+++

Random Events


  Podczas gry w RuneScape możesz doświadczyć dziwnych, niespodziewanych wydarzeń lub zauważyć coś specyficznego mającego miejsce w pobliżu. Takie przypadkowe zdarzenia polegają na nagłym pojawieniu się "znikąd" niezwykłego zwierzęcia lub osoby, która poprosi cię o wykonanie szybkiego zadania lub rozwiązanie łamigłówki. Wykonanie tego nie zajmie dużo czasu, a jeśli będziesz miał szczęście możesz mieć z tego dobrą korzyść! Upewnij się więc czy trzymasz swój umysł w gotowości, bo random event może dopaść cię w najmniej spodziewanym miejscu i czasie!
Random events zostały wprowadzone do gry głównie po to, by utrudnić graczom łamiącym regulamin RS używanie programów wykonujących za nich automatyczne czynności. Na przykład, gdy nie odpowie się Sandwich Lady może ona teleportować gracza w losowo wybrane miejsce. Części kostiumów uzyskane po wypełnieniu danego random event mogą być przechowywane w costume rooms w domach graczy. Gdy poprawnie ukończy się random event zostaje się z powrotem przeniesionym do miejsca wcześniejszego pobytu.
Random events zdarzają się niezależnie od miejsca przebywania i wykonywanych czynności. Jak sama nazwa wskazuje są nieregularne, nie podlegają żadnym okresom czasowym i mogą się pojawić praktycznie zawsze, w jakimkolwiek miejscu i czasie.
Istnieją jednak pewne miejsca, w których random events nigdy nie mogą się pojawić:
- większość mini gier (CW, PC, SW, Barrows itp.)
- tryb budowania domu
- Grand Exchange




Jak działają Random Events: Random events teleportują cię do niezwykłych miejsc, będących lub nie będących częścią RuneScape. Nie będziesz mógł stamtąd wrócić, dopóki ukończysz eventa (z pozytywnym lub negatywnym wynikiem). Jeśli uda ci się poprawnie rozwiązać eventa wrócisz na miejsce, z którego zostałeś zabrany i otrzymasz nagrodę. Jeśli jednak zawiedziesz, zostaniesz teleportowany do losowo wybranego miejsca w RuneScape. Nie martw się tym zbytnio - nie będzie ono niebezpieczne.
Random events będą ci się przytrafiać w miarę reuglarnie, jeśli jednak rozwiążesz je poprawnie, rzadziej będziesz się musiał z nimi zmagać.





Rodzaje Random Events:


  Bee-keeper

Pszczelarz właśnie nabył nowy ul, ale ma mały problem ze złożeniem go. Pomóż mu go rozwiązać pokazując jak ułożyć cztery części w całość. Ale staraj się go nie zawieść, bo rój pszczół, może się rozgniewać...





Pszczelarz zabiera cię na swoją polanę i prosi o pomoc przy złożeniu nowego ula. Umieść kawałki tak jak pokazano na obrazku poniżej i kliknij „build”.
Po tym random event jako nagrodę można dodatkowo wybrać flax’y.







  Cap'n Arnav Chest

Piraci raczej nie słyną z wspaniałomyślności, ale tu jest jeden wyjątek. Być może on jest taki, bo żyje samotnie na bezludnej wyspie, albo spędził za duzo czasu na słońcu... Jednak jakikolwiek by nie był, to gdy pomożesz mu otworzyć skrzynię ze skarbem wtedy okaże ci swoją wdzięczność.





Kapitan teleportuje cię na swoją wyspę i jeśli się zgodzisz da do rozwiązania puzzle. Chodzi o to, aby ustawić trzy takie same elementy (np. na obrazku poniżej bowls) w jednym, środkowym rzędzie (podobnie jak w grze hazardowej jednoręki bandyta). Jeśli dobrze to rozwiążesz i klikniesz „unlock” skrzynia się otworzy i będziesz mógł wrócić tam, skąd przybyłeś.
Gdy będziesz ignorował kapitana zezłości się i teleportuje cię z losowe miejsce.







  Certer

Tutaj jest faktycznie trzech mężczyzn zwanych "certers": Niles, Miles i Giles. Oni mają dziwna skłonność do zadawania pozornie banalnych zagadek. Ale co tam, najlepiej je po prostu uczciwie rozwiązać i nie narażać się na żadne ryzyko, a oni będą zadowoleni.





Jeden z certer’ów zabiera cię do ich biura i daje banalną zagadkę, a mianowicie pokazuje przedmiot i trzy opisy. Np.gdy na obrazku jest miecz wtedy klikasz "sword".
Jeśli go zignorujesz lub źle odpowiesz to zamieni twoje przedmioty z plecaka w „noted” i teleportuje w losowe miejsce.
W biurze certer’ów jest bank deposit box.







  Drill Demon

Dwadzieścia pompek! Podejdź żołnierzu i pokaż, co potrafisz! Szeregant Damien jest tutaj po to, aby podnieść twoją kondycję fizyczną, i on nie będzie akceptował żadnego wymigiwania się! Pomki, pajace, brzuszki - będziesz musiał ciężko ćwiczyć, by zrobić na nim wrażenie, ale jeśli posłuchasz jego rozkazów zyskasz jego przychylność.




Zostajesz teleportowany do koszar. Widzisz płot, koło którego krąży w Seregant Damien (zaznaczony czerwoną obwódką na obrazku). Musisz z nim porozmawiać. Widzisz, że leżą tu też maty, za którymi są tabliczki z obrazkami ćwiczeń (zielone obwódki na obrazku). Otóż mówi Ci on, które ćwiczenie masz wykonać i pokazuje obrazek, który przedstawia to ćwiczenie na jednej z tabliczek. Musisz kliknąć na matę przy odpowiedniej tabliczce. Wtedy postać wykona to ćwiczenie. Później musisz znów zagadać do Sereganta, on znowu pokaże ćwiczenie, które musisz wykonać. Powtarzasz cały proces kilka razy z tymże, że ćwiczenia się zmieniają. Wtedy musisz odnaleźć taki obrazek, jaki on pokaże wśród tabliczek i zrobić na macie przy nim to ćwiczenie. Gdy już wykonasz odpowiednią liczbę ćwiczeń Seregant mówi, że skończyłeś i teleportuje cię z powrotem.
Specyficzną nagrodą jest jedna z części (bluza, spodnie lub czapka) uniformu camo pokazanego w prawym dolnym rogu obrazka.



 

 

  Evil Bob

Evil Bob ciągle poszukuje ludzi, którzy będą pracowali jak niewolnicy na jego tajemniczej wyspie. On przeniesie cię, bez zastanawiania się ani chwili, do świata ScapeRune, gdzie będziesz zmuszony wieść życie w nieustannym poddaństwie. Jedyny sposób ucieczki to czekanie, aż Bob zaśnie, ale on nie ułoży się do drzemki zanim nie dostanie czegoś do jedzenia...




Pojawia się Evil Bob Cat i zabiera cię na swą wyspę. Lądujesz gdzieś daleko na morzu. Obok leży Bob i stoją jego służący. Widzisz też portal, ale na razie nie możesz go użyć. Musisz najpierw zdobyć jedzenie dla kota, aby zasnął.



Gdy zaczniesz rozmowę z Bobem powie, aby zwrócić się do jego służących. Zaczepiasz jednego z nich. Wtedy on wyjaśnia, o co chodzi. A więc musisz złowić rybę dla kota i ją odgotować (!?). Służący pokazuje obrazek z figurką kota. Gdy się rozejrzysz po wyspie odkryjesz, że stoją na niej cztery podobne posążki. Każdy wysunięty na inną stronę wyspy. Służący pokazuje ci jeden z nich:



Za ten, który wskaże masz się udać, podnieść leżącą tam sieć i złowić w łowisku pewną dziwną rybę. Gdy juz ją masz wracasz na środek wyspy i w gotujesz w garnku nad ogniskiem, które znajduje się obok kota. Okazuje się, że ją odgotowałeś, gdyż była już usmażona (!?). Dajesz więc "odgotowaną" rybę kotu, który ją zjada. W niektórych przypadkach musisz powtórzyć cały proces jeszcze raz lub dwa a czasami od razu po pierwszej rybie kot zasypia i można opuścić wyspę używając portalu.





  Evil Twin

życie jest trudne, kiedy masz diabelską bliźniaczkę, którą Molly zna zbyt dobrze. Zdołała ona uwięzić swoją nikczemną siostrę, ale ta użyła zaklęcia, aby zaciągnąć kilku niewinnych, naocznych świadków do więzienia razem z nią. Wyciągnij diabelską bliźniaczkę z tłumu, a  zdobędziesz wdzięczność Molly.





W tym random evencie zostajesz poproszony o złapanie siostry Molly. Uwaga! Koniecznie przyjrzyj się ubiorowi kobiety która cię wezwała ( przed przejściem do sali obok ), bo tak samo jest ubrana jej siostra.
Sala, w której masz złapać bliźniaczkę jest wyposażona w elektroniczny chwytak



Kidy już przejdziesz przez drzwi, podchodzisz do panelu kontrolnego chwytaka i szukasz kobiety tak samo ubranej jak ta która cię wezwała.
Kiedy już ją zauważysz, nakierowujesz chwytak strzałkami na miejsce w którym stoi i wciskasz czerwony przycisk aby łapka się opuściła i przeniosła dziewczynę do klatki.
Gdy uciekinierka wyląduje w klatce, wracasz do sali obok i informujesz Molly że zadanie zostało wykonane.





  Freaky Forester

Ten specyficzny osobnik ma zamiłowanie do bażantów, ale woli by polowali za niego inni. On jest też dosyć cierpliwy i nie przyjmie byle jakiego ptaka. Wygląda na to, że ważną rzeczą jest liczba piór w ogonie, które bażant posiada, ale nie pytajcie czemu. Upewnijcie się tylko, że upolowaliście właściwego ptaka, bo leśniczy może być niezadowolony.

 


Pojawia się Frekay Forester, czyli leśniczy i zabiera cię na swoją polanę gdzieś w dalekiej puszczy. Znajduje się tu dużo bażantów.
Gdy z nim rozmawiasz prosi cię o zabicie bażanta dla niego i mówi ile ogonów ma mieć ten bażant. Na przykład na obrazku powyżej prosi o zabicie ptaka z trzema piórami w ogonie(three tailed). Może jednak poprosić inaczej np. one tailed (jedno pióro w ogonie), two tailed (dwa pióra…), four tailed (cztery pióra…) lub five tailed (pięc piór…).
Następnie musisz znaleźć na polanie bażanta z odpowiednią ilością piór ogonowych, zabić go, podnieść mięso (raw phaesant) i zanieść je leśniczemu. Jeśli zabiłeś właściwego ptaka dowiesz się, że dobrze wykonałeś zadanie i możesz odejść (wyjść przez portal znajdujący się na skraju polanki). Po opuszczeniu lasu dostajesz jedną z części stroju leśniczego, który widać w prawym górnym rogu powyższego obrazka.


 




  Gravedigger

Ten krótkowzroczny grabarz ułożył pięć trumien w niewłaściwych grobach. Gdyby przyjrzał się lepiej nagrobkom mógł zobaczyć, że na każdym jest wskazówka, informująca jaka trumna ma tam trafić. Pomóż mu dopasować trumny do grobów na cmentarzysku. łatwe? Możliwe, ale raczej niezbyt przyjemne...

 


Pojawia się gravedigger (grabarz) imieniem Leo i zabiera cię na cmentarz. Niezbyt przyjemnie… Trzeba mu pomóc we właściwym rozmieszczeniu trumien w grobach.



Najpierw najlepiej jest powyciągać wszystkie trumny (jeśli nie masz miejsca w plecaku za plecami Leo jest deposit box).
Następnie przyglądamy się obrazkom na grobach (trzeba kliknąć na nagrobek) i porównujemy je z zawartością trumien. Tak wygląda przykładowy widok z nagrobka. Jest na nim kilof, więc trzeba znaleźć też trumnę z kilofem.



Przeglądasz wszystkie trumny po kolei w poszukiwaniu właściwego przedmiotu. W tym przypadku jest to ta:



Jeśli w trumnie jest przedmiot taki sam jak na nagrobku to umieszczasz ją w dole przy nagrobku (opcja „use”).
Gdy poukładasz właściwie wszystkie trumny i Leo to potwierdzi teleportuje cię z powrotem.

Nagrodami specyficznymi dla tego random event są części stroju zombie lub emoty zombie widoczne powyrzej.




  Kiss the frog

Każdy wie, że jedynym sposobem na odczarowanie królewicza (lub księżniczki) zaklętego w żabę jest pocałowanie go. Wiadomo, że brzmi to nieprzyjemnie, ale jeśli zdecydujesz się pomóc otrzymasz nagrodę. Tak więc bądź gotowy na ściągnięcie ust dla oswobodzenia królewicza (lub księżniczki)...





Wokół ciebie pojawia się nagle grupka żab żądających odczarowania księżniczki/księcia. Musisz porozmawiać z tą, która ma na głowie koronę i zgodzić się na całowanie. Gdy to zrobisz zobaczysz jak płaz zamienia się w człowieka w dworskich szatach.
Jeśli odmówisz pocałowania królewny lub będziesz z tym zwlekał to zostaniesz teleportowany na bagna, i zamieniony w żabę. Następnie musisz poprosić królewicza/królewnę (jest na cyplu na środku jeziorka) by cię odczarował i teleportował z powrotem do miejsca gdzie byłeś przedtem, lecz musisz przyrzec, że następnym razem zareagujesz na prośby żab.
Nagrodą typową dla tego random event jest frog mask (maska żaby) i dworski strój (dla mężczyzny surdut i spodnie, a dla kobiety bluzka i spódnica).







  Lost and Found

Jeśli znalazłeś się w Lost and Found office to prawdopodobnie nastąpił błąd w systemie teleportacji i przypadkowo trafiłeś do jakichś otchłani. To rodzaj pośredniej rzeczywistości gdzie czasami trafiają pomyłki i zguby. Ale nie martw się, powinieneś bez większych problemów wrócić do realnego świata RS.

 



W to miejsce można trafić teleportując się na własną rękę, lub gdy teleportuje cię jakiś NPC (np. Aubury do kopalni rune essence).
Gdy się tam znajdziesz musisz wybrać odpowiednią dźwignię. Jeśli dobrze wybierzesz zostaniesz odesłany w miejsce, do którego chciałeś się teleportować. Gdy natomiast źle wybierzesz dźwignia uderzy Cię odejmując parę HP.







  Maze

To może wydawać się łatwe, ale naprawdę jest zwodnicze i trudne. Na szczęśćie Mysterious Old Man może dać ci jakąś radę i pomóc w poruszaniu się po labiryncie. Znajdź drogę do centrum labiryntu, by zyskac nagrodę; tym lepszą im szybciej to zrobisz!





Mysterious Old Man zabiera cię do labiryntu składającego się z korytarzy. Chodzi tutaj o jak najszybsze dotarcie do jego środka. Do każdego korytarza prowadzą dwie (lub więcej) furtki. Uwaga: przez niektóre z nich można przejść tylko w jednym kierunku.
W niektórych korytarzach znajdują się skrzynie, w których można znaleźć dodatkowe nagrody (runes, arrows, coins, ores itp.). Gdy nie masz miejsca w plecaku rzeczy te trafiają do banku.
W dolnym prawym rogu ekranu widać licznik procentowy, który odlicza czas, po którym ze skrzyń znikną wszystkie ukryte w nich rzeczy.
Gdy dotrzesz do centrum labiryntu i dotkniesz znajdującego się tam, wirującego w powietrzu kształtu zostaniesz teleportowany z powrotem (oczywiście do miejsca, z którego zabrał cię Mysterious Old Man). Gdy zdołasz dostać się tam mieszcząc się w czasie odliczanym przez procenty otrzymasz lepsza nagrodę.







  Mime

Zawsze mu powtarzano: "jeśli kiedykolwiek znajdziesz się na scenie razem z mimem powtarzaj wszystkie gesty, które on wykonuje, a będziesz świetny". Wygląda na to, że ci, którzy to mówili mieli rację. Obejrzyj jak wykonać poszczególne gesty i zacznij swój niemy występ. Czy mogłoby być coś prostszego?




Według wielu graczy jest to najlepszy random event, ponieważ można w nim zdobyć ciekawie wyglądający strój i emoty. Do teatru zabiera cię Mysterious Old Man.
Chodzi tutaj o naśladowanie zachowań mima. Obserwujesz go i powtarzasz to, co zrobi (np. gdy będzie płakał wciskasz "cry").
Do wyboru są następujące gesty:
*cry - płacz
*laugh - śmiech
*think - myślenie
*dance - taniec
*climb a rope – wspinanie się po linie
*glass wall – szklana ściana
*blass box – szklane pudło
*lean on air - opieranie się na powietrzu
Gdy cztery lub pięć razy pod rząd uda ci się poprawnie odtworzyć gesty mima zostajesz przeniesiony do miejsca skąd cię zabrał Mysterious Old Man.
Nagrodami specyficznymi dla tego random event są części stroju mima (maska, koszula, spodnie, rękawice, buty) lub emoty mima (climb rope, lean on air, galss box, glass wall) widoczne w lewym górnym rogu poniższego obrazka.







  Pillory

Niefortunni ryzykanci mogą znaleźć się niekiedy w więzieniu; rodzaju jednoosobowej celi-klatki ustawionej na świeżym powietrzu. Prawdopodobnie też nie unikną obrzucenia zepsutymi pomidorami... Uwolnienie się powinno być dość łatwe pod warunkiem, że będą potrafili zidentyfikować właściwy klucz do zamka...




Zostajesz przeniesiony do więzienia (a włąsciwie do klatki ustawionej na świeżym powietrzu". Klatki takie znajdują się w Varrock, Yannile i Seers Village. Gdy będziesz w takiej klatce NPC, który jest w pobliżu może zacząć rzucać w ciebie zepsytymi pomidorami. Także zwykli gracze mogą w pobliskiej skrzyni znaleźć owe warzywa i ciskać nimi w ciebie…
Aby wyjść z klatki trzeba nacisnąć na kłódkę (unlock cage). Wtedy pokaże się kłódka i trzy kluczyki na drążku. Na kłódce jest otwór na jeden z kluczyków. Trzeba dopasować właściwy. Robisz tak trzy razy, aż zostaniesz wypuszczeni. Małe kłódki u góry pokazują ile udanych prób jest już za tobą.







  Pinball

Ta powiększona gra w pinball nie powinna przysporzyć ci zbyt wielu problemów. Obserwuj tylko dobrze słupki i zaliczaj każdy, który w danej chwili jest oświetlony. Kiedy zaliczysz poprawnie dziesięć słupków będziesz wolny. Och i nie drażnij trolli pilnujących wejścia, jeśli nie chcesz dostać batów!
 




Pojawia się Mysterious Old Man i teleportuje cię do dziwnego pomieszczenia. Później z nim rozmawiasz, ale nie chce udzielić żadnych instrukcji i znika.
Klikasz na słupki, które się świecą (zielone pierścienie kręcą się wtedy wokół nich). Za każdy dobrze wybrany słupek dostajesz 1 punkt. Punktów musisz zdobyć 10. Gdy źle wybierzesz słupek punktacja się wyzeruje. Gdy „score” wyniesie 10 możesz opuścić arenę przez wyjście (exit).







  Prison Pete

Biedny więzień Pete został schwytany w pułapkę w lustrzanym świecie ScapeRune i siedzi tam od lat. Teraz także ty zostałeś uwięziony! Aby umożliwić Pete'mu i sobie ucieczkę będziesz musiał znaleźć więzienne klucze. Być może są wewnątrz tych cudacznych balonowych zwierząt...





Zostajesz zabrany do nietypowego więzienia. Na początku wita cię Prison Pete (więzień Pete), który mówi, że jesteś w lustrzanym świecie RS - ScapeRune.
Znajdujesz się się w dużym pomieszczeniu pełnym balonowych zwierzaków.
Na początku musisz pociągnąć za dźwignię znajdująca się na prawo od wejścia (korytarza). Wtedy wyskakuje ekran z wyglądem zwierzaka, którego mamy przebić.
W całym budynku jest po kilku przedstawicieli każdego wyglądu. Musisz uważać, aby trafić w odpowiedniego zwierzaka. Gdy już go znajdziesz klikasz na niego i tym samym przebijasz i otrzymujesz klucz. Dajesz klucz Pete’mu. Gdy będzie właściwy jedna z zapór (na początku są trzy) za więźniem zniknie. Gdy zaś będzie zły to pojawi się jeszcze jedna. Czynność tę musisz powtórzyć, aż znikną wszystkie zapory, które zagradzają wyjście. Gdy ci się uda możesz spokojnie opuścić budynek i razem z Pete wrócić do świata RS.







  Quiz Master

Witaj w najpopularniejszym quiz'ie w RS: Odd One Out! Zostałeś specjalnie wybrany do udziału w nim i wszystko co musisz zrobić by wygrać to tylko udzielić czterech poprawnych odpowiedzi. To proste - wytypuj tylko jeden niepasujący do pozostałych element. Jeśli więc znasz reguły zacznij grę!


 


Mysterious Old Man zabiera cię do studia. Chodzi tu o wybranie z trzech pokazanych rzeczy tej, która nie pasuje do pozostałych. W przypadku przedstawionym na obrazku poniżej będzie to salmon (zaznaczony czerwoną obwódką). Dwie pozostałe rzeczy (pierścionek i amulet) są podobne, bo obie zaliczają się do biżuterii.






  Sandiwch Lady

Jesteś głodny? Ona dobrze wie, że tak. Sandwich Lady lubi wiedzieć, że ryzykanci są dobrze nakarmieni i czasami dodaje im otuchy z dala od jej magicznego sklepu z kanapkami. Jednak ona może być trochę niecierpliwa i jeśli nie odpowiesz jej lub weźmiesz przekąskę, której ci nie oferowała może się naprawdę rozgniewać!




Sandwich Lady przenosi się do jej sklepu z przekąskami. Oferuje nam jeden ze swoich przysmaków, który musisz odszukać na tacy. Na przykład na poniższym obrazku chodzi o tabliczkę czekolady. Uwaga: gdy wybierzesz zły ona zezłości się i teleportuje cię w losowe miejsce, daleko od tego, w którym przebywałeś.
Oto tłumaczenia nazw produktów:
* baguette - bagietka
* bread roll – bułka
* chocolate bar – tabliczka czekolady
* kebab - kebab
* pie – ciasto
* square sandwich – kwadratowa kanapka
* triangle sandwich – trójkątna kanapka







  Surprise Exam

Wydaje się, że Mysterious Old Man potrzebuje trochę intelektualnych ćwiczeń, i ma zamiar upewnić się, że ty też otrzymasz je. W klasie Pani Mordaut zajmiesz miejsce pomiędzy typową bandą uczniów, po to aby podjąć się wykonania testu, który pozwoli poznać twoje umiejętności. Uważaj, a będzie dobrze.



 

W tym radnom evencie trafiasz z powrotem do szkolnej ławki, gdzie smoczy nauczyciel Mr.Mordaut sprawdza twoją wiedzę przywołując do tablicy i zadając parę pytań.
Są 2 typy pytań: pierwszy polega na dobraniu jednego przedmiotu z dolnego rzędu, który pasuje do 3 pozostałych z górnego rzędu. Czyli, jak w górnym rzędzie jest biżuteria, to z dolnego rzędu musisz wybrać również coś z biżuterii ( w tym wypadku będzie to pierścień ).



W drugim typie pytań musisz zaznaczyć wszystkie przedmioty, które pasują do opisu w prawym górnym rogu. Czyli, jak pisze o przedmiotach związanych z strzałami to zaznaczamy łuk, kuszę, strzały, bełty i wszystko, co jest z tym związane (i znajduje się na tablicy).



Kiedy odpowiesz na wszystkie pytania Mr.Mordaut wskaże drzwi (tzn. jaki kolor mają), przez które masz opuścić salę.





Nagrody: Za każdym razem, kiedy rozwiążesz random eventa (z wyjątkiem Maze - Labiryntu), otrzymasz random event gift box (podarunek). Po otwarciu gift box będziesz mógł wybrać jedną z nagród:
- coins
- runes
- coal
- essence
- ore
- bars
- gems
- herbs
- seeds
- charms
- costume points (tylko w przypadku niektórych eventów)
Costume points można wymieniać na stroje u Iffi'ego w sklepie z ubraniami Thessal'ii w Varrock







Wycofane random events: Niektóre z random events nie są już aktywne (szczególnie po update z 25 lutego 2009). Większość stróżów, na przykład, teraz spędza czas w Zaczarowanej Dolinie (co której dostać się można używając czarodziejskich pierścionków), mniej przyjemni obywatele, jak Cap'n Hand czy Rick Turpentine, zamieszkują w więzieniu Port Sarim. Nadal można spotkać Dr Jekyll od czasu do czasu w aptece w Varrock, a na Karamji, na południowym-zachodzie od Brimhaven można zobaczyć strange plant, która nadal produkuje swe wspaniałe owoce. Drunekn Dwarf też może być czasem zauważony, jak zataczając się będzie rozprawiał o dziwnej modzie. Jeśli z nim porozmawiasz i spodobasz mu się może znów dostaniesz piwo i kebab, kto wie?


Radnom events usunięte 25 lutego 2009 - „Random Events Update”:


  Big fish
Podczas spokojnego wędkowania mogła pojawić się wielka ryba. Była na tyle niebezpieczna, że sieć rybacką niszczyła bez większego problemu. Zaś wędki i klatki na kraby nie odnosiły żadnych uszkodzeń.





    Broken axe/pickaxe
Przy trenowaniu miningu lub woodcuttingu można było czasami zobaczyć dymiącą skałę lub trzęsące się drzewo (tree ent). Gdy w takiej sytuacji dalej machało się kilofem czy siekierą nad tą skałą lub drzewem to po krótkim czasie narzędzie łamało się (broken axe/pickaxe). Za małą opłatą naprawić siekierę można było u Boba w Lumbridge (sklep z battleaxe’ami), a kilof u Numorfa w podziemiach Faladoru.






Captain Hand
Kapitan, który pojawiał się obok i po dialogu wręczał jakiś drobny prezent. Gdy się go ignorowało strzelał z kuszy.




Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Kiedyś podczas walki z potworkami czasami zjawiał się naukowiec (Dr. Jekyll) proszący nas o herba. Po rozmowie dawał darmową miksturę,, jeśli jednak się go ignorowało, zamieniał się w agresywnego potwora (Mr. Hyde) o poziomie od 14 do 159 (zależnie od twojego level’u).


Drunken Dwarf
Pijany krasnolud, który pojawiał się obok ciebie i wręczał piwo z kebabem po rozmowie. Gdy się go ignorowało rzucał kamieniami odejmującymi hp.



 
Evil Chicken
Czasami w zupełnie niespodziewanym momencie mogłeś stanąć oko w oko z bardzo złośliwym kurczakiem - Evil Chicken'em. Był on na tyle groźny, że atakował magią i czary dosięgały się nawet dużo dalej od niego. Miał poziom od 14 do 159 (zależnie od twojego) i gdy się go zabiło zostawiał często dużo feathers (piór).


Genie
Był to przyjemny random event. Pojawiał się dżin i wręczał ci magiczna lampę. Dawała ona exp do wybranej umiejętności (ilość exp’a równała się poziomowi danego skilla pomnożonemu przez 10).




Poisonous gas
Podczas trenowania theivingu, a mianowicie okradania skrzyń można było natrafić na poisonous gas (trujący gaz). Ze skrzyni ulatniał się trujący gaz i zatruwał ciebie i graczy, którzy byli w pobliżu (aby się odtruć trzeba było oczywiście wypić anti poison).



Rake and spade head deatching
Podczas trenowania farmingu mogło się zdarzyć (podobnie jak przy miningu i woodcuttingu), że od spade (łopata) lub rake (grabie) rozpadła się. Trzeba było podnieść część leżącą na ziemi i połączyć z trzonkiem.


Rick Turpentine
Pojawiał się zamaskowany mężczyzna, który po rozmowie wręczał prezent. Najczęściej był to jakiś gem lub odrobina pieniędzy. Jeżeli jednak się go ignorowało, zaczynał atakować strzałami z kuszy, ponieważ uznawał to za brak szacunku.




  River troll
Gdy długo łowiło się w jednym miejscu pojawiał się rzeczny troll o poziomie od 14 do 159 (zależnie od twojego level’u) i atakował cię (podobnie jak Tree Spilit w lesie).





Rock golem

Kiedy spokojnie wykopywałeś wszelkiego rodzaju skały i kruszce, mógł się obudzić olbrzym skalny i od razu cię zaatakować. Ucieczkę utrudniało to, że nawet z daleka ciskał w ciebie kamieniami.









  Security Guard
Podczas gry mógł cię odwiedzić strażnik bezpieczeństwa chcący wręczyć ci gem oraz książkę ze zbiorem zasad dotyczących ochrony konta. Można było z nim po prostu porozmawiać i odebrać przedmioty lub go zabić i je podnieść (jednakże nie opłacała się walka z nim, ponieważ zabicie go trwało bardzo długo, a czasami znikał w środku pojedynku ).



Strange Box
Mysterious Old Man wręczał ci magiczne pudełko z liczbami umieszczonymi w różnych figurach oraz pytaniem, np. „Jaka liczba jest w prostokącie?”. Po dobrej odpowiedzi otrzymywało się jakiś drobny prezent, a po złej pojawiało się w plecaku jeszcze jedno takie pudełko.




Strange plant
Strange plant (dziwna roślina) wyrastała nagle, nie wiadomo skąd w pobliżu. Rosła powoli i gdy owoc dojrzał można było go zerwać. Po zjedzeniu odnawiał 10% energii biegania. Jeśli nie zerwało się owocu roślina atakowała i zatruwała (aby się odtruć trzeba było oczywiście wypić anti poison).



  Swarm
Czasami  mogły się przyczepić do ciebie insekty. Jedynym sposobem na uwolnienie się od nich była ucieczka kilkanaście kroków dalej i chwilowy postój do czasu aż znikną. Nie można było ich w żaden sposób zaatakować.




  Shade
Wszystkie zjawy z reguły są nieprzyjemne, ale ta była wyjątkowo denerwująca. Pojawiała się w najmniej oczekiwanych miejscach i momentach, a jej level był zawsze sporo większy od twojego. Jeżeli miałeś przy sobie jakieś pożywienie mogłeś próbować walki z nią, lecz najlepszym sposobem na przeżycie była ucieczka.




Tree Spirit
Gdy długo ścinałeś drzewa w tym samym miejscu pojawiał się Tree Spirit – duch drzewa (można powiedzieć, że strażnik lasu) o poziomie od 14 do 159 (zależnie od twojego level’u) i atakował cię.




  Whirpool
Dosyć częstym przypadkiem podczas wędkowania był wir. Jeżeli łowiłeś siatką rybacką i pojawił on się, była ona wciągana i wyrzucana kilka kroków dalej na brzeg. Tak jak w przypadku wielkiej ryby, wszelkiego rodzaju wędki i klatki na kraby nie odnosiły większych uszkodzeń.



Zombie
Jedną z mniej przyjemnych postaci, która mogła się znienacka pojawić podczas gry był zombie o poziomie od 14 do 159 (zależnie od twojego level’u). Można było go pokonać albo uciec i zaczekać aż zniknie.


 




Radnom Events wycofane dawniej z różnych powodów:

Axe/pickaxe head deatching
Podczas trenowania miningu lub woodcuttingu mogło się zdarzyć, że od siekiery lub kilofa odpadła głownia i wylądowała kilka metrów dalej. Wtedy trzeba było ją podnieść i włożyć powrotem na trzonek. Jeśli przez dłuższy czas się jej nie podnosiło znikała.



Doctor Ford
Niekiedy podczas trenowania miningu lub woodcuttingu mógł cię uderzyć w głowę kawałek skały lub gałęzi. Wtedy od razu zjawiała się pomoc medyczna, którą to reprezentował Doktor Ford. Sprawdzał on, czy nic ci się nie stało.
Trzeba było wskazać liczbę i układ palców, jakie pokazywał doktor. Jeśli zrobiłeś to poprawnie dostawałeś drobną nagrodę, a jeśli źle to byłeś teleportowany w jakieś spokojne miejsce, aby szybciej wróciła ci przytomność.




Pious Pete
Pious Pete teleportował cię do kościoła i prosił o pomoc w zapaleniu świec. Po ukończeniu pracy teleportował z powrotem i dawał nagrodę (zazwyczaj niewielką, lecz czasem mogły trafić się big bones czy half of a key).

Tangle Vine
Czasami z ziemi wyrastała niebezpieczna winorośl, która raniła każdego, kto się ruszył. Aby wyjść z tego bez szwanku trzeba było stać w miejscu przez ok. 30 sekund.




 Watchman
Kiedy okradałeś ludzi, mogłeś się spodziewać że w końcu dopadnie cię ramię sprawiedliwości. A reprezentował je właśnie Watchman, który zawsze kiedy zauważył jakiegokolwiek złodzieja, robił wszystko by go zniszczyć. Można było z nim walczyć, choć to był niezbyt rozsądny pomysł z uwagi na jego siłę. Najprościej było odbiec kilka kroków dalej i zaczekać aż zrezygnuje i odejdzie.

© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd