The Lost Tribe
Sigmund jest doradcą Duke Horacio, choć książę nie zawsze słucha jego rad. Kiedy część ściany w piwnicy zamku w Lumbridge uległa częściowemu zniszczeniu, książę uznał, że to wina trzęsienia ziemi, lecz Sigmund sugeruje, że to jakieś podstępne ataki wrogów. Wyjaśnij, co dzieje się w podziemiach Zamku i odkryj intrygę pałacową.
Start: Rozmowa z Sigmund na 1 piętrze w zamku w Lumbridge.
Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Średni
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Death to the Dorgeshuun
- Wanted!
Wymagane Questy:
- Goblin Diplomacy
- Rune Mysteries quest
Wymagane Umiejętności:
- 17 Mining
- 13 Agility
- 17 Thieving.
Wymagane przedmioty:
- pickaxe
- źródło światła (latarnia, świeca itp)
- tinderbox
Zalecane przedmioty:
Runy teleportacyjne do: Varrock, Falador i Lumbridge.
1. Porozmawiaj z Sigmundem, a dowiesz się o dziurze, która powstała w ścianie piwnicy zamkowej. Sigmund poprosi cie, abyś pogadał z mieszkańcami Lumbridge, czy nie wiedzą niczego na temat nowego zdarzenia.
2. Pogadaj z następującymi osobami: Cook, Hans, Duke Horacio, Father Aereck, Victoria i Bob. Niestety 5 osób nie będzie miało pojęcia o dziurze, oprócz jednej (dla każdego gracza jest to losowa osoba). Osoba ta powie ci, że zobaczyła w dziurze oczy goblina, więc sądzi, że zielone stwory chcą dokonać inwazji na zamek.
3. Wróć do Sigmunda i powiedz mu, czego się dowiedziałeś. Sigmund odeśle cię do Duke'a. Z rozmowy dowiesz się, że powinieneś sprawdzić, co dokładnie znajduje się w szczelinie.
4. Udaj się do kuchni i zejdź na dół do piwnicy. Zapal swoją latarnie, świecę i użyj kilofa na skale, a będziesz mógł wejść przez szczelinę.
5. Kiedy znajdziesz się w szczelinie, idź kawałek prosto, a zauważysz broszkę, podnieś ją i wróć z powrotem do Sigmunda.
6. Udaj się na 1 piętro i pokaż broszkę Sigmund'owi lub Duke'owi Horacio. Niestety nie będą wiedzieli, co to za broszka, dlatego wyślą cię do biblioteki w Varrock.
7. Teleportuj się do Varrock i udaj się do biblioteki. Pokaż bibliotekarzowi Reldo broszkę, a powie ci, że odpowiedni regał z książką o goblinach, znajduje się w zachodniej części biblioteki. Następnie przeszukaj regał, a znajdziesz książkę na temat goblinów.
8. Czas udać się do Goblin Village na północ od Falador. Porozmawiaj z generałami, najpierw spytaj ich o broszkę. Powiedzą ci, że ta broszka nie należy na pewno do goblinów (bo gobliny nie noszą biżuterii). Następnie spytaj ich o gobliny z miasta Dorgesh-Kaan. Powiedzą ci, że ten gatunek przegrał wielką wojnę i został wygnany do podziemii. Poproś ich jeszcze, aby nauczyli ciebie ukłonu i salutowania goblinów. Dostaniesz 2 nowe emotki.
9. Wróć do Lumbridge i pogadaj z Sigmundem, wyznaj mu, czego się dowiedziałeś. Dostaniesz pozwolenie na wejscie przez dziure, w celu znalezienia goblinów.
10. Teraz czas wrócić do podziemi, zapal lampę lub świecę i podążaj drogą na mapie.
Uwaga!
Jest tutaj pełno pułapek, po spadające kamienie i zapadanie. Jeśli natkniesz się na zapadnie, znajdziesz się w Lumbridge Swamp Dungeon, a twoje źródło światła może zgasnąć.
11. Na końcu drogi podejdź do Goblina imieniem Mistag i porozmawiaj z nim. Na początku użyj emotki goblin bow. Dowiesz się od niego, że zrobienie szczeliny w zamku było zwykłym wypadkiem oraz poprosi cię, abyś powiedział innym ludziom, że nie są agresywnie nastawieni i proszą o pokój.
12. Wróć do zamku i porozmawiaj z Sigmundem lub Księciem, a dowiesz się, że wartościowe srebro zostało skradzione przez dziurę. Zostaniesz poproszony o odzyskanie go.
13. Ukradnij z kieszeni Sigmunda klucz opcją „pick-pocket”. Otrzymasz klucz. Udaj się do pokoju obok i otwórz skrzynię, znajdziesz kompletny strój H.A.M.
14. Czas udać się do kryjówki H.A.M. Otwórz klapę w podłodze opcją „pick-lock”. Kiedy znajdziesz się w środku, zauważysz w pobliżu wejścia drewnianą pakę, otwórz ją, a znajdziesz skradzione srebra.
15. Wróć do zamku i oddaj srebra Duke Horacio, ujawniając, że prawdziwym złodziejem jest Sigmnund. Duke wygoni go z zamku oraz wyda traktat pokojowy dla goblinów.
16. Zejdź z powrotem do podziemi. Teraz za szczeliną będzie stał goblin Kazgar, który zaprowadzi cię do Mistaga.
17. Pokaż traktat pokojowy Mistagowi, po czym ujrzysz filmik spotkania księcia z goblinem Ur-Tagiem, w celu zawarcia pokoju. Twoja przygoda skończona, ale nie wiadomo, czy Sigmund nie planuje jakiejś zemsty…
Gratulacje quest skończony!
Nagroda: 1QP, 3k Mining XP, możliwość kopania w Dorgeshuun Mine, ring of life, możliwość zakładania Dorgeshuun crossbow.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.