Elemental Workshop IV
Thormac, właściciel wieży na południu natknął się na książkę ze swojej biblioteki, na którą wcześniej nie zwracał uwagi, opisującą magiczne eksperymenty Pracowni Żywiołów (Elemental Workshop). Jako że słyszał coś o twoich badaniach nad tym warsztatem i jest bardziej 'Mystic', niż jak książka przedstawiająca tematykę 'Cosmic', byłby bardzo zadowolony, gdybyś zbadał dla niego źródło tej mocy.
Start: Sorcerer's Tower, na południe od Seers' Village
Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Czas wykonania: Krótki
Wymagane questy:
- Elemental Workshop I
- Elemental Workshop II
- Elemental Workshop III
Wymagane umiejętności:
- 39 Runecrafting
- 39 Thieving
- 40 Defence
- 41 Crafting
- 42 Smithing
Potrzebne przedmioty:
- Knife
- 5 run każdego żywiołu (Air, Water, Earth, Fire)
- Hammer
- Chisel
- 2 Primed Bar'y (patrz: Elemental Workshop II)
- Bathered Key (patrz: Elemental Workshop I)
Przydatne przedmioty:
- Super Restore (regeneracja Runecrafting)
Inne: brak
1. Przeszukaj bibliotekę na parterze Sorcerer's Tower, a znajdziesz Cosmic Book. Przeczytaj ją, a dowiesz się, że pracownia żywiołów pod Seer's ma jeszcze kolejny poziom i były kiedyś wyrabiane tam jeszcze bardziej innowacyjne części sprzętu. Postanowisz znaleźć wejście do Cosmic Workshop i rozwiązać zagadki, aby uzyskać nowe formy ubioru żywiołów.
2. Udaj się do Seer's Village i za pomocą klucza zdobytego w zadaniu Elemental Workshop I, dostań się do pracowni w budynku z kowadłem, następnie zejdź na sam dół i spróbuj otworzyć znajdujące się na końcu korytarza drzwi. Okaże się, że są zamknięte i musisz znaleźć sposób, aby je otworzyć.
3. Mając nóż w ekwipunku, wyjdź na powierzchnię i użyj go na znajdującej się nieopodal kowadła osełce (Whetstone), aby otrzymać Sharp Blade. Wróć z narzędziem do drzwi i użyj je na nich, aby umożliwić ich otwarcie.
4. Gdy wejdziesz do nowego korytarza, skręć i przejdź przez Cosmic Door po lewej stronie. Czeka cię teraz zagadka, którą musisz rozwiązać, aby uruchomić maszynę naładowaną kosmiczną mocą. Musisz umieścić runy na emiterach i ustawić odpowiednie bloki w sposób, który pozwoli mocy żywiołów przedostać się na drugą stronę. Moc każdej runy przechodzi tylko przez otwór odpowiedniego koloru (Water - niebieski, Fire - czerwony, Air - biały, Earth - brązowy). Możesz manewrować emiterami i blokami, poprzez panel kontrolny przy maszynie.
Zagadka jest trójpoziomowa (2x2, 3x3 i 4x4 i analogicznie rośnie ilość pięter od 1 do 3), więc należy uwzględnić możliwość przejścia mocy przez inne poziomy, jeśli przez konkretny nie ma takiej możliwości.
Poniżej przedstawione jest rozwiązanie zagadki:
5. Gdy maszyna zostanie naładowana, użyj jej (operate), a stojący pod jej emiterem mocy robot ożyje i otworzy drzwi do Chaos maszyny po drugiej stronie korytarza. Udaj się tam i podnieś Shabby Book, leżącą na stole w pokoju z maszyną.
6. Przy maszynie znajduje się seria dźwigni. Dwie znajdujące się po północnej stronie odpowiadaja za działanie urządzeń spychających odpowiednie komponenty do maszyny, pozostałe zaś za poruszanie taśmociągiem z komponentami. Musisz sterując robotem, uaktywnić maszynę chaosu, znajdującą się za murem. Robot wykonuje czynności, gdy w maszynie znajdzie się komponent miejsca, do którego ma się udać (oznaczenie runami) oraz czynności, którą musi zrobić (Put, Get, Operate, Break).
Poniżej przestawione zostaną krok po kroku czynności, jakie robot ma wykonać, aby naładować maszynę:
1. Body + Get
2. Mind + Put
3. Nature + Get
4. Mind + Put
5. Law + Break
6. Cosmic + Get
7. Mind + Put
8. Fire + Get
9. Water + Put
Musisz naprawić uszkodzone pole Astral. Za pomocą dłuta i młotka (Hammer and Chisel) wyrzeźb (carve) na leżącej na stole rzemieślniczym płycie, następnie podnieś ją i podmień z poprzednia płytą Astral. Po wykonaniu tych czynności, możesz dokończyć ładowanie maszyny.
10. Astral + Get
11. Mind + Put
12. Earth + Break
13. Chaos + Operate
7. Maszyna zostanie załadowana, ale po próbie jej użycia zorientujesz się, że nie możesz jej bezpiecznie używać i potrzebujesz do tego specjalnych rękawiczek. Musisz cofnąć się do Cosmic Room i naładować maszynę (nie musisz układać zagadki od nowa, zaledwie przestawić jeden blok), położyć Primed Bar w odpowiednim miejscu i użyć maszyny do jej naładowania, a otrzymasz Cosmic Bar.
UWAGA! Aby naładować Primed Bar mocą, musisz mieć więcej niż 39 Runecrafting.
8. Udaj się na pierwszy poziom warsztatu i tuż przy wyjściu na powierzchnię, użyj kowadła, aby zrobić Cosmic Gloves. Wróć teraz do maszyny chaosu, i przy założonych Cosmic Gloves, będziesz w stanie bezpiecznie naładować Primed Bar w Chaos Bar analogicznie do ładowania Cosmic. Wróć teraz, mając w ekwipunku obie książki oraz Chaos Bar ponownie do kowadła, a otrzymasz Chaos Boots, jednocześnie kończąc zadanie.
Nagroda: 2QP, 7500 Runecrafting XP, 9000 Crafting XP, 50 Coal, Możliwość wyrobu ekwipunku Cosmic i Chaos, Możliwość produkcji Elemental, Mind i Body Boots oraz Gloves.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.