+++

Nowy wygląd rasy TzHaar


designRuneScape dzieli pewne rasy wraz z innymi grami, filmami i opowiadaniami – takimi jak smoki, gobliny i demony – są jednak i takie, które na tle innych, są unikalne.



Nowy Wygląd rasy TzHaar

Mod GFX

26 I 2012


yt-hurkot thumb

RuneScape dzieli pewne rasy wraz z innymi grami, filmami i opowiadaniami – takimi jak smoki, gobliny i demony – są jednak i takie, które na tle innych, są unikalne. Wśród nich są Tzhaar, stworzenia z lawy i kamienia żyjące pod wulkanem na Karamija, przekazujące swe wspomnienia poprzez jajka z których się rodzą a pod koniec życia zamieniają się w tokKul – walutę rasy TzHaar. Od zawsze wierzyliśmy, że są interesującą rasą oraz że kryją wielki potencjał, lecz nigdy dotąd nie powiedzieliśmy o nich więcej niż było zawarte w queście (Toktz-Ket-Dill) i w kilku minigrach.


Tak więc gdy Mod Edam zasugerował stworzenie questa, który pokazałby naturę Tzhaar od razu się zgodziliśmy wiedząc że to okazja aby stworzyć kompletnie nową grafikę dla tych stworzeń, jak i zupełnie przemodelować wulkan w którym mieszkają.


hur thumbPodczas gdy dyskutowaliśmy te planowane zmiany z Mod Edam'em stało się dla nas jasnym że quest będzie miał ogromy wpływ na wygląd tych stworzeń. Przykładowo, TzHaar stworzyli bogaty i nietypowy podział społeczeństwa na kasty, tak więc chcieliśmy to pokazać poprzez ich wygląd. Quest ponadto ujawnia fakt iż są najprawdopodobniej jedną z najstarszych ras zamieszkujących Gielienor (nie martwcie się, nie jest to spoiler który popsuje wam fabułę questa), zatem chcieliśmy poprzeć to odczucie, że te stworzenia są tak stare jak wulkan w którym mieszkają.

Mięliśmy następujące trzy słowa kluczowe, gdy tworzyliśmy zupełnie nowy wygląd TzHaar: ogień, obsydian, cywilizacja. Mówiąc to prosto, wulkan miał otrzymać gorący i groźny wygląd, wzmacniając poczucie niegościnnego środowiska w którym żyją te stworzenia, to miejsce gdzie ogień jest ważny dla tej rasy i dla wyglądu miejsca. Aby przetrwać to gorąco, otaczające skały muszą być zarówno gęste jak i twarde, to miejsce w którym pojawia się obsydian. Chcieliśmy aby ten czarny, błyszczący kamień dominował w środowisku TzHaar. Na koniec, tak jak to było powiedziane wcześniej, życie TzHaar i ich rola zależy od pozycji w społeczeństwie, chcieliśmy więc w pełni ukazać tę podzieloną na warstwy społeczne cywilizację czyniąc wojowników TzHaar imponującymi, ich magów magicznymi, wcześniej wszyscy wyglądali zbyt podobnie do siebie.

tzhaar thumb

Szukając inspiracji dla wyglądu wulkanu oglądałem kształty znalezione w zamku Jim'a Henson'a The Dark Crystal. Patrzyliśmy także naprojekty Art Nouveau i prace Roger'a Dean'a który był znany z jego okładek albumów progresywnego rocka (które także zainspirowały twórców grafiki Avatar'a Jamesa Camerona) Ponadto, przestudiowaliśmy naturalne kształty form obsydianu tworzące się naturalnie w wulkanach, zwłaszcza obsydianowe odłamki i sfery.



Spróbowaliśmy wyobrazić sobie życie w tak niegościnnym środowisku, które doprowadziły do dramatycznych zmian miejsc takich jak biblioteka TzHaar, chociaż zadecydowaliśmy wcześniej że tomy będą zrobione z kamienia wytrzymującego gorąco, biblioteka ta niewiele różniła się od pozostałych. Teraz możecie wyobrazić sobie ogromnego TzHaar podnoszącego i kładącego te wielkie kule informacji, które zastąpiły kamienne tablice. To wspiera uczucie, że Tzhaar są unikatową rasą i nie muszą zachowywać się jak ludzie.

ket-zek thumbAby ostatecznie sprawić, że Tzhaar będą znacznie różnić się między sobą wyglądem, daliśmy im „ubrania" i ornamenty zrobione z przetworzonych materiałów, prezentując ich cywilizowany aspekt. Mamy nadzieję, że gracze od tej pory będą ich postrzegać jako cywilizację a nie jako bandę potworów.

Ostatecznie znacząco powiększyliśmy rozmiary wulkanu TzHaar skalując go tak aby pasował do zwiększonego rozmiaru samych TzHaar. Od teraz wszystko ma pewną dozę epickości i ogromu co ma spotęgować uczucia, że naprawdę znajdujesz się w starożytnym i obcym miejscu z minimalnymi zmianami w jaki sposób gracz trenuje i korzysta z usług tego miejsca.

Chciałbym powiedzieć znacznie więcej jak przygotowywaliśmy i wdrażaliśmy te interesujące zmiany lecz (niechętnie!)tok-xil thumb zostaliśmy powstrzymani aby utrzymać te rzeczy w tajemnicy, aby nie psuć niespodzianek związanych z wyjściem nowego questa. Wszystko co mogę powiedzieć to to, że wspomniałem jedynie o niewielkiej części pracy jaką włożyliśmy w ten obszar gry i że nie zawiedziecie się tym co czeka na końcu nowych Fight Caves. Czy gdy szczęka wam opadnie da wam to dość czasu aby pokonać ostatnią kreaturę jest inną sprawą lecz my osobiście jesteśmy przekonani, że uznacie iż nowy wygląd rasy TzHaar po prostu wymiata.

Mod GFX


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd