+++

One Piercing Note


devRozmowa Moda John A z Modem Lord na temat powstawania naszego pierwszego w pełni umuzycznionego questu z podkładem głosowym.

 

 

One Piercing Note
Mod John A 

2 XI 2011


Gdybyśmy powiedzieli, że nowy quest jest ‘all singing, all dancing’, zwykle byłyby to tylko puste słowa. Nie tym razem.
Mod Mark dał nam dwie wyraźne instrukcje, przyświecające nam podczas tworzenia One Piercing Note:
To powinien być quest wplątujący gracza w zagadkowe morderstwo o poważnym, ‘ostrym’ wydźwięku.
Powinny być w nim zastosowane najnowsze zabiegi graficzne i dźwiękowe.

W szczególności chciałbym zwrócić uwagę na aspekt dźwiękowy. Mod Mark polecił mi stworzyć quest, przy którym włączylibyście dźwięk, nawet, jeśli normalnie gracie z wyłączonym. Zrobiliśmy więc coś, co nigdy wcześniej nie miało miejsca. Między innymi, quest będzie miał pełny podkład głosowy.
Tak, nie przewidziało wam się. W One Piercing Note wszystkie wypowiedzi będą miały podłożony głos!
Zdecydowałem, że po prostu napisanie tego questu tak, jak zawsze to robiłem i powiedzenie dźwiękowcom, by coś zrobili z audio nie wystarczy: Chciałem, by muzyka i głos były główną częścią fabuły.


Początki i historia przedsięwzięcia


Opactwo Citharede


Najważniejszą decyzją była lokalizacja questu w świecie Gielinor. Od tego zależała cała reszta. W przeciwieństwie do poprzednich projektów, gdzie powiedziano mi, że mam zrobić quest tu i tu, tym razem dostałem wolną rękę.
Zdecydowałem, że zagadkowe morderstwo powinno mieć miejsce w nowym, odciętym od cywilizacji miejscu, tak, by każdy spotkany NPC mógł być potencjalnym zabójcą. Chciałem także, by lokacja umożliwiła oparcie questu o dźwięki i muzykę.
Wpadłem więc na pomysł odciętego, saradoministycznego opactwa z wiekową tradycją chóralnej muzyki i z obozującym na zewnątrz wędrownym trubadurem. Kontrasz między uświęconą i świecką muzyką miał być odniesieniem do tego między świeckim i religijnym spojrzeniem na świat. Co do roli trubadura w tym a nie innym miejscu... to część tajemnicy, którą dane wam będzie rozwiązać w trakcie questu.
Umiejscowienie opactwa oznaczało przejrzenie mapy RuneScape i próbę znalezienia odpowiednio dużej przestrzeni. Skończyło się na umieszczeniu go na wschodzie Al Kharid, na przedłużeniu płaskowyżu, na którym żyją pustynne strykewyrmy.
Gdy tylko umiejscowiłem opactwo na pustyni, wszystko nabrało kształtu z artystycznego punktu widzenia. Opactwo mogło być oazą zieleni z wielkimi, smaganymi piaskiem murami i bramami chroniącymi je przed bandytami i strykewyrmami. Zespół artystyczny pochwycił ten pomysł i jakiś czas później z zachwytem oglądałem ten oto concept art.


Kolejne zagadkowe morderstwo


Oratorium

 

Oczywiście mamy już quest, w którym należy rozwiązać zagadkę morderstwa, w dodatku nazwany dokładnie tak, jak trzeba, Murder Mystery. Wiedziałem, że nowy quest będzie z nim porównywany, więc postanowiłem zrobić go tak odmiennym, jak tylko to możliwe. Murder Mystery jest typowym questem detektywistycznym: odciski palców, broń użyta do zabicia, kto miał dostęp do trucizny i tak dalej. One Piercing Note jest skierowane na motywy zbrodni. Przyczyna śmierci jest jasna, ale większość dochodzenia będzie skupiać się na odkryciu tożsamości, sekretów i powodów podejrzanego.
Wprowadzenie podkładu głosowego oznaczało, że dźwiękowcy byli dużo bardziej zaangażowani w ten quest niż w jakikolwiek inny, przekażę więc pałeczkę Modowi Lord, by wyjaśnił, jak im się to udało...


Głos i muzyka

Wytyczne dźwiękowe od Moda John A dla One Piercing Note były wyzwaniem tak technicznym, jak i dla naszej kreatywności.
Złożyliśmy dziesięcioosobowy chór, gracza na mandolinie, perkusistę, skrzypka i śpiewaka, żeby nie wspomnieć o siedmiu podkładających głos, którzy musieli się uporać z ponad 650 ścieżkami nagrania.
Chór miał raczej reprezentować pokorę śpiewu zakonnic w opactwie, niż tradycyjny, katedralny chór. To samo dotyczyło zespołu trubadura; była pokusa, by zrobić dużo więcej, ale zdecydowaliśmy, by zachować naturalny nastrój wędrujących grajków. Nagrywanie zespołu było wyzwaniem innego rodzaju, ale zapewniło nam sporo zabawy. Ja chwyciłem mandolinę, Mod Mik perkusję, Kerry B profesjonalnie zagrała na swoich skrzypcach, gdy nasz aktor grający trubadura śpiewał wokal.
By skontrastować lekką muzykę zespołu trubadura, wprowadziliśmy mroczny nastrój dla reszty questu przy pomocy przerażających ścieżek dźwiękowych i chórów, które przybierają na sile i tempie, w miarę jak zbliżacie się do rozwikłania zagadki.
Użycie podkładów głosowych i prawdziwej muzyki instrumentalnej wprowadza uczucie realizmu do Gielinor i zdecydowanie zapowiada przyszłe wydarzenia. Mam nadzieję, że rezultaty spodobają wam się tak samo, jak nam tworzenie ich..
Przykład muzyki będzie dostępny niedługo w dziale Downloads, więc uważajcie! (Możesz je usłyszeć zanim pojawią się w Downloads – tutaj.

Tu z kolei możecie dyskutować o tym blogu.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd