2 września 2009 - RuneTek 5 Game Engine
- Szczegóły
-
Opublikowano: poniedziałek, 07, wrzesień 2009 00:20
-
Barti108
W tym tygodniu widzimy wprowadzenie ogromnego
udoskonalenia kilku elementów silnika gry. Zawierają one ulepszenia
grafik RuneTek 5, opisane w ubiegłym tygodniu na developerskim blogu,
jak również kluczowych części serwera gry i systemów RuneScript.
Update silnika graficznego daje kompletne odnowienie standardowego
typu detali (Standard Detail), przynosząc możliwość rozszerzania okna
gry (dla wszystkich) i fullscreen (dla members'ów) w tym trybie, jak
inne zmiany:
- odległościowe zamglenie i kolor nieba
- zmiany wyglądu ziemi i ścieżek
- przezroczystość wody.
Poprawiliśmy też tryb High Detail (wysokiej rozdzielczości) -
cienie na wszystkich poziomach oraz ulepszona mini mapa w obydwu
trybach detali. Będziesz też pewnie zadowolony, że ulepszenie silnika
gry pozwoliło naprawić kilka dawnych bugs'ów, jak:
- błędne klikanie w zatłoczonych obszarach (np. Grand Echange) powodujące niechciane ruchy
- niedziałające przy niektórych kartach graficznych paski postępu transakcji na Grand Exchange.
Może tego nie widać, ale zarezerwowaliśmy sobie czas i w dużym
stopniu poprawiliśmy też działanie serwera i systemów skryptowania. To
kontynuacja tego, co zrobiliśmy wcześniej w tym roku, o czym Andrew
pisał kiedyś na blogu. Celem tych zmian było zrobienie lepszej
synchronizacji działań gry, które powinny pomóc w przyszłości,
zapobiegając powstawaniu problemów. Testowaliśmy te uaktualnienia
tygodniami, jednakże są one bardzo rozległe i dalekosiężne, tak więc,
gdy pojawią się jakieś bugs'y, to prosimy - zgłaszajcie je.
Jednym słowem, napisaliśmy lub przepisaliśmy na nowo ok. 50000
linijek silnika gry przed ponad kilku miesiącami, by naprawdę ulepszyć
kluczowe części i móc stworzyć nowy komplet ekscytujących uaktualnień w
nadchodzących miesiącach i latach.
To update silnika gry pozwolił nam zsynchronizować obydwie wersje
detali, więc uaktualniliśmy też stronę główną i teraz jest tylko jeden
przycisk "Click here to play". Jeśli chcesz przełączać się między
używaniem światów p2p i f2p wystarczy, że zmienisz world.
To, czy nad oknem gry widzisz reklamę, czy też jej nie ma jest zależne od tego na jako world ostatnio się logowałeś.
Mod Chris E
Game Engine
W innych wiadomościach...
Kolejną rzeczą, którą ulepszony silnik pozwolił wprowadzić są
kontekstowe kursory. Jeśli włączysz je w menu opcji to twój kursor
będzie pokazywał odpowiednią ikonkę przy każdej czynności - podnoszenia
przedmiotu, używania przedmiotu, otwierania drzwi, rozmawiania itp. W
przyszłości będziemy dodawać takie ikonki kursora do następnych
czynności.
Pasek special attack w combat menu pokazuje teraz ilość special attack energy w procentach.
Wprowadziliśmy też trochę zmian do menu wybierania światów. Po
pierwsze, zauważysz, że usunęliśmy parę informacji dla większego
porządku. Kolumny Qucik Chat i PvP zostały zastąpione napisami w
kolumnie "Activity/Location". Zaś obok liczby graczy na worldzie innym
niż themed zobaczysz teraz flagę danego kraju. Z prawej strony pojawiła
się kolumna "ping". Ukazuje ona czas reakcji na linii między twoim
komputerem a serwerem gry - im niższy tym lepszy (płynniejsza gra),
więc im serwer jest bliżej ciebie tym lepiej. Twoje ustawienie światów
mogło zmienić się po usunięciu niektórych kolumn, więc wybierz sobie
nowe.
¦wiaty dedykowane dla mini gry Mobilising Armies teraz są w dwóch
wariantach: takie, które wymagają do rozpoczęcia gry tylko 4 graczy i
takie, na których musi być 20 graczy, by można było zagrać. Zajrzyj na
stronę Dedykowanych ¦wiatów, by zobaczyć które to worldy.