Within the Light


Within the Light

Nowe zakłócenia mocy w Świątyni Światła (The Temple of Light) zostały zauważone przez Thorgel'a, krasnoluda, który wykopał drogę do Death Altar. Na szczęście, zakłócenie to nie jest tak bardzo niebezpieczne z jakim zmierzyłeś się w Mouring's Ends Part II, ale wciąż wymaga zainteresowania. Pomóż Arianwyn'owi znaleźć bezpieczną drogę do świątyni, zlokalizuj źródło energii, a możesz wpaść na niezwykły sposób wykorzystania jej...

Start: Arianwyn, dom główny w Llteya'i

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy:
- Mouring's Ends Part II: The Temple of Light

Wymagane Umiejętności:
- 69 agility Agility
- 70 fletching Fletching
- 75 ranged Ranged
- 75 woodcutting Woodcuting

Potrzebne przedmioty:
- Brak

Zalecane przedmioty:
- Super Restore Potion
- Prayer Potion
- trochę jedzenia

Inne: Odporność na ataki Shade lvl 75, Dark Beast lvl 190


1. Porozmawiaj z Arianwyn'em, w głównym domu w Llteya'i. Powie ci, że jeden z krasnali dokopał się do dziwnego miejsca pod świątynią światła i Arianwyn przypuszcza, że może to być źródło mocy tej świątyni. Jest to bardzo ważna misja, dlatego chce iść z tobą, jednak musicie się dobrze przygotować. Potrzebujecie dwóch kompletów stroju Mourner, szybką teleportację do Temple of Light oraz informacji o niebezpieczeństwach tam czyhających.

2. Dostań sie do Grand Tree, wyjdź przez południowe wejście i udaj się do wielkiej bramy graniczącej z Arandar'em. Po drugiej stronie znajdziesz kilku Mourner'ów. Zabij dwóch, aby uzyskać dwa komplety strojów (Mourner obniży ci wszystkie umiejętności do 20, więc uważaj).

3. Zregeneruj statystyki, a następnie dostań się do Ardougne. Przejdź do zachodniej części miasta, i wejdź do podziemnej kwatery Mourner'ów.

4. W pokoju szefa, weź z biurka New Key i Tarnished Key. Przejdź do więzienia i porozmawiaj z gnomem. Jeśli powiesz mu prawdę, pomoże ci, ale musisz najpierw go uwolnić. Idź zatem do Head Mourner'a i porozmawiaj, sprytnie podsuwając mu argumenty za wypuszczeniem małego. Gdy się uda, porozmawiaj jeszcze raz z Gnomem i wyjdź z więzienia.

5. Za pomocą New Key przejdź przez drzwi na zachodzie. Miń Dark Beast'y i udaj się w stronę wrót świątyni. Niedaleko, na wzgórzu, kawałek na wschód od wrót aktywuj Crystal, śpiewając do niego. Zobaczysz śmieszną scenkę, a krótko po niej, kryształ zostanie naładowany.

6. Dostań się do Llteya'i i porozmawiaj z Arianwyn'em. Przebierze sie on w łachy Mourner'a i gdy wszystko wykonałeś przedtem poprawnie, zaproponuje działanie. Steleportujecie się do Temple of Light. Musisz dojść do Death Altar, lecz nie musisz się przejmować duszkami, gdyż Arianwyn wszystkie zabije po drodze.

7. Gdy znalazłes się w pomieszczeniu bezpośrednio graniczącym z Death Altar'em, przestaw kryształ w czerwonym filarze, a drzwi do krasnoluda otworzą się. Porozmawiaj z nim i Arianwyn'em, a oni poproszą cię o zbadanie tajemniczego filaru.

8. Zbadaj emanujący mocą filar na zewnątrz, a stanie się coś dziwnego. Porozmawiaj z elfem i opowiedz mu o tym, a on powie, że musisz włożyć tam kryształ, aby pochłonął moc i zaczął działać. Użyj otrzymaną sztukę na filarze, a stanie się coś jeszcze bardziej dziwnego. Porozmawiaj ponownie z Arianwyn'em. Powie ci, że kryształ jest za mały i potrzebuje czegoś większego... ciebie.

9. Porozmawiaj z Thorgel'em, powie ci, że pomoże ci się dostać na Death Altar, aby napełnił cię mocą, po czym zniknie. Porozmawiaj z Arianwyn'em, a da ci Death Tallisman, dzięki któremu będziesz mógł wejść za krasnalem.

10. Porozmawiaj z Dwarf'em koło ołtarza. Pomoże ci na niego wskoczyć, po czym zostanie w ciebie wszczepiona magiczna moc starożytnego Altar'u. Musisz teraz bardzo szybko wyjść z niego, przejść przez drzwi, przestawić czerwone lustro, wbiec po schodach do góry i znaleźć kryształ na wschodzie. Jak go dotkniesz, musisz powtórzyć czynność, tym razem spowrotem do magicznego filaru. Gdy ci się uda, zostaniesz przeniesiony do dziwnego pomieszczenia. Gdy nie, moc z ciebie upłynie (komunikat na chat'cie) i musisz spróbować jeszcze raz.

11. Musisz pokonać drzwi na zachodzie, rozwiązując zagadkę elfickich drzew. Przeszukaj zwłoki niewolnika spoczywające na środku, a dostaniesz kilka narzędzi i list. Przeczytaj go, a krótko poinstruuje cię w "obsłudze" tych dziwnych roślin. Podejdź do jednego z nich, na które świeci niebieskie światło i zetnij je.

12. Czas na zabawę logiczną. Musisz tak manewrować światłem, aby trafić do odpowiedniej dziury w murze. Stopniowo będzie przybywać więcej świateł i trzeba będzie robić mieszankę kolorów. Jeśli naprawdę nie chcesz sam rozwiązać tej zagadki, poniżej znajdują się obrazki pomocniczne. Gdy wszystko zrobisz dobrze, pojawi się drabina. Wejdź po niej.

Poziom pierwszy - światło niebieskie

Poziom drugi - światło niebieskie, czerwone -> fioletowe

Poziom trzeci - światło niebieskie, czerwone, zielone -> turkusowe

Poziom czwarty - światło niebieskie, czerwone, zielone -> białe

13. Musisz przeskakiwać między platformami, uważając na kolce dotrzeć do balisty (jeśli staniesz na miejsce z kolcami, tracisz 10 hp). Strzel balistą w cel przesuwający się po ścianie. Gdy ci się uda, usłyszysz charakterystyczny dźwięk, oznaczający otwarcie się wrót. Wróć do drabiny tak samo jak przyszedłeś i zejdź na dół.

14. Przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w korytarzu zawalonym do połowy, w którym znajdują się zwłoki elfa. Przeszukaj go, a znajdziesz notatki. Przeczytaj je, a dowiesz się, że to przejście prowadzi do Prifdannas, które zostało zamienione w kryształ przed armią zła i jedyną drogą do niego jest ów starożytny korytarz. Niestety nie jest używany od wieków i zawalił się. Czas poinformować Arianwyn'a.

15. Wróć do Llteya'i i porozmawiaj z Arianwyn'em w miejscu rozpoczęcia zadania. Powie ci, że jest to pierwsza wiadomość dotycząca Prifdannas od wieków i zaraz wyśle Dwarf'ów do odblokowania korytarza. Niestety, zajmie to trochę czasu, więc odezwie sie do ciebie, gdy wszystko będzie gotowe do dalszych działań. Chwilowo, dziękuje ci za wielką pomoc.


Nagroda: 2QP, 35k Agillity XP, 20k Fletching XP, 20k Woodcuting XP, 20k Ranged XP.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd