The Tourist Trap
Na południe od Al-Kharid za przejściem na pustynię narodziła sie nowa bestia, która jest niebezpieczeństwem dla całej pustyni. Przygotuj bukłaki pełne wody i strój odpowiedni do przetrwania w tamtych warunkach, ruszaj przed siebie w poszukiwaniu pustynnej przygody.
Start: Porozmawiaj z Ireną, która znajduje się w Shantay Pass.
Poziom trudności: Średni
Czas wykonaia: Długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Desert Treasure
Wymagane Questy:
- Brak
Wymagane Umiejętności:
- 10 Fletching
- 20 Smithing
Zalecane Umiejętności:
- 43+ Prayer
Wymagane przedmioty:
- 1 bronze bar
- 10 feathers
- 300 gp
- hammer
- ok. 5 waterskinów
- knife
- kompletny Desert robe
- kilkanaście shantay pass
Zalecane przedmioty:
- 1-2 prayer potki "dla mniejszych lvli"
- trochę jedzenia na wypadek, gdyby ci się woda skończyła
Przeciwnicy: Mercenary Captain (44 lvl)
1. Zaraz za wejściem na pustynię zobaczysz rozpaczającą kobietę, porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że martwi się o swoją córkę, która zaginęła parę dni temu. Dziewczyna została prawdopodobnie porwana.
2. Udaj się do Desert Mining Camp. Użyj opcji watch na Mercenary Captain, zobaczysz metalowy klucz u jego pasa. Porozmawiaj z nim, zaoferuj mu swoje usługi jako kopacz. Niestety ma już dość ludzi do wykonywania tej czynności, ma dla ciebie jednak inne zadanie... Masz mu przynieść głowę Al Zaba Bhasim.
3. Przejdź do Bedabin Camp, w dużym namiocie znajdziesz Al Shabin. Dowiesz się od niego, że Al Zaba Bhasin jest tylko wymysłem samego kapitana.
4. Wróć do kapitana, powiedz mu, czego się dowiedziałeś, a on cię zaatakuje. Gdy go pokonasz, otrzymasz klucz do głównej bramy obozu. Jeśli posiadasz jakąkolwiek broń, odłóż ją teraz do banku i wejdź na teren obozu.
5. Wejdź do budynku więzienia, przeszukaj stół, a dostaniesz klucz do celi.
6. Nieopodal znajduje się Slave. Porozmawiaj z nim, dowiesz się, jaki ma plan ucieczki. Zamień się z nim ubraniami, dzięki temu będziesz mógł swobodnie poruszać się po obozie.
7. Wejdź przez duże drewniane drzwi, które będziesz miał przed sobą, przejdź korytarzem aż do samego końca. Gdy będziesz chciał przejść do kolejnego tunelu, zaczepi cię strażnik. Z krótkiej rozmowy dowiesz się, że za specjalnego ananasa jest gotów przepuścić cię dalej.
8. Wróć do Bedabin Camp, aby wyjść z obozu, musisz wejść do celi, następnie wyłamać kraty i wpiąć się po skałkach. Dostaniesz propozycję, by wykraść tajne plany ze skrzyni w więziennym budynku, do której dostaniesz klucz.
9. Po wejściu do pokoju, przeszukaj regały z książkami, znajdziesz książkę o żeglarstwie. Spróbuj porozmawiać z kapitanem, skieruj rozmowę na żeglarstwo oraz "jib". Użyj klucza na skrzyni, w ten sposób zdobędziesz plany.
10. Ponownie udaj się do Badebin Camp, pokaż swojemu zleceniodawcy zdobyte plany. Poprosi cię o ich wykonanie, dlatego że jego ludzie nie posiadają odpowiednich umiejętności. W namiocie nieopodal znajdziesz kowadło, użyj go, a dostaniesz część rzutki. Jedyne co zostało to połączyć ją z piórami, wykonasz prototyp rzutki. Zanieś ją do Al Sabima, w zamian dostaniesz 6 bronze dart i ananasa.
11. Wróć na teren obozu i udaj się bezpośrednio do strażnika, któremu obiecałeś przynieść ananasa. Przepuści cię do kolejnego tunelu. Dokładnie się rozejrzyj, zobaczysz pracujących więźniów, wagon i kilka beczek. Weź jedną z nich, przyda się później.
12. Wsiądź do wagonika, dostaniesz się do kolejnego tunelu. Prawdopodobnie gdzieś tu niewolniczo pracuje Ana. Znajdziesz ją w trzecim tunelu od wschodu. Porozmawiaj z nią, dowiesz się, że została porwana, gdy podróżowała po pustyni jako turystka. Zapytaj ją, jak wywożony jest węgiel z tej kopalni. Dzięki temu wpadniesz na pomysł, jak ja wydostać. Użyj na niej pustej beczki, wtedy ona się do niej schowa. Przejdź do wagonika i załaduj beczkę z Aną, następnie sam wsiądź do niego.
13. Teraz musisz odnaleźć beczkę z Aną, używaj opcji search. Gdy ją znajdziesz, spróbuj ją załadować na dźwig. Niestety jest dość ciężka i jeden ze strażników zaoferuje ci pomocną dłoń. Ana zacznie się odzywać, powiedz wtedy: "I said you very gregarious!"
14. Wyjdź na zewnątrz, użyj opcji operate na dźwigu. Podnieś beczkę z Aną i załaduj ją na wooden cart. Następnie porozmawiaj w odpowiedniej kolejności z jej właścicielem, zgodzi się was wywieźć z obozu, musisz wsiąść do wooden cart.
- Nice cart.
- One wagon wheels says to the other , 'I'll see you around'.
- 'One good turn deserves another'.
- Fired... no, shot perhaps !
- In for a penny in for a pound.
- Well, you see, it's like this...
- There's ten gold in it for you if you leave now - no questions asked.
- A hundred it is!
15. Pozostało ci tylko porozmawiać z Irene, będzie szczęśliwa, że jej córka wróciła cała i zdrowa do domu.
Nagroda: 2QP, 4650 XP do dwóch wybranych skilli, dostęp do Desert Mining Camp (kopalnia mithril i adamantite rocks), możliwość robienia darts, możliwość przelotu dywanem do Bedabin Camp.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.