Legend's quest


Legend's Quest


Podejmij wyzwanie, jakie czeka cię w Legends Guild oraz zaprzyjaźnij się z tubylcami mieszkającymi na południe Karamja, aby zdobyć nagrodę wartą bycia legendą.

Start: Brama Legends Guild na północny-wschód od Ardougne

Poziom trudności: Mistrz
Czas wykonania:
Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Branches of Darkmeyer
- Recipe for Disaster (Część 7: Sir Amik Varze)
- While Guthix Sleeps

 Wymagane Questy:
- The Family Crest
-
Heroes' Quest
-
Shilo Village
-
Underground Pass
-
Waterfall Quest 

 Wymagane Umiejętności:
- 50  Agility
- 50 Crafting
- 45  Herblore
- 56  Magic
- 52  Mining
- 42  Prayer
- 50  Smithing
- 50  Strength
- 50  Thieving
- 50  Woodcutting

Zalecane Umiejętności:
- Duży combat (90 zalecany)
- 43+ prayer (ułatwia ostatnią walkę)

 Wymagane przedmioty:
- 2-3 Charcoal
- 2 gold bars
- Machete (dowolnego rodzaju)
- Hammer
- Hatchet (dowolnego rodzaju, ale polecam rune)
- Lockpick (można kupić w Rouges’ Den pod Brimhaven)
- Pickaxe (dowolnego rodzaju, ale polecam rune)
- Clean Snake Weed (można zdobyć tak samo, jak w queście Jungle Potion)
- Clean Ardigal (można zdobyć tak samo, jak w queście Jungle Potion)
- Rope
- Unpowered orb
- Vial of water
- Jade (oszlifowany)
- Opal (oszlifowany)
- Red Topaz (oszlifowany)
- Sapphire (oszlifowany)
- Emerald (oszlifowany)
- Ruby (oszlifowany)
- Diamond (oszlifowany)
- 1 soul rune
- 1 mind rune
- 2 law runes
- 1 earth rune

- Runy do zaklęcia Charge orb (dowolnego żywiołu)

 Zalecane przedmioty:
- Dobra zbroja I broń
- Super set
- Prayer potiony
- Jedzenie (zalecam sharki)
- Coins (na podróże)
- Spirit Graahk pouch (umożliwia teleportacje niedaleko Shilo Village)
- Restore lub super restore potion
- Runy teleportacyjne do Ardougne
- Amulet of glory (naładowany)

 Inne: Możliwość pokonania przeciwników z: 187 lvl (3 razy), 92 (raz lub dwa razy), 100 (raz lub dwa razy), 106 (raz lub dwa razy).


1. Porozmawiaj ze strażnikami pilnującymi bramy Legends Guild. Zapytaj się, czy możesz porozmawiać z kimkolwiek „Can i speak someone in charge?”, kto należy do gildii. Powiedzą ci, że jedynie możesz udać się do Radimus Erkle, który napewno będzie miał dla ciebie zadanie.

2. Przejdź przez bramę i udaj się do małego pomieszczenia niedaleko fontanny i porozmawiaj z Radimus. Powie ci, że jeśli chcesz należeć do gildii, musisz zdobyć mapę tzw. Kharazi Jungle, którą znajdziesz na południe od Shilo Village. Ale dodatkowo musisz jeszcze zaprzyjaźnić się z tubylcami i zdobyć dowód w postaci totemu. Zgódź się podołać zadaniu, a otrzymasz notatki i mapę. Mapę musisz naszkicować, udając się do 3 sektorów Kharazi Jungle, a do tego potrzebujesz charcoal i papyrus. Dodatkowo Radimus pozwoli ci wziąć machete i będzie życzył ci powodzenia.

 

3. Teraz musisz dostać się do Shilo Village, najszybszą metodą jest użycie specjalnej umiejętności spirit Graahka (wymagany 57 summoning). Będąc w okolicy Shilo, udaj się na południe wioski i porozmawiaj z jakimkolwiek Foresterem. Zapytaj się, jak dostać się do Kharazi Jungle „How do i get into Kharazi Jungle?”. Powie ci, że dostaniesz się, przecinając krzewy i drzewa przy pomocy hatchet i machety, ale dodatkowo zapyta się ciebie, po co chcesz się tam dostać. Powiedz mu, że musisz narysować mapę tego miejsca, a zainteresuje się tym. Zaoferuje ci, że jeśli wykonasz mapę i mu ją pokażesz, ofiaruje ci przydatny przedmiot, który pozwoli ci skontaktować się z mieszkańcami Kharazi Jungle.

 

4. Teraz musisz przecisnąć się przez roślinność. Na początek przetnij krzew (bush) przy pomocy machety, następnie przetnij drzewa, a powinieneś się dostać na drugą stronę dżungli. Będąc po drugiej stronie, kliknij na Radimus Notes i wybierz opcję „Complete”, a twoja postać automatycznie zacznie rysować środkową częśc mapy.

 

5. Czas wypełnić dwie pozostałe części mapy, w tym celu musisz udać się na lewy i prawy koniec Kharazi Jungle, tak jak poprzednio wybrać opcję „Complete”. Oczywiście uważaj na potwory takie jak: Oomile bird (46 lvl), Jungle Wolves (64 lvl) i Jungle Savages (94 lvl).

 

6. Kiedy narysujesz mapę, wróć do Shillo Village i porozmawiaj ponownie z Forester i zapytaj go, czy nie widział tam jakiś tubylców „Have you seen any natives in jungle?”. Powie ci, że nie widział żadnych tubylców, ale znalazł pewien przedmiot, dzięki któremu będziesz miał możliwość rozmowy z jednym z nich. Przedmiotem trzeba pokręcić nad głową postaci, co przyciągnie tubylców. Zapytaj się, czy da ci ten przedmiot. Powie ci, że może ci go dać pod warunkiem, że będzie mógł zrobić kopie mapy Kharazi Jungle. Zgódź się na to, a otrzymasz od niego Bull roarer.

 

7. Przeciśnij się ponownie przez dżungle, kliknij na bull roarer i wybierz opcję swing. Postać automatycznie zacznie nim kręcić, jeśli nic się nie stało, albo przyciągnał on potwory, spróbuj ponownie, póki nie pojawi się tubylec imieniem Gujuo.

 

8. Porozmawiaj z nim, zapyta się ciebie, dlaczego zakłócasz spokój. Powiedz mu, że chciałeś zwrócić na siebie uwagę „I was hopping to attract the attention of native”. Tubylec przestawi się tobie i zapyta, co ty tu robisz. Powiedz, że jesteś tu z misją zdobycia Native Totem Pole. Tubylec uzna to zadanie, jako dobry gest, ale totem zawładnęły złe moce, przez co ludzie się boją do niego podejść, nie pomagają w tym żadne rytuały. Jedynym wyjściem jest stworzenie nowego totemu, lecz do tego potrzebne jest specjalne nasionko „Yommi tree”. Na domiar złego posiada je jedynie Szaman imieniem Ungadulu, który został uwięziony w jaskini na północnym-zachodzie Kharazi Jungle. Podejmij się misji jego uwolnienia.

 

9. Jaskinie Ungadulu możesz znaleźć korzystając z poniższej mapy. Zauważysz kamienie, użyj na nich opcji „search”, a będziesz mógł przecisnąć się przez skały (wymagane 50 agility), jeśli ci się nie uda, stracisz 50 hp.

10. Znajdziesz się w jaskini, zauważysz Ungadulu otoczonego płomieniem. Użyj na ogniu opcji „Investigate”. Zaczniesz rozmowę z Ungadulu, który najpierw będzie ci kazał się stąd wynosić, a następnie jak opętany przywita cię. Zapytaj go, jak możesz ugasić płomienie, powie ci (jako opętany), że potrzeba do tego holy water, ale potem (bez opętania) powie ci, żebyś go nie słuchał i wynosił się stąd.

11. Teraz przeszukaj wszystko, co znajduje się w jaskini. Najpierw przeszukaj pudło, a znajdziesz starą notatkę, przeczytaj ją. Następnie przeszukaj stół i łóżko, a znajdziesz kolejne notatki, które też musisz przeczytać. Z notatek wynika, co stało się z Ungadulu. Wyjdź teraz z jaskini.

 12. Zakręć powownie bull roarer i porozmawiaj jeszcze raz z Gujou. Powiedz mu, że Ungadulu został uwięziony przez płomienie oraz że jedyną możliwością na ugaszenie ich jest holy water. Gujou powie ci, że holy water możesz znaleźć na samym środku Kharazi Jungle, ale żeby nabrać z niej wody musisz posiadać tzw. „Metal of sun”. Tubylec wykona dla ciebie szkic, jeśli dasz mu papyrus i charcoal.


13. Wróć do Shilo Village i weź z banku hammer, szkic, gold bary. Teraz musisz znaleźć kowadło, na którym będziesz mógł wykuć przedmiot. Najbliższe kowadło znajdziesz w wiosce Tai Bwo Wannai. Kiedy znajdziesz się przy kowadle, użyj gold bar na nim i akceptuj wykonanie gold bowl (wymagany 50 smithing). Istnieje szansa, że nie uda ci się zrobić gold bowl i będziesz musiał spróbować jeszcze raz.

 

14. Wróć teraz z powrotem do Kharazi Jungle i udaj się do stawu z holy water (patrz mapa). Teraz musisz jakoś nabrać z niego wodę, w tym celu użyj machete na rosnące przy stawie Tall Reeds, a otrzymasz hollow reed. Teraz przy pomocy zdobytej łodygi nabierz wodę ze stawu.

 

15. Wezwij ponownie Gujou i poproś go, aby pobogłosławił twój gold bowl. Pogratuluje ci świetnej roboty. Teraz przed pobłogosławieniem, będziesz musiał wejść w stan medytacji. Czasami może się zdarzyć, że medytacja może się nie udać, przez co możesz stracić kilka punktów prayer. Ważne jest, żeby również posiadać 42 punkty prayer!

 

16. Z pobogłosławioną miską udaj się do jaskini Ungadulu. Teraz przy pomocy miski ugaś ogień, a dostaniesz się do Ungadulu, porozmawiaj z nim, każe ci uciekać, bo jest opętany, a potem rzuci na ciebie zaklęcie mogące zabrać 50 hp. Przeszukaj szybko stół a znajdziesz Shamans Tome, z którego wynika, że faktycznie szaman został opętany przez demona, ale można go od niego odpędzić.

 

17. Udaj się do pustej półki na książki (bookcase) i przeszukaj ją, a znajdziesz przejście, przez które możesz się przecisnąć, czasami może się to nie udać. Idź dalej, a zauważysz wielke drzwi z dużą ilością zamków. Możesz spróbować otworzyć te drzwi, użyj, więc opcji „search” (wymagany 50 thieving i lockpick).

 

18. Kiedy otworzysz drzwi, zauważysz trzy wielke głazy, możesz się ich pozbyć przy pomocy pickaxe (wymagany 52 minning). Jeśli udało ci się skruszyć głazy, zauważysz drzwi, które nie chcą normalnie się otworzyć, więc musisz użyć siły (wymagany 50 strenght), jeśli ci się nie uda, stracisz kilka poziomów strenght.

 

19. Idź dalej, omiń deathwings z 83 lvl i skieruj się do małej rozwalonej ścianki. Przeszkocz ją i idź dalej wzdłuż jaskini. Zobaczysz Marked wall, który musisz przeszukać. Wyniknie z niego, że jest tam zbyt brudno, żeby przejść. Teraz musisz użyć run w dobrej kolejności. Na początku użyj Soul rune, potem mind rune, earth rune oraz dwa razy law rune, a dostaniesz się na drugą stronę.

 

20. Znajdziesz się w kolejnej jaskini ze stalaktytami, z których tryska magiczna energia i do których musisz włożyć odpowienie kamyki. Jak układać kamyki jest pokazane na poniższym screenie.

21. Po włożeniu kamyków zostaniesz odepchnięty i nagle ukaże się „Binding book”, przeczytaj ją, a dowiesz się jak walczyć z demonem oraz uzyskasz zdolność wyrobu holy waters, które świetnie sprawdzają się w walce z demonami.

 

22. Wróć to samą drogą do Ungadulu, użyj wody, a przejdziesz przez ogień. Teraz użyj znalezionej książki na Szamanie, a demon, który siedział w jego ciele, zostanie wyrzucony. Teraz przygotuj się na walkę Nezikchened. Demon posiada 187 lvl. Najlepszym wyjściem jest użycie modlitwy protect from melee i walka aż do skutku.

 

23. Po pokonaniu demona porozmawiaj z Ungadulu. Podziękuje ci za pomoc i zapyta się, co może dla ciebie zrobić w podziękowaniu. Powiedz mu, że Gujuo wysłał cie po nasiona Yommi tree. Dostaniesz nasiona, ale Ungadulu powie ci dodatkowo, że potrzeba dość sporo doświadczenia do zasiania ich. Musisz w tym celu zamoczyć nasiona w holy water (tak samo, jak napełniałeś gold bowla), potem zasiać je w miejscu, w którym jest żyzna gleba.

24. Udaj się spowrotem do stawu z holy water i napełnij gold bowl wodą. Teraz użyj zdobyte nasiona na bowlu. Nagle zauważysz, że staw został wysuszony, wezwij Gujou i spytaj go, co się stało. Powie ci, że zapas wody najprawdopodobniej się wyczerpał, albo jakiś zły omen spowodował przerwanie dopływu wody. Zapytaj się go, gdzie możesz znaleźć główne źródło wody „Where is the source of the spring of pure water”. Powie ci, że główne źródło znajduje się w głębszej części jaskini Ungadulu, lecz zły czarodziej rzucił tam zaklęcie, które ma odstraszyć niechcianych gości próbujących się tam dostać. Gujou da ci przepis na miksturę, która da ci odwagę lwa. Do jej sporządzenia potrzeba vial of water, snake weed, ardigal (patrz Jungle Potion).

 

25. Jeśli masz składniki zmieszaj je z vial of water i udaj się do jaskini Ungadulu (nie pij mikstury!). Teraz musisz z powrotem dostać się do jaskini ze stalagmitami, w których umieszczałeś gemy. Nie zapomnij wziąść pickaxe, lockpick, rope, bravery potion, runy do zaklęcia charged orb (dowolnego rodzaju) i rzecz jasna runy oraz uncharged orb.

 

26. Kiedy znajdziesz się w jaskini użyj zaklęcia Charged air/water/earth/fire orb na bramie, a powinna się otworzyć. Znajdziesz się w pomieszczeniu z duża dziurą i dźwigiem (winch). Użyj rope na winch, a następnie wypij szybko bravery potion i zejdź na dół (otrzymasz dużą liczbę obrażeń).

 

27. Znajdziesz się w dolnej części jaskini. Musisz teraz zejść ze skarpy wspinając się po kamykach, aż na sam dół. Możliwy jest upadek już na samym początku, co spowoduje utratę nawet połowy posiadanego życia!. Ale im niżej się znajdziesz, tym mniejsze obrażenia otrzymasz.

 

28. Jeśli udało ci się zejść, zobaczysz dość duża przestrzeń, pośród której biega spora liczba nieumarłych. Teraz musisz pokonać 3 herosów: San Tojalon(106 lvl), Irvig Senay (100 lvl), Ranalph Devere (92 lvl). Z każdego z nich wylatuje Hunk of crystal, najlepszą metodą na pokonanie ich jest protect from melee i walka do skutku. Musisz zdobyć 3 kawałki hunk of crystal.

 


29. Udaj się na północ jaskini, w której znajdziesz wielki piec. Użyj na nim zdobyte 3 kawałki hunk of crystal, a otrzymasz Heart Crystal. Z heart crystal udaj się do głazu porośniętego mchem i użyj go na nim.

 

30. Niedaleko głazu jest następna jaskinia otoczona barierą. Użyj na nim zdobyty heart crystal, a przejdziesz dalej.

 

31. Biegnij wzdłuż jaskini, omijając lesser demony, a znajdziesz źródło wody. Pchnij głaz, ale zostaniesz zatrzymany przez ducha o imieniu Echned Zekin. Powie ci, że został zamordowany przez maga o imieniu Viyeldi i prosi cię, abyś dokonał zemsty na nim, zabijając go. Wręczy ci sztylet, który ci pozwoli go zabić.

Teraz masz do wyboru, czy chcesz zabić Viyeldi, czy darować mu życie. Ta decyzja wpłynie na ostateczną walkę.

Wybór tej możliwości nie ma negatywnego wpływu na wykonanie questa. Jest to, co prawda dłuższa opcja, ale pod koniec będzie tylko jeden przeciwnik do pokonania (Nezikchened - 187 lvl).

Co do walki z demonem:
- styl ataku: melee - wystarczy protect from melee (ew. spore ilości food)
- broń: demona można pokonać Silverlight'em (ew. Darklight - wymagany Shadow in the Storm), który można dostać u Sir Pysina za 500gp
- zbroja: jednym z wariantów jest użycie full initiate/proselyte (posiadają największe bonusy do Prayer'a)
- special atak - demon posiada zdolność do nagłego zmniejszania punktów Prayer'a
- dodatkowo na jednej ze stron spotkałam się z informacją, że w wypadku śmierci podczas walki z demonem, gracz traci wszystkie swoje przedmioty.

JEŚLI NIE CHCESZ ZABIJAĆ VIYELDI, POSTĘPUJ KOLEJNO:

A. Wróć do Ungadulu i poinformuj go o postępach swojej misji. Powiesz mu także, że Echned Zekin (duch strzegący zródła) zażądał od ciebie zabicia Viyeldi. Ma to być wyrównaniem rachunków za zamordowanie Echned'a. Pokaż Ungadulu otrzymany od ducha dark dagger. Szaman będzie zaskoczony i zrobi dla ciebie specjalne zaklęcie, dzięki któremu dowiesz się prawdy.

B. Jeśli nie jesteś przygotowany do walki, wróć do banku po broń, zbroje (ewentualnie prayer potiony lub inne wspomagacze), przedmioty potrzebne, aby dostać się do jaskini Viyeldi. NIE ZAPOMNIJ ZAKLĘCIA! Gdy dotrzesz do miejsca, w którym spotkałeś Echned'a, ponownie użyj opcji push na jednym z kamieni. Pojawi się duch, wtedy załącz protect from melee, wypij potiony i użyj zaklęcia na duchu.

 

C. Pojawi się demon, którego musisz ponownie pokonać.

 

D. Po tych czynnościach będziesz mógł swobodnie czerpać wodę.

 

JEŚLI CHCESZ ZABIĆ VIYELDI, POSTĘPUJ KOLEJNO:

 A. Wejdź na szczyt skarpy, którą schodziłeś na początku, uważaj, abyś nie spadł.

 B. Podnieś leżący wizard hat, a pojawi się Viyeldi, na którym użyj dark dagger. Automatycznie zginie.

 

C. Sztylet zaświeci się, zanieś go do Echneda, który pokaże swoją prawdziwą formę. Bedzie to znowu demon Nezikchened. Włącz protect from melee i walcz z nim do skutku. Demon ma nowe ataki, takie jak: wysysanie prayera oraz rzucanie sztyletami.

 

D. Pchaj głazy, póki nie znajdziesz źródełka z sacred water. Następnie nabierz wody do gold bowl.

 

32. Wróć na powierzchnię i wezwij Gujou. Przekaż mu dobre nowiny, teraz nie zostało nic innego, jak zasianie Yommi tree. Udaj się do jaskini Ungadulu i zapytaj go, jak zasiać to drzewo. Musisz znaleźć odpowiednią glębę dla niego. Znajdziesz ją w miejscach, gdzie widoczna jest bardzo brązowa charakterystyczna ziemia z kilkoma kamykami. Użyj na nim zdobyte nasiona, mając w ekwipunku holy water.

 

33. Użyj nasiona, a następnie holy water i poczekaj, aż drzewo urośnie. Kiedy urośnie, przy pomocy hatchet naklikaj kilka razy, aż postać nie zrobi idealnej kopii totemu. Weź totem i kieruj się dalej.

 

34. Udaj się do przeklętego totemu (patrz mapa) i spróbuj zamienić go z twoim. Jeśli nie zabiłeś Viyeldi, będziesz musiał walczyć tylko z demonem.Natomiast, jeśli zabiłeś Viyeldi, to przed walką z demonem ukażą się również 3 wojownicy, z którymi walczyłeś, aby zdobyć Heart Crystal. Miej się na baczności, bo demon znowu powysysa twoje punkty prayer!

Tym razem musisz włączyć protect from Magic, bo jego atak magiczny jest dość silny. Pamiętaj o jedzeniu i piciu prayer potionów!

 

35. Po pokonaniu Demona zamień totem ponownie i wezwij Gujou. Porozmawiaj z nim powie ci, że widział z daleka twoją walkę z demonem i w zamian za twoje heroiczne czyny mieszkańcy zrobili dla ciebie specjalny totem, który jest dowodem na to, że zostałeś legendą.

 

36. Wróć teraz do Legends Guild i przekaż Radimus Erikle totem oraz mapę, którą zdobyłeś. Pochwali cię za wykonanie wszystkiego, o co cię prosił, a mapa, którą wykonałeś pomoże w przyszłych ekspedycjach. Poprosi cię również, abyś udał się z nim do głównej Sali Gildii.

 

37. Udaj się do wielkiej Sali i porozmawiaj ponownie z Radimus. Powie ci, że twój totem został umieszczony w głównej Sali oraz mianuje cię honorowym członkiem gildii. Teraz możesz również potrenować 4 razy umiejętności, jakie tylko sobie wybierzesz.

 

Gratulacje quest skończony!


Nagroda: 4QP, 4 x 7650 doświadczenia w wybranych umiejętnościach (Attack, Strenght, Defence, Constitution, Prayer, Magic, Woodcutting, Crafting, Smithing, Herblore, Agility i Thieving), dostęp do Legends Guild, możliwość noszenia dragon square shield, możliwość robienia holy water, możliwość kupienia i noszenia legend’s cape. 

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd