+++

20 X 2011 – Zmiana wymaganej wersji apletu Java


newsJakiś czas temu ogłosiliśmy, że kilka konkretnych wersji apletu Java nie będzie już kompatybilnych z RuneScape. Na początku następnego tygodnia zmiany zostaną wprowadzone i wszyscy gracze wciąż używający starszych wersji będą musieli zaktualizować tą aplikację albo użyć naszego klienta.




Jakiś czas temu ogłosiliśmy, że kilka konkretnych wersji apletu Java nie będzie już kompatybilnych z RuneScape. Na początku następnego tygodnia zmiany zostaną wprowadzone i wszyscy gracze wciąż używający starszych wersji będą musieli zaktualizować tą aplikację albo użyć naszego klienta.

Najstarsza wersja apletu Java wymagana do uruchomienia RuneScape zostanie zmieniona na 1.6, update 10.
Robimy to z wielu powodów:

Starszym wersjom Java brakuje wielu elementów potrzebnych nam, by ulepszać RuneScape – lepsza grafika, dźwięk i poprawiona płynność gry to te miejsca, w których dzięki temu będziemy mogli poczynić postępy. W chwili aktualizacji apletu Java powinieneś zauważyć natychmiastową poprawę w płynności gry.
Starsze wersje apletu mają wiele problemów związanych z bezpieczeństwem. Zalecamy aktualizację, by ich uniknąć.
Daje nam to większe możliwości walki z botami.
W tym momencie naprawdę niewielu graczy dotknie ta zmiana. Mniej niż 0.3% graczy będzie musiało zaktualizować aplet.

Jeśli podczas uruchamiania RuneScape nadal widzisz ostrzeżenie, że twoja wersja apletu Java jest nieaktualna, masz dwie możliwości:

#Sciągnij najnowszą wersję apletu Java. To nieduży, darmowy download dostępny na wszystkie systemy:
-Microsoft Windows: Wejdź na www.java.com i kliknij „free download” by od razu ściągnąć najnowszą wersję. Jeśli chcesz ręcznie wybrać wersję, skorzystaj z tego linku http://java.com/en/download/manual.jsp.
-Apple OSX 10.6 i wyżej: Włącz narzędzie aktualizacji oprogramowania by automatycznie zaktualizować aplet Java do najnowszej wersji.
-Linux: Wejdź na http://java.com/en/download/manual.jsp by ściągnąć pakiety dla bardziej znanych wersji. Ewentualnie miżesz użyć wbudowanego systemu aktualizacji oprogramowania, by zaktualizować aplet Java do najnowszej wersji.

#Ściągnąć i zainstalować naszego klienta. Jest dostępny tutaj i działa na Microsoft Windows i Mac OSX 10.6 i nowszych.

W związku z aktualizacją, poniższe systemy nie będą już oficjalnie supportowane przez RuneScape:
-Microsoft Windows 95
-Microsoft Windows 98
-Microsoft Windows ME
-Mac OSX 10.4
-Mac OSX 10.5 32bit – Jeśli masz wersję 64bit OSX 10.5, ściągnij klienta.

Obie z tych wersji OSX przestały być supportowane przez Apple dawno temu i niestety nie pojawiają się nowe wersje apletu Java na te systemy.
Jednocześnie usuniemy metodę ładowania gry zwaną przez nas 'unsigned'. Ten tryb pogarsza płynność gry i powoduje dezorientację gdy gra się sypie lub ma problemy z kompatybilnością. Poza tym, odbiera on nam możliwość ulepszania grafiki, dźwięku i gameplay'u dla większości graczy używających klienta (ponad 99.5% graczy).

Czy używasz tego trybu najłatwiej stwierdzić po tym, w jaki sposób wyświetla ci się lista światów. Jeśli pojawia się ona jako zakładka interfejsu w lobby, używasz trybu ‘signed’ i nic się w twoim przypadku nie zmieni. Jednakże, jeśli pokazuje ci się na stronie (http://www.runescape.com/slu.ws) używasz trybu 'unsigned'. Ta strona po aktualizacji przestanie istnieć i będziesz musiał przestawić się na wersję 'signed'. Najłatwiej zrobić to poprzez ściągnięcie klienta. Jeśli klient nie jest dostepny w twoim regionie, zastosuj się do standardowej instrukcji aktualizacji apletu Java.

Jeśli masz pytania odniśnie problemów związanych z aktualizacją, wejdź na forum pomocy technicznej, lub bezpośrednio skontaktuj się z naszym Player Support.


The RuneScape Team


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd