Zogre Flesh Eaters


Zogre Flesh Eaters

Ratuj życie ... nieumarłe ogry są tutaj, by zdobyć twoje ciało! Na teren ceremonii tanecznych, służący do komunikacji ogrów z ich przodkami wdarły się nieumarłe ogry.

Jak mogło się coś takiego stać? Ciekawe jest też, jakie korzyści majątkowe mogą czekać poszukiwaczy przygód, odkrywających groby w tym miejscu?

Start: Porozmawiaj z Grish, stoi na zachód od Gu'Tanoth. 

000

Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Czas wykonania: Średni

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- As a First Resort...
- Dealing with Scarabas
- Rum Deal
- While Guthix Sleeps

Wymagane Questy:
- Druidic Ritual
- Big Chompy Bird Hunting
- Jungle Potion

Wymagane umiejętności:
- 4 smithing Smithing
- 8 herblore Herblore
- 20 strength Strength
- 30 ranged Ranged
- 30 fletching Fletching

Zalecane umiejętności:
- 40+ prayer Prayer

Wymagane przedmioty:
- Vial of Water
- Clean rogue's purse (opis zdobycia poniżej)
- Clean snake weed (opis zdobycia poniżej)
- Zbroja i broń (na początek)

Jeśli walczysz łucznikiem (zalecane):
- Zbroja dodająca bonus do łucznictwa (np. dragonhide armour)
- Jedzenie dla słabszych graczy
- 100 Nails (Rodzaj zależy od twojego Fletching lvl. Weź najlepsze, które możesz użyć do stworzenia brutal arrows.)
- 100 Flighted ogre arrows,
- Hammer,
- Achey tree log,
- Bow string,

Jeśli walczysz magią:
- 200 earth runes
- 200 air runes
- 100 chaos runes
- Zbroja dająca bonus do magii (np. Mystic Robes, Druidic Mage Armor)
- Jedzenie dla słabszych graczy

Zalecane przedmioty:
- Prayer potion
- Watchtower teleport
- Ring of duelling (Teleport do Caste Wars)

Zdobycie Clean rogue's purse
000b Idź do północnej części Karamji (czerwony wykrzyknik na mapie) i zejdź do podziemi. Uważaj na ogry zamieszkujące te jaskinie. Rogue's pursew rośnie w północnej części jaskiń, na ścianach. Zerwij ziele i wyjdź stamtąd (ziele należy jeszcze oczyścić klikając an nie).
Zdobycie Clean snake weed
000c Znajdziesz je na południowy-wschód od Tai Bwo Wanni, na Karamji. Rosną na ziemi pomiędzy pnączami, na lewo od małych wysepek. Wystarczy że zerwiesz jedną (ziele należy jeszcze oczyścić klikając an nie).

Inne: Umiejętność pokonania przeciwnika z 111 levelem.


Do punktów 1 – 8 potrzebujesz: zbroję i broń, jedzenie dla słabszych graczy, Vial of Water, Clean rogue's purse, Clean snake weed, Watchtower teleport oraz Ring of duelling, jeśli posiadasz. Zalecam zostawić 12 wolnych miejsc w plecaku.

1. Porozmawiaj z Grish, dowiesz się, że jest bardzo zaniepokojony nieumarłymi ogrami, które wkroczyły na teren ceremonii. Poprosi cię, abyś dowiedział się, dlaczego ogry ożyły. Gdy się zgodzisz, otrzymasz od niego 5 Chompy Bird i 2 Super Restore Potion.

001

2. Porozmawiaj z Ogre Guard przy barykadzie i powiedz, że musisz dostać się na teren ceremonii. Po rozmowie zniszczy część barykady, abyś mógł przejść.

002

3. Przebiegnij obok umarlaków i zejdź do podziemi. Kieruj się do krypty w północno-wschodniej części jaskiń. W jaskini od razu rzucą ci się w oczy 3 rzeczy: zniszczony pulpit, szkielet oraz sarkofag.

Przeszukaj pulpit (Broken Lecturn), a znajdziesz wyrwaną stronę jakiejś książki. Następnie przyjrzyj się szkieletowi przy pulpicie. W momencie, gdy go dotkniesz pojawi się zombie 39 lvl. Zabij umarlaka i podnieś plecak, który po sobie zostawi. Aby go rozpakować, musisz mieć wolne 3 miejsca w plecaku.
Po rozpakowaniu znajdziesz kufel z pubu w Yanille, nóż oraz zepsute jedzenie, które możesz od razu wyrzucić.
* Jeśli nie zostałeś wcześniej zaatakowany przez umarlaki, po walce z zombie zostaniesz zarażony jadem ogrów. Twój wskaźnik życia zmieni kolor na żółty, a jedną odtrutka jest Relicym's Balm, którą przyrządzisz dopiero w dalszej części zadania.

003

Przeszukaj sarkofag. Jest on zbyt szczelnie zamknięty, abyś mógł otworzyć go rękoma, musisz więc użyć na nim noża. Gdy uda ci się go otworzyć, przeszukaj go, a znajdziesz Black Prism.

4. Udaj się do pubu w Yanille. Pokaż kufel barmanowi, a dowiesz się, że należy on do niejakiego Sithika, który nie pokazuje się od jakiegoś czasu. Powie ci, że ostatnim razem widział go, jak rozmawiał z magiem przy Wizards’ Guild.

004

5. Uderz w dzwon przy wejściu do Gildii, a pojawi się mag (jeśli masz dostęp do gildii, znajdziesz go również na pierwszym piętrze). Gdy podczas rozmowy pokażesz mu przedmioty, stwierdzi, że prawdopodobnie jest to klątwa. Powie, że powinieneś udać się z tym do Sithika, mieszka w domu na północ od Gildii.

005

6. Wejdź na piętro domu i porozmawiaj z Sithikiem. Niestety nie może ci zbytnio pomóc, ponieważ jest chory i nie może się ruszyć z łóżka. Pozwoli ci jednak przeszukać pokój w poszukiwaniu przydatnych ksiąg.

006

Przeszukaj wszystkie półki w pokoju, a znajdziesz 3 książki, papirus oraz węgiel. Przeczytaj wszystkie książki, jedna z nich mówi o malowaniu portretów. Użyj papirusa na Sithiku, aby stworzyć jego portret, dzięki niemu będziesz mógł zdobyć eliksir, który wyleczy go z chorób. Jeśli na portrecie Sithik będzie miał czarną głowę, weź z szafki jeszcze jeden papirus i narysuj go ponownie (głowa musi być biała).

007

Gdy uda cis się sporządzić prawidłowy portret, zanieś go do barmana w celu identyfikacji. Gdy potwierdzi że człowiek na portrecie to Sithik, podpisze go dla ciebie.

008

Udaj się teraz ponownie do maga przy gildii i pokaz mu portret. Gdy go wręczysz, da ci zamian eliksir dla Sithika.

7. Wróć do Sithika i spróbuj mu go podać. Niestety, jest trudnym pacjentem i nie będzie chciał tego wypić. Wlej mu eliksir do herbaty stojącej na szafce i udaj się ponownie na rozmowę do maga, dając czas na wypicie jej Sithikowi.

009

8. Powiedz magowi, że musiałeś podać mu eliksir w herbacie. On stwierdzi, że to dobrze oraz powie abyś wrócił do Sithika i zapytał go o jad ogrów. Gdy dotrzesz do niego, zauważysz, że zmienił się w ogra.
Porozmawiaj z nim o wszystkim. Dowiesz się nie tylko, jak sporządzić odtrutkę na ich jad, ale także jak wykonać strzały, aby najskuteczniej zadawały ogrom obrażenia.

Wrzuć Rogue's Purse do Vial of Water i dodaj Snake Weed, by otrzymać Relicym's Balm – odtrutkę na jad ogrów.

Do punktów 9 – 11 potrzebujesz: Relicym's Balm, Prayer potion,
Jeśli walczysz łucznikiem (zalecane): Zbroja dodająca bonus do łucznictwa, Jedzenie dla słabszych graczy, 100 Nails, 100 Flighted ogre arrows, Hammer, Achey tree log, Bow string.
Jeśli walczysz magią: 200 earth runes, 200 air runes, 100 chaos runes, Zbroja dająca bonus do magii, Jedzenie dla słabszych graczy.

9. Udaj się na miejsce startu, daj Uglug Nar odtrutkę, co umożliwi ci handel z nim. Następnie porozmawiaj z Grish'em. Chce, abyś przyniósł mu z podziemi artefakt. Znajduje się on w części cmentarzyska odciętej od reszty podwójnymi wrotami, do których dostaniesz od niego klucz.

Powie ci również w jaki sposób wykonać Ogre bow. Jeśli proforujesz łucznictwo, użyj noża na Achey tree log, i wykonaj surowy łuk. Następnie dodaj do niego cięciwę (Bow string) by go ukończyć. Na tym etapie możesz stworzyć również Brutal arrows. Użyj nails które ze sobą zaprałeś, na flighted ogre arrows aby stworzyć strzały (potrzebujesz do tego młota - hammer). Jeśli walczysz magią możesz zignorować tą informacje.

10. Zejdź do grobowca i kieruj się na południowy-wschód. Przejdź przez wrota i zejdź o poziom niżej. Tam kieruj się na drugi koniec jaskini. Zauważysz mnóstwo czaszek oraz kolumienkę przed nimi. Gdy ją przeszukasz, pojawi się Slash Bush (111 level).

010

Stań w Safe spot (bezpieczne miejsce, z którego przeciwnik cię nie zaatakuje), pokazanym na obrazku i zaatakuj potwora z łuku lub magii. Zalecam użycie modlitwy Protect from Missiles, gdyż potwór będzie ci zadawał lekkie obrażenia rzucanymi kamieniami.

011

11. Gdy już pokonasz przeciwnika, podnieś artefakt, o który prosił Grish i zanieś mu go. Skończysz tym samym zadanie.

012

013


Nagroda: 1QP, Możliwość tworzenia Brutal Arrows oraz Cure Disease Potions, 2k RangedFletchingHerblore XP, Black Prism.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd