie działać, to znaczy, że maszyna uległa zniszczeniu. Musisz zniszczyć wszystkie trzy, uważając na nadchodzące po taśmociągach zombie. Gdy ci się uda, wraz z maszynami zniszczysz ścianę łączącą z taśmociągami umożliwiającą ci dalsze przejście. 

022

023

25. Rusz w pościg za uciekinierami do doku. Wskoczą oni tam w łodzie i odpłyną, jednak w doku zostanie jeszcze jedna specjalna łódź, dzięki której będziesz mógł stoczyć z nimi prawdziwą bitwę morską!

Musisz ścigać na wodzie inne statki i strzelać gdy znajdziesz się dostatecznie blisko. Możesz się naprawiać tylko wtedy, kiedy nie wykonujesz żadnej akcji. Do zatopienia masz 5 Zomboat'ów, gdy to uczynisz, wygrasz i znajdziesz się spowrotem na statku Bill Teach'a. 

024

UWAGA! Bitwa morska jest całkowicie bezpieczna. Przy porażce, nie tracisz nic.

26. Poinformuj Bill'a o wydarzeniach, dzięki którym fabryka przestała istnieć. Wróć z nim razem do Moss Le'Harmless, udaj się do jego kryjówki, kolejny raz poprzez bar, gdzie Bill powie, że będzie starał się mobilizować innych piratów do walki z Rabid Jack'iem i da ci znać, kiedy będzie potrzebna twoja pomoc. Tymczasowo... zasługujesz na nagrodę! 

025

026


Nagroda: 1QP, 19k Defence XP, 18k Smithing XP, 18k Thieving XP, 15k Summoning XP, 11,250 Construcion XP, 11k Slayer XP, 5k Dungeoneering XP, Możliwość odwiedzania nowej lokacji: Korytarzy pod Braindeath Island i zabijania crabów, Pirate Spell Sheet pozwalający na szybkie podróże pomiędzy Moss Le'Harmless a Braindeath Island.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd