+++

The Prisoner of Glouphrie

Stary list, znaleziony w bezładnym magazynie, prowadzi cię do Llteya w towarzystwie matki gnomów, przy użyciu ścieżki, którą żaden człowiek (oprócz jednego gnoma) nie zdołał pokonać.

Dotrzyj do najbardziej pomysłowego urządzenia Yewnock'a i uzyskaj wyjątkowy wzgląd wewnątrz podziemnych Arposandra'er, w których ważą się losy więźnia Glouphrie! 



Start: Golrie, jaskinia w Tree Gnome Village

Poziom trudności: Trudny (Master)
Długość: Średni

Wymagania:
- Path of Glouphrie
- Roving Elves
- 64 agility Agility
- 60 construction Construcion
- 61 runecrafting Runecrafting
- 64 thieving Thieving

Potrzebne przedmioty: brak
Przydatne przedmioty: brak

Inne: brak

 


 

1. Porozmawiaj z Golrie w jego jaskini w Tree Gnome Village. Powie ci, że znalazł stary, tajemniczy list od jego dziadka, który opowiada o przebyciu przez Arposandra'rę i gnom uważa, że sprawa jest poważna i należy skonsultować się z jego matką. Zostaniesz przeniesiony do centrum wioski, w którym po spotkaniu z matką uznacie, że to sprawa to priorytet i wraz z mamą postaracie się dostać do więzienia Glouprhie'a, aby zobaczyć co tam się święci. Golrana powie, że zabierze wszystkie niezbędne rzeczy i spotka się z tobą u podnóża gór. 

001

2. Czeka ona na ciebie pomiędzy Z.M.I. Altar a Observatory, w pobliżu gór (patrz mapa). Porozmawiaj z nią, a opowie ci o przejściu między górami, które jej ojciec przeszedł i które wy teraz musicie pokonać. 

002

3. Idź przed siebie, wchodząc w góry, aż na drodze napotkasz większe drzewo. Przeszukaj je, a znajdziesz się w jaskiniach. Przed tobą do pokonania jest teraz kilka przepaści (rozpoznasz, że możesz je pokonać po ikonce skrótu Agility na minimapie), jedna jest właśnie przed tobą. 

003

4. Przyjrzyj się ścianie, a zobaczysz, że można po niej przejść na drugą stronę. Golrana to zrobi, po czym rzuci ci linę, dzięki której z łatwością przedostaniesz się na drugą stronę. Po pokonaniu kolejnych korytarzy, jaskiń znajdziesz kolejną przepaść, ta jednak jest na tyle wąska, że z łatwością można ją przeskoczyć. Zróbcie to, a przedostaniecie się na drugą stronę. 

004

005

5. Przed wami po jakimś czasie pojawi się jaskiniowe jezioro. Aby je pokonać musisz przeskoczyć po kamieniach, jednak odległość między ostatnim kamieniem, a drugim brzegiem jest zbyt duża, aby to uczynić. Przeszukaj więc małą szczelinę w ścianie, okaże się, że jest zbyt ciasna, abyś się wcisnął, natomiast Golrana może tam swobodnie wejść. Po chwili wyjdzie po drugiej stronie i zsunie kamień na wodę, który pozwoli ci swobodnie po nich przeskoczyć. 

006

6. Po jakimś czasie znajdziecie wyjście z jaskini i na powierzchni okaże się, że znajdujecie się niedaleko Llteya'i. Udaj się w kierunku zachodnim i wypatrz na skarpie samotnie stojące drzewo, dzięki któremu będziecie mogli zejść prosto do miasta. Spotkacie Ilfeen, która opowie o Bolrie - ojcu Golrany, który miał niezwykły analityczny umysł i przesiadywał w swojej pracowni, budując maszynę, która miała powstrzymać Glouphrie'iego. Zaprowadzi was tam, abyście mogli się trochę rozejrzeć. 

007

7. Wejdź do jaskini Bolrie i podnieś jego książkę. Golrana powie ci, że musisz odtworzyć jego wynalazki, aby znaleźć ukryte wejście do jaskiń w górach, a wytłumaczenie tego na pewno znajduje się w znalezionej książce. Otwórz ją i za pomocą Index wybierz 'Device building', aby dowiedzieć się, jakich przedmiotów potrzebujesz, aby zbudować maszynę. 

008

8. Wszystkie typy desek, materiał oraz dwa rodzaje kryształów znajdziesz w skrzyniach. Pozostałe kryształy znajdziesz na jednej z półek oraz lamp, natomiast klej znajdziesz za plakatem. Gdy znajdziesz wszystko, twoja postać automatycznie to zasygnalizuje, wówczas możesz podejść do stołu i zbudować urządzenie. 

009

9. Czas na skalibrowanie maszyny. Polega to na tym, aby za pomocą odpowiednich kryształów (coin) ustawić trzy kolory według wzoru z odpowiednią barwą. Zadanie jest o tyle trudne, że każdy gracz ma inne wartości 'intensywności' kolorów i musi samemu spróbować usprawnić maszynę. Screen początkowy poniżej. 

010

Aby zdobyć coins, znajdź w skrzyni obok maszyny świetlnej Minute Crystal, następnie użyj go na Bowl i zaśpiewaj (sing). Możesz zmieniać kolory kryształów poprzez zmianę koloru miski (Rotate) oraz zwiększać ich intensywność (tzn. kształt) poprzez dodawanie lub wylewanie wody (czym więcej wody, tym intensywniejszy kolor). 

011

Ustawianie kolorów nie jest specjalnym problemem. Zerknij na jedną z palet kolorów, kolor jaki masz uzyskać jest specjalnie oznaczony okręgiem. Aby go uzyskać, musisz użyć dwóch sąsiednich o tej samej intensywności (przykładowo jeśli użyjesz ten sam kryształ o kolorze niebieskim i czerwonym, wyjdzie ci Pure Magneta).

Problem narasta wtedy, gdy trzeba ustawić odpowiednią intensywność koloru. Musisz za pomocą książki wybrać odpowiednie wartości za pomocą odpowiednich kształtów (Przykładowo dwa Triangle to wartość 27, a dwa Pentagon'y to 30). Gdy ci się uda, screen powinien wyglądać tak, jak przedstawiono poniżej (zwróć uwagę na znaczniki obok kolorów i liczb intensywności. Muszą być oznaczone zielonym znakiem zgodności). Naciśnij wówczas znak potwierdzenia u dołu interfejsu. 

012

10. Gdy maszyna zostanie naprawiona, Golrana poprosi cię o to, aby jeszcze raz udać się na górzysty teren Arposandra'u i za pomocą maszyny, odnaleźć jakieś wzmianki o tajemnym wejściu do jaskiń Glouphrie'go, które zapewne odnalazł jej ojciec. Udaj się niedaleko banku w Llteya'i i razem z Golraną wyjdźcie ponownie w góry. Udaj się kawałek na wschód, a w skale pojawi się otwór wentylacyjny. 

013

11. Wejdź tam razem z gnomką, zobaczycie, że w tajnym podziemnym kompleksie trwają ćwiczenia gnomów do walki oraz ich zdolności do znikania. Niestety w ciemnych otworach wentylacyjnych jest ciemno i przez przypadek zostaniesz wepchnięty do dolnego korytarza i rozdzielony z Golrana'ą. Powiedz jej, że rozejrzysz się trochę i spróbujesz ją odnaleźć.

12. Znajdziesz się na najniższym poziomie jaskiń. Podejdź do jednego z kopiących Tortoise, a dostaniesz informację, że nie warto tu przebywać, gdyż możesz zostać wykryty. Wejdź więc do góry, zlokalizuj więzienie i podejdź do niego. Okazuje się, że dostępu tam blokuje prototyp kamery, przekręć go więc w kierunku ściany, a spokojnie będziesz mógł wejść na teren więzienia. 

014

13. Porozmawiaj z Guard 103 i powiedz mu, że jesteś gnomem i chcesz przesłuchać więźnia, to opuści swój posterunek. Otwórz celę Bolrie'go i porozmawiaj z nim. Mimo, że w twoich intencjach jest jego uwolnienie, podejrzewać będzie spisek gnomów i nie uwierzy ci, dopóki nie odpowiesz na jego pytania. Odpowiedzi zawarte są poniżej:

- Ilfeen
- Golrana
- 42 (rodzajów kryształów)
- Grand Tree (plakat)

Gdy odpowiesz na wszystkie pytania poprawnie, zgodzi się na próbę ucieczki z tobą. 

015

14. Wyjdź z Bolrie'm z celi i udaj się w kierunku wąskiego korytarza po drugiej stronie jaskini. Po krótkiej scenie, w której gnoms chowa się, a ty pójdziesz dalej - odnajdziesz Golrana'ę, która wytropiła tajemniczą maszynę. Zobaczycie, jak pod jej wpływem zwykłe Terrorbird'y zostają zamienione w Warped'y, które są wrogami gnomów. Niestety, ktoś włączy alarm, więc musicie jak najszybciej stąd uciekać. 

016

15. Wróć z Golraną do Bolrie'go i po spotkaniu po latach postanowicie wyjść na powierzchnię. Golrana poprosi cię o zepchnięcie kamienia na wentylację, aby odciąć potencjalną drogę pościgu, podejdź więc od drugiej strony do kamienia i zepchnij go (Push). Czeka cię teraz długa rozmowa, po spotkaniu po latach ojca i córki oraz wraz z jej mężem, podróż powrotna do Tree Gnome Village, gdzie po wzruszających chwilach powrotu Bolrie'go do rodziny, otrzymasz upragnioną nagrodę.

017

018

019

 


 

Nagroda: 1QP; 60k Thieving XP; 60k Agility XP; 50k Construction XP; 45k Runecrafting; Możliwość przechowywania swoich Spirit Tree Seed'ów u Golrany; Nowy Glider (Tree Gnome Village); możliwość posadzenia dwóch Spirit Tree jednocześnie


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd