Nomad's Requiem


Nomad's Requiem

Ciemne wnętrze Soul Wars jest widoczne dla każdego, kto przyjrzy się temu wystarczająco dobrze: Dusze są gromadzone i przerabiane przez olbrzymi obelisk; awatary natury i zniszczenia zostają powołane do życia, aby ponownie potem zginąć, dzięki temu każdy człowiek, który przeżył dziesiątki przygód ma jakieś korzyści. 

Zimberfizz coraz bardziej się uświadamia, że Nomad się zmienia. Przebywa coraz więcej czasu w swoim namiocie i imp chce, aby zbadać, co Nomad'owi na duszy gra. 

Start: Zimberfizz, Soul Wars 

Poziom trudności: Ekstremalny (Grandmaster) 
Czas wykonania: Średni 

Wymagane Questy:
- King's Ransom + Knight Training

Wymagane Umiejętności:
- 75 magic Magic
- 70 prayer Prayer 
- 66 mining Mining 
- 65 hunter Hunter 
- 60 construction Construcion 

Inne Wymagania:
- ukończony samouczek Soul Wars 
- ukończona conajmniej jedna gra Soul Wars

Zalecane Umiejętności:
- 110+ multicombat_symbol Combat
- 66+ summoning Sumonning 

Wymagane przedmioty:
- Dobra zbroja
- broń
- dużo Prayer Potion's
- dużo jedzenia

Zalecane przedmioty:
- Saradomin Brews i Super Restore
- Ruby Bolts (e)
- Godsword

Inne: Możliwość pokonania niezwykle potężnego Nomad'a 699lvl, Avatar 525lvl oraz odporność na ataki przeciwników 158-180lvl


1. Porozmawiaj z Zimberfizz'em na Soul Wars. Powie ci, że nie chce służyć już swojemu panu Nomad'owi. bo podejrzewa, że praktykuje on jakieś ciemne moce. Zobaczysz, że mimo wszystko imp dalej posłuszny jest swojemu panu. Gdy Nomad się teleportuje, Zimberfizz zleci ci przeszukać jego namiot.

001

2. Przeszukaj namiot, a znajdziesz ukryte wejście do podziemi. Zejdź na dół, a zobaczysz jak Nomad w dosyć spektakularny sposób rozprawia się z trzema Elite Black Soldier'ami. Porozmawiaj z nim po jego pojedynku, a powie ci, że masz stąd znikać i jak najszybciej o tym zapomnieć, a następnym razem jak cię tu znajdzie to zabije.

002

003

004

3. Porozmawiaj ponownie z Zimberfizz'em. Powie ci, że jeśli nie chcesz, aby świat przestał istnieć, musisz zejść jeszcze raz do świątyni i sprawić, aby Nomad przestał robić to, co robi. 

4. Zejdź ponownie na dół i przeszukaj to, co zostało z podróżnika w rogu małego pomieszczenia, w którym się znajdujesz, a powinieneś znaleźć narzędzia. Weź wszystkie.

005

5. Wejdź do głównego pomieszczenia. Zobaczysz, że przejścia dalej pilnują magicznie zaryglowane drzwi, od których wychodzą dwa kable i każdy wchodzi do innego pomieszczenia. Wejdź na początku do pomieszczenia ulokowanego po zachodniej stronie. 

6. Ignorując atakujące cię duchy, wejdź na samą górę i przesuń statuę tak, aby wszystkie koryta napełniły się wodą. Następnie zejdź niżej, odkop zasypany tunel i poprowadź wodę za pomocą dwóch dźwigni tak, aby wpadała do tego tunelu. Gdy ci się uda, zejdź na parter.

006

007

7. Czekają cię teraz małe puzzle. Na początku zabij wszystkie duchy w tym pomieszczeniu, aby nikt nie zakłócał twojego spokoju, a następnie zabierz się za rozwiązywanie zagadki. Musisz przesuwając statuy doprowadzić wodę do trzech koryt prowadzących do maszyny. Woda przepływa przez statuy w sposób namalowany na ich szczytach. Każdy gracz posiada inne ułożenie, więc musisz sobie z tym sam poradzić. Gdy doprowadzisz wodę trzema korytami, zniszczysz maszynę i zasilanie drzwi z jednej strony.

008

8. Wyjdź do głównego hallu i wejdź do wschodniego pomieszczenia. Podejdź do maszyny i obejrzyj ją, a dowiesz się, że jest ona zasilana przez małe postacie obracające się w środku. Musisz je stamtąd wywabić, aby maszyna przestała działać, w tym celu weź z rogów pokoju 5 Elemental Fuel i za ich pomocą przyprowadź po kolei trzech Elemental Creature's pod wodospad, pod którym zginą i maszyna przestanie działać. Arcane Door's stoją teraz otworem.

009

9. Wejdź przez nie w głąb świątyni. Zobaczysz, że sytuacja się powtarza i do pokonania są kolejne Arcane Door's zasilane dwoma kablami. Ignorując duchy, udaj się wzdłuż zachodniego kabla i wejdź do pomieszczenia za nim. 

10. Znajdziesz maszynę zasilającą otoczoną korzeniami. Spróbuj przeciąć którykolwiek z nich, a okaże się, że nie da się tego tak zrobić i musisz znaleźć inny sposób. Udaj się korytarzem dalej i idąc po lianach, zetnij wszystkie korzenie jakie tylko spotkasz po obu stronach, a gdy zrobisz to poprawnie, usłyszysz dźwięk i świątynią trochę wstrząśnie.

010

11. Wróć do maszyny (z koniecznie włączonym PROTECT MELEE), a zobaczysz przy niej ogromnego Decaying Avatar 525lvl. Musisz go pokonać, niestety leczy się on trzy razy, więc będzie to próba wytrzymałości. Miej włączony cały czas Protect From Melee, bo Avatar jest silny, potrafi uderzyć nawet za 460!. Jeśli nie czujesz się na siłach, wyjdź z świątyni, uzupełnij zapasy w banku i wróć. Gdy uda ci się pokonać bestię, maszyna ulegnie zniszczeniu. 

UWAGA! Istnieje Safe Spot, w korytarzu oraz przy maszynie, z którego można spokojnie zabić Avatar'a bronią dystansową.

011

12. Czas na sprawdzenie kabla odchodzącego na wschód. Tuż przed pomieszczeniem znajdziesz rycerza, który powie ci, że to miejsce jest przeklęte i jesteś tym, którego wybrał jego pan, po czym umrze. Przeszukaj jego ciało, a zobaczysz wyryte na podłodze słowa: "Only Pious".

012

13. Włącz Piety i wejdź do pomieszczenia. Wśród gruzowiska powinieneś znaleźć pięć tablic, które posłużą ci jako kamienie, aby przejść przez wielką przeszkodę, jaką jest ropa. Po drugiej stronie znajdziesz maszynę zasilającą, a przy niej beczki z prochem. Wystrzel w jedną z nich Fire Wave, a wybuchną, niszcząc maszynę. 

UWAGA! Przez cały czas w pomieszczeniu posiadaj włączony prayer: Piety, inaczej zaczniesz przyjmować obrażenia. Prayer możesz zregenerować również, zabijając chodzące tam stworzenia.

013

014

14. Arcane Doors staną otworem. Zanim tam wejdziesz powinieneś wiedzieć, że czeka cię tam najtrudniejsza walka, jaką kiedykolwiek miałeś okazję stoczyć i poradziłbym przeczytać poniższy tekst o walce z Nomad'em przed jej rozpoczęciem. Będąc w środku, porozmawiaj z Nomad'em. Powie ci, że przez lata pobierał moc z głupców ginących na Soul War's i zatapiających dusze, bo jego tron jest podłączony bezpośrednio do obelisku. Po krótkiej dalszej wymianie zdań zacznie się walka. Gdy uda ci się go pokonać, wyjdziesz ze świątyni.

015

UWAGA! WALKA Z NOMADEM BĘDZIE BARDZO CIĘŻKA! 
Kilka uwag i pomocnych rad: 
Nomad ma 699lvl 
Posiada 15000LP (włączając leczenie). 
Nie działa na niego ŻADEN protect! 

Nomad atakuje na dystans uderzając do 350, bardzo często. Posiada również cztery specjalne moce. 

a) Miny - Nomad tworzy wokół siebie miny, uniemożliwiając ci ruch. Jeśli wejdziesz na taką minę, tracisz 400LP.
b) Atak mocą - Nomad w pewnym momencie zaczyna się ładować, po czym uderza wartość stałą obrażeń 750! Warto mieć wtedy więcej niż 1000LP! 
c) Kopia - Nomad tworzy swoje trzy kopie, wśród której znajduje się on sam. Po ataku na kopie ona znika, prawdziwego poznasz po tym, że mogłeś mu zadać obrażenia. Gdy wybierzesz właściwego przeciwnika, jego klony znikną.
d) Silny atak mocą - Nomad zamraża cię, po czym zaczyna się ładować i uderza niewyobrażalnie mocno. Wartość stała takiego uderzenia to twój HP lvl - 1, czyli jeśli masz 99HP to uderzy za 989, a gdy 70HP to za 699. MUSISZ mieć koniecznie WIĘCEJ NIŻ 1000LP.

016

Gdy obrażenia Nomad'a będą sięgać 1/4 jego życia, uleczy się, dodając sobie życia do połowy wartości paska. 

Gdy po jego leczeniu zejdziesz poniżej 1/5 jego życia, Nomad uruchamia tzw. Berserker Mode i uderza dwukrotnie szybciej, na szczęście dużo bardziej niecelniej. Nie używa już wtedy swoich specjalnych mocy. 

PAMIĘTAJ, ŻE NIE MOŻESZ WYJŚĆ Z POMIESZCZENIA PODCZAS WALKI I ZGINIESZ. NIE TRACISZ WÓWCZAS NIC, PONIEWAŻ TWÓJ POMNIK ZNAJDZIE SIĘ OBOK MIEJSCA, W KTÓRYM SIĘ POJAWIŁEŚ. NIEWSKAZANE JEST UŻYWANIE JAKICHKOLWIEK PRZEDMIOTÓW OTRZYMANYCH Z ZADAŃ, GDYŻ MOŻNA JE STRACIĆ ORAZ BARROWS ARMOUR, GDYŻ PODCZAS UPADKU, ZEPSUJĄ SIĘ! 

Najlepszą metodą do jego zabicia jest wypełniony War Tortoise/Pack Yack Saradomin Brew'ami (4) i atak Godsword'em lub za pomocą kuszy i Ruby Bolts (e). Musisz liczyć się z tym, że może nie wyjść ci za 1, 5, czy nawet 10 próbą.

017

15. Porozmawiaj z Zimberfizzem. Nie uwierzy ci, że zabiłeś Nomad'a i każe przynieść jego głowę. Po chwili udacie się razem z powrotem do świątyni, gdzie imp zobaczy martwego pana i przejmie dowodzenie na Soul Wars. Niestety, krótko po opuszczeniu przez was pomieszcznia, Nomad wstanie i teleportuje się, co oznacza, że na pewno jeszcze należy się z nim liczyć...

018

 019


Nagroda: 3QP, 70 Soul Wars Zeal Points, możliwość ustawienia respawn na Soul Wars, Soul Wars Cape.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd