+++

Ghost Ahoy


Ghost Ahoy

Mieszkańcy Port Phasmatys, poszukując nieśmiertelności, nieświadomie uwięzili się w świecie żywych. Teraz muszą za to odpokutować. Nie mają możliwości przejścia w zaświaty. Są już bardzo znużeni i jedyne czego pragną to zaznać wreszcie wiecznego spokoju. Jednak klucz do zaświatów spoczywa w rękach Necrovarus’a - Pana Świątyni Phasmatys, a on nie zamierza uwolnić mieszkańców. Musisz przekonać, a jeśli trzeba będzie, zmusić Necrovarus’a, by otworzył przejście i dał odpocząć udręczonym duszom. Uwolnij ich...

Start: Porozmawiaj z Veloriną w Port Phasmatys – daleko na wschód od Canifis za zamkiem Fenkenstraina. 

mapa

Poziom trudności: Średni
Czas wykoania: Bardzo Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Wanted!

Wymagane Questy:
- Restless Ghost
- Priest in Peril

Wymagane Umiejętności:
- 25 agility Agility
- 20 cooking Cooking

Wymagane Przedmioty:
- Ghostspeak Amulet
- 7 Bones
- 8 Bucket
- 7 empty Pot
- 300 gp (możesz wziąć więcej),
- Spade
- Thread
- Neadle
- Silk
- Knife
- Bucket of Milk
- Bowl of water
- Gloves
- Nettles
- Oak Longbow
- 3 farby z każdego koloru (3x yellow dye, 3x red dye, 3x blue dye)

* Nettles rosną na wschód od Canifis

* Farby możesz kupić w Grand Exchange lub też zrobić samemu (lepsza i tańsza metoda)
Jeśli postanowiłeś zrobić farby samemu idź do Aggie w Draynor i poproś ją żeby zrobiła ci farbę, wtedy poprosi cię o przyniesienie jej składników do każdego z kolorów:
3 Yellow dye - 3 x 2 Onion + 3 x 5gp = 6 Onion i 15 gp
3 Blue dye - 3 x 2 listki od ogrodnika w Falador + 3 x 5 gp = 6 listków i 15 gp
3 Red dye - 3 x 3 Redberry rosnące koło Varrock + 3 x 5 gp = 9 Redberry i 15 gp

Inne: Zdolność pokonania Giant Lobster lvl 32.


A) Na sam początek musisz przygotować następujące rzeczy: Ghostspeak Amulet, 7 Bones, 8 Bucket, 7 empty Pot

B) Przygotuj sobie w banku: 300 gp (możesz wziąć więcej), Spade, Thread, Neadle, Silk, Knife, Bucket of Milk, Bowl of water, Gloves, Nettles, Oak Longbow,

C) W czasie trwania questa noś cały czas: Ghostspeak Amulet i Gloves. Weź ze sobą: 8 Bucket, 7 Pot i 7 zwykłych kości.

Zdobycie Ecto-token's

Wyjdź z Canifis na północny-wschód, za Slayer Master’em. Niedaleko niego rośnie pokrzywa, pamiętaj żeby założyć Gloves! Idź dalej na północny-wschód, przejdź przez teren należący do Fenkenstain’a i idź dalej na wschód. Miniesz wielki wrak statku potem zagrodę z duchami kurczaków i krów. Jeżeli nie przyniosłeś kości, to właśnie tutaj możesz je zdobyć. Idź dalej na wschód wzdłuż drogi, aż zauważysz świątynię Ectofuntus, wejdź do środka i porozmawiaj z Ghost Disciple na wszystkie tematy. Powie ci, czym jest i do czego służy ektoplazma.

- Obok fontanny stojącej po środku zauważysz zejście do podziemi. Otwórz „trapdor” i zejdź na dół. Znajdziesz się na pierwszym poziomie piwnic.

2

3

- Biegnąc dookoła, dojdziesz do kolejnych schodów w dół. Zejdź po kolei na sam dół, aż do stawu z ektoplazmą. Teraz nabierz tej zielonej substancji do ośmiu wiader.

4

- Wróć na parter świątyni, a później wejdź schodami na pierwsze piętro budowli. Tutaj stoi maszyna do mielenia kości.
- Pamiętaj! W tym kroku trzeba używać prawego klawisza myszy! Kliknij PPM na maszynie i użyj opcji "Fill Hopper", przejdź do pokrętła i obróć je, powinna się pojawić możliwość ustawienia sposobu "mielenia kości" Wybierz Set Grinder Auto. Proces Grindowania powinien trwać, aż do wyczerpania zapasów kości w twoim ekwipunku

1

- Wróć na parter świątyni i kliknij na fontannę Ectofuntus, a ektoplazma i zmielone kości połączą się ze sobą. Rób tak dotąd, aż zmienisz wszystkie naczynia.

5

- Porozmawiaj z Ghost Disciple, a on wymieni ci każde naczynie na 5 Ecto-tokenów.

6

Teraz przejdź na południe do magicznej bariery zagradzającej drogę do miasta. Strażnik zażąda 2 Ecto-tokenów jako opłatę za wejście. Zapłać i wejdź do miasta. Pamiętaj musisz mieć na sobie Ghostspeak Amulet!!!

7


Dopiero tutaj zaczyna się właściwa część questa.


1. W domku na wschód od bramy mieszka Velorina. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, o problemie jaki trapi mieszkańców Portu Phasmatys. Zaoferuj swoją pomoc w przejściu do innego wymiaru.

8

9

2. Wróć do świątyni i porozmawiaj z Necrovarus’em , zapytaj go, czy zgodzi się uwolnić duchy i pozwoli im przejść do zaświatów. Wścieknie się trochę i powie, żebyś się wynosił i nigdy już nie wracał.

10

3. Znowu zapłać 2 Ecto-tokeny i przejdź przez bramę. Wróć do Veloriny i opowiedz jej o reakcji Necrovarus’a.

11

4. Velorina powie ci, że jest jeszcze inny sposób, by dusze mieszkańców zaznały wreszcie upragniony spokój, lecz tylko pewna kobieta wie, jak to osiągnąć. Gdy już dowiesz się, gdzie ją można znaleźć, przejdź do banku – jest w południowej części miasta i przygotuj herbatkę z pokrzyw. Weź miskę z wodą, włóż do niej pokrzywy i ugotuj razem na kuchni, która jest w budynku obok lub na jakimś ognisku.

Teraz weź: przygotowaną herbatkę, Bucket of milk, Needle, Knife i Silk

5. Wyjdź z portu Phasmatys i idź z powrotem w stronę Canifis. Idź aż do mostku, na którym stoi Slayer Master i skieruj się na północny-zachód. Zobaczysz tam pojedynczy budynek, w którym mieszka Old Crone.

12

6. Porozmawiaj z nią i spytaj, czy wie, co możesz zrobić, żeby pomóc mieszkańcom portu. Kobieta powie ci, że cierpi na zanik pamięci, że jedynie herbatka z pokrzyw może jej pomóc.

13

Powiedz, że masz taką herbatkę. Wtedy ona stwierdzi, że nie może pić z miski i da ci swoją ulubioną filiżankę, do której musisz przelać herbatkę (UWAŻAJ TRUJĄCA!!! Posługuj się PRAWYM klawiszem myszki).

14

Podaj jej herbatę w filiżance. Niestety znów jej coś nie będzie pasowało. Teraz powie, byś przyniósł jej mleka do herbaty.

15

7. Użyj wiadro z mlekiem na filiżance i podaj jej. Gdy to wypije, odzyska pamięć i powie, że do otworzenia przejścia dla duchów, koniecznie musisz zdobyć trzy rzeczy: Księgę Haricanto, Szaty Necrovarus’a i jakiś słownik do przetłumaczenia księgi. 

8. Porozmawiaj z kobietą jeszcze raz. Teraz da ci stary model stateczku ze zniszczoną flagą. Dawniej należał on do jej syna.

Napraw ten stateczek. Kliknij na nim, a materiały same znikną z twojego ekwipunku – jeśli nie zapomniałeś zabrać – Needle, Knife i Silk.

17

Jeśli masz barwniki, weź je teraz z banku w Canifis – zostaw nóż i igłę, bo nie będą ci już potrzebne. Trzeba pomalować tę flagę, używając trzech właściwych kolorów. KAŻDY GRACZ MA INNY ZESTAW BARW!!!

9. Idź znowu na północny-wschód w stronę Portu Phasmatys. Gdy dojdziesz do zagrody z duchami zwierząt, zobaczysz obok wrak statku.

10. Wejdź na ten statek, a potem po drabince na pierwszy pokład. Na zewnętrznej ściance kajuty na tym pokładzie jest drabinka prowadząca na szczyt, wejdź na górę.

43

11. Gdy tam wejdziesz, w górnej części ekranu zobaczysz komunikat o sile wiatru. (HIGH - to silny wiatr ; LOW - słaby powiew)

42

Gdy prędkość wiatru będzie LOW, szybko kliknij na maszt, a dowiesz się, jaki kolor mają poszczególne części flagi:
kolor górnej części flagi (TOP)
kolor czaszki (SKULL)
kolor dolnej części flagi (BOTTOM).
Powtarzaj tę czynność dotąd, aż będziesz pewny kolorów wszystkich trzech części.

12. Użyj odpowiednich barwników na odpowiednie części Stateczku.

Niestety może się zdarzyć, że będziesz musiał mieszać kolory. Kolory "niestandardowe" uzyskasz przez mieszanie podstawowych barw ze sobą. Fioletowy (purple) = niebieski + czerwony, Pomarańczowy (orange) = żółty + czerwony, Zielony (green) = żółty + niebieski.

13. Gdy masz już pomalowaną flagę, zejdź na niższy pokład i porozmawiaj z Old man. Zapytaj, czy to jego statek. Jeśli dobrze pomalowałeś, on rozpozna w stateczku swoją zabawkę z dzieciństwa i bardzo się ucieszy.

18

Teraz możesz go poprosić o klucz. Gdy go dostaniesz, otwórz nim skrzynię stojącą w tej kajucie. Gdy ją przeszukasz, znajdziesz pierwszy kawałek mapy.

19

20

14. Wyjdź z kajuty kapitana i kliknij na trap po północnej stronie pokładu.

21

Znajdziesz się na skałkach. Przeskakuj je kolejno, aż do końca. Na ostatniej skałce stoi skrzynia. Otwórz ją i przeszukaj – znajdziesz drugi kawałek mapy.

22

15. Wracaj na statek, znowu kolejno przeskakując skałki i zejdź na najniższy pokład. Stoi tu kilka skrzyń. Przeszukaj te po wschodniej stronie.

23

Pojawi się Giant Lobster lvl 32, zabij go i ponownie przeszukaj skrzynię. Zdobędziesz trzeci kawałek mapy.

24

Użyj jednego kawałka mapy na drugim, a uzyskasz kompletną mapkę.

25

16. Wracaj na teren Portu Phasmatys (płacąc za przejście kolejne 2 Ecto-tokeny). Odszukaj na pomoście w północnej części miasta Ak Haranu, wygląda on trochę jak samuraj. Porozmawiaj z nim. Obieca dać ci słownik do przetłumaczenia księgi, jeśli ty dasz mu Oak Longbow podpisany przez Robin Hooda.

26

17. Weź z banku Oak Longbow, 300 gp i idź do baru po środku miasteczka. Znajdziesz tam Robin Hood'a. Porozmawiaj z nim i poproś o podpis na łuku. Zgodzi się go dać, jeśli wygrasz z nim w grę, jaką zaproponuje. Ta gra to Runedraw. Polega na tym, że obstawiasz 25 gp i losujesz runy. Każda ma jakąś wartość punktową. Przegrywa ten, kto wyciągnie Death Rune. Moim sposobem było ciągłe klikanie w Draw. Graj z Robinem dotąd, aż wygrasz z nim cztery razy. Dopiero wtedy podpisze ci łuk.

27

28

18. Wróć do Ak Haranu i daj mu podpisany łuk, a on w zamian da ci „translate book”.

30

19. Teraz łatwiejsza część questu. Wróć do baru (tego, w którym jest Robin Hood) i porozmawiaj z właścicielem. Powiedz, że szukasz jakiegoś zajęcia „Do you have any jobs I can do?”

34

Dostaniesz od niego szaro-brązowe prześcieradło. Z początkowej części questa powinno ci zostać jedno wiaderko z ektoplazmą. Użyj je na prześcieradle. Twój kostium ducha jest już gotowy.

20. Załóż swój nowy kostium i porozmawiaj z duchem manifestującym przy bramie. Łatwo go poznasz – nazywa się Gravingas i jako jedyny nosi kwadratową tablicę nad głową i nawołuje duchy do buntu. Powiedz, że masz dość Necrovarusa. Da ci wtedy petycję do podpisania. Musisz zebrać 10 podpisów od Ghost Villagerów. Jedni podpiszą od razu, inni za kilka Ecto-tokenów, jeszcze inni w ogóle nie będą chcieli podpisać. Gdy już zbierzesz 10 podpisów, wróć do Gravingas'a i pokaż swoją petycję. On powie, żebyś pokazał listę Necrovarus’owi.

33

35

21. Idź do świątyni i zrób to, co kazał Gravingas. Necrovarus wścieknie się na ciebie tak bardzo, że spali twoją petycję i odda ci popiół, ale niechcący upuści przy tym klucz. Podnieś go i wejdź na pierwsze piętro świątyni, idź do małego pokoju z trumną po środku. Użyj klucz na drzwiach, wejdź i otwórz trumnę. Przeszukaj ją, a znajdziesz Necrovarus Robes.

36

37

Po wykonaniu tych czynności powinno ci zostać 25 ecto-tokenów, jeśli nie masz tyle, to powtórz proces wytwarzania Ecto-tokenów.

22. Weź z banku łopatę, stworzoną z kawałków Mapkę – przejdź do portu na pierwszy od południe mały pomost. Tu porozmawiaj z Ghost capitan. Zabierze cię na wyspę Dragontooth, jeśli zapłacisz mu 25 Ecto-tokenów .

31

23. Na wyspie stań z przodu pomnika Saradomina i czytaj mapę. Według niej masz teraz iść: 6 kroków na południe , 8 kroków na wschód , 2 kroki na północ, 4 kroki na wschód i 22 kroki na południe. Powinieneś się znaleźć na południowym przewężeniu pomiędzy dwoma częściami wyspy. Kop w tym miejscu, a znajdziesz Księgę Haricanto.

32

Wracaj do łodzi i razem z kapitanem wróć do Portu.

24. Zabierz ze sobą Translate Book, Necrovarus Robes i Haricanto Book, idź teraz znowu do Old Crone. Zaczaruje twój Ghostspeak Ammulet tak, że żaden duch nie będzie mógł oprzeć się twoim rozkazom.

38

25. Wracaj do świątyni i rozkaż Necrovarus’owi, by uwolnił udręczone dusze. Niechętnie, ale musi cię posłuchać i wyda zezwolenie.

39

40

26. Od tej chwili przechodzisz już przez magiczną barierę bez płacenia.

27. Wracaj do Veloriny i odbierz swoją nagrodę.

28. Gratulacje Quest skończony!!!

41

nagroda


Nagroda: 2QP, Ectophial, 2400 XP w Prayer.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje Dodatkowe

Ectophial działa jak teleport. Pozwoli ci w każdej chwili znaleźć się tuż przy fontannie w świątyni, gdzie sama napełnia się ponownie, pozwalając na kolejny teleport.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd