+++

14 XII 2010 - Pochłanianie obrażeń i nowe tabliczki z obrażeniami


W tym tygodniu zauważysz wielki dodatek do umiejętności defence (obrony), jako że wiele typów opancerzenia w grze zyskało zdolność "pochłaniania" obrażeń. Dodaliśmy też nowy, poręczny system tabliczek z obrażeniami, aby dać ci lepszy pogląd na to jakiego typu obrażenia zadajesz czy ponosisz w trakcie walki.

 

Razem z tą aktualizacją, dodane zostało do większości pancerzy w grze "pochłanianie". Oznacza to, że teraz zbroje będą absorbować jakiś procent obrażeń, jeżeli w jednej chwili zostanie ci odebrane więcej niż 200 hp. Poprzednio, tylko nagrody w dungeoneeringu miały taką zdolność (the farseer, eagle-eye i chaotic kiteshields), ale teraz została ona dodana do wielu innych tarcz, nakryć głowy i spodnich części pancerzy wszystkich trzech typów walki.

Zdolność ta ma ścisły związek z combat triangle (trójkątem walk), więc przykładowo zobaczysz, że opancerzenie maga jest generalnie efektowniejsze przy pochłanianiu ciosów broni białej. Także ilość obrażeń, która może być w danej chwili pochłonięta zależy od założonego ekwipunku, co powinno dać lpeszy pogląd przy wybieraniu odpowiedniego opancerzenia.

Wszystkie statystyki opancerzenia w Game Guide zostały zaktualizowane o te nowe informacje, więc najpierw możesz zajrzeć tutaj. Wszystkie te tabele można znaleźć w kategoriach umiejętności (szczególnie "Magic", "Meele" i "Ranged"), ale jest też trochę w "Combat", "Activities" i "Miscellaneous Guides".

Aby dopełnić tej aktualizacji i zapewnić jej przyszłość w czasie walki, dodaliśmy parę ulepszeń do systemu tabliczek z cyframi punktów życia, czy to dodanych czy odebranych, o czym pisaliśmy na developers' blogu, we wpisie "Damage Control".

Główne zmiany tego dotyczące to:
- nowa, animowana grafika tabliczek,
- typ zadanych obrażeń jest teraz pokazany obok tabliczki, aby łatwiej było zidentyfikować rodzaj obrażenia - melee, ranged czy magic i w związku z tym zdecydować, jakiej modlitwy ewentualnie użyć,
- inne rodzaje orbażeń - od teraz odróżnisz obrażenia cannon, deflected i inne (jak np. od upału na pustyni czy smoczego oddechu),
- ikonka "max hit" - jeśli zadasz maksymalną możliwą w twoim wypadku ilość obrażeń, to zobaczysz specjalną, wibrującą ikonkę, ukazującą twą siłę,
- "bladsze" tabliczki - obrażenia zadane lub poniesione przez ciebie lub twojego familiara będą pokazywane na tabliczkach o wyraźniejszym kolorze, a te zadane lub poniesione przez innych graczy na bladszych. Pozwoli to lepiej zorientować się w obrażeniach dotyczących twojej osoby, podczas walki w grupie.
- jeśli twoje opancerzenie pochłonie część obrażeń, to zobaczysz jeszcze inną ikonkę przy tabliczce z obrażeniami, abyś wiedział o ile została zredukowana dana ilość obrażeń.


Mod Chris L
RuneScape Content Developer



Inne wiadomości...

Ilekroć menu dostępne pod prawym przyciskiem myszy jest tak długie, że podobne pozycje grupują się razem, po prostu kliknij lewym przyciskiem myszy na danej akcji, aby ją wykonać dla danego przedmiotu (nie musisz wchodzić w pod-menu). Na przykład, przy leżących na ziemi rzeczach, domyślną akcją będzie opcja "take" (weź), pozwalająca na podniesienie jednej rzeczy na raz, tak jak poprzednio. Poprawiliśmy też porządek grupowania w tych menu.

Duke Horacio uświadomił sobie, że gracze mogą potrzebować kilku anti-dragon shields, więc teraz będzie udostępniał kolejne sztuki tej tarczy każdemu, kto zechce.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd