+++

2 września 2009 - RuneTek 5 Game Engine


W tym tygodniu widzimy wprowadzenie ogromnego udoskonalenia kilku elementów silnika gry. Zawierają one ulepszenia grafik RuneTek 5, opisane w ubiegłym tygodniu na developerskim blogu, jak również kluczowych części serwera gry i systemów RuneScript.

 

Update silnika graficznego daje kompletne odnowienie standardowego typu detali (Standard Detail), przynosząc możliwość rozszerzania okna gry (dla wszystkich) i fullscreen (dla members'ów) w tym trybie, jak inne zmiany:
- odległościowe zamglenie i kolor nieba
- zmiany wyglądu ziemi i ścieżek
- przezroczystość wody.
 
Poprawiliśmy też tryb High Detail (wysokiej rozdzielczości) - cienie na wszystkich poziomach oraz ulepszona mini mapa w obydwu trybach detali. Będziesz też pewnie zadowolony, że ulepszenie silnika gry pozwoliło naprawić kilka dawnych bugs'ów, jak:
- błędne klikanie w zatłoczonych obszarach (np. Grand Echange) powodujące niechciane ruchy
- niedziałające przy niektórych kartach graficznych paski postępu transakcji na Grand Exchange.
 
Może tego nie widać, ale zarezerwowaliśmy sobie czas i w dużym stopniu poprawiliśmy też działanie serwera i systemów skryptowania. To kontynuacja tego, co zrobiliśmy wcześniej w tym roku, o czym Andrew pisał kiedyś na blogu. Celem tych zmian było zrobienie lepszej synchronizacji działań gry, które powinny pomóc w przyszłości, zapobiegając powstawaniu problemów. Testowaliśmy te uaktualnienia tygodniami, jednakże są one bardzo rozległe i dalekosiężne, tak więc, gdy pojawią się jakieś bugs'y, to prosimy - zgłaszajcie je.
 
Jednym słowem, napisaliśmy lub przepisaliśmy na nowo ok. 50000 linijek silnika gry przed ponad kilku miesiącami, by naprawdę ulepszyć kluczowe części i móc stworzyć nowy komplet ekscytujących uaktualnień w nadchodzących miesiącach i latach.
 
To update silnika gry pozwolił nam zsynchronizować obydwie wersje detali, więc uaktualniliśmy też stronę główną i teraz jest tylko jeden przycisk "Click here to play". Jeśli chcesz przełączać się między używaniem światów p2p i f2p wystarczy, że zmienisz world.
 
To, czy nad oknem gry widzisz reklamę, czy też jej nie ma jest zależne od tego na jako world ostatnio się logowałeś.
 
Mod Chris E
Game Engine
 
 
W innych wiadomościach...
Kolejną rzeczą, którą ulepszony silnik pozwolił wprowadzić są kontekstowe kursory. Jeśli włączysz je w menu opcji to twój kursor będzie pokazywał odpowiednią ikonkę przy każdej czynności - podnoszenia przedmiotu, używania przedmiotu, otwierania drzwi, rozmawiania itp. W przyszłości będziemy dodawać takie ikonki kursora do następnych czynności.
 
Pasek special attack w combat menu pokazuje teraz ilość special attack energy w procentach.
 
Wprowadziliśmy też trochę zmian do menu wybierania światów. Po pierwsze, zauważysz, że usunęliśmy parę informacji dla większego porządku. Kolumny Qucik Chat i PvP zostały zastąpione napisami w kolumnie "Activity/Location". Zaś obok liczby graczy na worldzie innym niż themed zobaczysz teraz flagę danego kraju. Z prawej strony pojawiła się kolumna "ping". Ukazuje ona czas reakcji na linii między twoim komputerem a serwerem gry - im niższy tym lepszy (płynniejsza gra), więc im serwer jest bliżej ciebie tym lepiej. Twoje ustawienie światów mogło zmienić się po usunięciu niektórych kolumn, więc wybierz sobie nowe.
 
¦wiaty dedykowane dla mini gry Mobilising Armies teraz są w dwóch wariantach: takie, które wymagają do rozpoczęcia gry tylko 4 graczy i takie, na których musi być 20 graczy, by można było zagrać. Zajrzyj na stronę Dedykowanych ¦wiatów, by zobaczyć które to worldy.

© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd