+++

Stealing Creation


Co to jest?

Stealing Creation to mini gra tylko dla members'ów. Jest całkowicie bezpieczna (jak zginiesz pojawiasz się w bazie i grasz dalej) i wspaniała zarówno dla skillerów jak i wojowników. Gracze są podzieleni na dwie drużyny, rywalizujące ze sobą w celu zdobycia jak największej ilości punktów poprzez gromadzenie i przerabianie "sacred clay" - gliny, z której został stworzony przez bogów cały świat. Grać można drużyna vs drużyna, lub klan vs klan. Oficjalnym światem gry jest world 164, na żadnym innym nie opłaca się grać, bo zazwyczaj jest za mało ludzi. W grze nie dostaje się exp za żadną z wykonywanych czynności.



Wymagania

żadne, oprócz bycia member'em, jednak w grze przydadzą się wszystkie skille, oprócz firemaking, farming i slayer.



Cel gry

Zdobycie jak największej ilości punktów. Punkty otrzymuje się w zasadzie za każdą czynność: zdobywanie i przerabianie sacred clay, deponowanie przedmiotów i sacred clay w bazie, zabijanie przeciwników, budowanie i naprawianie barykad. Punkty zdobyte w grze, przeliczane są na punkty do kupowania nagród. Punkty dostaje się zależnie od swojej indywidualnej punktacji a nie tego czy drużyna wygrała czy nie. Jeśli wygrała dostaje się 10% więcej punktów. Każda gra trwa 20 minut.



Po co w to grać? (Rewards)

Nagrody są według mnie wspaniałe: 



Morphic Tool (kosztuje 20 punktów) - Najlepsza i najbardziej opłacalna nagroda w tej grze. Jest to multi-narzędzie, które możemy zamieniać w: pickaxe (mining), hatchet (woodcutting), harpoon (fishing), butterfly net (hunter, według mnie mało opłacalne do skillowania), knife (fletching), hammer (smithing), needle (crafting). Podczas używania Morphic Toola dostajemy exp x2, przez co jest on najczęściej kupowanym i używanym itemem z gry. Po pewnej ilości zdobytego nim expa niszczeje (zależy od lvl, np na 67 lvl Fishing Sacred Clay Harpoon starcza na około 15k exp).

Volatile Tool (kosztuje 20 punktów) - To samo co Morphic Tool, tylko że nie można go zmienić w wybrany przedmiot (zamienia się w losowy) i po pewnym czasie wraca do podstawowej postaci i znowu trzeba go zmieniać. Daje więcej exp niż Morhpic Tool.

Sacred Clay Combat Equipement (cały set 108 punktów, head 24 punkty, body 30 punkty, legs 28 punkty, broń 26 punkty) - Zestaw ma tą właściwość, że można wybierać czy ma być melee/mage/ranger, wystarczy na jednej części zestawu użyć opcji "Operate" lub "Transform" i cały się zmieni. Kiedy się go używa daje exp x2 (do melee, ranged lub magic - zależnie od używanego seta). Po pewnym czasie się zużywa, można wtedy wciąż go używać, ale nie będzie dawał podwójnego expa, ani nie będzie można go zmieniać w inny, dopóki nie naładuje się go znowu. ładowanie kosztuje 20 punktów.

Staty setów:

Melee - taki jak runite

Ranged - taki jak green dragonhide

Magic - taki jak mystic robes



Gdzie zacząć? 

Aby rozpocząć mini-grę, należy najpierw udać się do Gamer's Grotto na północ od Falador.

games-grotto

Po wejściu do groty, udajemy się w stronę odpowiedniego portalu.

stealing-creation



Nie można brać ze sobą ŻADNYCH itemów, jeśli masz jakieś ze sobą możesz je zostawić w deposit box (na wschód od środka lokacji).

Ciekawą rzeczą jest tutorial, jeśli nie czujesz się zbyt pewnie w Stealing Creation możesz z niego skorzystać. W tym celu zaloguj się na jakiś mało zatłoczony world, znajdź Head Mystic i poproś go o "full tutorial". Zabierze cię on do świata mini-gry i wyjaśni krok po kroku podstawy.

Dostępne są dwa rodzaje rozgrywki: free-for-all (polecam), lub klanowe (na tej samej zasadzie co clan wars, z tym że kilka klanów może połączyć się w sojusz). Wejście do free-for-all po lewej, do rozgrywek klanowych po prawej. Jeśli wejdziesz do ogrodzonego obszaru dla free-for-all, w prawym górnym rogu pokaże ci się okienko z informacją o łącznym cmb/skill lvl twojej drużyny i przeciwnej, jak również z czasem pozostałym do rozpoczęcia gry (raczej nie czeka się dłużej niż 2 minuty). 





Sacred Clay

Sacred Clay jest podstawowym elementem gry. Z niej robi się wszystkie potrzebne przedmioty, żywność itp. Wydobywa się ją z: Pool (Fishing, potrzebny Harpoon), Rock (Mining, potrzebny Pickaxe), Tree (Woodcutting, potrzebny Hatchet), Swarm (Hunter, potrzebny Butterfly Net), Fragments (nic nie potrzebne). Miejsca z których się ją wydobywa są rożnych poziomów, od tego zależy jaką klasę Sacred Clay będziemy z nich wydobywać. Od klasy Sacred Clay zależy też, jakiej jakości przedmioty będziemy z niej robić (im wyższy poziom tym lepszy).

Wymagania (w odpowiadającym skillu) do wydobywania/przetwarzania Sacred Clay, jak i również używania przedmiotów z niej zrobionych:

Class 1 - żadne wymagania

Class 2 - 20 lvl

Class 3 - 40 lvl

Class 4 - 60 lvl

Class 5 - 80 lvl



Punktacja

Drużyna zdobywa punkty za Sacred Clay i przedmioty z niej zrobione zgromadzone w bazie, jak i również za ilość kontrolowanych lokacji. Indywidualnie punktację zdobywa się za:

Wydobywanie Sacred Clay - 15 punktów na poziom (czyli za Clay class 4 jest 60 pkt)

Przetwarzaie Sacred Clay - 15 punktów na poziom

Deponowanie Sacred Clay w bazie - 15 punktów na poziom

Deponowanie przedmiotów z Sacred Clay w bazie - 30 punktów na poziom (czyli lepiej robić z Clay itemy, i dopiero potem deponować je w bazie)

Combat - 5 punktów za odebrany HP

Zasadę przeliczania punktacji z gry na punkty do kupowania nagród, przedstawia ta tabelka: 





Po ukończonej grze w okienku czatu pojawi ci się informacja ile punktów zdobyłeś w grze i na ile punktów zostało to przeliczone. Przykład (mój score): 



Kontrolowanie lokacji 



żeby przejąć kontrolę nad lokacją, trzeba otoczyć ją czterema barierami zrobionymi z Sacred Clay, potrzebny jest do tego Construction. Od poziomu bariery, zależy jak długo wytrzyma. Po przejęciu lokacji, tylko gracze z twojej drużyny mogą do niej wchodzić, przeciwnicy mogą jednak zniszczyć barierę.



Pickpocketing

W Stealing Creation możliwe jest okradanie innych graczy. Jeśli gracz ma Thieving o 21 lvli większy niż ty, nie możesz go okraść (np żeby okraść kogoś z 79 Thieving, musisz mieć co namniej 59). Nie da się ukraść założonych przedmiotów. Kieszonkostwo to bardzo dochodowa czynność, bo stackable items (czyli takie, które zajmują tylko jedno pole, np runy, strzały itp.), kradnie się wszystkie naraz. Z tego powodu bardzo dochodowe jest okradanie magów, ponieważ muszą mieć runy w ekwipunku, poza tym kiedy okradniemy ich stają się bezbronni. Nie możesz okradać, jeśli jesteś atakowany.



Combat

Gracze mogą walczyć ze sobą i nie ma żadnych limitów, co oznacza że 138cmb może zaatakować 3cmb. Po śmierci traci się wszystkie przedmioty (chyba że użyło się modlitwy Protect One Item) i trafia się do bazy lub najbliższej kontrolowanej lokacji.



Summoning

Z Sacred Clay można robić Summoning Pouche (nawet jeśli masz 1 lvl Summoning) służące do przyzywania specjalnych summonów, które mogą przechowywać w swoim plecaku pewną ilość przedmiotów i posiadają specjalną umiejętność dzięki której mogą deponować zawartość swego ekwipunku w bazie, dzięki czemu nie musisz się tam wracać (do specjalnej umiejętności potrzebne są Summoning Scrolls, również wytwarzane z Sacred Clay). W razie potrzeby wspomogą cię też w walce. Ich statystyki:

Class 1 - 25 cmb, może nieść 1 przedmiot

Class 2 - 37 cmb, 6 przedmiotów

Class 3 - 58 cmb, 12 przedmiotów

Class 4 - 93 cmb, 18 przedmiotów

Class 5 - 139 cmb, 24 przedmioty



Pole gry:

Kiedy rozpocznie się gra, pojawiasz się w swojej bazie (tam również czasem pojawiasz się po śmierci). Pole gry jest dosyć duże, z losowo porozsiewanymi różnymi przeszkodami i lokacjami. Stałe są tylko dwa elementy - twoja baza zawsze znajduje się w jednym rogu mapy, a przeciwnika w drugim, przeciwległym (po przekątnej).

Lokacje: 



Creation Kiln

W zasadzie najważniejsza lokacja w grze. Służy do tworzenia narzędzi, zbroi, broni itp. Z każdego kawałka Sacred Clay, możesz zrobić jeden przedmiot o tej samej klasie. Creation Kiln jest automatycznie ustawiony do tworzenia najwyższej możliwej klasy. 



Weapons:

Dagger, Scimitar, Warhammer - wymagany: Smithing

Bow, Arrows - Fletching

Magic Staff - Crafting

Elemental Runes, Catalyctic Runes - Runecrafting. Tak samo jak w Fist of Guthix, Elemental Runes to dowolne runy żywiołów (air, water, earth, fire), a Catalyctic to pozostałe (mind, chaos, death, blood, soul, astral, cosmic, law)

Summoning Pouch, Summoning Scroll - Summoning

Armour:
Helm, Platelegs, Platebody - Smithing

Coif, Chaps, Hardbody, Mage Hat, Robe Bottom, Robe Top - Crafting

Equipement:

Hatchet, Pickaxe - Smithing

Harpoon, Butterfly Net - Crafting

Barrier - Construction. Do zrobienia bariery wokół lokacji, będziesz potrzebował cztery Barrier.

Food - Cooking, Class 1 leczy 4 hp, Class 2 leczy 8 hp, Class 3 leczy 12 hp, Class 4 leczy 16 hp, Class 5 leczy 20 hp

Potions - Herblore. Od wysokości klasy zależy ile łyków będzie miał napój. 





Baza

Bezpieczne miejsce, w którym pojawiasz się po śmierci (ewentualnie w najbliższej przejętej lokacji). Tam składuje się Sacred Clay i zrobione z niej itemy i dostaje za to punkty (o wiele lepiej zostawiać tam gotowe itemy, nie opłaca się deponowować nieprzerobionego Sacred Clay). Każdy gracz może wziąć stamtąd zdeponowane przedmioty lub Sacred Clay, zostanie mu jednak odjętego od jego puktacji tyle punktów, ile zyskałby gdyby zostawił te przedmioty w bazie.





 

Fragments

Miejsce do wydobywania Sacred Clay. Nie wymaga żadnych skilli ani narzędzi, można jednak stamtąd wydobywać jedynie Clay class 1.





Rock

Miejsce do wydobywania Sacred Clay. Przydatne narzędzie: Pickaxe. Wymagany skill: Mining



 

Pool

Miejsce do wydobywania Sacred Clay. Przydatne narzędzie: Harpoon. Wymagany skill: Fishing 






Swarm

Miejsce do wydobywania Sacred Clay. Przydatne narzędzie: Butterfly Net. Wymagany skill: Hunter






Tree

Miejsce do wydobywania Sacred Clay. Przydatne narzędzie: Hatchet. Wymagany skill: Woodcutting

 



Fog Bank

Kryjówka. Kiedy tam wejdziesz, stajesz się zupełnie niewidowczny (nie widać nawet twojej kropki na mini-mapie), nie możesz jednak atakować, przyzywać/używać summonów, za to możesz okradać.





Altar

Odnawia energię, prayer i summoning.



Wall

Przeszkoda, do przeskoczenia wymaga 60 agility.





Rift

Przeszkoda (wymaga 40 lvl agility).



Strategie

Strategie są różne, ja opiszę tą, dzięki której można (w moim przypadku) najszybciej zdobyć score:

Wymagane skille na dosyć dobrym poziomie: hunter, mining, fishing lub woodcutting, crafting (w przypadku wybranego hunter lub fishing), smithing (w przypadku wybranego mining lub woodcutting), fletching, runecrafting



1. Po wyjściu z bazy, z najbliżego pola Fragments zbierz sobie kilka Sacred Clay (1-4) i zrób narzędzia, których zamierzasz używać (w oparciu o swoje lvle)

2. Poszukaj dla siebie najlepszego (czyli o najwyższej klasie, którą możesz wydobywać) miejsca do zbierania Sacred Clay (w oparciu o swoje lvle : P), powinno być w miarę blisko do Creation Kiln, przydatny też może być Bank Fog, chociaż nie jest konieczny.

3. Po wydobyciu pierwszego Sacred Clay z wybranego spota, idź do Creation Kiln i zrób sobie lepsze narzędzie (stare wyrzuć) i wróć do wydobywania Sacred Clay.

4. Kiedy będziesz miał pełen ekwipunek wróć do Creaton Kiln i zrób najlepszego summoning peta jakiego możesz używać i kilka summoning scrolls (6 powinno wystarczyć).

5. Z pozostałego Sacred Clay zrób arrows lub runes i daj je swojemu summoning pet.

6. Wróć do wydobywania Sacred Clay, kiedy uzbierasz pełen plecak wróć do punktu 5. Co jakiś czas używaj specjalnej zdolności summoning peta, która deponuje w bazie wszystkie przedmioty znajdujące się w jego plecaku.



Wymagane skille:

Wysoki Thieving lvl, przydaje się dobry Magic (od twojego poziomu Magic zależy odporność na czary)


Jeśli masz dobry thieving lvl, niezłą strategią jest też krycie się w Bank Fogach i okradanie magów przeciwnika z runek. Przydaje się wtedy zbroja do ochrony przed magią, summoning pet ze scrollami żeby zdobyte runy przesyłać do bazy i ewentualnie trochę fooda.

Wymagane skille:
Wysoki cmb, 80+ attack

Jeśli masz dobry combat, możesz zdziałać całkiem dużo jako one-itemer-samobójca, mając w ręce tylko dagger class 5 i zabijając graczy przeciwnej drużyny z włączonym Protect One Item.


Wymagane skille:
Wysoki Magic lvl, najlepiej zrobione Desert Treasure

W Stealing Creation bardzo przydatna jest Ancient Magic. Będąc magiem, zawsze trzymaj w ekwipunku dużo żywności lub innych przedmiotów, dzięki czemu złodzieje będą mieli mniejszą szansę ukraść ci runy. Staraj też nie stać zbyt blisko Fog Banków (chyba że wewnątrz nich), a zwłaszcza na ich skraju, bo wtedy jest prawie pewne że ktoś ukradnie ci runy. Kiedy zauważysz kogoś biegnącego w twoją stronę, zaatakuj go, ponieważ będąc atakowanym nie da się okradać.



Co mi dają skille?

Agility - przeskakiwanie przeszkód (rifts i walls)

Attack - walka z przeciwnikiem, używanie dagger, warhammer, scimitar

Strength - walka z przeciwnikiem

Defence - walka z przeciwnikiem, używanie platebody, helm, platelegs

Construction - budpwanie barier

Cooking - tworzenie żywności

Crafting - wytwarzanie: magic staff, coif, chaps, harbody, mage hat, mage robe top, mage robe bottom, harpoon, butterfly net

Fishing - wydobywanie Sacred Clay z Pools, używanie Harpunów

Fletching - wytwarzanie łuków i strzał

Herblore - robienie miksturek

Hunter - Wydobywanie Sacred Clay ze Swarms, używanie Butterfly Nets

Magic - Walka z przeciwnikiem, używanie magic staff, mage hat, mage robe top, mage robe bottom

Mining - wydobywanie Sacred Clay z Rocks, używanie Pickaxe

Prayer - używanie modlitw

Ranged - Walka z przeciwnikiem, używanie bow, arrows, coif, harbody, chaps

Runecrafting - tworzenie run elemental i catalyctic

Smithing - wytwarzanie: dagger, scimitar, warhammer, helm, platelegs, platebody, hatchet, pickaxe

Summoning - tworzenie summoning pouch, summoning scrolls i przyzywanie summonów

Thieving - okradanie przeciwników

Woodcutting - Wydobywanie Sacred Clay z Trees, używanie Hatchet



Itemy, dostępne tylko w grze. Podkreślam! To nie są rewards, nie można ich mieć poza minigame, można się nimi posługiwać tyko i wyłącznie wewnątrz gry (jak widać są bardzo potężne, Magic Staff Class 5 daje +225 do Magii, a Dagger Class 5 +168 do Stab):


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd