Enakhra's Lament
Lazim potrzebuje pomocy w zbudowaniu pewnej statuy. Pomóż mu w tym zadaniu, ale to tylko początek dalszych wydarzeń...
Start: Quarry, Lazim
Poziom trudności: Experienced (doświadczony)
Czas wykonania: Średni
Ukończenie questa jest potrzebne, aby rozpocząć:
- Ritual of the Majharrat
Wymagane Questy:
- Brak
Wymagane umiejętności:
- 39 Magic
- 43 Prayer
- 45 Firemaking
- 50 Crafting
Zalecane Umiejętności:
- Wysoki Agility
Potrzebne przedmioty:
- Pickaxe
- Źródło światła (Candle, Lantern, Seers Headband)
- 2 bloki Granitu (5kg)
- 32kg piaskowca (Sandstone)
- 2 Coal
- 1-2 Cakes lub Bread
- Candle
- Tinderbox
- Chisel
- Clay or Soft Clay
- Bucket or Jug
- Normal Log
- Oak Log
- Willow Log
- Maple Log
- Runy by rzucić Crumble Undead i Wind/Fire Spells (Bolt lub lepsze).
Zalecane przedmioty:
- jedzenie
- prayer i energy restore potions
- waterskins
- desert robes
Przeciwnicy: Boneguards (łatwo pokonać - pierwszego Crumble Undead, a drugiego trzeba prayerem zmęczyć)
Inne: Brak
1. Idziemy do Quarry na południe od Bedabin Camp. Tam rozmawiamy z Lazimem, który chce zbudować statuę, "by upiększyć pustynię". Ochoczo zgadzamy się mu pomóc.
2. Każe on nam przynieść trochę piaskowca (Sandstone), bodajże 20 kilogramów. Jeśli już mamy materiał, dajemy mu go po kawałku.
3. Gdy damy mu cały potrzebny materiał, da nam bryłę dwudziesto-kilogramową i każe zrobić z niej nogi statuy. Używamy dłuta (Chisel) na bryle i stawiamy otrzymane nogi na miejscu wskazanym przez Lazima.
4. Teraz każe nam iść i przynieść 12 kilogramów piaskowca. Przynosimy mu tak jak wcześniej, a potem daje nam blok 12-kilogramowy i każe zrobić ciało dla figury. Robimy je i wkładamy na wcześniej przygotowaną bazę.
5. Po chwili Lazim orientuje się, że czegoś brakuje. No tak, głowa! Wybieramy jeden ze wzorów. To nie ma znaczenia, który wybierzemy - na jedno wyjdzie. potrzebujemy do tego pięcio-kilogramowego bloku granitu. Wykopujemy (jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej) 10 kilogramów, po czym mówimy o tym Lazimowi. Spyta się, co wybraliśmy, taki test na pamięć. Robimy głowę i przytwierdzamy ją do ciała rzeźby. Wtedy ziemia pod figurą się zapada, a my wpadamy do dziury!
6. Budzimy się w ciemnym miejscu. Zagadujemy do Lazima. Ten mówi nam nieco o świątyni. Zabieramy od niego głowę figury, używając dłuta rozczłonkowujemy rzeźbę, zabierając jej ręce i nogi. Idziemy wzdłuż świątyni, wsadzając odpowiednie kończyny w drzwi i zbierając żelazne symbole. Gdy wracamy do Lazima, skręcamy w korytarz prowadzący do środkowego pokoju. Używamy symboli na drzwiach i wchodzimy po drabinie na górę. Używamy głowy na piedestale. Jednak ona nie pasuje... Używamy zmiękczonej gliny (Soft clay) na piedestale, by stworzyć formę pozytywową. Potem używamy dłuta na drugim bloku granitu i robimy głowę pasującą do formy. Tu dostajemy ostatniego flashbacka w misji.
7. Po wybudzeniu się obok nas jest Lazim. Idziemy do pokoju z wojownikiem. On może nam pomóc przejść przez barierę magiczną, która chroni przejścia dalej. Najpierw jednak chce on zjeść chleb lub ciasto. Dajemy mu wypiek, a on nam postanawia pomóc.
Pokój z fontanną: Używamy ognistego czaru na fontannie, by ją rozmrozić.
Pokój z piecem: Używamy zaklęcia powietrza na piecu i rozwiewamy tym samym dym.
Pokój z koszami: W każdym koszu są palone różne materiały. Używamy ich na koszach i powoli rozjaśniamy pokój.
Na piedestale są cztery kule- Krwi, Cienia, Lodu i Dymu (Ancient Magicks). Jeżeli damy examine na piedestał, powinno pisać, że wszystkie kule się świecą. Teraz przechodzimy przez barierę.
8. Schodzimy po drabinie i rozmawiamy z Boneguard. On nas atakuje. Rzucamy na niego Crumble Undead, on nam dziękuje za uwolnienie i zostawia po sobie 4 Big Bones. Bierzemy je lub nie, przechodzimy nad górą kości i idziemy dalej.
9. Schodzimy po drabince i włączamy Protect from melee. Boneguard nas atakuje, a po chwili przestaje, bo nie może nas zranić. Później każe nam zbudować resztę muru. Bierzemy kamienie z kupy leżącej nieopodal, po każdym włożonym kamieniu używamy na ścianie dłuta.
10. Po chwili Enakhra orientuje się, że mur stoi między nią a Boneguardem. Boneguard przemienia się w Akthanakosa, po czym daje nam amulet rozmowy z wielbłądami. W tej chwili wbija Enakhra i wyzywa go do walki jak za dawnych lat. Bóg wielbłądów zgadza się i przemienia w szkielet w zółtych szatach (jako mag Zarosa), jak i Enakhra (w czerwonych szatach, jako czarodziejka Zamoraka), po czym teleportują się.
11. Później możemy się wrócić i pogadać z Lazimem. Ten, jak się okazuje, jest magiem Zamoraka. Chciał się uczyć u Enakhry. Gdy spytamy go o możliwość nauki, powie, że nie ma mowy, bo zmarnowaliśmy jego szanse.
Nagroda: 2QP, Camulet, 7000 Crafting, Mining, Firemaking i Magic XP.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.