+++

King of the Dwarves


King of the Dwarves
 

Zauważono w Keldagrim wzrost nastrojów anty-Consortium, szczególnie widoczne są one u Veldaban'a, poprzedniego lidera Black Guard'ów. Inni natomiast, popadli w skrajność, wzywając do powrotu do dawnego czasu - ery królów. Nawet jeśli miasto miałoby jeszcze kiedykolwiek wrócić do rządów spadkobierców królewskich, Consortium musiałoby oddać władzę w taki sposób, jaki odpowiada Hreidmar'owi i Red Axe - dobrowolnie. Co może więc zrobić przyszły 'król' wobec narastającego problemu krasnoludów?

Start: Lava-flow miner Sven, przy wejściu do Lava flow we wschodnim Keldagri.

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy:
- Forgiveness of a Chaos Dwarf
- My Arm's Big Adventure

Wymagane Umiejętności:
- 68 mining Mining
- 70 smithing Smithing
- 77 strength Stregth

Wymagane przedmioty:
- Pickaxe
- 6 Mithril Bar'ów
- 6 Soft Clay

Zalecane przedmioty:
- Teleport do miasta z piecem
- Teleport do Varrock
- Żywność (Food)

Inne: Umiejętność pokonania przeciwnika lvl 160 


1. Porozmawiaj z Flow-Lava Miner'em Sven'em przed wejściem do kopalni, na wschodnich krańcach Keldagrim. Zaprosi cię na zwiedzenie nowej dumy królestwa Dwarf'ów - kopalni zbudowanej na działaniu lawy. Jeśli masz przy sobie kilof, zgódź się na wycieczkę.

001

2. Po wejściu do kopalni Jeek Foreman opowie ci o najnowszych technologiach, także, że jest to niebywały sukces Consorium. Podczas zwiedzania, pojawi się postać w czerwonych szatach, która za pomocą magii spowoduje zniszczenie kopalni, zasypując górników skałami. Foreman poprosi cię o jak najszybsze pospieszenie z pomocą. 

002

3. Musisz usunąć skały, które blokują przejście do zasypanych górników. Niektóre z nich są zbyt wielkie, abyś mógł się ich pozbyć, odpowiednie rozróżnisz po nieco jaśniejszym kolorze. Każdego po kolei górnika zanoś do Foreman'a, w międzyczasie wejdzie trzech Black Guard'ów, którzy zamiast ratować swoich pobratymców - dostali nakaz naprawienia maszyn. Musisz więc w dalszym ciągu wydobywać zasypanych, a zorientujesz się, że pomoc twoja była zbyt wolna, ponieważ dwóch ostatnich zginęło. Porozmawiaj z Foreman Jeek'iem. Powie ci, że musisz opuścić kopalnię, gdyż jest tu niebezpiecznie. 

003

4. Na zewnątrz zobaczysz mały strajk, oksarżający Consortium o morderstwo, a na jego czele zobaczysz Veldaban'a. Porozmawiaj z nim, powie ci, że oskarża Consortium o współpracę z Red Axe i myśli o generalnym strajku w mieście. Chwilę później ujrzysz nadchodzącego Black Guard'a z nakazem aresztowania Veldaban'a. Obiecaj mu się zająć tą sprawą, a nakaże ci przyjść do najważniejszego pomieszczenia w mieście - sali obradowej Consortium.

5. Udaj się do centralnego budynku miasta i wejdź na samą górę. Zobaczysz obradującą część Consortium na temat zdarzenia w kopalni. Porozmawiaj z Veldaban'em, poprosi cię o przekonanie ich do siebie, aby puścili go wolno. Musisz z każdym z czterech dyrektorów porozmawiać na inny temat i wybrać odpowiednią opcję. Rozpoznasz je po tym, że dyrektor przerwie z tobą rozmowę. Po przekonaniu do siebie wszystkich dyrektorów, porozmawiaj jeszcze raz z Veldaban'em, aby ostudził trochę swoje emocje, następnie z General Consortium Secretary, aby Consortium podjęło decyzję dotyczącą Veldaban'a. Powinni puścić go wolno. 

004

Następnie odwiedzi was Black Guard, który powie o ruchach Chaos Dwarfów w tunelach Barendir i o strajku przy wschodnim wejściu do Consortium. Dyrektorzy poproszą cię, wraz z Veldaban'em, o uspokojenie nastrojów rewolucyjnych, w tym czasie oni zajmą się Chaos Dwarf'ami. 

005

6. Udaj się do wschodniego wyjścia z budynku, a zobaczysz mały strajk. Porozmawiaj z Dwarf'em przemawiającym do tłumu, a dowiesz się, że stare zapiski głoszą o królu krasnoludów, który wybawi ich z opresji, w beznadziejnym czasie. Wraz z Veldaban'em uznacie, że Hreidmar robi wodę z mózgu mieszkańcom. Jedyny ratunek w Meike, jedenak nie wiadomo, gdzie ona przebywa. Veldaban da ci wskazówkę, że któryś z protestujących mieszkańców może coś o tym wiedzieć. 

006

7. Porozmawiaj z protestującymi Dwarf'ami. Powiedzą ci, że Meike często lubi przesiadywać w barze King's Axe w zachodniej części miasta. Nie spotkasz jej tam niestety, tylko Lutiger, który powie i o tym, że nie wie gdzie przebywa Meike, ale słyszał ostatnio o aresztowaniach. Veldaban podpowie ci, aby udać się do siedziby Black Guard'ów i zobaczyć, czy nie aresztowano Meike. 

007

8. Udaj się do siedziby Black Guard, na północny-zachód od banku i porozmawiaj z przebywającym tam więzionym mieszkańcem. Powie ci o tym, że Meike nie została aresztowana i wie, gdzie ona przebywa, ale nie powie ci, gdyż nie da sobą manipulować. Bo dosyć oryginalnej argumentacji Veldaban'a, Dwarf w końcu zdecyduje się powiedzieć, że Meike przebywa w wieży na południe od miasta.

9. Gdy na nią wejdziesz, znajdziesz Meike. Opowie ci ona o tym, że faktycznie czytała przepowiednie o królu i bardzo o nich marzyła, jednak nie podoba jej się opowiadanie na temat monarchy. Zdecydujecie się razem połączyć siły i wpadniecie na pomysł otwarcia starej komnaty z zapiskami, w której napisane są fakty związane z królem. Klucze jednak znajdują się w bibliotece i są pilnowane, więc przejęcie ich graniczy z cudem. Jednak Meike ma pewien pomysł... 

008

10. Potrzebujesz 6 Soft Clay i 6 Mithril Bar'ów. Meike powie ci, że istnieje szansa zrobienia duplikatów, gdyż bibliotekarz bardzo jej ufa i pozwoli otworzyć szafę z kluczami. Udaj się do biblioteki, niedaleko kopalni odkrytej w Forgivenesss of a Chaos Dwarf, na północy i porozmawiaj z bibliotekarzem. Jeśli zapewnisz, że piszesz książkę dla biblioteki w Varrock, otworzy szafę, jednak nie będziesz mógł nic zrobić, gdyż cały czas będzie cię obserwował. Meike postanowi sama to zrobić, podczas gdy ty, masz odwrócić uwagę bibliotekarza. Porozmawiaj z nim o kluczach, a Meike w tym czasie zrobi duplikaty. Mimo wszystko warto posłuchać opowieści bibliotekarza o królu, komnacie i kluczach, obrazują położenie, w jakim się znajdujesz i co robisz. 

009

11. Meike poprosi cię o przetopienie Mithril Bar'ów na klucze za pomocą glinianych forem. Piec hutniczy niestety nie znajduje się w Keldagrim i będziesz musiał znaleźć inny. Dobrym pomysłem jest piec w Edgeville, gdyż stamtąd niedaleko jest do kolei wagonikowej łączącej GE z Keldagrim. Po wytworzeniu kluczy, wróć do miasta krasnoludów.

12. Meike i Veldaban czekać na ciebie będą przed drzwiami do komnaty zapisków. Wejście do niej znajdziesz obok Black Guard HQ w zachodnim Keldagrim. Czas by otworzyć drzwi, do rozwiązania zagadki. Musisz włożyć odpowiednie klucze w odpowiednie miejsce metodą prób i błędów. Każdy klucz pasuje tylko do jednej, więc musisz trochę się napracować, zanim znajdziesz odpowiednią kombinację. Dla ułatwienia, kombinacja podana jest poniżej:

Od lewej: 5-1-4 DRZWI 6-3-2 

010

13. Drzwi otworzą się i wejdziecie do starej biblioteki krasnoludów. Meike, po przestudiowaniu królewskiego drzewa genealogicznego stwierdzi, że następcą króla Alvina ma zostać nie kto inny jak Hreidmar. Veldaban zacznie podejrzewać, że uknuto jakiś spisek mający na celu zmianę osoby z niebieską krwią na przywódcę Red Axe. Meike postanowi zostać i zastanowić się nad tym, jak można odkręcić ta sytuację, a was wyślę do jaskiń Barendir, aby zobaczyć, jak wygląda sytuacja z armią Chaos Dwarf'ów. 

011

14. Przygotuj się do walki z 160lvl przeciwnikiem. Weź trochę food, nie jest on zbytnio wymagający, ale potrafi zadać wysokie obrażenia. Gdy będziesz gotów, porozmawiaj z Veldaban'em, aby pokazał ci drogę do Barendir'u. Przejdź przez przejście i porozmawiaj z Colonel Grenda. Dowódca powie ci, że armia Chaos Dwarf'ów jest ogromna i ulokowała się po drugiej stronie tunelu. Veldaban zapragnie zobaczyć ją osobiście i ocenić sytuację. Zgódź się mu towarzyszyć. 

012

15. Zacznij kierować się wgłąb tunelu, aż do końca. Tam powinna czekać na was grupa Chaos Dwarf'ów, z legendarnym Grimsson'em na czele. Veldaban i Grimsson uwikłają się w krótką wymianę zdań, raz na raz prowokując samych siebie, aż do momentu, w którym Grimsson rzuci się na naszego sojusznika. Musisz pomóc go pokonać, nie jest wymagającym przeciwnikiem, wystarczy spokojnie bić go Melee. Gdy zostanie pokonany wycofa się wgłąb przejścia do następnego tunelu. 

013

014

16. Czas na podjęcie decyzji. Atak w dwóch to samobójstwo, a posiłki z Keldagrim nie przyjdą z powodu wojny domowej. Zaproponuj zaproszenie Troll'ów do walki, aby armia Chaos Dwarf'ów została przez nich zmiażdżona. Veldaban uzna to za głupi pomysł i stwierdzi, że nie chce umierać w tak głupi sposób, po czym zniknie.

17. Cofnij się tunelem, w kierunku obozu Black Guard'ów. Na półmetku drogi znajduje się odnoga korytarza, w której znajduje się przejście, wejdź tam.

18. Jest to obóz Troll'i. Poszukaj największego z nich, nazywa się Pretty Flower i porozmawiaj z nim, lecz nie będzie chciał cię wysłuchać, bo stwierdzi, że nie jesteś godzien, aby z nim rozmawiać. Nakaże ci podnieść Big Rock (wielką skałę), która znajduje się w rogu pomieszczenia, więc zrób to. Okaże się jednak, że nie o to mu chodziło, lecz... o Big Rock'a w wersji żywej, czyli Troll'a, który się tak nazywa, więc musisz powtórzyć podnoszenie ciężarów, tym razem z Troll'em w ramionach. Gdy ci się uda, będziesz godny porozmawiania z wodzem Troll'i. 

015

016

19. Porozmawiaj z Pretty Flower'em i zapytaj o przypuszczenie szturmu na Chaos Dwarf'ów, lecz nie znajdziesz żadnego argumentu do przekazania, aby skłonić wodza do jakichkolwiek ruchów. Porozmawiaj zatem z My Arm o wodzu. Okaże się, że poprzez zbieżność nazw, Troll zacznie opowiadać ci o jego hodowanym kwiatku, którego nosi ze sobą wszędzie. Jeśli powiesz mu, że chciałbyś wręczyć ten kwiatek wodzu, odda ci go. 

017

20. Pokaż (Use) kwiatek na Pretty Flower'ze i powiedz mu, że to prezent od Grimsson'a. Wódz zdenerwuje się, że zwykłe krasnoludy z niego kpią i zarządzi atak na pozycje Chaos Dwarf'ów. Czas się stąd zmywać, zanim się rozmyślą. 

018

21. Wróć do Keldagrim, w miejsce, w którym stoją protestujący, a wśród nich powinieneś znaleźć Veldaban'a i Meike. Meike powie ci, że załatwiła coś w sprawie króla, w zamian ty powiedz, że sprawiłeś, że armia Chaos Dwarf'ów przestała istnieć. Nastąpi zakończenie, w którym zostanie wybrany nowy król Velabdan (dzięki małej pomocy Meike), Hreidmar ucieknie, natomiast Consortium zdymisjonuje się do funkcji doradczej. Zdaje się, że w królestwie krasnoludów w końcu zapanował długo oczekiwany ład...

019

020

021


Nagroda: 2QP, 45,000 Mining XP, 50,000 Smithing XP, 55,000 Strength XP, Możliwość wyboru nowego nagrobka, Big Rock.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd