Plague City
Zachodnia część Ardougne została zamknięta z powodu śmiertelnej zarazy, która pochłonęła wielu ludzi. Jednakże, młoda kobieta starająca się pomóc chorym ludziom zniknęła, a jej rodzice zaczynają się o nią martwić.
Start: Wschodnie Ardougne niedaleko murów od zachodniego Ardougne, porozmawiaj z Edmondem, który jest w ogrodzie przy swoim domu.
Poziom trudności: Bardzo łatwy
Czas wykonania: Krótki
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Biohazard
Wymagane Questy:
- Brak
Wymagane Umiejętności:
- Brak
Wymagane przedmioty:
- Rope
- spade
- 4 bucket of water
- snape grass
- dwelberries
- chocolate dust
- bucket of milk
- picture (portret Eleny, znajduje się w domu Edmonda, na stoliku)
Inne: Brak
1. Edmond, próbuje odnaleźć swoją córkę, która jest lekarzem-misjonarzem. Trzy tygodnie temu zdołała przejść na drugą stronę murów Ardougne. Nikt nie może przechodzić na drugą stronę, ponieważ panuje tam epidemia, lecz Elena słysząc krzyki, musiała się tam udać, by pomagać. Miała wrócić za parę dni, lecz słuch po niej zaginął.
2. Zaproponuj swoją pomoc w odszukaniu jej. Edmond będzie wdzięczny za oferowaną pomoc, ponieważ jest już stary i schorowany.
Jeśli chcesz wkroczyć do Zachodniego Ardougne, będziesz potrzebował stroju, który ochroni cię przed epidemią. Jego żona skonstruowała specjalna maskę, która niszczy wirusa i można bez przeszkód chodzić w niej po zarażonych ziemiach.
Następnie udaj się do Alreny i wręcz jej dwelberries, by mogła zrobić dla ciebie maskę gazową.
3. Po drugiej stronie muru będziesz musiał cały czas nosić maskę, inaczej zachorujesz. Wróć z powrotem do Edmonda.
Ojciec poinformuje cię, że pod ich domem jest kanalizacja miasta, które prowadzą do zachodniej części miasta. Jednak wystąpi problem, gdyż ziemia jest zbyt twarda, by móc w niej kopać i musisz czterokrotnie zmoczyć ją wodą z wiader. W tym czasie Edmond będzie obserwował, czy żaden strażnik nie nadchodzi.
Po użyciu 4 wiader z wodą na jaśniejszy skrawek ziemi obok sałaty i ziemniaków, będziesz mógł rozpocząć kopanie.
4. Na dole porozmawiaj z Edmondem, który tym razem powie, że rura w ścianie na końcu kanałów, prowadzi na drugą stronę murów.
5. Niestety kraty w niej są zablokowane, więc użyj na nie linę, a następnie poproś ojca, aby pomógł ci je odblokować.
Ujrzysz krótką scenkę przedstawiającą wyrywanie kraty z rury ściekowej oraz Edmond powie, abyś po dotarciu na miejsce odszukał starego przyjaciela rodziny, Jethick'a.
6. Załóż maskę i wejdź do rury. Jethick znajduje się kawałek na wschód od miejsca, w którym wyjdziesz, na placu głównym blisko pompy wodnej.
7. Powiedz, że szukasz Eleny. Jethick nie pamięta, jak ona wygląda, więc pokaż mu jej portret, który wziąłeś z domu Edmonda. Przyjaciel przyzna, że przyszła tu ona, by pomagać ofiarom zarazy oraz, że znajduje się w domu rodziny Rehnison, którzy mieszkają w północnej części miasta. Poprosi cię również, byś przy okazji zaniósł im książkę, którą od nich pożyczył. Zgódź się.
8. Gdy będziesz chciał wejść Ted Rehnison, każe ci się stąd wynosić, lecz gdy dowiedzą się, że jesteś przyjacielem Jethicka i przynosisz im książkę, to cię wpuszczą do środka.
9. Porozmawiaj z Martha Rehnison na temat Eleny. Dowiesz się, że była u nich, lecz tydzień temu postanowiła wrócić. Jednakże nie udało jej się. Córka Marthy, Mili widziała, jak jakieś cienie porwały Elenę, gdy chciała przeskoczyć przez mur.
10. Wejdź po drabinie do góry, tam zastaniesz mała Mili Rehnison. Zacznie ci opowiadać, że była blisko południowo-wschodniego narożnika mury, gdy zobaczyła Elenę i jak jakiś facet zakłada jej worek na głowę i zaciąga do budynku z desek, bez okien.
11. Udaj się do południowo-wschodniej części miasta, tam ujrzysz częściowo zniszczony dom i dwóch strażników przy dwóch wejściach zaznaczonych czarnym iksem.
12. Spróbuj otworzyć jedne z drzwi, a strażnik zabroni ci wejścia tam z powodu plagi.
13. Powiedz mu, że sadzisz, iż uwięziona jest tam ofiara, pomimo tego strażnik dalej będzie się opierał twierdząc, że nawet jeśli ktoś tam utknął, to już dawno nie żyje.
Opowiedz, że mimo to chcesz sprawdzić pomieszczenie, a wtedy dowiesz się, że nie masz upoważnienia, by wejść.
Aby je zdobyć, musisz udać się do głównego strażnika albo do Bravek'a, strażnika miasta.
14. Pójdź do siedziby strażników, która znajduje się na północ od głównej bramy. Drzwi do budynku niestety będą zamknięte, więc udaj się na plac główny, a zobaczysz, że przy nim stoi siedziba Bravek'a.
15. Tam porozmawiaj z Clerk'iem i powiedz mu, że masz bardzo pilną sprawę niecierpiącą zwłoki, ponieważ ktoś jest uwięziony w domu z kwarantanną. Clerk spyta się Bravek'a, czy cię przyjmie. Udaj się po schodach do góry i wejdź do pokoju Bravek'a.
16. Niestety głowa go rozboli i nie będzie mógł cię przyjąć. Ostatniej nocy trochę za bardzo imprezował, ale istnieje szybkie lekarstwo na jego dolegliwości. Spytaj się go o to, czy wie, co jest potrzebne do lekarstwa, a wręczy ci kawałek papieru.
17. Na zwitku papieru będzie nieczytelnie napisany przepis na lekarstwo.
18. Użyj chocolate dust na wiaderku z mlekiem, a następnie użyj snape grass na chocolate milk (lecz uważaj, by go nie wypić). Podaj to Bravek'owi.
19. Polepszy mu się samopoczucie i od razu przejdzie do rzeczy, a mianowicie będzie chciał cię odesłać do siedziby strażników. Powiedz mu, że oni cię nie słuchają. Dopiero wtedy wręczy ci zezwolenie na wejście do budynku.
20. Wróć do objętego kwarantanną budynku i pokaż strażnikowi pozwolenie na wejście. Twoja postać automatycznie wejdzie do środka, wtedy zejdź po schodach na dół, a tam zobaczysz Elenę za kratami.
21. Spróbuj otworzyć drzwi, niestety będą zamknięte, a Elena zacznie cię prosić, byś ją wypuścił.
22. Dowiesz się, że klucz gdzieś tu powinien leżeć. Wróć do góry, tam po zachodniej stronie schodów jest beczka, a w niej klucz.
23. Zejdź z powrotem do Eleny, otwórz drzwi i porozmawiaj z nią. Opowie ci, że wracała do siebie z kilkoma próbkami, aby sprawdzić, czy uda jej się stworzyć lekarstwo na plagę.
24. Wróć do Edmonda tą samą drogą, którą przyszedłeś, a dalej będzie czekał na ciebie w kanałach i podziękuje ci za uratowanie córki. Twoją nagrodą od niego będzie magiczny zwój.
Nagroda: 1QP, 2425 Mining XP, magiczny zwój, gas mask i dostęp do West Ardougne.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.
Informacje dodatkowe
Po przeczytaniu zwoju, będziesz mógł:
- teleportować do Ardougne (wymagany 51 magic level oraz 2 law i 2 water rune)
- tworzyć Ardougne Teletab
- stworzyć Ardougne teleport w własnym domu.