Waterfall Quest


Waterfall Quest

Zbadaj przyczynę śmierci starego przywódcy elfów.
Przeszukaj grób Elf-King Baxtorian i odkryj tajemniczy skarb ukryty za wodospadem.

Start: Porozmawiaj z Almerą w jej domu na północny-wschód od Baxtorian Fallus.

001

Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Czas wykonania: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Desert Treasure
- Legend's Quest
- The Path of Glouphrie
- Roving Elves

Wymaganie Questy:
- Brak

Wymagane umiejętności:
- Brak

Zalecane umiejętności:
- 68 Fishing (Wymagane, aby wejść do Fishing Guild, która zaoszczędzi trochę czasu i biegania).

Potrzebne przedmioty:
- 6 Air runes (Staff nie zadziała)
- 6 Earth runes (Staff nie zadziała)
- 6 Water runnes (Staff nie zadziała)
- rope

Zalecane przedmioty:
- Games necklace (zaoszczędzi czas)
- Runy teleportacyjne dla wygody.

Inne: Odporność na ataki Moss Giants (84 lvl) bez zbroi lub modlitwy.


1. Porozmawiaj z Almerą, powie ci, że martwi się o syna, który poszedł w stronę wodospadu i nie wraca już jakiś czas. Zaproponuj pomoc, a poprosi się o odnalezienie go.

002

2. Pójdź teraz za dom, gdzie znajdziesz przycumowaną tratwę. Wsiądź na nią i popłyń w dół wodospadu, po krótkim rejsie rozbijesz się na wyspie.

3. Po drugiej stronie strumienia znajdziesz zaginionego chłopca. Po krótkiej rozmowie przejdź na południowy kraniec wysepki. Niedaleko od niej znajduje się druga, a na jej początku duża skała. Użyj na niej liny, by się na nią przedostać.

003

004

4. Powinieneś już zobaczyć wejście pod wodospad. Jednak, aby się do niego dostać, użyj najpierw liny na drzewie rosnącym tuż przy spadku. Spróbuj wejść do przejścia. Niestety spadniesz do wodospadu i wypłyniesz przy domu człowieka o imieniu ”Hadley” (na południe od domu Almiry).

005

5. Wejdź do domu i porozmawiaj z Hadley’em. Dowiesz się, że wejście pod wodospadem prowadzi do grobowca króla elfów (oraz paru innych szczegółów). Po rozmowie idź do Almery, opowiedz jej o wszystkim, czego się dowiedziałeś.

6. Almira powie abyś dowiedział się więcej na temat grobowca, i zaproponuje abyś wrócił do domu Harleya. Gdy już się tam znajdziesz wejdź na piętro. Przeszukaj biblioteczki, powinieneś znaleźć „Book on baxtarion”. Po przeczytaniu jej ponownie porozmawiaj z Hadley’em.

006

7. Aby otworzyć grobowiec, musisz mieć specjalny kamień. Posiada go gnom będący w niewoli w „Tree Gnome Village”, gdzie musisz się udać. Przed wejściem do wioski znajduje się zejście do podziemi oznaczone czerwonym wykrzyknikiem, użyj go.

007

8. Gdy zejdziesz, udaj się wpierw korytarzem na wschód, a dojdziesz do pomieszczenia z wieloma skrzyniami (oraz zombie 13 lvl). Przeszukaj odróżniające się skrzynie na wschód od wejścia, a znajdziesz klucz.

008

9. Idź teraz korytarzem na zachód, a dojesz do pomieszczenia, w którym zamknięty jest gnom. Otwórz drzwi kluczem i porozmawiaj z nim. Da ci kamień, którego szukasz, w zamian za klucz do drzwi celi.

009

10. Idź do banku i zdejmij z siebie całą zbroję oraz zostaw wszystko co służy do walki (w tym runy). Idź teraz do obelisku znajdującego się na wschód od domu Hadley'a. Przeczytaj co jest napisane na tabliczce, a następnie użyj na niej kamienia.

010

11. Po zejściu na dół biegnij na zachód (Modlitwa nie działa) i otwórz skrzynię. Wyjmij z niej „Glarial’s amulet”, po czym biegnij na południe. Przeszukaj grobowiec, a znajdziesz „Glarial’s urn”. Wyjdź z grobowca i udaj się do banku (najbliższy jest w Fishing Gild).

011

012

12. Weź ze sobą Glarial’s amulet i urn, zbroję i broń, jedzenie (wystarczy parę sztuk), runy (po 6 Earth, Air oraz Woter), rope, games necklace. Idź teraz do wejścia pod wodospadem (tą samą drogą co na początku).

13. Ubierz Glarial’a amulet i wejdź pod wodospad. Idź najpierw do pomieszczenia na wschód od wejścia, przeszukaj skrzynie, a powinieneś znaleźć klucz. Idź teraz do pomieszczenia na zachód od wejścia. Przebiegnij szybko między Fire Gigantami (86 lvl) i otwórz kluczem drzwi w północnej części pomieszczenia.

013

014

14. Znalazłeś się w przedsionku grobowca. Użyj klucz na następnych drzwiach i przejdź do grobowca (jeśli klucz nie zadziała, podnieś ten leżący przy ścianie). Połóż na każdym filarze po jednej runie (water, air i earth), po czym użyj Glarial’s amulet na posągu Glarial.

015

15. Jeśli coś pójdzie nie tak, pomieszczenie wypełni się wodą, a ty wylądujesz koło domu Hadley'a. Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, okrąg pod lewitującym kielichem powinien zamienić się w owalne schody umożliwiając ci dojście do niego. Użyj na nim Garial’s urn (musisz mieć 5 wolnych miejsc w plecaku) i zakończ tym samym zadanie.

016

017


Nagroda: 1QP, 13,750 Strength XP, 13,750 Attack XP, 2 diamonds, 2 gold ore, 40 Mithril seed.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd