The Elder Kiln

Mieszkańcy TzHaar mają problem z ich jajami. Z powodu braku, lub nadmiaru ciepła, ich dzieci wykluwają się jako Ga'al'owie, bez wspomnień i doświadczeń swoich rodziców. Pomóż TzHaar ocalić ich rasę i znajdź inny koniec dla Ga'al'ów, niż honorową śmierć na Fight Pits.

 

UWAGA! DO 29 LUTEGO 2012 MOŻNA UZYSKAC 'EARLY BIRD BONUS', CZYLI PODWÓJNĄ NAGRODĘ W POSTACI DOŚWIADCZENIA ZA WYKONANIE ZADANIA!

Start: Tzhaar-Mej-Jeh, na wschód od głównego placu w mieście TzHaar.

Poziom trudności: Trudny (Master)
Długość: Średni

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- brak

Wymagane Questy:
- brak

Wymagane umiejętności:
- 75 magic Magic
- 60 agility Agility
- 41 mining Mining

Zalecane umiejętności:
- 100+ multicombat symbol Combat
- 70+ ranged Ranged
- 43+ prayer Prayer

Potrzebne przedmioty:
- Rune lub Dragon Pickaxe

Przydatne przedmioty:
- Dobra zbroja, broń, ekwipunek łucznika, food, Prayer Potion'y, Combat Boost Potion'y (Attack, Strength, Ranged Potiony)

Inne: Umiejętność stawienia czoła hordom przeciwników poziomu 100-380

UWAGA! QUEST JEST BEZPIECZNY. JEŚLI ZGINIESZ, NIE STRACISZ SWOICH RZECZY.



1. Porozmawiaj z TzHaar-Mej-Jeh'em rzucającym czary na jajko w mieście TzHaar. Powie ci, że jego dziecko w jajku umiera i błaga cię o pomoc w jego uratowaniu. Pomimo tego, że jego przyjaciel jest sceptyczny, przyłączy się do Was, aby pomóc w ratowaniu jajka.

001

2. Dostaniesz runy od Mej-Jeh'a i musisz użyć odpowiedniego czaru na jajku, aby podwyższyć lub obniżyć mu temperaturę. Słupek ciepła musi mieć wartość pomiędzy dwoma strzałkami po lewej stronie ekranu, wówczas moment wyklucia zacznie wzrastać, gdy wartość znajdzie się poza strzałkami, procenty zaczną spadać. Musisz uważać na czary rzucane przez TzHaar'ów i w razie czego obniżać temperaturę.

002

Gdy uda ci się doprowadzić do 100%, wykluje się dziecko Mej-Jeh'a, niestety będzie to Ga'al, czyli stworzenie bez wspomnień i doświadczeń, który w kulturze TzHaar'ów nie ma prawa bytu i musi umrzeć na Fight Pits w honorowej walce.

003

3. Mej-Jeh powie ci, że doczytał w prastarych księgach o starożytnym Kiln'ie, który jest narzędziem stworzenia TzHaar'ów i powie ci, że chciałby aby Ga'al tam się dostał i odzyskał pamięć. Problem polega na tym, że został on już zaprowadzony na Fight Pits i musisz postarać się za wszelką cenę, aby nie zginął.

4. Udaj się na zachód, na środku ognistego kręgu (zwanego głównym placem) i porozmawiaj z Mej-Ak'iem. Zobaczysz, że wokół niego zgromadziło się wiele wojowników, gotowych walczyć i ginąć na Fight Pits. TzHaar powie ci, że jeśli chcesz, aby Ga'al przeżył, musisz go uratować.

004

5. Zostaniesz przeniesiony do Fight Pits z wieloma innymi przeciwnikami. Nie atakuj nikogo na oślep, obserwuj Ga'al-Jeh'a i jego pasek zdrowia i atakuj wszystkich, którzy skierują swoją uwagę na niego. Nie możesz pozwolić, aby malec zginął. Nie powinieneś mieć większego problemu z graczami, na większych TzHaar'ów używaj protect (protect Ranged na Xil'ów i protect Melee na Ket'ów).

005

6. Przybędzie Mej-ak i powie, że szkoda tracić dobrych TzHaar'ów w celu uratowania byle jakiego karła i przyśle ówczesnego czempiona TzHaar-Ket-Yit'tal'a aby zniszczył Ga'al'ów. Zabije on dziecko Jeh'a i ma zamiar ruszyć na drugie. Musisz mu przeszkodzić!

006

Włącz Protect Melee i zabij go, nie powinien sprawiać problemów, następnie porozmawiaj z Maj-ak'iem i Mej-Jeh'em. Ak posądzi was o zabicie cennego TzHaar'a, ale Jeh zaargumentuje swój pomysł z Kiln'em i przekona swojego kompana do pomysłu. Ak jednak chce, żebyś to ty poszedł do świętych jaskiń Kiln'u. Podobno dawno nikogo tam nie było i może być tam niebezpiecznie. Zgódź się pomóc.

007

7. Skieruj się w kierunku wschodnim i wejdź w korytarz, na którego końcu znajduje się bank i ikonka od minigry. Weź z banku kilof, jedzenie, dobrą zbroję, broń, pamięć Ket'a i wejdź przez jaskinię, a przybędzie Ga'al, gotowy do drogi.

8. Znajdziesz się w pierwszym pomieszczeniu, przeskocz przez przepaść i naucz swojego Ga'al'a aby zrobił to samo. Gdy znajdziecie się po drugiej stronie, zostaniecie zaatakowani przez trzy Lava Monster'y i jednego TokTz-Ket-Dill. Włącz protect Magic, zabij jak najszybciej Lava Monster'y, potrafią uderzyć z magii bardzo mocno. Na opancerzowanego żółwia użyj kilof, musisz uderzyć go z 4-5 razy, aby rozbić jego pancerz, wówczas możesz go zabić dowolnym stylem.

008

9. Przed wyjściem do kolejnego pomieszczenia przeszukaj szkielet, a znajdziesz dziennik i w nim notatkę objaśniającą symbole TzHaar'ów. Zachowaj ją, przyda się na później.

009

10. Wejdź do kolejnego pomieszczenia. Znajdziesz leżące na ziemi Ring'i i Tokkul'e, podnieś je. Włącz jak najszybciej możesz Protect Magic, bo czeka cię spotkanie z kolejnymi Lava Monster'ami i Ket-Zek'ami. Te drugie hitują mocno z magii i wręcz, dlatego najlepiej jest używać przeciw nim stylu dystansowego. Gdy wszystkie potwory padną, wejdź do kolejnego pomieszczenia, po drugiej stronie jaskini.

010

11. W kolejnym pomieszczeniu czeka cię spotkanie z kolejną porcją Lava Monster'ów i TokTz-Ket-Dill'em, zabij je wszystkie i zlokalizuj wielką bramę w tym pomieszczeniu. Czeka cię teraz zagadka.

012

Za pomocą znalezionej notatki musisz rozpoznać symbole na piedestałach po obu stronach bramy. Zapisane są tam proste równania matematyczne, po których rozwiązaniu, wyjdzie ci ilość Tokkul'i, które musisz położyć na piedestale aby otworzyć bramę. Musisz pamiętać o kilku rzeczach,

Add - Dodawanie
Zi - Odejmowanie
Istnieją liczby 16 i więcej, układają się one według logicznego systemu (np. liczba 15 składa się z symbolu nr 1 i 3, to numer 16 będzie składał się z 1 i 4, itd.)

011

Gdy poprawnie rozwiążesz oba kody i umieścisz odpowiednią ilość Tokkul'i, brama stanie przed tobą otworem.

12. Kolejne pomieszczenie jest przecięte dużą ilością rozpadlin, musisz przeskoczyć je wszystkie i zabić po drodze kolejnego TzTok-Ket-Dill'a, aby dostać się do kolejnej jaskini.

13. Czeka na ciebie tutaj Yt-Mejkot i trzech Lava Monster'ów. Włącz protect Magic i zabij jak najszybciej tych mniejszych, unikając kontaktu z Mejkot'em, którego zabij na końcu. Gdy ich zabijesz, droga do Kiln'a w końcu będzie wolna.

013

UWAGA! Jeśli nie czujesz się na siłach, możesz w tym miejscu zabankować i uzupełnić zapasy.

14. Wejdź do środka a usłyszysz głos TokHaar-Hok'a, który powie ci, że dawno tu nikogo nie było i zanim zaczniecie mówić po co przyszliście, chce on was 'przetestować w celach sportowych'.

014

Musisz przejść siedem fal nadchodzących przeciwników i pokonać ich wszystkich. Zadanie nie należy do najłatwiejszych, gdyż przeciwnicy pokazujący się w jednej fali mają inne style. Musisz uważnie dobierać przeciwnika i trzymać oko na swoje życie. Bardzo przydatne są Potiony boostujące umiejętności combatowe i Prayer.

Wykaz przeciwników:

Fala 1:
- 2x TokHaar-Hur (lvl 100), walczy Melee
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged

Fala 2:
- 1x TokHaar-Ket (lvl 180), walczy Melee
- 1x TokHaar-Mej (lvl 160), walczy Magic
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged

Fala 3:
- 2x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged
- 1x TokHaar-Ket (lvl 180), walczy Melee

Fala 4:
- 2x TokHaar-Hur (lvl 100), walczy Melee
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged
- 1x TokHaar-Mej (lvl 160), walczy Magic

Fala 5:
- 1x TokHaar-Hur (lvl 100), walczy Melee
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged
- 1x TokHaar-Mej (lvl 160), walczy Magic
- 1x TokHaar-Ket (lvl 180), walczy Melee

Fala 6:
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged
- 2x TokHaar-Mej (lvl 160), walczy Magic
- 1x TokHaar-Ket (lvl 180), walczy Melee

Fala 7:
- 1x TokHaar-Xil (lvl 140), walczy Ranged
- 1x TokHaar-Mej (lvl 160), walczy Magic
- 1x TokHaar-Ket Champion (lvl 357), walczy Melee wysysając Prayer

015

Gdy pokonasz przeciwników we wszystkich siedmiu falach, ujawni się TokHaar-Hok, który umożliwi ci porozmawianie z nim.

15. Hok powie ci, że należy do rasy Haar'ów, która została stworzona przez bogów do tworzenia gór a TzHaar'owie wybrali styl życia niezgodny z zasadami i są dla Haar'ów wyrzutkami. Opowie ci o Kiln'ie, który jest stworzycielem wszystkich Haar'ów i TzHaar'ów.

016

Gdy porozmawiasz z nim na temat Ga'al'a powie ci, że jest on zbyt nędzny aby podołać takiej mocy. Zgódź się mimo wszystko na to, aby przeprowadzić na nim rytuał odnowienia pamięci. Zobaczysz że Ga'al krzyczy z bólu a później mówi, że to byłą przyjemność.

017

Haar powie ci, że musisz wrócić i przekazać Ga'al'a TzHaar'om. Pomoże ci on... wysyłając trochę jednostek, aby zmusić cię do szybkiej ucieczki.

16. Znajdziesz się w znajomym ci korytarzu. Zaczną do niego wchodzić jednostki Haar'ów, zignoruj je i wracaj przez korytarze jak najszybciej do miasta TzHaar'ów.

018

Ga'al podczas wędrówki powie ci, że zamiana w Tokkula to prawdziwy ból i okropieństwa, a nie jak TzHaar'owie przypuszczali, łaska i zaszczyt. Pamięć nie znika, jednak istnieje i nie może nic ze sobą zrobić, co niszczy istoty stworzone z kamienia.

019

17. Wróć do Mej-Jeh'a i Mej-Ak'a, na głównym placu TzHaar i przekaż im Ga'al'a. Ucieszą się, że transformacja została przeprowadzona pomyślnie i zaczną robić to częściej. Ga'al zacznie protestować, mówiac całą prawdę, pomóż mu przekonać magów do tego, że transformacja tak naprawdę zabija rasę i nie można do tego dopuścić.

020

Niestety, Mej-Jeh i Mej-ak nie uwierzą wam i dalej zaczną wprowadzać plan w życie. Ga'al w oburzeniu ucieknie z miasta wprost do... TokHaar-Hok'a i zacznie z nim rozmawiać.

021



Nagroda: 2QP; Lampa dająca 100,000exp do wybranej umiejętności walki (Attack, Strength, Defence, Magic lub Ranged); 50,000exp Magic; 30,000exp Agility; TokKul-Zo; możliwość udziału w Fight Kiln.

TOKKUL-ZO

-TokKul-Zo to pierścień, który umożliwi ci darmowe teleporty do różnych lokacji TzHaar'ów, dodaje mały bonus podczas walki z jednostkami TzHaar i Haar, oraz ma dobre statystyki bojowe.

FIGHT KILN
- Nowa wersja Fight Cave, ale tylko dla prawdziwych wojowników. Czy jesteś w stanie w 37 falach odeprzeć m.in. atak dwóch TzTok-Jadów jednocześnie oraz jeszcze potężniejszego przeciwnika, aby zdobyć nową Cape, dającą +8 do Strength lub Uncut Onyx?

DO 29 LUTEGO 2012 FIGHT KILN OBOWIĄZUJE EARLY BIRD BONUS! JEŚLI DOTRZESZ DO 30 WAVE OTRZYMASZ LAMPĘ, KTÓRA DAJE 70,000exp DO WYBRANEJ UMIEJĘTNOŚCI!



© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd