The Feud


The Feud

Siostrzeniec kupca Aliego Morrisane zaginął na pustyni. Pomóż w poszukiwaniach, a może spotka cię wielka przygoda z bitwą gangów w tle…

Start: Al-Kharid, kupiec Ali Morrisane
mapa1

Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Dealing with Scarabas
- My Arm's Big Adventure

Wymagane Questy:
- Brak

Wymagane umiejętności:
- 30 thieving Thieving

Wymagane przedmioty:
- Shantay pass
- waterskins (4)
- ok. 1k coins
- bucket
- rękawiczki (koniecznie założone)
- desert robes, skirt, shirt, boots (musisz mieć założone na pustyni)

Przeciwnicy: dwaj ochroniarze liderów: lvl 75 i 70

Inne: Brak


1. Porozmawiaj z Ali Morrisaine, który znajduje się w Al-Kharid, niedaleko Gem trader i Silk Trader. Gdy poprosi cię o pomoc, zgódź się. Kup od niego „fake bard” i „karidian headpiece”. Złącz je ze sobą, używając opcji „use” i załóż.

001

2. Udaj się na pustynię. Kieruj się na południowy-wschód, do Pollnivneach (mapka poniżej). Możesz posłużyć się latającym dywanem (obok Shantay Pass) – za 200gp polecisz do Pollnivneach.

3. Gdy będziesz już w wiosce poszukaj Street Urchin i porozmawiaj z nim. Powiedz, że chcesz się dowiedzieć czegoś o „Ali Morrisane’s nephew”. Opowie ci, że z nim wszystko było w porządku, ale niedawno zniknął. Dla pewności zapytaj go także o wszystkie inne rzeczy.

002

4. Udaj się do baru i zakup trzy piwa (beers) od Ali the barman. Teraz porozmawiaj z Drunken Ali (Pijany Ali), który siedzi przy stole. Jak to pijak – za informację będzie chciał piwa. Uracz go jednym – powie o gangu. Jak będzie chciał drugie także mu daj – wymamrocze coś tam o nephew’ie. Potem gdy będzie chciał jeszcze jedno, daj mu ostatnie piwo. Jeszcze coś tam pomruczy.

003

5. Idź do namiotu, który jest najdalej wysuniętym na południowy-zachód budynkiem w wiosce. W środku albo na zewnątrz znajdziesz człowieka o imieniu Ali the Operator. Porozmawiaj z nim o wojnie między gangiem Menaphite Thugs a złodziejami (Bandits).

004

6. Teraz udaj się na północ wioski i porozmawiaj z jednym z bandytów (lvl 56, 41) o tej samej rzeczy co w poprzednim punkcie.

005

7. Następnie odwiedź sprzedawcę wielbłądów (Ali the Camel Man). Zakup dwa zwierzęta za 500gp lub 1000gp. Dostaniesz dwa kwity potwierdzające transakcję.

006

8. Zanieś jeden kwit bandycie z północnej części wioski, a drugi Ali’emu the Operator. Ali zapyta, czy chcesz wstąpić do jego gangu. Zgódź się. Na początek Ali każe ci okraść trzech wieśniaków.

9. Udaj się na rynek. Spróbuj okraść pierwszego z brzegu wieśniaka (pickocket). Powinno ci się udać (jeśli nie, to powtarzaj do skutku).

007

10. Jednak z następnym już nie pójdzie tak łatwo. Aby móc go okraść, wróć do Ali the Operator i zasięgnij u niego rady. Powie ci, co masz zrobić. Wróć na rynek. Kliknij prawym przyciskiem myszy na wieśniaku i wybierz „lure”. Po krótkiej rozmowie on pójdzie za tobą. Teraz zagadaj do Street Urchin i powiedz mu, aby odciągnął uwagę wieśniaka. Nad wieśniakiem pojawi się strzałka. Okradnij go.

11. Znów musisz iśc do Ali the Operator. Powie ci, jak okraść ostatniego wieśniaka. Da ci też oak-blackjack. Idź na rynek i użyj „lure” (tak, jak w poprzednim punkcie) na którymś z wieśniaków. Gdy pójdzie za tobą, odciągnij go za jakiś budynek, załóż blackjack i uderz go (kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i wybierz „knock out”). Gdy upadnie na ziemię nieprzytomny, okradnij go.

008

12. Wróc do Aliego Operatora i zamelduj wykonanie zadania. Jednak dowiesz się, że to był dopiero początek i teraz musisz wykonać następne. Mianowicie masz ukraść naszyjnik z miejskiej willi. Od Aliego dostaniesz klucz do drzwi.

13. Owa willa to budynek przy wschodniej części rynku. Kliknij („hide-behind cactus”) na wielkiego kaktusa rosnącego przed domem. Dowiesz się, że w domu nikogo nie ma („The coast is clear, there appears to be nobody home”). Wejdź, więc do środka robiąc użytek z klucza.

009

14. Skieruj się do południowo-zachodniego pokoju i przeszukaj biurko („serach study desk”). Znajdziesz notatkę (note). Schodami idź na górę. Tutaj przeszukaj łóżko – znajdziesz kolejną notatkę. Teraz kliknij na obrazek wiszący koło łóżka. Okaże się, że za nim jest sejf z zamkiem szyfrowym. Otwórz go następującym kodem: 1, 1, 2, 3, 5, 8. W środku znajdziesz naszyjnik (jewels). Wróć z nim do Ali’ego Operatora.

010

15. Twoje ostatnie zadanie będzie polegało na zdemaskowaniu zdrajcy. Porozmawiaj z jednym z Menaphite Thug krążącym wokół namiotu, a on powie ci o Traitorous Ali. Znów porozmawiaj z Ali Operator.

16. Udaj się do sprzedawcy kebabów (mały budynek przy rynku) i po dłużsej rozmowie kup od niego red hot sauce (czerwony, gorący sos). Teraz idź do zagrody z wielbłądami i użyj tego na korycie z sianem. Wielbłąd zje to i wydali :/. Włóż pozostałość do bucket.

011

17. Za barem znajdź zaklinacza węży (Ali the Snake Charmer). Wrzuć parę gp do jego money pot. Po rozmowie podaruje ci snake basket i charm.

012

18. Koło namiotu Aliego Operatora pełzają węże. Użyj na jednym sake charm, a potem basket. Złapiesz go.

19. Teraz znajdź Ali the Hag (domek na wzniesieniu na zachód od General store). Po dłuższej rozmowie weźmie od ciebie węża i da Hag’s potion.

013

20. Skieruj się do baru i zagadnij barmana o Traitorous Ali. Powie ci, że wyszedł do toalety i niedługo powinien wrócić. Użyj Hag’s potion na szklance piwa stojącej na stoliku (tej pełnej, a nie pustej!).

014

21. Wróć do Aliego Operatora. Powie ci o liderze gangu, który pojawi się przed namiotem. Porozmawiaj z nim. Gdy pojawi się jego ochroniarz staw mu czoła. Gdy go zabijesz, leader ucieknie.

015

22. Teraz idź znów na rynek i porozmawiaj z wieśniakiem. Powie ci, że musisz też rozprawić się z liderem bandytów. Na północy wioski porozmawiaj z Cowardly Bandit. Powie, ze ich lider jest wdzięczny za pozbycie się lidera Menaphites. Wtedy obok pojawi się lider bandytów. Porozmawiaj z nim, a gdy pojawi się jego ochroniarz, zabij go (zostawi po sobie adamant scimitar).

016

23. Wróć do wieśniaka i porozmawiaj z nim, a następnie z burmistrzem (Ali the Mayor).

017

24. Wróc do Al-Kharid, do Ali’ego Morrisane. Porozmawiaj z nim. QUEST COMPLETED!

018


Nagroda: 1QP, 15k Thieving XP, desert disguise, 500gp, blackjack (od Aliego), adamant scimitar (zostawiony przez ochroniarza).

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd