+++

19 IV 2011 - Zmiany odnośnie rzeczy zatrzymywanych po śmierci


Poprawiony mechanizm śmierci na zewnątrz obszaru Wilderness czy bezpiecznych miejsc, daje ci możliwość wyboru miejsca respawnu oraz przedmiotów, które chcesz zatrzymać. Niektóre rzeczy, takie jak np. monety, kostiumy czy podstawowe narzędzia będą, poza Wilderness, zatrzymywane zawsze. Ponadto, wartość przedmiotów będzie teraz wyznaczana na podstawie cen z Grand Exchange.


ZDECYDOWANIE zalecamy, przed udaniem się na jakikolwiek niebezpieczny obszar, sprawdzenie interfejsu "Items Kept on Death" w celu uzyskania informacji o rzeczach, które utracisz w razie śmierci.Pamiętać też należy że ceny na Grand Exchange zmieniają się codziennie, więc najbardziej wartościowa z posiadanych przez ciebie rzeczy kolejnego dnia może być inna.

Wprowadziliśmy trochę poważniejszych zmian w kwestii tego, co dzieje się, gdy twoja postać umiera. Poprzednio, odradzała się ona z trzema najbardziej wartościowymi rzeczami z tych posiadanych przed zgonem, które zostały wybrane na podstawie ich sklepowych cen. Te ceny ze sklepów zaś rzadko zgadzały się z tym, jak gracze postrzegali wartość tych przedmiotów, a większość ludzi odradzała się przed zamkiem w Lumbridge, która to lokacja najdogodniejszą wcale nie była.


Death Interface (Interfejs śmierci)

Od teraz, jeśli umrzesz poza obszarem posiadającym własny mechanizm śmierci (np. Wilderness czy niektóre mini gry), zostaniesz przeniesiony w bezpieczne miejsce i zobaczysz menu, w którym będziesz w stanie wybrać przedmioty, które chcesz zatrzymać. Zgodnie ze starymi zasadami, będziesz mógł zatrzymać trzy rzeczy (lub zero, jeśli w chwili śmierci miałeś nad głową znak czaszki), razem z ewentualną czwartą w przypadku użycia Protect Item prayer lub curse. Domyślnie będą ustawione najbardziej wartościowe z posiadanych przez ciebie przedmiotów, ale będziesz mógł wybrać inne.

Następnie będziesz mógł wybrać miejsce respawnu. Zamek w Lumbridge będzie nadal opcją dla wszystkich graczy, ale membersi będą mieli możliwośc dodatkowego wyboru, jeśli ukończą pewne misje, np. Falador (Recruitment Drive), Camelot (King's Ransom 'Knight Waves') i Soul Wars (Nomad's Requiem). Możliwy będzie też respawn w ostatnim z odwiedzonych przez ciebie "ośrodków", włączając w to Ardougne, Canifis, Edgeville, Etceterię, TzHaar i Varrock (więcej lokacji zostanie prawdopodobnie dodanych w przyszłości). Interfejs rzeczy zatrzymywanych po śmierci zapamięta ostatnie z tych ważniejszych miejsc, w którym byłeś.

Wspomniane menu nie pojawi się, jeśli umrzesz na terenie Wilderness, bo przecież PK'erzy nie chcieli by czekać na zdobyte łupy. Jeśli więc tam zginiesz, odrodzisz się od razu, przy banku w Edgeville, z rzeczami wybranymi automatycznie. Tak samo było poprzednio, a jedyną różnicą jest tylko to, że wartość przedmiotów jest teraz wyznaczana przez ceny z Grand Exchange, a nie ceny sklepowe.


Protecting Items (rzeczy zatrzymywane po śmierci)

Niektóre rzeczy są teraz zatrzymywane zawsze, po każdorazowej śmierci i nie zaliczają się do trzech "chronionych" przedmiotów. Odnosi się to głównie do podstawowych narzędzi, monet, kostiumów, rzeczy specyficznych dla questów (oprócz broni-nagród) i niskolevelowego wyposażenia (zauważ też, że pożyczone rzeczy mają zawsze pierwszeństwo przed wszystkimi innymi). Ta automatyczna protekcja jest całkowicie ignorowana na Wilderness, więc nadal nie powinieneś brać tam niczego, na czego stratę nie jesteś przygotowany.

Do wyznaczania najbardziej wartościowych rzeczy we wszystkich przypadkach używane są teraz ceny z Grand Exchange. Jeśli zaś jakaś rzecz nie może być przedmiotem handlu na Grand Exhcange, automatycznie zostanie wyznaczona jej alternatywna cena. Dla przykładu: wartość zniszczonych Barrows kit i nagród z Fist of Guthix jest obliczana na podstawie ich dostępnych w handlu wersji. Jeżeli zaś nie ma ekwiwalentu danej rzeczy, zostanie użyta jej cena sklepowa, chociaż pominęliśmy to w przypadku tak szczególnych rzeczy na bronie-nagrody z dungeoneeringu.

ZDECYDOWANIE polecamy sprawdzenie interfejsu "Items Kept on Death", przed udaniem się na jakikolwiek niebezpieczny obszar, aby zobaczyć, co się straci w przypadku zgonu. Pamiętaj: ceny na Grand Exchange zmieniają się z dnia na dzień, więc najbardziej wartościowa z twoich rzeczy, drugiego dnia może już nią nie być.


Powodzenia i miłego umierania.


Mod Ash
Senior RuneScape Content Developer


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd