Forgiveness of a Chaos Dwarf


Forgiveness of a Chaos Dwarf

Raporty o zaginionych osobach we wschodniej części Keldagrim, zalewają nieustannie Czarnych Strażników, lecz oni wciąż opierają się jakimkolwiek działaniom wobec tych dziwnych zniknięć. Bogactwo się zmniejsza, ale wciąż zachodnie Keldagrim jest dla Black Guard Supreme Commander ważniejsze, niż biedaki ze wschodu. Veladaban zdaje się nie zgadzać z tym przekonaniem, lecz ma związane ręce w tym temacie; czy potrafisz pomóc mu uwolnić się z władczości ślepych przełożonych i przywrócić pamięć, co może dobrze zaowocować w przyszłości?

Start: Veldaban, kwatera Black Guards we wschodniej części miasta Keldagrim

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas Wykonania: Średni

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- King of the Dwarves

Wymagane Questy:
- Forgettable Tale of a Drunken Dwarf
- Between a Rock...

Wymagane Umiejętności:
- 61 hunter Hunter
- 61 firemaking Firemaking
- 69 strength Strenght

Wymagane przedmioty:
- Brak

Inne: Odporność na ataki przeciwników 100lvl, potrafiących zadać obrażenia wartości 400!


1. Porozmawiaj z kapitanem Veladaban'em, w kwaterze czarnych strażników, na zachodzie miasta Keldagrim. Powie ci, że znikają osoby, a on nie ma zezwolenia na zainteresowanie się tą sprawą i bardzo go to martwi. Podczas pytania: "kto zniknął", wpadnie strażnik i powiadomi, że Chaos Dwarf'y zaatakowały południową wieżę obserwacyjną.

2. Po krótkiej scence, znajdziesz się pod wieżą. Porozmawiaj z mniejszym stopniem dowódcą Dwarf'ów, a dowiesz się, że Chaos Dwarf'y weszły w posiadanie dziwnej broni, dzięki której wygrywają z siłami strażników miasta. Powie ci również, że niestety, ale stracił gdzieś sześciu ludzi. Zaproponuj pomoc z pertraktacjami z tymi wrogimi Dwarf'ami.

3. Wejdź na szczyt wieży znajdującej się obok was i zabij Chaos Dwarf'a, strzelającego do ciebie z dziwnego działa. Gdy go zabijesz, podnieś papier, jaki po sobie pozostawił.

4. Porozmawiaj z Velabdan'em, a ten powie ci, że papier to zlecenie na Grand Exchange, ale zapis na drugiej stronie znaczy coś dziwnego, czego on nie może zrozumieć. Aby rozwiązać tę zagadkę, musisz wykonać to zlecenie.

5. Udaj się do wagoników kolejowych we wschodniej części miasta. Pozwolą ci one dostać się na Grand Exchange. Porozmawiaj tam z jednym z Grand Exchange Clerk i wykonaj zlecenie. Otrzymasz paczkę z narzędziami. Wróć z nią na północny-wschód, do ukrytych podziemi i przejedź z powrotem do Keldagrim. Na miejscu udaj się do kwatery czarnych strażników w celu rozmowy z Velabdan'em.

6. Lecz kapitana tam nie będzie. Porozmawiaj z zastępującym go sierżantem. Powie ci, że Velabdan zakończył swoją karierę dowdódcy i przesiaduje teraz w knajpie w mieście.

7. Udaj się knajpy i porozmawiaj z nim. Powie ci, że miał małą sprzeczkę z Supreme Commander'em i ten zdegradował go. Pokazując mu paczkę z Grand Exchange, powie ci, że są tam losowe przedmioty i nie warto się nimi przejmować. W trakcie rozmowy wspomni również o wielkiej walce z Troll'ami, w której swoją furię zaprezentował Grimsson - najlepszy z wojowników. Gdy zakończysz z nim rozmowę, uda się on wraz z tobą do swojej dawnej siedziby i w stanie spożycia wypomni swojemu dawnemu przełożonemu, a następnie pójdzie spać.

8. Spróbuj porozmawiać ze śpiącym Veladaban'em. Śpi on twardo, lecz podczas swojego snu, wymówi imię Hilda.

9. Czas na własne śledztwo. Wyjmij wszystkie przedmioty z paczki i udaj się pod wieżę obserwacyjną. Bezpośrednio pod nią zobaczysz ślady, przeszukaj je, a dowiesz się, że są to ślady Dwarf'ów. Użyj na nich znaleziony but, aby przekonać się, że to Chaos Dwarf'y zostawiły te tropy. Podążaj za nimi, aż do pewnego korytarza, w którym znikają one po prostu w ścianie.

10. Wróć kawałek korytarzem, a zobaczysz, że ślaby nasilają swoją obecność przy jednym z ognisk. Połóż na nim misę i po chwili ją zdejmij, w celu wygaszenia ogniska. Wśród paleniska zobaczysz małą dziurę, wsadź do niej Rod, a utworzysz dźwignie, dzięki której otworzysz tajne przejście w ścianie w miejscu, do którego prowadzą tropy. Wejdź tam.

11. Przejdź przez kolejną jaskinię do następnego przejścia, a znajdziesz się w dziwnej pieczarze, pełnej torów, jednego wagonika i panelu kontrolnego. Użyj jeden z kolorowych kamieni na Control Panel i spróbuj pojechać wózkiem. Okaże się, że nie jesteś w stanie zrobić tego sam i potrzebujesz pomocy, musisz więc wrócić do Keldagrim i poprosić o pomoc kogoś.

12. Weź kamień z powrotem, wyjdź z pieczary, kierując się do Keldagrim i porozmawiaj z Veladaban'em w siedzibie głównej czarnych strażników. Opowiedz mu o znalezisku, a on poprosi, abyś natychmiast go tam zaprowadził. Zgódź się.

13. Udaj się na południe, przejdź przez wieżę obserwacyjną i dojdź do ukrytej pieczary. Veladaban powie ci, że to miejsce wydaje mu się znajome i wie, co robić. Zdejmij broń i tarczę (jeśli masz), daj kapitanowi zielony i żółty kamień, wsiądź do wózka. Trudność zadania polega na prawidłowym wybieraniu kamienia podczas rozwidleń (green w lewo, yellow w prawo), aby dotrzeć na drugą platformę z mostem zwodzonym. Kolejność poprawna to: Yellow, Green, Yellow, Green, Green, Yellow, Yellow, Yellow, Yellow.

14. Gdy dotrzesz do końca, opuść most zwodzony i kawałek dalej uwolnij więźniów. Porozmawiaj z Yldą, a powie ci, że niedawno zabrali jej męża Beltona i poprosi was o jego uwolnienie.

15. Przejdź dalej do dziwnych drzwi na południu i spróbuj je otworzyć. Nagle kapitan Dwarf'ów, przypomni sobie, że był tu kiedyś i drzwi można otworzyć tylko w dwóch. Zrobicie to razem, a wrota zostaną przed wami otwarte.

16. Wejdź do środka i zobacz scenkę przeistaczania Beltona w Chaos Dwarf'a przez korporację Red Axe. W pewnym momencie Veladaban zacznie krzyczeć imię Hilda'y, przez co zostaniecie zauważeni i zostanie na was wysłany strażnik z działem.

17. Ucieknij za kapitanem, za drzwi i przysłuchaj się rozmowie między pamiętnym berserkerem z wielkiej bitwy z Troll'ami Grimsson'em a Voladaban'em. Podczas rozmowy wyjdzie, że przypadkowo zabiliście Hilda'ę, ukochaną kapitana od lat na wieży obserwacyjnej, a jej pakunek, ma za zadanie z pewnoscią was uratować!

18. Użyj metalową blachę na maszynie kopiarskiej, a następnie przewróć ją za pomocą Screw. Wsiądź do wagoników z Voladaban'em i ucieknijcie stamtąd.

19. Zobaczysz scenę, podczas której Voladaban składa raport najwyższym w Keldagrim. Niestety, postawią sprawę znikania biedniejszych mieszkańców miasta jako sprawę drugorzędną, przez co Veladaban się zdenerwuje i zrezygnuje z funkcji kapitana czarnych strażników. Podczas wyjścia powie ci, że skontaktuje się z tobą, gdy uda mu się odkryć coś nowego.


Nagroda: 2QP, 30000 Hunter XP, 30000 Firemaking XP, 30000 Strenght XP, dostęp na pole bitwy Dwarf'ów, dostęp do północnej kopalni Keldagrim, możliwość zdobywania Dragon Pickaxe i Hand Cannon'ów.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje dodatkowe

POLE BITWY DWARF'ÓW

Znajduje się w pierwszym pomieszczeniu nowoodkrytego tunelu.
Na polu bitwy znajdują się:
Black Guard, Black Guard Berserker, Black Guard Crossbowdwarf, Chaos Dwarf, Chaos Dwarf Cannoneer; Chaos Dworge. Cannoneer pozwala na zdobycie Hand Canonn'u, a Dwogre - Dragon Pickaxe, lecz są to bardzo rzadkie przedmioty.

PÓłNOCNA KOPALNIA KELDAGRIM

Znajdziesz tam następujące skały:
- 2 Runite
- 10 Adamantite
- 8 Gold


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd