Magia... nie jeden z was śnił o potężnych magach rzucających potężne zaklęcia, którymi nikt nie mógł się przeciwstawić.
Magia jest najbardziej abstrakcyjną i tajemniczą formą walki w RuneScape. Wiele zaklęć zostało odkrytych poprzez studiowanie starożytnych pism lub innych starożytnych źródeł magicznych. Magia w RuneScape została stworzona po to, żeby studiujący ją mieli szansę obrony, czarowania biżuterii lub zarobku. Wraz z wzrostem poziomu magii zwiększa się efektywność czarów oraz możliwość naszych zdolności magicznych
Magowie sieją postrach wśród wojowników, lecz są stosunkowo łatwym celem dla dobrze wyszkolonych łuczników.
Magowie przez wieki wykształcali i ulepszali przedmioty potrzebne do opanowania zaklęć magicznych. Zaliczamy do nich:
- Runy - Magiczne esencje, przekształcone w odpowiednich miejscach na starożytnym ołtarzu stanowią człon i główne źródło magii.
- Szaty - Wiele jest szat dla maga, lecz mowa jest tylko o najpotężniejszych, dających ogromną przewagę nad przeciwnikiem.
- Różdżki - Różdżki, to nie byle kamień na patyku, to potężne źródło magii jest autorem wielu historycznych dzieł z udziałem magów. A przecież wykonanie jej jest tak proste...
Jak używać Magii
Aby rzucić jakiś czar należy włączyć menu magii (książka).
Wyświetli nam się długa lista czarów jakie możemy rzucić. W zależności od czaru, potrzebujemy różnej ilości run, poziomu lub nawet odpowiednich przedmiotów.
Jeżeli nie spełniamy wymagania dla czaru ikonka jest czarna:
Dzieje się tak, gdy nie mamy odpowiedniego poziomu do rzucenia czaru lub odpowiednich run, albo różdżek do rzucenia tego czaru
Gdy powyższe warunki zostają spełnione, czar w menu pojawi się w kolorowym wydaniu:
Aby zobaczyć wymagania do danego czaru, należy na niego najechać myszką.
Grupowanie Czarów
Dla ułatwienia wyboru czarów, wprowadzono ich grupowanie. Polega ono na wyborze jednego z 3 przycisków u dołu w menu Magic. Grupowanie odbywa się ze względu na
- poziom (rosnąco),
- teleportację (na początku ukazane są wszystkie czary teleportacje)
- bitwę (na początku ukazane są wszystkie czary ofensywne)
Grupowanie czarów występuje w każdym typie magii (Lunar, Ancient, Elemental)
Runy
Jest wiele rodzajów run używanych przez magów, a ich zdobycie nie wymaga zbyt dużego wysiłku, lecz ilości funduszy na kupno lub czasu na wyrobienie. Poszczególne runy wraz z opisem można przeanalizować w tej tabeli:
Nazwa Runy |
Wygląd |
Wykorzystanie runy |
Sposób otrzymania runy |
Air | Runa elementarna | Runecrafting (poziom 1) | |
Earth | Runa elementarna | Runecrafting (poziom 14) | |
Water | Runa elementarna | Runecrafting (poziom 5) | |
Fire | Runa elementarna | Runecrafting (poziom 9) | |
Mind | Runa do czarów typu Strike | Runecrafting (poziom 2) | |
Chaos | Runa do czarów typu Bolt | Runecrafting (poziom 35) | |
Death | Runa do czarów typu Blast | Runecrafting (poziom 65) | |
Blood | Runa do czarów typu Wave | Runecrafting (poziom 77) | |
Body |
Runa do czarów osłabiających |
Runecrafting (poziom 20) | |
Cosmic | Runa do czarowania itemów | Runecrafting (poziom 27) | |
Nature | Runa do czarów przemiany | Runecrafting (poziom 44) | |
Soul |
Runa do czarów silnie osłabiających |
Dropy, sklepy magiczne | |
Law | Runa do czarów telekinezy, teleportu | Runecrafting (poziom 54) | |
Astral | Runa do czarów księżycowych | Runecrafting (poziom 40) |
Skrzyżowane runy
W świecie RuneScape istnieją również runy skrzyżowane (in. Kombinacyjne). Są to kombinacje dwóch elementarnych run, pozwalających połączyć je w jedną, co da nam możliwość używania jednej runy w zastępstwie dwóch. Przedstawione kombinacje run i sposób tworzenia możemy zobaczyć w artykule Runecrafting.