Haunted Mine


Haunted Mine

Ostatnie podróże wgłąb Morytania'i niektórych fanatyków Saradomin'a przyniosły ze sobą mętne pogłoski dotyczące opuszczonej kopalni na południu.
Legenda mówi o nietypowych minerałach ukrytych w głębi tej kopalni, że w jakiś sposób związane one są z strachem i śmiercią otaczającą te miejsce. Czy masz dość odwagi, aby dowiedzieć się więcej i zapuścić się do najciemniejszych zakamarków nawiedzonej kopalni w Morytania'i?

Start: Zealot, niedaleko opuszczonej kopalni na południu Morytania'i, na zachód od Mort'ton

Poziom trudności: Zaawansowany (Experienced)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy:
- Priest in Peril

Wymagane Umiejętności:
- 15 agility Agility
- 35 crafting Crafting

Wymagane przedmioty:
- Chisel

Zalecane przedmioty:
- Dobra zbroja
- Broń
- Jedzenie
- Super Set
- Teleport ewakuacyjny

Inne: Możliwość pokonania przeciwnika 95lvl i odporność na ataki... wszystkiego dookoła!


1. Porozmawiaj z Zealot'em na południu bagien Morytanii i zachód od Mort'ton. Opowie ci o starożytnej kopalni, w której podobno został stworzony magiczny amulet do walki z nieumarłymi przez samego Saradomin'a. Niestety, gdy Zamorak przejął ostatecznie Morytani'ę, postawił na straży przeraźliwego maga i z wiekiem kopalnia opustoszała, aż całkowicie została zapomniana. Mnich wierzy jednak, że amulet przetrwał próbę czasu i ma zamiar go zdobyć. Posiada on klucz do sekretnego wejścia do kopalni, lecz nie zamierza ci go oddać, gdyż uważa, ze tylko on został stworzony do tego zadania.

001

2. Ukradnij więc mu ten klucz ('pickpocket') i udaj się kawałek na południe. Główne przejście zostało zamknięte, więc idź wzdłuż torów, przeskocz przez wagoniki i wejdź wspomnianym sekretnym wejściem do kopalni.

3. Gdy znajdziesz się w środku, idź na zachód torami, miń drabinę prowadzącą na dół i wyjdź tunelem wagonikowym po zachodniej stronie podziemi. Na powierzchni przejdź do drugiego tunelu wagonowego na południu.

002

4. W kopalni udaj się na wschód do drabiny prowadzącej w dół, następnie na niższym poziomie również udaj się kawałek na wschód, powinieneś znaleźć kolejną drabinę. Zejdź na dół.

003     004

5. Znajdziesz się na poziomie, na którym krążą wagoniki. Musisz wejść na tory i chowając się w specjalnych miejscach do tego przeznaczonych, uniknąć kontaktu z nimi (co zakończy się utratą sporej części życia) i tym sposobem, przebiec całe tory do końca w kierunku południowym. Gdy ci się uda, zlokalizuj drabinę prowadzącą w dół.

005

6. Znajdziesz się na poziomie bogatym w dziwne grzyby. Udaj się korytarzem i zerwij jeden z nich, następnie w kierunku północno-zachodnim znajdź wagonik z opcją Search. Użyj na niego znaleziony grzyb i udaj się w ponownie w kierunku północno-zachodnim, a na ścianie powinieneś znaleźć tablicę zwrotnic (Points Setting).

006

7. Jest to zagadka dźwigni. Musisz, operując dźwigniami zlokalizowanymi na tym poziomie (na północ F - K oraz na wschód A - G) doprowadzić wózek do drabiny po drugiej stronie jaskini (na panelu zaznaczono drabiną). Jeśli nie bardzo możesz sobie z tym poradzić, przeanalizuj swój panel z panelem przedstawionym poniżej i za pomocą dźwigni nastaw zwrotnice, aby twój panel wyglądał identycznie, a wagonik spokojnie dojedzie do drabiny.

007
008

8. Wróć teraz do samego wyjścia z kopalni. Na zupełnie pierwszym poziomie obok torów, którymi szedłeś, jest drabina prowadząca w dół. Ze jej pomocą zejdź niżej.

009

9. Gdy znajdziesz się na drugim poziomie, na północnym-wschodzie znajduje się drabina na poziom z wagonikami, a tam na zachodzie znajduje się kolejne zejście na dół na czwarty poziom, na którym znajduje się twój wagonik z grzybkiem.

010

10. Weź włożony wcześniej grzyb z wagonika i wróć na trzeci poziom. Wróć się w kierunku wschodnim do miejsca spotkania z kolejnym wagonikiem, który porusza się po skromnej trasie. Starając się uniknąć z nim kontaktu, przejdź na drugą stronę i zejdź drabiną na dół.

011

11. Czeka cię teraz próba szybkości. Udaj się korytarzem i po wschodniej stronie rury znajduje się koło, dzięki któremu wlejesz wodę do windy, dzięki której dostaniesz się do ostatniego poziomu. Aby to zrobić, należy użyć ukradziony wcześniej klucz na kole, przekręcić je, następnie podbiec do windy. Jeśli nie będziesz dość szybki, duch zakręci za tobą operator wody i nie uda ci się dostać do głównej części kopalni.

012

12. Jeśli przybiegniesz przed duchem, uda ci się zjechać windą na dół wprost do wypełnionego wodą pomieszczenia. Stamtąd udaj się w stronę południową, potem wschodnią, a znajdziesz schody do ostatniego poziomu kopalni. Przygotuj się do walki i zejdź na dół.

13. Znajdziesz się w głównej części kopalni, na samym środku na skrzyni leży niewinnie wyglądający klucz, gdy spróbujesz go podnieść pojawi się twój przeciwnik. Treus Dayth, wysłannik Zamorak'a to bardzo specyficzny przeciwnik, używa wszystkich przedmiotów w pomieszczeniu, aby się z tobą rozprawić. Dobrym sposobem jest włączenie Protect from Missiles przed nadlatującymi kilofami, gonitwa za nim i atakowanie. Uważaj szczególnie na wagoniki, które mogą sprawić ci sporo bólu. Gdy pokonasz złego ducha, będziesz mógł już bez żadnych przeszkód podnieść ze skrzyni klucz.

013
014

14. Wróć schodami do góry i podążaj torami na zachód, a dotrzesz do kolejnych schodów. Stamtąd już tylko kawałek do wielkich drzwi, za którymi znajdują się poszukiwane Salve Crystal. Gdy użyjesz Chisel na jednym z nich, skończysz zadanie.

015
016


Nagroda: 2QP, 22k Strength XP, możliwość wykonanywania Salve Amulet, możliwość wykonania The Tarn of Razorlor mini-quest.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje Dodatkowe

Aby wykonać Salve Amulet, należy użyć Ball of Wool na Salve Shard.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd