+++

1 II 2011 - Powrót Wilderness i wolnego handlu!


Począwszy od dzisiaj, gracze mogą znów handlować bez żadnych ograniczeń i walczyć na niebezpiecznym obszarze Wilderness. Ratowanie zagrożonych światów, pokonywanie starożytnych smoków i zagłębianie się w ogarnięte chaosem podziemia to jedno, ale czy odważysz się na test swych umiejętności w starciu z innymi graczem? Tak właśnie rodziły się prawdziwe legendy...


 

Wilderness

OSTRZEŻENIE: Wilderness jest niebezpiecznym miejscem, łatwo można tu zarówno zdobyć, jak i stracić majątek. Nagrobki nie pojawiają się na tym obszarze, a wszystkie upuszczone rzeczy przepadają.

Dobrze zorganizowana grupa PK'erów jest bez wątpienia najbardziej niebezpiecznym przeciwnikiem, jakiego można spotkać w grze. Wraz ze swym szeregiem różnych taktyk (i ich kombinacji), może ona wprawić w zakłopotanie nawet niejednego potwora-boss'a. Nigdy nie lekceważ mocy PK'erów. Podróżuj po Wilderness tylko z takim ekwipunkiem, na stratę którego jesteś przygotowany, bez znaczenia jak wysokie masz umiejętności.

Jednakże...

Jako, że ryzyko jest tak wielkie, to potencjalna zdobycz może być nieopisanym łupem. Nie bierz jeńców, walcz na śmierci i życie! Tylko najbardziej złośliwi i najsprytniejsi przetrwają.

Napisaliśmy kilka poradników, wyjaśniających czym jest Wilderness i jak działa - poradnik dla początkujących, poradnik o walce na Wilderness i opis obszaru Wilderness. Doradzamy ich lekturę przed skierowaniem się na Wilderness i narażaniem się na stratę swoich przedmiotów. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na informację o znaku czaszki nad głową, jako że oddziałuje on na ilość rzeczy, które zatrzymasz po śmierci. Ponadto, kilka rzeczy zachowuje się inaczej podczas twojej śmierci, więc wystawiaj na ryzyko tylko te przedmioty, na których stratę jesteś przygotowany. Stosowana uprzednio taktyka dropowania rzeczy przed śmiecią i powrót po te, które są niedostępne w handlu, nie działa dłużej!

Dla tych, którzy są gotowi na jeszcze większe ryzyko, przygotowaliśmy specjalne światy - High-risk Wilderness worlds, na których modlitwa Protect Item i Curse nie mogą być użyte.

Kilka obiektów (Clan Wars, Fist of Guthix i Stealing Creation) zostało przemieszczonych z Wilderness do Gamers' Grotto, na północ od Falador. Prosimy o zapoznanie się z mapą świata w celu uzyskania większej ilości informacji o jej położeniu.

Wilderness ma także teraz kilka nowości:
- nowe, wypełnione revenants'ami Forinthry Dungeon,
- lepsze łupy z Chaos Elemental,
- szybsze odnawianie się złoża runite rocks.


Pojedynki na Duel Arenie

Membersi są teraz w stanie zakładać się o jakiekolwiek przedmioty, bez żadnych ograniczeń cenowych! Gracze darmowi zaś mogą postawić maksymalnie 40k gp.


Swobodny handel i Grand Exchange

Wszyscy gracze mogą teraz handlować bez żadnych ograniczeń, dawać prezenty i samemu decydować jaką cenę zapłacić za przedmiot, pochodzący czy to od drugiego gracza czy też nabywany przez Grand Exchange. Każdy przedmiot dostępny w handlu będzie mieć "orientacyjną cenę", obliczoną na podstawie transakcji dnia poprzedniego na GE, z maksymalną różnicą 5% (w górę lub w dół). Ta wskazana cena to tylko niezobowiązująca podpowiedź. Możesz zaoferować lub zażądać takiej ceny, jaką tylko chcesz.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o handlowaniu, przejrzyj nasz poradnik dla początkujących, poradnik o handlu i opis Grand Exchange.


Nagrobki

- Nagrobki nadal będą się pojawiać, jeżeli tylko umrzesz poza obszarem Wilderness.
- Czas istnienia większości nagrobków został podwojony.
- Ostatnio wprowadzony nagrobek royal dwarf gravestone od teraz będzie stał przez 15 minut.
- Błogosławienie i naprawianie nagrobka nie wymaga już poświęcenia punktów prayer'a.


Party Room i Drop Parties

Od teraz do party chest w Party Room nie ma żadnego limitu wartości wkładanych do niej przedmiotów. Nie trzeba też obawiać się już o tłumy na drop party z wartościowymi rzeczami, bo bankierzy nie będą już ich ogłaszać. Zaś POH treasure chest zyskała powiększenie ilości złota, jaką może ona nagrodzić.


Questy na Wilderness

Jeśli wykonujesz misję Spirit of Summer lub Summer's End, to Summer znajdziesz teraz poza obszarem Wilderness (zaraz za północną bramą Varrock).

Jeśli wykonujesz misję Defender of Varrock lub Curse of Arrav, porozmawiaj z Captain'em Rovin'em lub Hartwin'em na piętrze Varrock Palace, aby zyskać bezpieczną eskortę przez ostępy Wilderness.

Wszystkie epizody wymienionych misji, które odbywają się na terenie Wilderness, będą umiejscowione w bezpiecznych obszarach, więc nie musisz martwić się o PK'erów, podczas ich wykonywania.


Mod Mark
RuneScape Lead Designer




Inne wiadomości...

Stanowisko naprawy opancerzenia w domu gracza poprawnie redukuje teraz koszt naprawy zbroi torva, pernix i virtus, dropowanych przez Nex'a.

Wskaźnik ilości punktów summoningu obok minimapy ma od teraz opcję "interact".


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd